Schneider |
• |
4.4.2011 19:15:05
Vším ,co je zdarma se pohrdá...
|
P. Schneider |
• |
4.4.2011 19:13:10
Stále razím ,že škola je vzdělávací a ne výchovný institut,
učitel je zaměstnanec jako každý jiný,je určen k tomu aby vzdělával děti,pokud mu někdo svým chováním brání v řádném výkonu povolání měl by být vyloučen ze školy.Časy kdy z nás škola prostřednictvím jiskřiček a pionýrské organizace vychovávala občana oddaného myšlence socialismu jsou ty tam.Smlouvy s rodiči jsou hovadina.Bude to jako třídní schůzky kterých se většinou zúčastní rodiče žáků se kterými nejsou problémy.Leckdy bychom museli začít s výchovou u rodičů. |
štěpánkaa |
30.9.2010 12:15:16
Vážný, postihy pro rodiče samozřejmě existují - za nechození do školy se "případ" předává sociálce. To je myslím trest par excelanc. Nezažila jsem ovšem ani jednou v praxi, i když někdy by to na to bylo.
Postihy pro učitele samozřejmě také existují, ale pardon rodičům do nich nic není. (taky nevíš, jak postihují pracovníky firem, kteří si neplní své povinnosti, neochotnou prodavačku, apod.) Stanovuje je Organizační řád, Pracovní řád zaměstnanců, Vnitřní platový předpis, Ostatní vnitřní předpisy + Školní a klasifikační řád, které jsou zároveň pro děti a rodiče. Ne že bych byla tak informovaná a vše si pamatovala, ale momentálně (už měsíc) ho mám rozečtený, protože ředitel bude chtít, abychom podepsali, že jsme se s tím seznámili, tak mi to tu leží u klávesnice. |
Dlouhý |
28.9.2010 23:51:10
V poslední době moje dítka několikrát měnila školu. Díky tomu jsem se jal číst školní řád všech těchto ústavů a domýšlet ho trochu do důsledků.
A zjistil jsem (jaký to objev, že), že školní docházka je trojstranný vztah rodič - škola - žák. Když čtete práva a povinnosti, tak nejvíce je věnováno žákům, hlavně povinností, občas i nesmyslných a něco práv. Třeba vzdělávat se (tohle právo žáci moc nechápou), nebo vyjádřit slušně svůj názor (kdyby to tam nebylo, tak by to zřejmě někteří učitelé ani nevěděli...). Pak v dobrých ústavech je tam něco o právech a povinnostech učitelů, někdy dokonce i s větou, že jejich porušení postihuje pracovní řád a Zákoník práce. (To už je velmi liberální škola, že). Ovšem i zde hned po větě, že učitel má povinnost se do 5 minut po začátku hodiny dostavit do učebny, následuje povinnost žákovské služby ho nahlásit. Pak vznikají tiché aliance pozdě chodících učitelů a rozumných tříd. Co mne šokovalo nejvíce, je ale naprostá absence povinností rodičů a hlavně sankcí. Práva bývají zmíněna (informační apod.). A přitom řada kázeňských přestupků žáků je vlastně přestupky rodičů: Pokud například rodič (třeba v rámci sjednocení jarních prázdnin, nebo kvůli levnějšímu pobytu) vezme dítě na týden na dovolenou ve školním roce bez předběžné omluvy, tak ŽÁKOVI poté udělí sníženou známku Z CHOVÁNÍ pro neomluvené hodiny. Podobně při neuznání rodičovské omluvy. Přitom žák těžko může říci: Milý rodiči, nikam nepojedu, budu chodit do školy. Podobně, pokud dítě nepřinese pomůcku, tak může být i problém v tom, že prostě mu na ní rodiče nedali, momentálně neměli peníze, neměli je u sebe apod. (Tuhle situaci znám, zvláště pokud si pomůcky vymýšlí ze dne na den.) Docela bych uvítal, kdyby školský zákon umožnil i nějaké sankce pro rodiče, asi obvyklé nějaké vytýkací dopisy a pro tvrdší situace třeba i pokuty. tam už samozřejmě v přestupkovém režimu. |
mony |
• |
28.9.2010 12:34:15
...neumí pozdravit, utřít si nos atd. a navíc má rodiče, který vyžaduje po škole, aby mu ten nos utírala, když on to doma nedělá
|
Karkulka |
• |
26.9.2010 21:55:20
Každý kantor se snaží vzniklý problém řešit, protože tím předchází průšvihu daleko většímu. O rodičích se to vždycky říct nedá - nejdřív potomka omlouvají a až se ho začnou bát a neví si s ním rady, tak přijdou dotyčného kantora patřičně seřvat, protože on /ona za to přece může, nebo chodí do školy fňukat - pak už je každá rada drahá.
|
26.9.2010 21:49:36
Opravdu je smyslem demokratické společnosti moci říkat a dělat cokoli? Myslím, že v tom je kámen úrazu. Děti si vykládají demokracii tak, že ony mohou všechno a učitelé nemají právo po nich chtít nic, což je asi důvodem k mnoha rozepřím a není to v pořádku. V práci s nimi nikdo takto diskutovat nebude ochotný a tvrdě narazí. Nevidím smysl ve smlouvách, vždyť tu nejde o nic jiného než o dodržování pravidel slušného chování. Jsem matka 15 letého kluka a vím, že je mnohdy těžké zhodnotit, zda je vina opravdu na straně dítěte či vyučujícího. Myslím, že takové kamery ve třídách by nebyly od věci. A kecy o soukromí mne vždy pobaví, copak do školy děti chocí kvůli soukromí? To snad mají doma. Opět srovnání s pracující populací, ta je kamerou hlídána naprosto běžně a nemůže říct nic, tak proč nedat kamery tam, kde nastávají tyto spory. Určitě by se mnoho vyřešilo, jak s problémovými žáky, tak s problémovými učiteli.
|
Pawlla |
26.9.2010 14:08:43
Ještě bych možná svoji myšlenku rozvedla,já v podstatě souhlasím s tím,že jsou děti,pro které integrace vhodná není,ale zdá se mi zbytečné to řešit teď,kdy ani nic takového nehrozí.Až tady pojede integrace tak,jak má,bude to automatické a nikdo s tím nebude mít problém,pak můžeme řešit to,že někdo to opravdu nezvládne.
|
26.9.2010 11:44:27
Dětinštění dospělých není "vynález" pana Mlezivy, je to asi parafráze J.Meyrowitze z případové studie No Sense of Place. V češtině vyšlo jako Všude a nikde...
|
štěpánkaa |
• |
26.9.2010 10:54:56
OK, rozumím, děkuji za vysvětlení
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.