Re: Kravina
No já vám nevim - mám ve třídě integrovaný děti dvě (neslyšící a se smíšenou dysfázií), jsem za to ráda a myslim, že nám to celkem funguje, považuju to za přínosný na všechny strany, ale přesto bych si netroufla tvrdit, že integrace je přínosná VŽDY.
Např. znám dítě s těžkou mentální retardací, který mezi zdravýma prostě nestíhá - nechytá obsahy běžný spontánní komunikace, nezvládá se zapojit o přestávce... a ano, některý zdravý děti se pokouší mu vyjít vstříc, ale bylo by naivní myslet si, že i ve chvíli, kdy hrozí, že jim uteče nějaká zábava, která je zajímá. Jo, jde to tlačit s asistentem za zády, ale ve výsledku to dítě může cítit mnohem větší uspokojení mezi dětma na podobný úrovni, kde může fungovat samo za sebe a nabýt nějaký to sebevědomí.
Podobných dětí určitě existuje řada.
Odpovědět