28.3.2017 14:32:54 Vítr z hor
Inkluze není dobře připravena ani nastavena
Rukojmími jsou děti i učitelé. Vysoké počty dětí ve třídách v podstatě znemožňují inkluzi a učitelé, kteří se učí za pochodu pracovat s velmi různorodou skupinou inkludovaných dětí nejen, že nemají podmínky, aby mohli odvádět kvalitní práci, ale ještě jsou osočováni z neschopnosti a neochoty.
Velkým problémem inkluze jsou agresivní děti a děti s poruchami chování - pokud je agresivita přidružena k jakémukoli postižení (nebo stojí jako samostatný problém), škola nemá žádnou podporu a zastání. Školská poradenská zařízení dávají podpůrný stupeň 1., což je v podstatě nic + větší administrativa pro učitele. SVP by teoreticky mohla být nápomocna, ale jsou přeplněna.
Situace je v řadě případů komplikovanější než dřív, protože část veřejnosti z řad rodičů dětí s SPU/chování získala díky mediální masáži pocit, že dítě lze odevzdat nejbližší škole a ta jej vrátí "opravené", protože na to přece má peníze.
Odpovědět