| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Co dětem brání být sebou samými?

 Celkem 33 názorů.
 Evča, 2 neposedové 
  • 

Naprostý souhlas!!! 

(13.2.2006 10:07:25)
S autorem zcela souhlasím. Nejsem odborník, jsem "jen" maminka dvou neposedných kluků. Bydlíme na velkém anonymním sídlišti, kde je dost "megaškol" o dlouhými neútulnými prosklenými chodbami, kterými táhne i v létě... ale velký zájem rodičů i dětí je o jednu jedinou "starou" školu, která tu zbyla z doby, kdy tato místa bývala "za Prahou" a byla zde jen vesnice. Do této bývalé vesnické školy chodí děti rádi, chodí tam i mí kluci. Je tam úplně jiná atmosféra... škola je cihlová, má šikmou střechu z tašek, hned u vchodu jsou busty Jana Husa a J.A.Komenského s jejich krásnými citáty. Ředitel je skvělý, zástupkyně ředitele taky, kolektiv učitelů je stálý a prima. Zdá se mi, že všechny baví učit, přestože si myslím, že učit děti musí být dost dřina. Můj starší syn původně chodil do jedné blízké "megaškoly", ale nešlo to a musela jsem ho přeřadit. Rozdíl v přístupu učitelů k mému neposedovi je nebetyčný... a spokojenost syna je nesrovnatelná. Ve škole se líbí i mladšímu - toho jsme rovnou dali do té "vesnické" školy. Pohoda :-) Díky všem učitelům, kteří to nevzdávají!!!
 Lorina 
  • 

Re: Naprostý souhlas!!! 

(15.2.2006 18:44:44)
Vida, a já raději do takové vesnické školy dítě ani nedala.Měla jsem tu smůlu, že jsem z ní totiž také vyšla.Rozdíl oproti pražským školám (příklad) byl značný. POdotýkám, že jsem měla téměř samé jedničky (asi 2 dvojky), mám talent na jazyky, ale střední škola mi dala zabrat.Musela jsem se spoustu doučit...Kantoři se zde střídají jak na běžícím pásu, často to nejsou ani skuteční pedagogové..

Takže je mi jedno jak škola vypadá, dám spíš na kvalitu.Jo a na těchto vesnických, či menších školách bují nešvary jako kouření, drogy a pod. stejně jako jinde....
 Markéta, syn 4 r. 
  • 

Není to přehnané? 

(13.2.2006 10:37:29)
Vzhledem k tomu, že syn není školou povinný, nemám osobní zkušenosti, ale článek se mi zdá trochu přehnaný (a třeba se budu divit, až prcek do školy nastoupí.) Autor článku tvrdí, že jaký učitel, taková třída, a jaký ředitel, taková škola. O velkých školách tvrdí, že jsou špatné a nikdo tam není rád. Znamená to, že velké školy mají vždy špatné ředitele a špatné učitele? Navíc jsem si vždycky myslela, že malé děti tráví ve škole většinu času ve svojí třídě, kde je jich zhruba stejně v malé i velké škole. Tak jaképak traumatizování množstvím lidí nahuštěných do malého prostoru? Dál - do velké školy nechodí nikdo rád - ze zkušeností svých kamarádů, které mají doma školáčky, vím, že tohle není pravda. Vzhledem k tomu, že bydlím na sídlišti, kde je několik velikých škol, předpokládám, že syn do jedné z nich nastoupí. Fakt si myslíte, že je to tak hrozné? A proč? Nezáleží snad na učiteli/učitelce (který (á) může stejně špatný v malé i velké škole)? Vidím to teď na příkladu školky - synek chodí do úplně fantastické, strašně se mu tam líbí, každý den přinese novou básničku, pochlubí se výkresem, novou hrou.. Syn kamarádky chodí do školky za rohem, školka je srovnatelně velká, ze školky většinou přinese informaci o tom, že se celý den rvali (nevymýšlí si, kamarádka říkal, že když ho chodí vyzvedat, většinou najde děti na kupě na zemi). A rozdíl je prostě v učitelkách - školky jsou stejně velké, sociální profil dětí taky určitě stejný. Tak v čem je jiná základní škola?
 Martina, 2 kluci 


Re: Není to přehnané? 

(13.2.2006 13:03:19)
Souhlasím s tvrzením, že jaký učitel, taková třída - tam to přímé ovlivnění je...jaký ředitel, taková škola - nevím, nevím, máme prima ředitele...
A že menší škola je lepší než velká? Ani ne..jen to většinou tak dopadá, protože ve velké se toho víc jakoby "skryje", charaktery jednotlivců lze snadněji přehlédnout.
Syn od září přestoupil do předškoláku do vesnické školky, je tam daleko šťastnější a ráno nás honí, ať už jdem, dřív spíš "brzdil" :-) Zná tam každého, ví, kde kdo bydlí, jsou mu ty učitelky i ti spolužáci bližší, má pocit, že jsou víc i "jeho"....v tom to asi taky bude.
 Martina, 2 kluci 


Re: Re: Re: Není to přehnané? 

(13.2.2006 14:52:09)
Téééda, Milado, váš ředitel je ...... nenapadá mě nic míň sprostého :-))
Chápu, že ředitel idiot podělá, co se dá a blbě se pod ním pracuje...bohužel má takovou moc. Já psala, že to nemůžu posoudit, náš ředitel pořádá výlety do Tater, možná, se nás chce taky postupně zbavit, tedy mě asi jo, málem jsem zahynula při přechodu Priečneho sedla :-)))...to jen tak pro odlehčení.
Já jsem nadšená úča, v září zase nastupuju po MD a děsně se těším - místo batolete puberťáky!
 Martina, 2 kluci 


Re: Re: Re: Není to přehnané? 

(13.2.2006 14:52:25)
Téééda, Milado, váš ředitel je ......, nenapadá mě nic míň sprostého :-))
Chápu, že ředitel idiot podělá, co se dá a blbě se pod ním pracuje...bohužel má takovou moc. Já psala, že to nemůžu posoudit, náš ředitel pořádá výlety do Tater, možná, se nás chce taky postupně zbavit, tedy mě asi jo, málem jsem zahynula při přechodu Priečneho sedla :-)))...to jen tak pro odlehčení.
Já jsem nadšená úča, v září zase nastupuju po MD a děsně se těším - místo batolete puberťáky!
 Jaga, syn 3 roky 
  • 

Re: Re: Re: Není to přehnané? 

(14.2.2006 17:55:08)
A můžu tě upozornit, že se slavnými rámcovými plány to bude ještě horší. Co bude dělat přestoupivší dítě na nové škole a jak si s ním poradí učitelé a rodiče, to opravdu netuším.
 LIdka 
  • 

Re: Není to přehnané? 

(13.2.2006 16:01:04)
Markéto-o tom množství lidí je to fakt!Stačí,když si potřebuje dojít na záchod...To byl třeba náš problém-syn přestoupil ve třetí třídě z malé školy do velké-a začly velké problémy!Na WC se prostě styděl jít-byly tam vždy hromady kluků,a on byl ještě ke všemu tichý "stydlín"....a že někdo chodí raději do větší školy než do menší????Možná proto,že tu menší nikdy nezažil!Syn si ještě i teĎ ,kdy je na větší škole čtvrtý rok posteskne,že ta první škola byla o mooooc lepší:-(Bohužel ji pro nedostatek dětí zrušili...
Taky souhlasím s názorem-jaký učitel taková třída.Pokud se učitel zaobírá vztahama ve třídě a nebo na to kašle-je to přece jen rozdíl...Naši mají teĎ každý 14dní třídnické hodiny,kde jako pracují "proti šikaně"-a prostě stmelují kolektiv...
 Lída,3 kluci a holka 


Jak kde 

(13.2.2006 10:47:06)
Dovolím si s článkem nesouhlasit. I ve velké sídlištní škole se může dětem líbit, nemusí to nutně být anonymní zařízení. Záleží to samozřejmě na řediteli a na učitelském sboru, jakou atmosféru ve škole vytvoří.
Zrovna u nás na sídlišti je "stará a menší" škola pověstná tím, že se v ní obrovsky rozmáhají drogové a další problémy. Do nedaleké "velké anonymní" sídlištní školy moje děti chodily (a ještě chodí) rády.
 Jarka, 2 holky 
  • 

Re: Jak kde 

(13.2.2006 14:17:33)
Ahoj Lído,

prosím, napiš mi, odkud víš, že se na té malé staré škole, o které mluvíš, rozmáhají drogové a jiné problémy ? Za jak věrohodnou tuto informaci považuješ a proč ? Děkuji.

Jarka

(Asi si vzpomínáš, volili jsem mezi stejnými dvěma školami jako Ty. Zvolili jsem opačně, ale rozhodně Ti Tvou volbu neberu. Pro každého může být lepší něco jiného.
Když jsem školu pro své děti hledala, rozladil mne ředitel té vaší už tím, jak mluvil o té naší. To se prostě nedělá. Náš pan ředitel se tenkrát k ničemu takovému nesnížil, čímž u mne hned nějaké body získal - chválil svoji školu, ale nehaněl ty okolní. S tou starou a malou školou máme teď už 5.5 leté zkušenosti a jsme s ní spokojeni.)





 Lída,3 kluci a holka 


Re: Re: Jak kde 

(13.2.2006 14:34:17)
Jarko,
tyhle informace jsem slyšela od několika málo známých (tedy: rodičů kamarádů našich dětí), ale už si fakt nevzpomenu, od koho :-(
Děti prý na téhle škole původně měli, ale převedli je jinam.
"Pan řídící" na té naší škole je trošku zvláštní člověk, ale na druhou stranu tu L. potkal nejlepší dvě třídní, jaké mohl.
 blandis 
  • 

Re: Re: Re: Jak kde 

(13.2.2006 15:59:14)
jarka
 LU,2děti 
  • 

Zamyšlení 

(13.2.2006 11:21:26)
Zprvu jsem článek přejela jako další psychologický plk...Ale pak jsem si uvědomila nebezpečí, které číhá na mnohé z nás na Rodině: přehnaná očekávání kvalitních výkonů, přehnaná péče a přemíra bezpečí. Ostatní problémy se dají alespoň částečně omezit. To, že se možná příliš zaměřuji na výkon svého syna (dcera je mimino), usuzuji z toho, jak se pídím po informacích, jak nejlépe toho našeho drobečka rozvíjet, jakou nejlepší zvolit školu, jak ho zapojit mezi děti, jaký sport, co jeho hudební vlohy... Nic se nemá přehánět, dávno to vím, ale je to tak těžké:-)
 Martina, 2 kluci 


Re: Zamyšlení 

(13.2.2006 12:52:23)
Přehnaná péče, přehnaná očekávání - to ano....ale přemíra bezpečí?? Co je tím myšleno? Přemíru bezpečí poskytuju a hodlám poskytovat pořád - pocit, že může přijít domů s čímkoliv, říci cokoliv, zeptat se na absolutně cokoliv...doma je bezpečno. Nechci aby naši kluci zůstali na něco sami, pokud budou chtít to probrat s námi.
Nebo to blbě chápu? :-)
 LU,2děti 
  • 

Re: Re: Zamyšlení 

(13.2.2006 15:29:58)
Ano jsme tu pro děti. Ale správně jsi řekla "pokud budou chtít". Pochopila jsem to tak, že člověk se nemá stále vnucovat a přehánět péči. Pro mě symbolizuje přehnané bezpečí maminka synova spolužáka. Jejich kluk, aby se mu nic nestalo, nejezdí na školní výlety, školu v přírodě, do školy ho vozí autem,...Když tak vzpomínám na své dětství, tak jsem to měla vlastně podobné(i když z důvodu ménemoci).
Jinak si myslím, že jsem normální. Mám samozřejmě strach, jestli syn dojede do školy autobusem v pořádku, jestli se rozhlédne na přechodu, jestli ... Ale snažím se to nějak zvládat.
 Martina, 2 kluci 


Re: Re: Re: Zamyšlení 

(13.2.2006 18:47:08)
Už chápu.
jenže mám sestru, která svou 3letou holčičku nepustí na 3 m od těla, má o ni strach. Moji kluci lítají 50 m ode mě, s jejího hlediska je to lehkovážnost...podotýkám ve stejném terénu.
Má kamarádka vozí své dítě do školy autem denně od začátku, teď je ve 4. třídě. Moji kluci budou chodit pěšky, popř. busem.
Je to o pocitech rodičů...ono se asi nejde moc "předělat" a být lehkovážnější...každá povaha si svoje místo najde, na každém přístupu je něco prima a něco špatně - včera mi málem zajeli ma pustoprázdné polňačce syna, ach jo, strašlivý zážitek - to by se mé sestře nestalo, držela by holčičku za ruku....a teď si vyber :-)
 lipoo 


Re: Re: Re: Re: Zamyšlení 

(14.2.2006 12:52:16)
Martino-přesně tak...povahu nezměníš-přiznám se,já jsem spíš ten typ tvé sestry.Všude vidím co by se mohlo stát-ale reálně.Když by se třeba mohlo stát něco,kde si nanejvýš zlomí ruku,tak to neřeším-ale nenechám malýho lítat po chodníku bez držení za ruku,když ten chodník je hned vedle hlavní silnice...Něco ho napadne-a už je to!Nevratný!Jinak starší taky jezdí od první třídy sám do školy autobusem-nezbývá než věřit...Občas sice zajel do vedlejší vesnice,a došel pěšky po hlavní cestě!!Ale přežil!:-))
 Toranoko 
  • 

Re: Re: Zamyšlení 

(14.2.2006 19:00:44)
Premira bezpeci je to, ze nenechas ostatni, aby podstoupili riziko a boje umerne svemu veku, ze jim budes vzdycky a vsude umetat cesticku, rozhodovat, co je pro ne nejlepsi [kdo jinej to vi lip nez tvoje mama]. Ja si svoji mamy vazim prave proto, ze nas dokazala do nebezpeci pustit, duverovala nam [ a tim i potazmo svoji vychove], i kdyz se sama kolikrat klepala strachy. A ja pevne doufam, ze to pro svy deti jednou dokazu taky.

Jinak samozrejme vytvaret pocit bezpeci je dulezite, problem nastane, az se budou chtit deti samy toho bezpeci vzdat a nebudou o nej stat, aspon nacas, nez si uvedomi, co v nem maji.
 Jirča 
  • 

Re: Re: Zamyšlení 

(20.2.2006 14:42:00)
Asi trochu jo :)
Přemírou bezpečí jsou asi míněny "skleníkovéů děti, které nesmí ven, aby se nenachladily nebo si neodřely kolena, nesmí mezi kamarády, aby nechytli nějakou nemoc (stačí škola plná bacilů :)), nejedou na tábor, tam po nich chtějí strašné věci a musí spát ve stanu....a tak dále. Takové děti pak nemají reálný pohled na svět, nejsou imunní, brečí kvůli každému problému....každý musí občas zažívat nepohodlí a stres, aby se s tím uměl vyrovnávat!!!Samozřejmě v určitých mezích, nenechám dítě hrát si se žiletkami, aby vidělo, že to řeže :)
 Markéta, syn 4 r. 
  • 

Re: Zamyšlení 

(13.2.2006 22:12:25)
Ohledně přemíry péče a bezpečí, shodou okolností jsem dostala zrovna dnes jednu pěknou gratulaci, tak ji posílám dál.



Gratuluji!

Nám všem, kterým je mezi 20. až 50. lety... Podle dnešních pravidel a zákazů bychom my, děti narozené v 50., 60., 70., 80. letech, neměli vůbec šanci přežít...

Naše postýlky byly malované barvou, která obsahovala olovo. Neměli jsme žádné pro děti bezpečné flaštičky na medicínu. Žádné pojistky na dveře a okna, a když jsme jeli na kole/koloběžce, neměli jsme helmy. Pili jsme obyčejnou vodu z hadice a ne z lahví. Jedli jsme chleba a máslo, pili limonády s cukrem a nebyli jsme obézní, protože jsme pořád lítali někde venku. Z jedné flašky nás obvykle pilo několik , ale všichni jsme to ve zdraví přežili...
Několik hodin jsme se mořili a stavěli káry ze starých nepotřebných věcí, jezdili jsme s kopce, jen abychom pak přišli na to, že jsme zapomněli na brzdu. Teprve po několika přistáních v pangejtu jsme ji domontovali. Brzy ráno jsme si šli ven hrát a přišli jsme domů, teprve až se venku rozsvítily lampy .. Rodiče si užili pěkné nervy, ale mobily neexistovaly, takže nebylo kam volat...
Neměli jsme žádné Playstation, Nintendo eller X-box - vlastně ani televizní hry, žádných 99 televizních kanálů, žádný surround-sound, počítače, chatrooms a internet. Měli jsme kamarády, byli jsme venku a vyhledali jsme si je!! Spadli jsme ze stromu, řízli se, zlomili si ruku či nohu, vyrazili si zuby, ale nikdo kvůli těm úrazům nebyl žalován. Byly to úrazy a nikdo nenesl vinu - jen my! Prali jsme se, měli jsme modřiny, ale naučili jsme se to překousnout.
Našli jsme si hry s tenisákama, klackama a jedli jsme i trávu (hlavně šťovík). I když nás druzí varovali, nikdy jsme si nevypíchli oko. Posledních 50 let bylo explozí nových nápadů. My jsme měli volnost i odpovědnost - naučili jsme se chovat a poradit si... Blahopřeji!!! Pošli tento dopis každému, kdo zažil toto velké štěstí a žil jako dítě!!!
I Ty jsi jedno z nich :o).
 Sarka 
  • 

Re: Zamyšlení 

(17.2.2006 20:51:12)
Jenda z veci,za kterou jsem svym rodicum velice vdecna, je, ze ode me nemeli velka ocekavani a sny, co bude jejich dcera studovat, delat, koho si vezme,... Nezazila jsem stresy mnoha mych znamych, kterym rodice stale vycitaji, ze nesli na vysokou skoulu, ze ji nedodelali,... Mi rodice tim docilili toho, ze jsem delala veci proto ze chci a bez pocitu nejakeho sevreni, ze musim, abych jim udelala radost, abych nedostala vynadano. Ucila jsem se (a stale ucim - VŠ), protoze jsem vedela, ze to je pro me a mou budoucnost dobre.
Nemejte na deti prehnane naroky. Zkuste realne a s odstupem, jakoby z venci, zjistit, na co Vase dite opravdu ma a co je jen vas sen. Vzdyt nejvetsim snem rodicu by nemel byt titul pred jmenem jejich ditete, ci titulky v novinach a onem, ale jeho spokojenost.
 Vladan 


Souhlasím s autorem článku, ALE 

(13.2.2006 11:52:38)
Pro dítě je určitě těžší najít si vztah k 35 žákům ve třídě než k patnácti. Které navíc zná ze svého okolí již z dřívějška.
Příliš mnoho lidí natěsnaných do jednoho prostoru děsí spíše lidi s mírně asociálním chováním (moje kolegyně je toho typickým příkladem - má hrůzu z mnoha lidí a nerada chodí i do společnosti), nicméně rodič by měl brát na hrůzu svých dětí ohled a jestliže do školy chodit nechce z důvodu strachu ze šikany a podobně, měl by okamžitě zasáhnout.
Na druhou stranu mám dojem, že se v dnešní době příliš o děti "bojíme". Jestli je dobře vychováváme, jestli mají to nejlepší k jídlu, co můžou dostat (a orientujeme se podle reklam, které jsou všechno jen ne pravdivé), zda dostávají vitamíny... Děti jsou vychovávány prostě tím, že s námi vyrůstají. Kopírují vzorce chování ze své rodiny. Navíc si myslím, že traumata z dětství jsou sice vážná věc, ale kdo je nemá,no ne?
Takže - malé školy možná zachovat, ale nikde není psáno, že malá škola je dobrá a velká špatná. Taky co je proti mysli jednomu školáčkovi, může u druhého vyvolat nadšení (hodiny tělocviku jsou toho nejlepším příkladem:-)))
 Petr, 2dcery+syn 
  • 

Jak já článek chápu 

(13.2.2006 15:40:13)
Musím říct, že s tímto článkem souhlasím. Zaujalo mne, jak v diskusi padají názory ohledně toho, jak autor přehání či nepřehání, jak například i velká škola může být dobrá...Přitom mi to připadá zcela jasné. Velikost školy, kvalita pedagogů a vedení, a mnoho faktorů působících ve společnosti uvedených v úvodu článku (které jsou u nás ele asi skopro všude podobné) ovlivňují kvalitu školy současně. Takže velká škola + mizerný ředitel + mizerní učitelé jsou prostě tou nejhorší kombinací. Velká škola + dobrý ředitel atd. - to už je trochu lepší, není liž pravda? Rozhodně jsem pro to, abychom si buď školy vybírali, pokud to jde (u nás to moc nejde, máme poblíž jen jednu školu, nemáme auto) a taky aby jsme tlačili na kvalitu, komunikovali s vedením školy, s pedagogy. Jinak se nic nezmění. Čekat, až přijde změna shora, top by jsme se načekali...Určitě nemůžeme zajistit všechno super, bez vady a bez traumat, ale vykašlat se na to úplně poz záminkou že to dokonalé stejně nikdy nebude, to by teda bylo poněkud škoda, ne?
 LUPA 
  • 

Na velikosti nezáleží :-D !!!! 

(13.2.2006 17:44:02)
Já do jedné takové OBROVSKÉ školy (800 dětí) chodila. Stejně tak děti z dalších třech brněnských sídlišť. Jednu dobu tam dokonce bylo tolik dětí (přes 800), že nestačily třídy. To pak jedna třída chodila na ráno a druhá na odpoledne!!! Nekecam :-) Po tejdnu se to vždycky prohodilo. Dobrý že?
A řeknu Vám... na tuhle školu vzpomínám dodnes. Milovala jsem ji!!!
Nasadila v mém životě takovou laťku, že střední školu jsem zvládala bej jakéhokoliv učení na vyznamenání (na základce jsem o něj musela bojovat!!!). A hlavně už jsem nikdy nepoznala tak dobrý kolektiv, který jsme měli na základce. Kde nás bylo ve třídě jednu dobu i 32....
Opravdu to neni o počtu dětí a velikosti školy, ale o učitelích, samozřejmě řediteli a taky rodinách odkud děti přicházejí.
V pubertě jsem poznala dost kamarádů z vesnice, kteří chodili na základní školu kdesi na jižní Moravě. A podle toho všichni vypadali :-D. Přátelská atmosféra vesnické školy - "jedna velká rodina" zanechala na těchto jedincích minimální známky vzdělanosti. :-D
Takže až s přítelem snad jednou budem mít děti :-) nebudu se bát je dát do jakékoliv školy. Jaká škola je se stějně ukáže až časem. Vybírat školu podle toho jestli je malá nebo velká mi nepříjde moc inteligentní :-).
 PajaMM 


Re: Na velikosti nezáleží :-D !!!! 

(13.2.2006 18:21:16)
Ahoj,

musim reagoovat :-) Muj muz mi to stejne vypravel - moc deti, chozeni do skoly dopo neb odpo....nebylo to nahodou v Bystrci? :-)
 Ilčí 


Re: Re: Na velikosti nezáleží :-D !!!! 

(13.2.2006 19:23:24)
Tak já jsem si udělala početní odhad a na naši základku chodilo tak 1200 dětí, a když si to zpětně promítnu, moc velká mi nepřišla :o)
Ale o tom, že se chodilo i na odpoledne ( v jiných městech), jsem slyšela, vím třeba o Plzni.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Re: Na velikosti nezáleží :-D !!!! 

(13.2.2006 22:28:57)
Taky jsem do třetí třídy chodila v Bystrci na směny :) Dnes mi to leckdo nechce věřit ...
 PajaMM 


Re: Re: Re: Na velikosti nezáleží :-D !!!! 

(13.2.2006 22:59:06)
Tak treba jste s mym muzickem spoluzaci :-)))
Ja mu to taky nechtela verit, ja nic takoveho nezazila...
 Zdena 
  • 

Re: Re: Re: Re: Na velikosti nezáleží :-D !!!! 

(13.2.2006 23:23:18)
jé...já v Brně chodila do třídy, kde nás bylo 40. kolektiv perfektní..újma na zdraví žádná ;-)
 maceška 


Re: Re: Re: Na velikosti nezáleží :-D !!!! 

(14.2.2006 10:02:02)
Taky jsme chodili do školy na směny.
 Kja 


Re: Re: Re: Re: Na velikosti nezáleží :-D !!!! 

(14.2.2006 11:06:27)
I my jsme chodili ve třetí a čtvrté třídě na směny, bylo to v Brně-Žabovřeskách, koncem 70.let. A musím přiznat, že se nám to moc líbilo. Nechodila jsem do družiny, ale bývaly jsme s kamarádkou doma. Moc jsme si užívaly ten klid a soukromí, nikdy jsme se nebály, bez problémů jsme odcházely včas zamykaly a připadaly si hrozně dospělé :-)
 Helena Prochazkova,dite ve skolce 
  • 

Clanek je pravda! 

(16.2.2006 0:10:56)
Vzhledem k velke koncentraci populace ve mestech se tomu nemuzeme vyhnout. Velke skoly tu vladnou temer vsude. Vyhodou velkych skol (hlavne v dnesni dobe) je velke mnozstvi mimoskolnich aktivit, ze kterych si dite muze vybrat. Tam uz je atmosfera obvykle lepsi, nebot se jedna o malou skupinu deti se stejnym zajmem. Naprosto vsak souhlasim s nazorem, ze reditel dela skolu. Ten/ta ma primy psychycky i fyzicky (pracovne) vliv na sve podrizene. Pokud ten clovek nema jasno ve svem vlastnim zivote, a navic nema velke zivotni zkusenosti, odrazi se to na pracovni moralce ucitelu. Dobri reditele jsou vysoce kvalitni osobnosti, kteri si ze sve pozice casto vyberou skoly (kde chteji ucit) v nez sami veri. Megaskoly budou casteji pritahovat novopecene ucitele, prechodny personal (na zastupy tak velkeho poctu trid) a i zde se muze stat, ze vse se zadari a reditel dokaze udrzet "vse pohromade", avsak je zde daleko vetsi moznost "politikareni" jednech ucitelu proti druhym. Velka skola je vskutku monstrum, ktere potrebuje velmi pevne zaklady, aby se udrzelo pohromade. Snad jedinym resenim je rozdeleni je do podsekci, ktere budou psychologicky v detech i ucitelech vytvaret pocit identity. Ve skolkach maji tridy Hvezdicek, Slunicek atd. Na zakladni skole to muze byt jine rozdeleni psychicky ladene jejich urovni.


 Zzubejda, 2 kluci a holčička 


Jára Cimrman by měl radost 

(20.2.2006 16:30:24)
S článkem souhlasím. jsem učitelka a vždy jsem se snažila pracovat na klimatu třídy především, mně samotné by se špatně učilo ve třídě se špatnými vztahy.

Při čtení článku jsem se ale musela zasmát (ne ve zlém!), protože se mi hned vybavila hra našeho slavného Járy Cimrmana Vyšetřování ztráty třídní knihy, kde říká pan ředitel:
"Za to, jací jsou žáci, odpovídá UČITEL, ne žáci! Za to, jaký je učitel, odpovídá učitel, NE JÁ!!!!

Cimrman tedy naproti autorovi článku nebere v úvahu působení ředitele na učitele. Jsem ráda, že dnešní vědci neustrnuli na Cimrmanových pravdách, ale pokračují v jeho bádání a dokonce OPRAVUJÍ NĚKTERÉ VÝSLEDKY JEHO BÁDÁNÍ!!!
Bylo by ovšem slušností, kdyby autor článku ve své textu zmínil, že pouze NAVAZUJE na Cimrmanův odkaz, že tyto myšlenky nejsou pouze jeho vlastními.

Jinak ovšem s článkem víceméně souhlasím, i když některé připomínky v diskusi jsou také konstruktivní.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.