1.8.2013 19:43:38 Hanča
Školka by měla sloužit k vyrovnání
Školka by měla sloužit k vyrovnání úrovně dětí, naučit je spolupráci, můžou se tam naučit držení tužky, základům malování nabo různých drobných dětských ručních prací atd. To jsou věci, které některé děti neumí nebo je to nebaví. Dále by se měly naučit správně mluvit, pokud mají vadu řeči, nevyslovují správně, drmolí nabo patlají. Ale hlavně by si měly HRÁT! My jsme na školky navalili učební osnovy, učitelky už nemůžou mít maturitu, ale musí mít nejméně Bc. (proboha, PROČ??). Když jsem kdysi chodila na praxi, psali jsme denní, týdenní, měsíční i roční plány, vždycky se to opakovalo a aby to nevypadalo blbě, tu a tam se něco upravilo. Měly se tam psát výchovné cíle, jako že procvičujete jemnou motoriku, soustředěnost a podobné blbiny, většinou to bylo čistě formální, protože papír toho snese... Nejlepší učitelky ale žádné papíry a výchovné cíle nepotřebovaly, ale uměly pracovat s dětmi. Co nám teda citelně scházelo, byla jakási "burza nápadů": co dělat s dětmi, aby to bylo něco nového, neokoukaného, jak je motivovat k různým činnostem.
Odpovědět