| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Co dětem brání být sebou samými?

 Příspěvky 110 z 36 [Dalších 26 >>]
20.2.2006 16:30:24
S článkem souhlasím. jsem učitelka a vždy jsem se snažila pracovat na klimatu třídy především, mně samotné by se špatně učilo ve třídě se špatnými vztahy.

Při čtení článku jsem se ale musela zasmát (ne ve zlém!), protože se mi hned vybavila hra našeho slavného Járy Cimrmana Vyšetřování ztráty třídní knihy, kde říká pan ředitel:
"Za to, jací jsou žáci, odpovídá UČITEL, ne žáci! Za to, jaký je učitel, odpovídá učitel, NE JÁ!!!!

Cimrman tedy naproti autorovi článku nebere v úvahu působení ředitele na učitele. Jsem ráda, že dnešní vědci neustrnuli na Cimrmanových pravdách, ale pokračují v jeho bádání a dokonce OPRAVUJÍ NĚKTERÉ VÝSLEDKY JEHO BÁDÁNÍ!!!
Bylo by ovšem slušností, kdyby autor článku ve své textu zmínil, že pouze NAVAZUJE na Cimrmanův odkaz, že tyto myšlenky nejsou pouze jeho vlastními.

Jinak ovšem s článkem víceméně souhlasím, i když některé připomínky v diskusi jsou také konstruktivní.
Jirča
  • 
20.2.2006 14:42:00
Asi trochu jo :)
Přemírou bezpečí jsou asi míněny "skleníkovéů děti, které nesmí ven, aby se nenachladily nebo si neodřely kolena, nesmí mezi kamarády, aby nechytli nějakou nemoc (stačí škola plná bacilů :)), nejedou na tábor, tam po nich chtějí strašné věci a musí spát ve stanu....a tak dále. Takové děti pak nemají reálný pohled na svět, nejsou imunní, brečí kvůli každému problému....každý musí občas zažívat nepohodlí a stres, aby se s tím uměl vyrovnávat!!!Samozřejmě v určitých mezích, nenechám dítě hrát si se žiletkami, aby vidělo, že to řeže :)
Sarka
  • 
17.2.2006 20:51:12