| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Počítače ohrožují vzdělanost našich dětí?!

 Příspěvky 110 z 155 [Dalších 145 >>]
  • 
13.12.2006 18:00:40
Bobe mnoho let jsme měli televizi, ale pak jsme pochopili, že je to značně neúnosný stav. Jinak, to co píšeš je zcela k věci, nevím proč tě hned obviňují z napadání. Asi to bude tvoje karma :-) Já ani nejsem ten člověk, co si chce televizi už brzo pořídit, tím je autor článku :-)

Mám zkušenost, že televize je značně vcucávací médium. Ať ji dáš kam dáš, za chvíli je z ní stejně střed obýváku (my máme obytnou kuchyni). Soupeř je to silný dost, nakonec smyslem televizního vysíláí není distribuovat zábavu, informace a poučení. Smyslem je distribuovat komerční nebo politickou reklamu (z té se totiž platí naprostá většina nákladů). To ostatní nás má jen dostat k obrazovce - reklama je totiž dost nudná. A aby to fungovalo, dělají na tom profíci (tedy v převážné většině - i v TV dělají idealisté, ale moc jich asi nebude). Boj s tv je dost těžký pro dospělého, kolikrát jsme se divili, kolik nám to zase úplně nesmyslně sežralo času. Pro děti je bez podpory dospělých ztracené - nanec se dívají maximálně možný čas, a jsou to samé hádky a přesvědčování. To bych jim musel dělat nepřetržitý aktivní program, a to opravdu nezvládáme.

S tvými čtyřmi body musím v zásadě souhlasit. Nic jiného na koukání v TV není. Problém je v tom, že to nemůžu z tv mít zvlášť, buď všechny ty bláboly plus těch pár dobrých věcí, nebo nic. Takže radši nic. Nepopírám tedy, že se dá v tv občas něco vidět, ale je to otázka ceny a výhodnosti - tohle pro nás cenu nemá.

To co vy máte z tv (nejen, já vím) my máme odjinud, většinou z netu, naživo, z knih nebo z filmového klubu. Je to prostě jen trochu jiné, na jiných místech, v jiné kvalitě. Např. zprávy ze světa mám většinou později než ostatní, zato většinou mnohem detailnější. Taky mám svoje oblíbené teorie o nebezpečné iluzi reality a poznání reality, které jakýkoliv pořad televize sugeruje, ale to tady nebudu rozvádět.

Ještě k těm dětem. Hnedle jsem se zeptal starší dcery, jak se cítila ve škole jako beztelevizák (neptal jsem se poprvé, ale teď se na to kouká s odstupem). Řekla mi, že skutečně otázka "viděla jsi v televizi...?"je jedna z těch důležitých "otvíracích otázek rozhovoru". Tedy na základní škole. Přesto "být out" je příliš silný výraz pro tu situaci. Holky byly prostě zvláštní. Taky jsme prý byli jedni z mála, co měli doma rychlou lajnu na net, tím se jim prý navýšil sociální status :-) Mít či nemít tv je i otázka distribuce času. Co člověk doma nepročumí na tv, využije jinak, a mám dojem že líp - u nás většinou na čtení nebo na přímý kontakt.

To všechno jsou jen naše názory a naše rodinná strategie. Ty máš zase svoji. Oba o tom přemýšlíme, jak se zdá, takže díky za možnost se o tom pobavit.
Eva, 2 kluci
  • 
12.12.2006 8:33:45
Můj starší - 13tiletý syn na PC nejen hraje hry, (on-line s kamarády z celého světa, tudíž konverzuje v angl.) ale umí upravovat hudbu, filmy, spravovat soubory samozřejmě, přeinstalovat hardware, teď se zabývá i ručními pracemi a tuninguje PC (práce s kovem, plasty, nářadím, znalosti elektrotechniky (neony, diody apod.).
Mladší syn od 2 let psal ve Wordu písmenka, ve 4 letech se naučil sčítat, v 5ti letech násobit - musel vymyslet, kolik vybuduje lidiček a vojsk apod. Ovládá lineární rovnice. Před nástupem do školy se naučil číst.
Tak vážně PC děti zpožďuje? Záleží na tom k čemu PC používají.. ale to je i o znalostech rodičů.
Eva, 2 kluci
  • 
12.12.2006 8:29:57
Můj starší - 13tiletý syn na PC nejen hraje hry, (on-line s kamarády z celého světa, tudíž konverzuje v angl.) ale umí upravovat hudbu, filmy, spravovat soubory samozřejmě, přeinstalovat hardware, teď se zabývá i ručními pracemi a tuninguje PC (práce s kovem, plasty, nářadím, znalosti elektrotechniky (neony, diody apod.).
Mladší syn od 2 let psal ve Wordu písmenka, ve 4 letech se naučil sčítat, v 5ti letech násobit - musel vymyslet, kolik vybuduje lidiček a vojsk apod. Ovládá lineární rovnice. Před nástupem do školy se naučil číst.
Tak vážně PC děti zpožďuje? Záleží na tom k čemu PC používají.. ale to je i o znalostech rodičů.
Petru
  • 
12.12.2006 6:55:16
Ahoj Bobe, s alkoholem ne.
Máš pravdu, psal jsi všude, že je to Tvůj názor a já s ním souhlasila. Jen se mi zdálo, že o příspěvek dřív Petr možná to byl jiný Petr, ono jich tam psalo víc, psal o té TV
Já tu diskusi četla celou ale tak den před tím, než jsem Tě napadla. Po druheé už jsem ji nestihla pročítat, ani zběžně, jak jsem radila ve svém minulém psaní, kde jsem se omlouvala.
Když si pročteš víc mých příspěvků, ale je to zbytečné. Já to vysvětlím, nemám ani tak problém s alkoholem (možná kdybych si lokla častějc, tak mám růžovější pohled na všechny tady i kolem sebe) ale s RYCHLOSTÍ. a jak jsem si všimla nejsem tady sama (nepíši o Tobě, ale o občas jiných), kdo občas píše, co nechce či kam nechce.
Jsem ráda, že jsi zareagoval, že jsem to mohla dovysvětlit. Ahoj.
12.12.2006 0:58:28
Petru,
moc nechápu, za co se mi tedy vlastně omlouváš.

Ale ty vůbec nemluvíš moc souvisle. Nejdřív říkáš, že je třeba číst celou diskusi, a pak sama nevíš, kdo co napsal, a "nechce se ti to teď hledat".

Navíc píšeš, že napadám jiné - ale já jsem jen napsal, co MNĚ televize podle mého názoru přinesla dobrého. O nikom jiném jsem vůbec nemluvil. Což je snad každému střízlivě uvažujícímu člověku jasné.

Petru... jak to říct, abych se tě nedotkl... nemáš ty problém s alkoholem?
11.12.2006 12:18:27
Janava píše: >> skoro bych uvítala nějaký prográmek na typ úlohy "vyber co mezi ostatní věci nepatří" nebo "najdi rozdíly"<<

Takový program právě píšu (už dva roky - se dvěma dětmi na mateřské) a jestě pořád není hotový. Kreslím obrázky věcí, zvířat,... Už obsahuje skládanky, různě veliké mozaiky, hrátky se slovy a písmenky (obrázek jablka, napsat celé slovo jablko, nebo srovnat přeházená písmenka, diktát jednotlivých písmenek), chci tam dát i hru na paní prodavačku (správně vracet peníze) a na zákaznici (vybrat z peněženky správné množství peněz), a spousty takových věcí.

Mám velké plány právě takových logických úloh, jaké si přeje Janava (i pro tříleté děti). Ale nevím, kdy to dodělám do stavu k veřejnému šíření (dodělat sadu obrázků, neteře musí namluvit písmenka, slabiky, slova, doprogramovat snadné ovládání a ke všemu hlasovou nápovědu,...). Asi to nikdy nebude úplně hotové :-((.

Moje Eliška (skoro 6 let) zbožňuje třeba ty mozaiky. Někdy stráví u počítače dva dny po sobě i po dvou hodinách (ráda si vymýšlí i svoje mozaiky), ale pak si zase na počítač dva tři týdny ani nevzpomene. Ale i kdyby chtěla, třetí den už bych ji k počítači nepustila.

Na televizi by chtěla koukat hodně, ale pustíme jí nejvýš zhruba 3x týdně pohádku po hodině a půl. Počítám, že až bude chtít sedět víc u počítače, dostane časový limit pro počítač a televizi dohromady.

Hodně moc kreslí, vyplňuje sešity pro předškoláky, hraje si (dlouhatánské dialogy hraček mezi sebou). Proč by si počítání a tvorbu slov z písmen a různé logické hry nemohla trénovat na počítači, kde to jde mnohem rychleji, když psaní v ruce trénuje dost a dost?

Jde o to, aby pro dítě počítač byl přínosnou zábavou. A neodkládat dítě k počítači na dlouhé hodiny. Hlídat, pomáhat.

A chtěla bych, aby všechno školní učivo bylo multimediálně zpracované - aby si dítě mohlo přehrát a prozkoumat výklad látky, na kterou chybělo nebo kterou nepochopilo, vyzkoušet si třeba výpočty v praxi, ověřit si znalost slovíček, nastudovat si zajímavosti navíc v oblíbených předmětech,... Počítač by nikdy neměl nahradit učitele, ale měl by pomáhat.
  • 
11.12.2006 7:43:08
Správně vybrané hry a vzdělávací programy na počítači mohou již od dvou let dítěte přispět zásadním způsobem k rozvoji tvůrčích sil dítěte, ke schopnosti komunikovat s výpočetní technikou, k rozvoji různých důvedností a osvojení si různých znalostí. Dobrá je řada Early learning system firmy TLC Properties Inc. Zeména se mi osvědčilo první CD s názvem Readers Rabbit´s Toddler, které je doporučeno pro věk od 18 měsíců do 3 let. Problém s matematikou je pochopitelný, ale může být vyrovnán lepší matematicko-geometrickou představivostí a doplněním cvičení pro výpočty bez kalkulačky a PC. A čemu bychom se měli vyhnout? Zejména hrám rozvíjejícím agresivitu, vyvolávajícím obavy o život (byť jen o život figurky) apod.
11.12.2006 1:15:11
Jo, právě kvůli tomu poslednímu bodu občas zapínám TV mému dítěti (a de facto ji tak "učím", že něco jako TV existuje :)), protože ačkoli já bych si bez TV vyžila spokojeně, dítě bez TV by v dětském kolektivu bylo vážně jako spadlé z Marsu.
zdenina
  • 
11.12.2006 0:22:16
Nevím nic o tom, že by RVP ZV požadoval zavádění výuky počítačových technologií už od 1. třídy. Zmíněný dokumet stanoví povinnost vyučovat tomuto předmětu 1 hodinu na prvním stupni (tedy předpokládejme v 5. třídě).Jakékoliv další posílení časové dotace je plně v kompetenci školy.
Petru
  • 
10.12.2006 23:19:24
Petr, nebo kdo už nevím o pořízení TV uvažóval v jednom příspěvku výše. Vyplatí se číst diskusi celou aspoň zběžně. Teď už se mi nechce znovu, pokud jsem někoho urazila, omlouvam se.
 Příspěvky 110 z 155 [Dalších 145 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.