| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Otevřený dopis

 Příspěvky 110 z 22 [Dalších 12 >>]
25.5.2004 12:01:36
Marie,tady v jedné místní škole pili devátáci 3 dny slivovici.A i kydž je to alkohol poměrně dost aromatický NIKDO z učitelu si "ničeho nevšiml".Třetí den jim jeden deváták omdlel na záchodě-otrava alkoholem a teprve tehdy se začala věc řešit.Nikdo z učitelu nebyl nijak výrazně potrestán,i když za ty 3 dny jich na výuku museli mít několik a ti tu slivovici MUSELI cítit.
Patříme do spádové oblasti do téhe školy.Myslíš si že tam budou chodit moje děti?????NIKDY.
Marie,2 deti
  • 
25.5.2004 11:52:58
Mam z te petice i dopisu podobny pocit jako Misa. Pokud by byvaly zak skoly spachal sebevrazdu ( u duvodu sikany, nebo nasledkem sikany, ktere na skole prozil), ocekavala bych hotovou smrst akci - skoly, ministerstva, jednotlivych ucitelu. Ne krotkou petici, ale hlasite volani po odpovednosti - ten zak prece chodil do konkretni tridy, mel tyto konkretni ucitele - jak to, ze nic nepoznali?! Je vubec mozne "nic nepoznat"!? Pokud na skole sikana byla a zrejme neresena a nepotrestana - je velmi pravdepodobne, ze je tam dosud. V jine tride, u jinych deti. Petice nevyresi nic. Je treba, aby ucitele konecne delali svoji praci a rodice, aby nemlceli, ale bojovali za sve děti. Ne krasna slova, ale konkretni ciny!
19.5.2004 22:47:21
Omlouvam se, byl to byvaly zak, ale ani tak nechapu Vas klid. Nechce se mi verit, ze byste pocitali jako pedagogove s tim, ze proste urcite procento zaku zvoli sbevrazdu.

Myslim, ze by to bylo vic nez cynicke.

Ale mela bych za to, ze Vase petice by mela byt o mnoho silnejsi a presvedcivejsi.

No mozna jsem zaujata.
19.5.2004 22:40:39
Udivilo me to, co cem pisete a hlavne jak na to reagujete. Myslim, ze znam vic lidi nez Vy, kteri jsou skutecne na dne, ale kdybych se doslechla o tom ze se nekdo z nich treba jen pokusil o suicidium, nemohla bych v noci spavat, kladla bych si otazku, jestli jsem si na nem nemohla neceho vsimnout, jestli necekal, neho nehledal pomoc, dokonce, kdyby me u jidelniho stolu poprosil o podani soli uvazovala bych o tom jestli jesme nemela vycitit ze je na dne a ze je v tak zlem stavu. Proste me desi, ze to ze se Vam zabil zak, a Vy to okomentujete jen jako smutne. Mne by to vydesilo a skutecne bych tydny, mozna mesice uvazovala, jestli jsem neselhlala, a nezklamala ho v necem, ve chvili kdy potreboval pomoc. Vazne me to udivuje.

Byla jsem totiz obeti sikany a to celych pet let, (po te, co me rodice dali do jine skoly). Po letech jsem zavolala svemu uciteli, jestli nema co by k tomu rekl. Nemel...byl dokonale spokojen se svou praci pedagoga, a vubec ho nenapadlo, ze by mohl rict treba jen par frazi, jak je mu lito, ze si toho nevsiml, a ze se (za tech strasnych pet let) omlouva. Nic jineho jsem od nej necekala. Myslite, ze jsem se dockala????Schvalne: co byste rekli??? Ano, presne. OMLUVA?????ANI NAHODOU !!!

Pisete a lhostejnosti a agresivite deti. No skutecne co kladneho asi nepochyti doma, to ve skole jen dost tezko. Vase petice je krotka a nic podstatneho nerikajici, i kdyz zase rozhodne to zni lip nez:"to je smutene"-jako reakce na smrt zaka.
Saša
  • 
19.5.2004 20:23:53
Konstanto,
asi záleží na škole a hlavně na učiteli. U nás (ve škole) učí "rodinku" třídní učitelé (neaprobovaně). Je to tak proto, aby měli prostor poznat svou třídu a povídat si s dětmi - o jejich problémech, o tom jak komunikovat,(takže dojde i na scénky ze života a jejich možná řešení), o životním stylu (zdravém, ale i naopak), o zmiňované šikaně, a vůbec o všem , o čem si děti povídat chtějí. Samozřejmě, že realizace záleží na učiteli (ale to asi v každém předmětu).
Ahoj, Saša.
schamka + krakeni
19.5.2004 18:59:21
Eticka vychova je nauka o moralke. Dejiny kultury ci uz europskej alebo akejkolvek inej je nieco ine. Isteze, su to interdisciplinarne vedy, takze sa prekryvaju. Europska kultura ma zaklad v krestanstve - ci sa to niekomu paci a ci nie - moralne hodnoty nasej kultury tiez, takze prienik by sme isto nasli, ale nie je to to iste.
To by potom bolo to iste aj eticka a esteticka vychova ;o)

Na Slovensku sa toto uz zaviedlo - povinne volitelny predmet nabozenstvo alebo etika - a mne sa to celkom paci. Lebo je sice pravdou, ze rodicia by mali byt ti najdolezitejsi, kto v dietati formuluje rebricek hodnot, na druhej strane, preco to nepodporit este aj skolou. Napokon, rodicia nas *naucili* hovorit, ale gramaticky spravne hovorit nas ucia v skole...
19.5.2004 18:52:48
Naprosto souhlasim, zebricek hodnot a moralku si prinasi dite z domova, skola je muze jen prohloubit( pripadne zeslabit ,pokud nejsou prilis valne). V tom ze dite musi vedet ze nesmi krast, nesmi ublizovat jinym lidem ani zviratum, musi mit trpelivost s druhymi musi umet odpoustet, o tom ze nesmi zabit atd... uz ani nemluve, tak tedy tohle vse se muze naucit jen v rodine, ktera podle prisnych moralnich kriterii zije. sorry, ale v tomhle Vam zadna Obcasnka vychova nepomuze, pomuze opet jen priklad dobrych ucitelu, kvalitnich jako odbornici, i jako lide.
19.5.2004 18:14:26
Myšlenky, o kterých píše článek,jsou dobré. Jenže podle mě se to zavedením nového předmětu nevyřeší. Hlavní je podle mě přístup učitelů k dětem,taky rodičů k dětem, a vztahy lidí ve společnosti navzájem. A nic z toho není v pořádku. To, co psala Míša3 o penězích je pravda, naše společnost dává důraz na schopnost vydělat peníze, míň už na slušnost, ohleduplnost, dobré vztahy.
Učitelé by si s dětmi mohli a měli povídat o životě i v jiných předmětech. Ale nedělají to. Vztahy jsou mezi nimi formální, učitelé si udržují respekt zastrašováním a manipulací, děti naopak odmítají uznat jejich autoritu a neberou je. Když nedávno zabil učeň svého učitele, měli dokonce nařízeno ve škole věnovat povídání si s žáky o tom 1 hodinu. Ptala jsem se syna, o čem mluvili, a on mi tvrdil, že o ničem. Že profesorka jim řekla, že ví,co se stalo, a pak řekla, že jsou pozadu a tak budou dohánět látku. Učitelé navíc nejsou ochotni diskutovat, jen přednášet a poučovat, žáci taky diskutovat neumí, neví, jak na to, a v učitelích příklad nemají.
Před lety jsem pár let byla učitelka (2. stupeň ZŠ), a vím, že děti milovaly o něčem si povídat. V suplovaných hodinách jsme mluvili o životě, o kamarádství, lásce, věrnosti, sexu, co se zrovna někde dělo a hodilo se to, jak to je u nich doma, ve třídě, obecně , nebo i konkrétně a i když jejich názory byly často naivní, nesprávné(podle mě), cítila jsem, že je to prospěšnější než když bych se pokoušela učit třeba fyziku, o které už dávno nic nevím. Nechávali jsme otevřené konce, snažila jsem se nikomu nedat najevo že jeho názor je hloupý, vedla jsem je k tomu že mají mít respekt k názorům jiných, i když si sami myslí něco jiného. Nevím, jestli se mi to povedlo, věřím, že aspoň trošinku ano.
To, že mládež má doslova hlad po diskusích na různá témata, jsem viděla na dvou besedách se studenty na vysoké škole (účastnila jsem se jako pozorovatel a organizátor, přednášející byli staří lidé, už důchodci,kteří něčeho v životě dosáhli nebo prožili a měli mluvit o svém životě). Na obou byli studenti původně dobrovolně-nedobrovolně, u obou, když přednášející zabrousil od svých konkrétních zkušeností na otázky etiky, spravedlnosti, odvahy a podobně studenti ožili a velmi aktivně se zapojili do debaty,a obě přednášky byl problém vůbec ukončit, protože oni měli stále další otázky a postřehy, chtěli mluvit a slyšet názory druhých. Až mě to překvapilo, ty znuděné začátky a plamenné konce...Jenže oni potřebují tyto věci probírat s opravdovými osobnostmi, a těch je podle mě málo, většina učitelů se dnes opravdu spokojí s rutinou a formálním probráním látky. Když někdy vidím, jak se studenty jednají učitelé na škole mého syna(průmyslovka)- jako s odpadem! je mi zle, jsou to jen drobnosti, ale ten přezíravý postoj tam je cítit, a to vůbec nemluvím o tom, co občas vycítim za jednáním učitelů u dcery, která je ještě na základce. Snad si myslíte, že jsem zbytečně cimprdlich, protože jde o jednání, které si ještě já sama pamatuju coby žáček a tehdy se takové stírání dětí bralo jako normální, ale snad už jsme dál...
Co se týká šikany, možná ani není pravda, že je jí víc, ale o moc víc činností se dnes za šikanu považuje, a taky je asi dnes, jak je zvykem v celé společnosti, brutálnější. Protože i za nás šikana byla, ale začínalo to šťouchanci a končilo snědenou svačinou. Je to jako se vším, když noviny opěvují jen dravost a poctivost a slušnost je k smíchu...ale ne všem dětem, mladí jsou naopak hodně spravedliví, ještě neokorali. Takže šance tady je, jen prostě nevím, jestli to vyřeší nový předmět. Myslím, že všichni bychom měli s dětmi co nejvíc mluvit, mít je k tomu vyjadřovat názory na různé jednání, třeba lidí ve filmu, nesmát se dětem za to co řeknou, uznat i jejich pravdu, i když je naivní...a počítat s tím, že je to dřina a půjde to jen pomalu. Ale musí to jít.

19.5.2004 10:40:21
Dcera má od druhé třídy v rámci vyučování dramatickou výchovu, kterou vedou studenti pedagogické fakulty a studenti Jamu. Nacvičují, jak se zachovat v určitých situacích. Ve dvojicích zahrají určitou scénku, jak si ji představují a potom rozebírají, proč se zrovna takhle zachovali. Asi něco to do sebe má, protože jak hodnotí chování dětí ostatní pedagogové, děti k sobě mají velmi pozitivní vztah a třída drží tak při sobě a to je na začátku roku spojily s druhou třídou. Můžou si kdykoli přijít popovídat s paní učitelkou co je trápí a snaží se to spolu nějak vše vyřešit. Hrozně si toho vážím, protože tento přístup k dětem může zabránit dalšímu neštěstí a dětská dušička je opravdu hodně křehká.
Věra.
19.5.2004 9:57:59
Snaha autorky je sympatická a tleskám jí.
Nicméně, jestli jde o žebříček hodnot,
morálku a.pod., dítě jí získává zejména v rodině, kde vyrůstá.

Škola v tomto mnoho nezmůže, povídat si o těchto věcech není na škodu, dítě
však ale potíhne hlavně k tomu, co vidí doma.
Jestli uvidí rodiče, co se podvádějí, nemluví spolu, či žijí v konfliktním
vztahu, ponese si tyto vzory chování po celý život.
Pokud jsou doma hlavním tématem peníze a život se točí kolem toho, být co "nejdravější" , dítě nebude jiné.
Holt je to hlavně na nás, rodičích.:-))

Ta šikana, opravdu mám pocit že jí mírně přibývá, bohužel, spíše jsem tipovala, že jí ve svobodné společnosti bude ubývat..:-((
 Příspěvky 110 z 22 [Dalších 12 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.