Irena, 2 deti | •
|
(16.7.2010 19:54:23) Pisemky pro vetsi pocet zkousenych, resp. centralni distribuce zadani preci neni neresitelny technicky problem a nepotrebuji zadne extra pocitace!!! Pred lety se prijimaci zkousky na gymnazia delaly centralne- v jeden den z rozhlasu diktat plus zadani matematiky a slovniho, resp. vetneho rozboru. Ucila jsem a pracovala na univerzite v USA, syn tam chodil na high school. Jiz desetileti tam praktikuji testy z mat. a angl. (SAT) pro uchazece o studium na VS, centralne, v jeden den. Problem je obsah naseho pokusu o centralni testy pro absolventy SS. Je zadouci, aby co nejvetsi cast populace mela moznost studovat do 18 let. Zvysi to jeji schopnost orientace ve spolecnosti. Ale pozor!!!Jen nekteri maji na to, aby tvorili intelektualni elitu spolecnosti. Prvnim vyberem (statem kontrolovanym) by mela byt statni maturita. Ne kazdy absolvent SS ji musi mit, ale stat by mel mit prehled, jak bylo nalozeno s penezi, ktere do studentu investovat - i soukrome SS (az na vyjimky) berou statni dotace. Pak vybrane VS s malym poctem studentu, kvalitnimi uciteli a dobrymi vyhlidkami pro absolventy. Potrebujeme elitni pravniky, aby byli schopni navrhnout slusne zakony a dobre soudit, dobre lekare a nakonec i techniky. Lidi, kterym to logicky mysli, a zaroven nemaji problemy ani s vyjadrovanim, pravopisem, cizimi jazyky, pracuji rychle a bez chyb. Sama ucim na jaderne fakulte a predpokladam, ze byste byli radi, aby obsluhujici ceskych jadernych elektraren byli chytri, minimalne chybujici lide, ze. Cesta k tomu vede, jakkoli se to mnohym nezda, pres zprisneni zkousek (i maturitnich) a zavedeni POVINNE MATURITY z MATEMATIKY na ceskych gymnaziich!!!!
|
Moni | •
|
(17.7.2010 0:40:03) Já jsem pro státní maturity. Ne kvůli srovnání jednotlivých škol, ale kvůli tomu, že současný systém naprosto zdevalvoval maturitu.
I "blb", co by s prominutím /a to nejsem zastánce minulých pořádku/, za sociku neudělal maturitu ani náhodou, protože témata byla vyhlašovaná právě centrálně /nikoliv školou, kdy se to zařídí tak, aby děti většinou odmaturovaly/...dneska úspěšně studuje. Děti mají čím dál větší "demokracii" která sahá až tak daleko, že chtějí kecat do toho, jak mají ten svůj "cerfitikát" získat...naprosto absurdní.
Panuje trend za každou cenu nacpat dítě minimálně na střední školu, i když k tomu nemá známky. Skoly se pochopitelně nebrání /až na některé výběrové/, protože je to pro ně taky byznys. Děti se většinou taky nebrání, protože se i trojkaři vidí někde na teplém místečku - "hlavně, abych nemusel dělat rukama, přestože nejsem chytrý". A taky jim vyhovuje systém studia a dotování rodiči co nejdéle. Nejlíp ještě po maturitě dělat i různé nástavby...hlavně oddálit ten bod B, kdy budou muset začít pracovat.
K čemu nám bude společnosti s prominutím studovaných blbů?
Nemluvím o skutečně chytrých dětech, to pozor. Ale o dětech, které by se kdysi na střední školu ani nedostaly, natož aby na ní úspěšně maturovaly. A že těch je dnes hafo. Jaksi jim nedochází /že pokud nemají známosti/ a jsou blbí, bude jim jejich cerfitikát k "prdu". Líp by se uživili po absolvování perspektivního řemesla. Tyhle "chytráci" vytvářejí přetlak na trhu práce v daném oboru, kde je převis...to je to samé jako když bude každý VS /přestože nic moc chytrý/ - diplom ztratí prestiž a vypovídací schopnost. Nakonec dospějeme do fáze USA, kde je hafo VS, a VS nic neznamená. K tomu, aby měla nějakou váhu, je ještě zapotřebí, aby to byla VS prestižní.
Fuj, budeme společnost vzdělaných blbů. A skutečně chytré děti nakonec třeba kvůli sociálním podmínkám studovat nebudou. Jistá cesta do pekel.
|
Moni | •
|
(17.7.2010 0:45:57) Jo Ireno, přesně tak...kdysi se zadalo z daného předmětu třeba třicet témat, které zahrnovalo hlavní okruhy učiva.A vědělo se, že jedno z témat bylo vylosované. V den D se po školách doručily obálky s daným stanoveným tématem, téma se vyhlásilo rozhlasem.
Tečka, šmytec, neschopní komunisti nepotřebovali žádné miliony, aby "problém" vyřešili. Schopní zástupci na totéž potřebují "experty".
Copak mají lidi tak krátkou pamět? Vždyt větší část z nás maturovala takhle ne?
Ono jde taky o to, jestli chceme své děti za každou cenu "studované", nebo spokojené v oboru, na který se hodí. Radši budu mít doma "uspěšnou kadeřnici", než frustrovanou maturantku, co není nic moc chytrá a nedokáže se "ujmout".
|
štěpánka | •
|
(17.7.2010 11:58:45) Moni, Ireno, kde jste to žily? V ČR to takto nefungovalo. Centrálně se vyhlašovalo pouze téma písemky z ČJ a RJ. Jinak na každý předmět měla škola své otázky a každý zkoušený si u ústní maturity jednu vylosoval. Jestli byly ty otázky stejné na všech školách stejného typu, to nevím, tenkrát jsem to prošla coby student. Stejný model funguje i dnes, akorát písemky se obvykle píší jen z ČJ a téma si vymýšlí učitelé každé školy svoje. Ústní probíhá jak jsem psala výše, ale každá škola má zcela jistě různé otázky.
|
|
lklasinka |
|
(21.7.2010 17:15:24) Přesně tak tohle je ono na co má stolař maturitu, když stejně zůstane stolař. Na co musí mít sestra VOŠ to si někdo jako myslí že holka s titulem Mgr, Bc bude přebalovat a krmit? bude chtít odbornou práci, ale to je nereálné, protože nejsou peníze na 2 prac. místa. Já znám jenom ten svůj obor ale předpokládám že je to tak ve všech.
|
|
|
|
|