| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Reklamace - mám nárok na vrácení peněz?

 Celkem 18 názorů.
 Žvejkačka 


Téma: Reklamace - mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 18:01:25)
Ahoj,
koupila jsem mobil u internetového prodejce. Ihned potom, co jsem ho vybalila z krabice se objevil defekt. Na internetu jsem se dočetla, že pokud se defekt objeví během záruční lhůty, mám nárok na opravu. Ale tady ten defekt nevznikl během záruky, ale koupila jsem to už rozbité. Mám tedy nárok na vrácení peněz, nebo jen na opravu?
Máte radu, nebo nějaký odkaz?

Nejde o velkou částku, ale stejně budu bojovat co to půjde.

Dík!~x~
 Třeba já 
  • 

Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 18:10:46)
a co takhle využít tu dvoutýdenní lhůtu pro vrácení zboží v případě nákupu přes internet? nebudeš se muset s nimi handrkovat, jestli je to rozbité a jak moc a jestli to opraví nebo ne, prostě napiš, že zboží chceš vrátit, protože neodpovídá tvým představám, ať ti vrátí peníze. šmytec.
 Žvejkačka 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 18:15:09)
No pokud vím, tak to lze udělat jen v případě nepoužitého zboží, já tím, že jsem zjistila, že je to rozbité jsem to už použila...~d~ Nebo to tak není? Já nevím..
 HelenaPa 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 18:35:41)
Nějak to musíš napřed vyzkoušet, jestli to funguje, takže by se na to měla vztahovat ta 14-denní lhůta. Právě proto, že to nemůžeš vyzkoušet na prodejně.
 ..maya.. 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 18:23:58)
můžeš odstoupit od smlouvy, záleží ale jak mají reklamace v eshopu ošetřené~;)
 Žvejkačka 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 18:29:34)
To jako že si můžou dělat co chtějí? ~e~
 a je to? 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 18:29:05)
Byl poškozený obal? POkud ano, tak sis to měla rozbalit již u doručovatele (na poště, PPL...) a reklamovat u nich. Stane se.
Jinak sepiš reklamaci se všemi údaji (jméno tvoje, jejich, popis zboží, jaká je vada, jestli žádáš vrácení peněz nebo výměnu zboží) Nějakou reklamačku najdeš určitě na netu. Jinak ze své zkušenosti, nechávám si proplácet i poštovné, došlo-li k chybě z jejich strany. Takže uvádím v reklamačním protokolu i číslo svého účtu.
Z netu:

Co lze požadovat po obchodníkovi v rámci reklamace zboží?

Odpověď:

odstranění vady: jestliže zboží má vadu, kterou lze odstranit. Prodávající však má právo namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou,
výměnu věci nebo odstoupit od smlouvy, tj. vrátit zboží a obdržet zpět kupní cenu: jestliže zboží má neodstranitelnou vadu, tj. vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby mohlo být řádně užíváno jako zboží bez vad,:
jestliže zboží má sice vady odstranitelné, ale stejná vada se po jejím odstranění objeví ještě nejméně 2x nebo zboží má větší počet vad, tj. nejméně 3 nebo vada nebyla odstraněna ani do 30 dnů ode dne uplatněníreklamace, Vy určíte zda požadujete výměnu zboží nebo vrácení peněz!
výměnu součásti: jestliže zboží má vadu, jež se týká jen součásti zboží,
přiměřenou slevu z kupní ceny zboží: jestliže zboží má vady neodstranitelné, jež však nebrání řádnému užívání zboží
 Žvejkačka 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 18:32:52)
Jde o problém při nabíjení baterie, nemá to nic společného s obalem. Po téhle stránce bylo vše v pořádku.

Bude asi nejlepší to sepsat a poslat. Díky.
 Sisi Karamelka 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 21:16:29)
Něco podobného měla moje máma. Mobil jí buď nešel nabít nebo se vypínal, prostě nějaká taková na první pohled nezjistielná vada. Máma teda měla výhodu, že si do kamenné prodejny onoho e-shopu ihned mohla zajet, bylo to v Praze. Omluvili se jí a mobil okamžitě vyměnili za nový.
 Žvejkačka 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 21:39:17)
My ho nechceme vyměnit, chceme z5 peníze takže očekávám vykrucování a cpaní opravy nebo jiného produktu stejného druhu.
 luci07+M 3/07+M 9/08+ A 12/12 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 18:56:51)
Jedině reklamovat - vše sepsat a poslat jim to - pokud reklamaci uznají, máte nárok na vrácení peněz. Peníze zpět můžete žádat, pokud se vada projeví do půl roku od koupě zboží.

Vrácení zboží ve 14-ti denní lhůtě bych neuplatňovala, protože by Vám nevrátili celou částku, pokud je zboží vadné.
 HelenaPa 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 19:10:50)
Proč by neměli vrátit celou částku? To musí. Obzvlášť pokud je zboží vadné, je to jasně důvod k vrácení.
 luci07+M 3/07+M 9/08+ A 12/12 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 19:38:53)
Ale oni neví, že zboží už poškozené došlo.
Tady je jediná možnost reklamace, bez diskuse. Pokud reklamaci uznají, může si zákazník určit vrácení celé částky za zboží.

Pokud paní potřebuje věc konzultovat s odborníkem ať zavolá na SOS-spotřebitel
 štěpánkaa 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 19:56:30)
do 14 dnů by měl být nárok na vrácení peněz i bez udání důvodu, pokud je rozbitý, okamžitě tam napiš (kvůli dokladu) a pošli jim to zpět a trvej na vrácení peněz - odstoupení od smlouvy. Použij tyto termíny, aby se nevymlouvali, že nepochopili, co vlastně chceš...
 Maťa. 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 22:20:31)
NE. takto neuspeje v jej prípade..
 Bumbi&05,08,10 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(31.5.2012 9:29:55)
pokud je rozbitý, tak nelze vrátit bez udání důvodu - musí to být reklamace, kde posoudí, jak k vadě došlo, resp. je-li záručního charakteru či není...
 papinka 


Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 20:01:38)
Vadné zboží by nejspíše zpěět jen tak nepřevzali.
Je potřeba reklamovat, a to jako rozpor s kupní smlouvou - zakoupená věc( telefon) totiž nevykazuje jakost a užitné vlasnosti, pro které byl zakoupen.
O rozporu s kupní smlouvou pojednává §616 obč. zákoníku.
Lze jej uplatnit do 6 měsíců od zakoupení a kupující má právo na to , aby věc byla uvedena do stavu, pro který byla zakoupena - a to buď opravou nebo výměnou za nový kus. VOlba způsobu vyřízení je na straně spotřebitele, nikoliv prodávajícího.
Při případném sporu je důkazní břemeno na straně prodávajícího , tj. musel by dokázal, že výrobek nevykazoval vadu či poruchu, což je rovněž pro spotřebitele příznivé.
 Maťa. 


Re: Reklamace: Mám nárok na vrácení peněz? 

(30.5.2012 22:19:03)
Výňatok z obch. podmienok mojho eshopu (vychádzam striktne zo zákona):

Rozpor s Kupní smlouvou

V případě, že zboží při jeho převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně uvedl zboží do stavu, který kupní smlouvě odpovídá, a to podle požadavků kupujícího bud´ výměnou věci, nebo její opravou, není-li takový možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí v případě, pokud kupující před převzetím věcí o rozporu s Kupní smlouvou věděl nebo rozpor s Kupní smlouvou sám způsobil. Neodporuje-li to povaze věci, nebo pokud se neprokáže opak, rozpor s Kupní smlouvou, který se projeví během prvních 6-ti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při převzetí zboží.

Odstoupení od kupní smlouvy (vrácení zboží)

Tato možnost neslouží k vyzkoušení zboží a proto je nutné zboží vrátit nepoužité i nerozbalené.

Podle § 53 odstavce 6 zákona číslo 40/1964 Sb. Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů, má kupující právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14-ti dnů od převzetí zboží. Pokud se tak rozhodne, musí nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebení, v původním obalu poslat zpět v uvedené lhůtě (určující je datum odeslání).

Zboží pečlivě zabalte a jako běžnou zásilku zašlete na adresu naší firmy. NEPOSÍLEJTE zboží na dobírku! Taková zásilka nebude převzata! Doporučujeme zboží pojistit. Ke zboží přiložte pořizovací doklad, průvodní dopis s informací, že se jedná o vrácení zboží do 14-ti dnů a nezapomeňte připsat i číslo vašeho účtu. Po doručení zásilky bude do 5-ti dnů provedeno posouzení nároku na vrácení zboží a o jeho výsledku budete telefonicky, nebo emailem informováni.

Nárok na vrácení zboží zaniká:

- není-li dodržena 14-ti denní lhůta
- není-li zboží v originálním obalu
- není-li zboží kompletní
- je-li zboží nebo kterákoliv část jeho obalu či příslušenství jakýmkoliv způsobem poškozené, nebo nese známky používání

Kupující nemůže odstoupit podle § 53 odstavce 7 zákona č. 40/1964 Sb. Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů od Kupní smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání.

Pokud budou dodrženy všechny podmínky nutné pro vrácení zboží, bude vám poštou zaslán dobropis. Po jeho podepsání a doručení zpět do sídla naší firmy vám budou zaslány peníze za zboží + poštovné na Váš bankovní účet nejpozději do 14-ti dnů.

Uplatní-lí spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy, má dodavatel dle § 53 odstavce 10 Občanského zákoníku právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží (tím se rozumí náklady za rozbalení zboží, kontrolu zboží zda je v pořádku - čisté, nepoškozené, kompletní, za zavedení zboží zpět do systému, naskladnění, vystavení opravného dokladu, vrácení peněz zákazníkovi, vrácení zboží zpět do prodeje).

TAKŽE V TVOJOM PRÍPADE ROZHODNE NEDOPORUČUJEM ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY V LEHOTE 14 DNÍ. NESPLŇAŠ PODMIENKY.

DOPORUČUJEM APELOVAŤ NA ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU - TAM USPEJEŠ.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.