hajce |
|
(23.9.2010 11:26:06) Podle mě je smlouva s rodiči nutnost. Manžel učí na sídlištní základce - rodiče na třídní schůzky nechodí (jsou formou konzultací až do 18.00) a o děti, hlavně ty s problémy, nejeví moc zájem. Teď bude svědčit 2x u soudu - měl ve třídě záškoláka a skinheada s násilnickými sklony. Jejich rodiče nereagovali na pozvání do školy, nespolupracovali se školním psychologem, prostě se nijak neangažovali. Až to došlo tak daleko. A manželovi teď vyhrožují, že je "udal".
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(23.9.2010 11:29:07) hajce, a jak tomu smlouva s rodiči pomůže? Kdo se nezajímá, nebude se zajímat ani pod smlouvou ...
|
|
Anna | •
|
(23.9.2010 11:59:00) Já bych s tím problém neměla, stejně za dítě zodpovídáme do jeho 15 let. Za dítě (resp.jeho chování) zodpovídám venku na ulici, v obchodě, když je na hřišti, tak proč ne ve škole?
|
1.3Magráta13 |
|
(23.9.2010 12:32:15) Tak to je fakt něco. Za prvé doufám, že pro dítě jsme dostatečným vzorem my, rodiče. Takže nesouhlasím, že děti nemají žádné vzory. Tímto všechny rodiče autor staví do pozice bezcharakterních pitomečků, kteří by se vlastně neměli množit.
Za druhé souhlasím s upevňováním pozic učitelů, ale žádná smlouva to nespraví. záleží na tom, jak rodiče, škola a děti vzájemně komunikují. A za část problémů si také mohou sami učitelé svým přístupem.
Za třetí nehodlám se školou uzavírat ajkoukoli smlouvu, protože v pozici dítě/učitel by měl stejně v případě sporu rozhodující slovo učitel jako dospělý, a kdo by pak bránil to dítě? Za chvíli bychom tak mohli uzavírat smlouvy i mezi sebou, že se budu slušně chovat v autobuse, k sousedovi, ke kamarádům. Přeci když nějaké chování je slušné a logicky se předpokládá, že se tak většina lidí chová, nebudu na to uzavírat nějakou smlouvu.
|
Osamělá |
|
(23.9.2010 12:39:34)
Já nevím, ale pokud by se mé dítě chovalo nepatřičně, tak tu zodpovědnost stejně cítím, ať by se to stalo kdykoliv a kdekoliv. Já jsem zodpovědná za jeho výchovu, né nějaký pan/paní, co jí pár let učí.
|
hanadam |
|
(23.9.2010 13:42:43) Gabčo, já jsem taky přesvědčena o tom, že zodpovídám za své nedospělé dítě všude, kde se nachází. A nejen , že já jsem zodpovědná, ale pocitu zodpovědnosti snad učím i svého 6-letého syna. Chová se, nebo dělá něco mimo normu?? Chci to vědět, a chci to s ním vyřešit. Je to moje dítě, za výchovu jsem zodpovědna jenom já, a pokud mi v tom škola pomůže, budu ráda. Ale nečekám, že škola mi ho vychová...Každý věk má svoje specifické chování,a učitelé dobře vědí, že je období např. sprostých výrazů, pak vzdoru, opozice, nerespektování autorit, a pokud tyto projevy nepřesáhnou jistou společenskou normu, stačí v rodině dítě usměrňovat. Já to teď dost zjednoduším - pokud moje rozlítané dítě v samoobsluze rozbije láhev piva, jdu to bez remcání zaplatit, protože jse za něj zodpovědná. Pokud mi to samé dítě v 16 letech dá učiteli facku, taky se budu cítit zodpovědná. Jinak, docela mne nadzvednul názor ze začátku diskuze o tom, že "...učitelé za to berou peníze a studovali to" ...myšleno, aby vychovávali naše děti.Snad nikdo nechce, aby to dělali zadarmo, to za a, a kdyby brali 100 krát víc, než jsou jejich současné platy, stejně mne to nevyvazuje z toho, že zodpovědní jsme v první řadě my, rodiče.
|
Jája | •
|
(23.9.2010 15:14:38) Myslím, že si pleteš pojmy a dojmy. Za dítko je zodpovědný ten, kdo ho má právě na starosti. Když budu hlídat cizí dítě, taky zodpopvídám za to, že ho v tu dobu nepřejede auto na ulici. Totéž učitel. Co to je za učitele, když si nedokáže ve třídě zjednat pořádek? Já vím, třeba na 2. stupni ZŠ je to těžké, ale jde to. Copak to vyřeší nějaká smlouva s rodiči? Leda že rozjívené dítě bude vyloučeno z vyučování, rodiče jsou rádi, že mají práci, tak holt to dítě o to rychleji skončí na ulici v partě. Ale máme výmluvu: smlouvu s rodiči.
|
Osamělá |
|
(23.9.2010 19:48:14) Já myslím, že to o čem mluvíme je - já bych to nazvala (nevím jak to lépe napsat) morální zodpovědností. jasné je, že pokud je dítě ve škole a něco se mu stane je za to zodpovědný právně učitel, dozor, nebo ten kdo ho měl na starosti, ale přece když dítě uhodí/urazí... učitele není to přece vina učitele, ale rodiče, protože dítětě nenaučil slušnému chování, ovládání se apod. Ano učitelé vystudovali pedagogiku, která by jim měla pomoci zvládat problémová období dětí, ale základy slušnosti si dítě MUSÍ donést z rodiny...
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(23.9.2010 19:55:25) Bezva, a jak budeš tedy trestat rodiče, že to dítě nenaučili, případně, že se dítě v nějaké situaci neovládlo, i když ho to naučili?
|
Osamělá |
|
(23.9.2010 20:38:56) Neovládnou se může každý, ale musí nést důsledky, ať je to dítě nebo dospělý. Já myslím, že nějaká smlouva s rodiči, kteří na slušnost kašlou stejně nemá cenu. Budou na ni totiž kašlat taky. V našem státě se nedodržují ani zákony natož nějaké smlouvy..... Své příspěvky nepíšu všeobecně, ale jako matka, které záleží na tom, jak své dítě vychovala. A upřimně bych vyslechla obě stany a až pak vyvozovala důsledky. Rozhodně bych neletěla hned za učitelem mu vynadat, natolik vidím své děti v reálných barvách...
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(23.9.2010 20:46:18) Ano,to bych udělala taky, ato snad užfunguje i dnes, takže nějaká smlouva fakt tohle neřeší.
Trochu jsem obsah zamýšlené smlouvy pogooglila a je to jak jsem si myslela - buď to dubluje už teď funkční závazné školní řády, nebo to dává do rukou školy pravomoce, které může zneužít (povinnost smlouvu podepsat, což je při souřasných silných ročnících pro rodiče značně diskriminující). Jediné, co ve srovnání s UK, které je inspirací, myslím nefunguje, jsou pokuty při neposílání dětí do školy.
A upřímně, co navrhují do smluv v UK teď, jako použití přiměřeného násilí, se mi FAKT nelíbí.
|
Osamělá |
|
(23.9.2010 20:49:38) To jako chtějí násilí řešit násilím? Tak to je maso, něco jako ve stylu Igor Hnízdo?
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(23.9.2010 20:53:30) Nový ministr školství se nechal inspirovat Velkou Británií. Tam některé povinnosti rodičů přímo vycházejí ze zákona. Rodiče jsou například povinni zaregistrovat dítě do školy za účelem výuky od pěti do šestnácti let. Pak musí zajistit jeho pravidelnou docházku. V opačném případě jim hrozí pokuta. Audio Se vzrůstající agresivitou žáků bojují i v Británii, zjistil spolupracovník Českého rozhlasu Milan Kocourek
Smlouvy mezi školou a rodiči jsou ale naprosto dobrovolné a ne všechny školy je používají. Ministerstvo školství vydalo směrnici pro sestavování takových smluv. Běžné jsou především na soukromých školách.
Náměstek ministra školství Nick Gibb nedávno zveřejnil nová opatření, která mají upevnit disciplínu ve školách. Doposud škola smí prohledávat děti, které jsou podezřelé, že u sebe mají nějakou zbraň. Od nového školního roku bude na tento seznam přidán alkohol, drogy a kradené věci.
Učitelé také budou smět hledat zakázané mobilní telefony, přehrávače, pornografii, cigarety a jiné věci, které by mohly narušovat výuku nebo bezpečnost ve škole. Vláda také hodlá vydat nové směrnice, které mají učitelům umožnit použít přiměřenou sílu vůči agresivnímu žákovi.
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/760548
BTW, povšimni si slva dobrovolné a pak si přečti předposlední odstavec tady (návrhuzákonění podepsání smlouvy): http://www.denikreferendum.cz/clanek/4904-ministr-dobes-chce-resit-rostouci-agresivitu-deti-ve-skolach
|
Osamělá |
|
(23.9.2010 20:58:32) Trošku si jim ten text na některých místech protiřečí. Ještě k tomu uplatnění násilí učiteli, není to spíše myšleno jako nutná sebeobrana?
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(23.9.2010 21:00:45) Jo to já nevím; jako chápu, že se jim množí potíže, ale nejsem si jistá, jestli je tohle správná cesta, a už vůbec si nejsem jistá tím, co z toho udělají čeští experti.
|
Osamělá |
|
(23.9.2010 21:02:26) Co s tím udělají naši experti a jak si to kdo vyloží! To je ta otázka... Když si vezmeš, že je vydán zákon a spousta lidí si je ho schopna vyložit různě, co teprve taková škola...
|
|
|
|
|
Karkulka | •
|
(25.9.2010 21:53:00) Až budete rozhánět rvačku tak čtvrťáků, tak to přiměřené násilí pochopíte velmi rychle!
|
|
|
|
|
|
Petra Neomi | •
|
(23.9.2010 22:16:44) No, uhodí, to chápu, ale urazí... každý považujeme za urážku něco jiného a navíc, může to být i opačně... učitel urazí dítě. Jaké tam budou sankce? V normální společnosti se to řeší tak, že si to strany sporu vyříkají a ´případně se omluví, tak si to představuju i ve škole.
|
Tante Ema |
|
(23.9.2010 22:29:46) Jasně, tak by to mělo být i ve škole, ale s tím, že urážka ze strany učitele by měla být maximálně NECHTĚNÁ, způsobená nějakým nedorozuměním nebo nešťastným vyjádřením. Urážka jako výchovný prostředek je naprosto mimo rámec rejstříku i jen průměrného učitele. Pokud to někdo dělá, měl by být ze školy odpálen alespoň na orbit. Realita je občas trochu jinde, bohužel. Ale jako člověk z praxe vím, že učitelé, kteří skutečně děti šikanují (najdou se i na prvním stupni), mají málokdy s rodiči nebo vedením problémy. Umí to, bývají to metody zaběhlé ještě z totáče a rodiči jsou často hodnoceni jako "ti zkušení, co si umí udělat pořdek". Když je kravál, bývá to často v případech, kdy rodiče v právu nejsou a zkouší síly buďto jen tak a nebo "jde o známky" apod..
|
|
|
|
Pawlla |
|
(23.9.2010 20:39:08) Ano a o tom to je,učitelé si neumí poradit,tak zodpovědnost mají rodiče.Nic se tím nevyřeší,a jak tu už někdo psal,kdo na dítě kašlal,bude i dál,kus papíru ho nezastaví,ovšem neschopný učitel si pomůže,je z obliga.
|
Dana, dvě děti | •
|
(25.9.2010 18:57:18) Moje kolegyně upozornila 15 dívku ať dává o vyučování pozor, byla nazvána pí.ou. To byste řešila jak? Říct to moje dítě, seřežu ho jako koně.
|
|
|
maja | •
|
(23.9.2010 21:40:30) jájo máš pravdu...je to vlastně trest pro rodiče. Co bude dělat rodič , který je zaměstnaný s dítětem , které dle smlouvy bude mít doma? Zjednodušeně to připomíná situaci, kdy si dítě domů donese vzkaz v notýsku : "dodělá matematiku stranu 5 všechna cvičení a češtinu stranu 10 cvičení 3. Nestihl ve vyučování " :) Takže si to dítě vlastně učíš doma, další dvě děti ti u toho otravujou , řvou, manžel žádá večeři a ty učíš místo učitele dítě , děláš cvičení...já ale nejsem učitel, asi je něco špatně pokud dítě nestihá práci ve škole :)
|
|
|
maja | •
|
(23.9.2010 21:21:53) hanadam...já také nečekám, že bude učitel moje dítě vychovávat v klasickém tom slova významu ( učit ho mýt ruce, zdravit a podobně) , ale očekávám, že pokud se bude moje dítě k učiteli nebo spolužákům chovat nesprávně, mimo normu, že ho učitel na to upozorní a že použije patřičné páky na to aby chování žáka usměrnil. Tak to bylo snad už od té doby co škola školou je. Jak mohu jako rodič ovlivnit chování ve škole když nemohu svým příkladem předat info o tom jak se v takovém prostředí chovat? Normu jak se ve škole chováme a co tam a kdy děláme jednoznačně musí vymezit učitel, to jest ten, který je v těch situacích se žákem v bezprostředním kontaktu a ten který řekne " hele Pepíku, tak tohle ne ".
|
Osamělá |
|
(23.9.2010 21:27:42) Pokud učitel řekne tak to teda né a ty to vezmeš, je to v pořádku, ale existují rodiče, kteří i za tímto ne vidí, že je jejich dítěti ubližováno a nandají to pak učiteli... A mezi námi jak se pak ten může bránit
|
maja | •
|
(23.9.2010 21:35:38) Kolik jich takových rodičů je ??? Nevím. To kvůli nim budeme mít ty smlouvy? ...to skoro připomíná "raziji na zvláštní školy s touhou je zrušit" jen proto , že pár nepřizpůsobivých občanů do zvláštek dává své děti aniž tyto děti mají snížené IQ..takže proto mají snad všichni žáci ZVš teď individuální plány :) ...takže KOcourkov
|
Osamělá |
|
(23.9.2010 21:40:41) Jo vítej v ČR, kde většina se podřizuje menšině a kde každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán
|
|
Pawlla |
|
(23.9.2010 21:46:59) Majo a co Ti vadí na tom,že někteří žáci mají IVP?To je snad normální,ne?
|
Pawlla |
|
(23.9.2010 21:49:24) Celý Tvůj příspěvek je poněkud mimo,zvláštní školy byly zrušeny proto,že se děti se speciálními vzdělávacími potřebami integrují a je to dobře.I když u nás to dost pokulhává.
|
|
štěpánkaa |
|
(23.9.2010 21:49:36) Pawlo, nejsem sice maja, ale dle mého vadí to, že IVP problémy některých dětí neřeší a integrovat je do běžných ZŠ je problém pro dítě, pro spolužáky, pro učitelky, pro všechny. Pro některé děti je speciální nebo praktická či jaká škola vhodnější, méně dětí, menší nároky, speciální pedagogové. Ne každé dítě prostě běžnou ZŠ zvládá....
|
Pawlla |
|
(23.9.2010 21:58:41) Štěpánko,opravdu?Já si to nemyslím.Ty víš,že se o tohle zajímám,hodně jsem na to téma diskutovala s holkama co žijou v zahraničí,tady na rodině třeba s Aidou,ale i jinými,tam je běžné,že všechny děti chodí do normální školy a to opravdu i hodně postižené,TMR,na dýchači atd.A jde to,u nás se používá přesně ta formulace co jsi použila"to nejde,některé děti to nezvládnou,je to pro ně trápení" a výsledkem je,že se vylučují i děti,které mají např.jen ADHD.Nerozumím ani formulaci,že IVP nic neřeší,to je teda síla,když si tohle myslí učitelé.
|
štěpánkaa |
|
(23.9.2010 22:14:26) Pawlo, nečetla jsi dobře co jsem psala. IVP neřeší problém NĚKTERÝCH dětí. Myslela jsem tím, že některé děti potřebují asistenta, na kterého nejsou peníze. Jedna známá učila na té spec.škole (ale mluvila jsem s ní o tom dost dávno), ta říkala že neovedená intergace je pro dítě, kterého se týká ničící a znechucující. Pawlo, ty víš, že učím na gymplu. Ale nevíš, že u nás žádné dítě s IVP nemáme, takže já s tím nemám osobní zkušenost, jen teoretické info. Děti s IVP nemáme proto, že každý pokus o toto selhal na schválení magistrátem (nebo ministerstvem, nepamatuji si to přesně), kde se úředníci domnívají, že středoškoláci tyto problémy nemají, aby potřebovali IVP a oni museli dávat škole peníze navíc. Mám zkušenost jen s tím, jak např. vyjít vstříc reálným požadavkům dětí s poruchami učení.
|
štěpánkaa |
|
(23.9.2010 22:32:53) Pawlo, jdu už spát, ale hrozně ráda bych věděla, jestli sis ten můj vysvětlující příspěvek přečetla, zatím se měj
|
|
maja | •
|
(23.9.2010 22:44:08) Tak s těma zvláštkama je to takhle: zrušeny nebyly. Moje dítě do jedné chodí. Nic proti IVP nemám, moje dítě má IVP i v rámci zvláštní školy, takže je vlastně integrováno do zvláštní školy: Myslím si , to samé co Štěpánka, že je velmi dobře že zvš nebyly zrušeny, pro moje dítě je utrpení i ta integrace v rámci Zvš a v normální škole si to fakt neumím představit, nebo spíš umím ....... jde o něco jiného: protože někteří nepřizpůsobiví občané dávají děti do zvš i když nemají snížené IQ tak všechny zvš v byly podrobeny jakési inspekci , papíry dětí probrány a inspektory nařízeno aby děti s IQ vyšším než 70 byly zařazeny do normálních škol...ha ha chtěla bych vidět naší spádovou školu jak se tváří , při žádosti integrovat naše dítě ( to bych mu ovšem nemohla udělat, chci aby měl taky nějaké seběvědomí , které už beztak dost trpí )...v praxi to vypadá tak, že rodiče buď chtěli aby je přeřadili do systému normální zš a nebo podepsali papír , že nechtějí aby byli přeřazeni. Měřilo se IQ a ačkoli naše dítě má vyšší IQ o chlup než 70 jsme přesto chtěli aby zůstalo v programu zvš ( z výše uvedených důvodů...neobstává ani v normálním běžném výukovém procesu zvš a musí i s vyšším IQ být integrováno a má IVP v rámci zvš)) ... děti, které mají IQ 71 a vyšší , chodí nadále do stejné školy ale jiné třídy a mají všechny bez vyjímky IVP v rámci normální základní školy, každé dle svých schopností...takže v praxi ve třédě 10 dětí zařazených do programu Zš a s IVP každý jiným. Papírů hromady, přesuny ve třídách ale efekt teda fakt moc nevidím.... a ještě k těm cizinám a že to tam funguje...dítě které leží sotva se hne je něco jiného než normálně fungující jedinec , který se úplně normálně projevuje jen je náročný na zvládání, ruší, a pánbůh mu moc nenadělil do hlavinky... jsme proti plošné itegraci, dcera chodí se dvěma integrovanými dětmi přesně ve stylu "normální, jen pánbůh nenadělil" a je to katastrofa pro všechny. Jedno dítě má asisitenta. Obě děti se snaží za každou cenu s e prosadit, ostatní děti je nepřijímají , jsou s tím jen a jen problémy, sebevědomí těch dětí musí být oparvdu v háji, divím se jejich rodičům, že je v takovém prostředí nechávají , a to tam mají fakt chápavé učitelky
|
Tante Ema |
|
(23.9.2010 23:02:40) Ono je to hlavně tím, že v naší realitě je integrace čistě formální věc. Ani to jinak být nemůže v podmínkách, jaké nám systém poskytl. Ono nejde ve třídě s dvacet osmi dětmi integrovat pět dětí s výrazně specifickými potřebami (a nejlépe u každého ještě jiného druhu). V "cizinách" to jde, protože to dělají jinak. A i tam mají "zvláštní školy", protože je to prostě potřeba. Jen tam neodkládají sociálně slabé či jinak nepohodlné děti. Jen jako perlička: ve třídě, kterou jsem měla předloni, doporučila PSYCHOLOŽKA (!!) do ZŠ praktické (ZVŠ) dítě s výrazně nadprůměrným IQ jen proto, že mělo urputné dys- potíže (zaměňované mylně s nízkým IQ) a díky tomu chronicky nízkou motivaci. Téměř se jí rodiče podařilo přemluvit...
|
Pawlla |
|
(24.9.2010 7:13:03) Tante Emo,ten příklad co jsi uvedla mluví za všeJinak samozřejmě souhlasím,že ten systém je nastaven špatně,ale to se nezmění pokud většina lidí bude mít názor,že ZŠ je jen pro průměr a vše co vybočuje,patří na specku.Je to taky naše dědictví z totality,postižené dítě patří do zvláštní školy,do ústavu a dokud si budeme myslet třeba jen v duchu,že je to pro ně lepší tak se to nezmění.
|
Pawlla |
|
(24.9.2010 7:15:34) Pawllo, integrace je tady plne jinde nez v CR. Cely system integrace je "uzakoneny", deti, ktere maji nejake problemy, se pak deli na tri ruzne stupne a ty, ktere potrebuji asistenty, maji cely dokument o tom, co presne MUSI skola pro ne udelat (presneji toho asistenta musi potrebovat na minimalne 15 hodin tydne). Je to pravne dohmatatelne, muzes se se skolou soudit. Na druhou stranu, kazda skola dostane zvlastni rozpocet na deti se zvlastnimi potrebami a ty deti s asistentem dostanou kazde jeste svuj vlastni rozpocet. Muj syn, ktery ma asistenci 20 hodin tydne, dostava rocne nekde mezi £15 000- £18 000 navic. To jen pro predstavu. Z toho se plati nejen ta asistence, ale i ruzne pomucky a skoleni pro personal (ucitele, toho asistenta). Podle toho pak take vypada uroven te integrace. Tenhle clanek velice v CR chybi. Na druhou stranu, co mi hodne vadi je, ze jak se jednou dite dostane do "normalni" skoly a dela jakykoliv (i minimalni) pokrok, je velice slozite dostat ho do specialni skoly, i kdyz je jasne, ze by mu tam bylo lepe. Castka, kterou stat prispiva na takove dite ve specialni skole se pohybuje rocne od £60 000 nahoru, zalezi na postizeni. Deti nastupuji do skoly ve 4 letech (nikdo nema odklad, ani ty nejvice postizene) a v tom veku je obtizne rozhodnout se, ktera skola bude tou nejlepsi volbou. Co se tyce lidi vseobecne, tak jsou poste tak nejak zvykli, ze postizeni chodi do skol. Jako priznavam, ze kdyz jsem sem poprve prijela (1995), tak jsem byla naproso vysokoana z te "spousty" postizenych, ktere jsem venku vidala. Ne z tech postizeni, ale z toho poctu. Postizene deti jsou dneska integrovane i do beznych strednich skol. Nedavno jsem byla prekvapena, ze v jedne stredni skole je 7 deti s Down Syndromem. Dozvedela jsem se od od jedne matky ve skole, chodi tam i jeji autisticky syn a jsou moc spokojeni. Musim bezeeet, sorry.
|
|
|
|
Pawlla |
|
(24.9.2010 6:57:31) Majo,taky mám na speciální škole dítě,zrušený byl název a pojem zvláštní škola se už jako takový nepoužívá.Ale stejně s Tebou nebudu souhlasit,integrace je pro dítě vždy psus a dneska,kdy nejen,že je IVP,asistent,ale může být i změna osnov,by to neměl být problém,pokud je a já sama dobře vím,že je,tak je chyba jinde.Co se týče romského etnika,oni byli často zmanipulováni,aby souhlas podepsali,pak byly zvláštní školy plné romů s kázeňskými problémy a děti,které tam byli kvůli problémům s učením,tam byly chudáci.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(25.9.2010 20:18:53) No já vám nevim - mám ve třídě integrovaný děti dvě (neslyšící a se smíšenou dysfázií), jsem za to ráda a myslim, že nám to celkem funguje, považuju to za přínosný na všechny strany, ale přesto bych si netroufla tvrdit, že integrace je přínosná VŽDY. Např. znám dítě s těžkou mentální retardací, který mezi zdravýma prostě nestíhá - nechytá obsahy běžný spontánní komunikace, nezvládá se zapojit o přestávce... a ano, některý zdravý děti se pokouší mu vyjít vstříc, ale bylo by naivní myslet si, že i ve chvíli, kdy hrozí, že jim uteče nějaká zábava, která je zajímá. Jo, jde to tlačit s asistentem za zády, ale ve výsledku to dítě může cítit mnohem větší uspokojení mezi dětma na podobný úrovni, kde může fungovat samo za sebe a nabýt nějaký to sebevědomí. Podobných dětí určitě existuje řada.
|
Pawlla |
|
(25.9.2010 20:55:21) Jeno,ale Ty nejsi v kůži toho dítěte a promiň to mi připadá stejné,jako když se tvrdí,že postižené dítě nemůže být šťastné a tak se nemá narodit.I dítě s TMR může být šťastné mezi vrstevníky,anebo nemusí,ale nechceš mi doufám říct,že všechny děti,které jsou dnes na speckách tam patří a jsou tam šťastné.To je jenom naše pohodlnost,protože my to tak chceme.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(25.9.2010 21:11:18) Zdaleka ne všechny tam patří. A jsem přesvědčená, že tam nepatří dokonce většina.
Že handicapovaný dítě nemůže bejt šťastný jsem nikdy netvrdila, ani si to nemyslim.
Ale to nic nemění na tom, že nesouhlasim s Tvou větou, že integrace je VŽDY plus. Prostě znám i někoho, kdo se sotva stíhá začlenit i v tý speciálce. Jak vnímá samozřejmě nevim - nikdy jsem nežila s IQ cca 53, a Ty taky ne. Jen soudím z toho, jak se projevuje. A některý projevy má podobný jako můj syn - např. když nerozumí, tak se usmívá a přikyvuje ve snaze nedat najevo, že nerozumí, aby nebyl vystaven dalšímu pokusu o vysvětlení, kterej je pro něj velkou psychickou zátěží.
|
Pawlla |
|
(25.9.2010 21:30:07)
Jeno,to vím,že jsi to netvrdila,jen píšu,že je to podobné tvrzení.Může být,že pro některé dítě integrace není,ale já se trošku bojím toho,že jakmile už uvažujeme tímto směrem,svezou se s tím všichni.Je šílené,že na speciálkách jsou kolikrát děti co mají jen ADHD,to ani není postižení,stojím si za tím,že u nás je integrace hlavně na papíře.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(25.9.2010 21:48:12) Já se zas bojim, že pokud budem generalizovat, dáme tim příležitost k (oprávněnym) protiargumentům těm, kteří smysl integrace nevidí a jen hledají mouchy.
S fanatikem nikdo nediskutuje rád. Já osobně nevidim ráda i když někdo nadužívá slovo úžasný (což se v mym oboru - alternativnim školství) stává dost často a je to podle mě jednoznačně na škodu.
Radši bych věcnej popis kladů i záporů a dát každýmu prostor, aby si je přebral sám. Rvát tyhle věco přes sílu je stejně kontraproduktivní - to vidim v praxi každou chvíli.
Chápu, že máš blbou zkušenost, pokud Ti někdo odmítnul syna integrovat, ale představ si, že já mám zas opačnou - že dítě v pohodě integrovaný přesunuli rodiče do specky (podle mě úplně zbytečně, ale je to jejich dítě a já do toho nemám co kecat). Jsou to individuální situace, nemůžem podle toho soudit celej svět...
|
Pawlla |
|
(25.9.2010 21:58:03) Ale Jeno,sama jsi napsala´,že na specky nepatří třičtvrtě jejich žáků,takže to asi není o tom ,že já mám špatnou zkušenost.Opravdu se snažím dívat kolem sebe,bohužel to co vidím se mi vůbec nelíbí.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(25.9.2010 22:06:48) VĚTŠINA a VŽDY není totéž. To první lze snadno doložit výzkumem (články o něm vyšly např. v Učitelských listech), to druhý může bejt snadno vyvráceno a ční z toho osobní křivda.
Já myslim, že se shodnem v myšlence, ale lišíme se v tom, jak ji prosazovat...
|
Pawlla |
|
(25.9.2010 22:25:43) No tak pokud někdo vezme Tvému dítěti šance na začlenění do kolektivu,někdo,kdo dostal milionovou dotaci na integraci autistů,tak ano potvrzuju,že je to velmi osobní,ale to nemění nic na faktu,že integrace tady nefunguje a není třeba řešit děti s TMR,když na ZŠ nedosáhnou ani děti s poruchou učení.Proto se bráním větám typu"někdy to nejde",protože pak už se do té skupiny kdy to nejde jen přidává.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(25.9.2010 22:47:58) To je u vás nějakej hodně extrém. Tady jsou ve stotisícovym městě dvě zvlášky, čili dohromady maximálně 30 dětí v každym ročníku (15 v každý, spíš míň). Tam by se děti s poruchama učení ani nenarvaly. Naopak na běžných základkách, kterých je tu kupa a s mnoha paralelními ročníky jsou průměrně tak dvě děti s nějakou dys nebo jiným problémem na třídu...
|
|
Pawlla |
|
(25.9.2010 22:56:04) Jeno a o tom mluvím,syn teď chodí na soukromou specku,přístup super,lidi výborní od ředitelky po uklízečku,ale podmínky katastrofa,nikdo jim nedá ani korunu,protože se neumějí prodat a když si přečtu kdo se v našem městě prezentuje jako odborník na integraci,tak s prominutím bliju.
|
|
|
|
Pawlla |
|
(26.9.2010 14:08:43) Ještě bych možná svoji myšlenku rozvedla,já v podstatě souhlasím s tím,že jsou děti,pro které integrace vhodná není,ale zdá se mi zbytečné to řešit teď,kdy ani nic takového nehrozí.Až tady pojede integrace tak,jak má,bude to automatické a nikdo s tím nebude mít problém,pak můžeme řešit to,že někdo to opravdu nezvládne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(24.9.2010 7:07:49) Štěpánko,až teď to čtu,včera jsem padla za vlast,měla jsem po dvnáctceAno já souhlasím,že nepovedená integrace je katastrofa,ale proč se nepovedla,já vím,vždy se řekne,že na to dítě nemělo a pod to se zahrne vše-absence asistenta,nepochopení učitelů,neochota atd.
|
maja | •
|
(24.9.2010 11:56:03) asistence se nepovede ne kvůli dítěti , ale kvůli právě tomu asistentovi, ochotě učitelek atd...to asi všichni víme , ale jak učitelku přesvědčit aby "brala ohledy" , aby dítě asistenta dostalo ( mám zkušenosti ...u nás vě škole žádného asistenta prostě nedostaneš i když na něj máš papír ani kdyby ses na hlavu postavila ,obešla jsem několik jiných škol a prakticky stejný výsledek...a soudit, soudit se teda nebudu :) ...jako že na to máme nárok a kde nic tu nic... a vůbec aby se snažili aby se integrace povedla ? ...musím říct , že integrace v dnešním pojetí jak je jen pro otrlé matky bojovnice , bohužel a co pak ty děti , že jo
|
Pawlla |
|
(24.9.2010 11:59:38) Majo,přesně,já jsem si to taky nevybojovala,ale to neznamená,že nemá cenu bojovat.
|
ja a dva | •
|
(24.9.2010 13:34:08) Souhlasim, ze na integraci vetsina skol i ucitelu pripravena neni ani "pedagogicky" ani financne.
|
Pawlla |
|
(24.9.2010 16:28:59) Hlavně lidsky a to se nedá nahradit.
|
|
|
|
|
štěpánkaa | •
|
(25.9.2010 10:37:06) Pawlo, ale ne, nepovedená integrace může nastat nejen proto, že na to dítě nemělo. Dokonce si spíše myslím, že na to většinou nemá škola. Nemůže např. zaplatit asistenta, nebo snížit počet dětí ve třídě - ve 33 se fakt těžko integruje (u kluků ve třídě mají kluka s AS - je jich 33, stěhují se snad každou hodinu, kluk má asistentku, tak jim všem držím palce, aby to zvládli. Jenže jsou i "horší" diagnózy). Taky asi často na to nejsou běžní učitelé připraveni tak jak by potřebovali no a co si budeme povídat, někteří nejsou ani ochotní vyjet ze svých kolejí. (P.S. taky jsem odpadla a včera byla noc vědců, na Rodinku mi nezbyl čas ani sílytak to čtu až teď)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Babsi+2 |
|
(24.9.2010 18:45:42) Ale my děti MUSÍME učit mytí rukou před jídlem a třeba i to, jak se zavazuje tkanička, jak se smrká do kapesníku apod. V každé třídě se najde alespoň jeden, co nemá(nebo v 1. třídě neměl) základní hyg. návyky.
|
|
|
Karkulka | •
|
(25.9.2010 21:47:22) Konečně rozumné slovo!
|
|
|
|
Petra Neomi | •
|
(23.9.2010 13:20:05) No právě, připadá mi, jako by všichni ignorovali, že dospělý má při sporu s dítětem navrch jaksi automaticky. Je argumentačně vyspělejší, má jisté mocenské postavení (učitel/ka určitě), je většinou fyzicky silnější a pokud jde o případné spory, je důkazní břemeno stejně na žalujícím, takže na straně dítěte. Mmch, od příštího měsíce učím na gymplu, tak třeba načerpám nějaké dojmy přímo z bojiště :D
|
|
|
*Niki* |
|
(23.9.2010 17:57:14) Anno, třeba proto, že na tom hřišti a v obchodě se svými dětmi jsem, ale ve škole s nimi (ním) nejsem. Je jakousi naší rodičovsku odpovědností, jak se naše děti chovají, pokud se bude chovat hrubě ke spolužákům či učiteli, je to pochopitelně i naší vizitkou, ale je na odpovědnosti školy/kantora, zda takové chování dovolí a jak se zachová. Skutečně nevím, jak mohu nést odpovědnost za to, jak se můj syn (letos v 1. třídě) chová ve škole. Učitel přece musí být schopen pracovat se všemi dětmi, s těmi poslušnými, se zodpovědnými, se "zlobivými". Netuším, co přesně má být obsahem té smlouvy, četla jsem jen tento článek, ale spíše souhlasím s autorem.
|
Anna | •
|
(23.9.2010 18:28:41) Mono, já tedy se synem na hřišti, na ulici nebo v obchodě nejsem a to už řadu let. Je mu 12, nedokážu si představit, jak by reagoval, kdybych mu na větu - jdu ven s kámošema - odpověděla - počkej, obleču se a jdu s tebou, nesu za tebe odpovědnost Já to spíše vnímám tak, že mám více prostředků, jak na dítě zapůsobit než učitel/ka. Když se moje dítě bude chovat k učiteli nebo spolužákům hrubě, tak mu učitel může max. vyhrožovat poznámkou, my jako rodiče máme více prostředků, jak dítěti vymezit mantinely chování.
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(23.9.2010 18:42:53) Anno, a jak budeš hládat jejich dodržování, když u toho nebudeš?
|
Anna | •
|
(23.9.2010 19:08:10) Nějak nechápu otázku. Ale třeba pokud by byl problém, že by moje dítě např. mlátilo ostatní děti, změnu poznám jednoduše - jiné děti nebudou zmlácené
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(23.9.2010 19:18:45) Jistě, ale jak ho zastavíš, pokud ten mantinel překročí? To se jaksi na dálku prostě udělat nedá
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(23.9.2010 19:23:54) Neboli takto: pokud zjistím, že dítě nedodržuje domluvené mantinely venku s kamarády, na kroužku apod, mám možnost ho na tyto aktivity nedávat a řešit to tedy osobní intervencí. Do školy ho posílat musím, čili tady tu kontrolu - a tedy i díl odpovědnosti - prostě předat musím.
|
Anna | •
|
(24.9.2010 8:52:16) Pak jde o to jakou autoritu u dítěte máš. U nás platí, že fakt že když synovi nestojíme s manželem za pr***í, neznamená, že si může dělat, co chce.
|
Pawlla |
|
(24.9.2010 9:02:48) Anno i Tvůj skvěle vychovaný syn může ve škole zlobit,počítám,že je normální dítě,ne z umělé hmoty a pokud se tak stane má zakročit učitel,hned na místě a ne hrát mrtvého brouka,ať si to vyřídí rodiče.
|
Anna | •
|
(24.9.2010 9:43:06) Ano, zakročit má, ale jak může zakročit? Může ho napomenout, může mu napsat poznámku a to je asi tak všechno a z toho si dítě moc hlavu dělat nebude. My jako rodiče máme širší pravomoci, když zakážeme na měsíc fotbal, když mu nedáme kapesné, když o víkendu nepojedeme na výlet....z toho už si hlavu dělat bude. Neříkám, že učitel má ve třídě stát a jen čučet na zlobící dítě, ale je potřeba si přiznat, že jeho pravomoci nejsou rozsáhlé.
|
Pawlla |
|
(24.9.2010 9:55:22) To už se odvíjí od osobnosti učitele,jaký vliv to má na dítě.Mám dceru v deváté třídě,s kázní to tam je všelijaké,ale prostě některý učitel nemá problém a některý ano a ty rozdíly jsou šílené.Konkrétně třídní učitelka nám na schůzkách řekne děti dělají to a to a učitel Novák si stěžuje,když se ji ptáme jestli se to děje i v jejich hodinách,tak neA o tom to je,já vím,že děti dokážou být potvory,ale pokud učitel nemá autoritu,tak ta smlouva mu nepomůže.A nezlobte se na mě,když mi vadí krev nepůjdu dělat zdravotníka,když mám problém s přirozenou autoritou nepůjdu učit.
|
Anna | •
|
(24.9.2010 9:59:22) A nezlobte se na mě,když mi vadí krev nepůjdu dělat zdravotníka,když mám problém s přirozenou autoritou nepůjdu učit.
Svatá pravda.
|
štěpánkaa | •
|
(25.9.2010 10:53:05) Anno. Ona ta přirozená autorita, resp.její absence se jaksi pozná až po 5ti leténm studiu učitelství. A některým to nějak nedojde. Těm co ano, odejdou do jiné profese, někteří zůstávají. Smutné
|
|
|
|
štěpánkaa | •
|
(25.9.2010 10:50:36) Anno a ta smlouva (raději dohoda) je o tom, že případné kázeňské průšvihy ve škole dořešíš se synem doma. Takže, ano, učitel synovi nemůže zakázat Večerníčka, fotbal nebo počítač a proto to po zjištění a posouzení situace můžeš udělat ty... U normálních rodičů a normálních učitelek to takhle funguje odjakživa.....I bez smlouvy
|
|
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(24.9.2010 11:45:14) Asi tak.
|
|
|
|
|
|
|
|
*Niki* |
|
(23.9.2010 20:08:47) Anno, já mám děti ještě malé (ten prvňák je nejstarší), takže samotné na hřiště nechodí, buď s námi rodiči, nebo s učitelkou ve školce, či vychovatelkou v družině po škole. Škola, na rozdíl od hřiště, obchodu, či kroužku, je povinná, není mou volbou, ale povinností tam dítě dát a předávám tím i jistou zodpovědnost za toto svěřené dítě. Nepatřím mezi rodiče, co zavírají oči a o děti se nezajímají, se školou či školkou komunikuju a zajímám se, ale nesouhlasím s názorem, že ve škole se děti mají jen vzdělávat, a víc na učitelích není. Nepřestávám děti vychovávat jen proto, že je pár hodin denně nemám v zorném úhlu, ale současně v té době čekám i výchovu od těch, kterým jsem je svěřit musela. A nesení zodpovědnosti za to.
|
Petra | •
|
(23.9.2010 21:18:36) Souhlasim.
|
|
Jája | •
|
(24.9.2010 8:43:29) Taky jsem se jako rodič pokoušela se školou komunikovat. Při mé pracovní době 8-17 to fakt nešlo.
|
*Niki* |
|
(24.9.2010 9:01:33) Jájo, synova učitelka nám na sebe dala mail i mobil, takže předpokládám, že na případné schůzce se dá domluvit individuálně.
|
|
štěpánkaa | •
|
(25.9.2010 10:47:42) Jájo a ty nemáš mejl nebo telefon? Nebo ho nemá škola? Nebo se s tebou nedohodli na schůzce v čase který ti vyhovuje, nebo ty se nemůžeš (nechceš) z práce uvolnit v dobu, která vyhovuje škole? Nechápu, poroč se ti nepovedlo se školou komunikovat....
|
|
|
Anna | •
|
(24.9.2010 8:54:37) Já tedy po učitelkách rozhodně nechci, aby mého syna vychovávaly, už jenom proto, že máme na výchovu jiný názor, než třeba učitelka.
|
*Niki* |
|
(24.9.2010 8:59:45) Anno, ale nejde přece o výchovu. Jde o nesení zodpovědnosti. Své děti si taky vychováváme sami. Ale nemůže na nás učitelka hodit zopovědnost za to, že nezvládla ve vyučování svou roli.
Jestli jsem pochopila dobře, v té "smlouvě" jde o to, že by se učitelé, kteří jsou přítomni, vzdali zodpovědnosti za situaci ve škole, a dali je rodičům, kteří přítomni nejsou.
|
Anna | •
|
(24.9.2010 9:48:26) Já tu smlouvu spíš chápu jako bič na rodiče, kteří se na řešení jakéhokoli problému vykašlou. Když syn chodil na ZŠ, viděla jsem to denně. A dokonce to i chápu. Syn naštěstí moc nezlobí, ale celkem už donesl asi 3 poznámky za svou školní docházku. S manželem máme časově a psychicky náročné povolání, takže chápu, že rodič už prostě nemá sílu ani čas řešit, co dítě ve škole dělalo nebo nedělalo. Jednu z těch poznámek právě přinesl v týdnu, kdy manžel byl na služebce a já toho taky měla nad hlavu. Měla jsem sto chutí jen poznámku podepsat a jít spát, prostě neřešit, ani nevím, kde jsem ten den našla sílu řešit Takže já smlouvu vidím jak bič na rodiče, kteří si poznámku přečtou a tím to pro ně hasne.
|
Pawlla |
|
(24.9.2010 9:59:30) Anno,poznámky to je další nesmysl,to je prohra učitele,který to neumí vyřešit jinak.Synova učitelka když jsem ji jednou řekla něco o poznámce,tak se na mě podívala,jako bych ji podezírala z krádeže a řekla mi,že za dvanáct let co učí,poznámku nedala a nepovažuje to za řešení jakékoliv situace.Ovšem to je Paní učitelka nedělám si iluze,že by takových bylo hodně.
|
|
|
|
|
|
|
maja | •
|
(23.9.2010 21:13:30) Mona souhlasím
|
|
|
|
|