| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Co „pálí“ české školky?

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 24 [Dalších 4 >>]
  • 
3.8.2010 12:37:08
Přesne toto je můj názor, mám syna, je velmi silná osobnost, první rok ve školce nechtěl cvičit, kreslit..... nikdo ho nenutil, seděl a koukal na děti. Po roce zjistil, že je to vlastně nuda a dnes ho to ve školce baví a zúčastňuje se všeho. Ve školce velmi dobře vědí, proč to dělají, věřte mi. Do školy bude chodit velmi dlouho, čas letí a učit se bude celý život. Není třeba jim to hnusit , když jsou malí a ještě to nepotřebují. Děti ikdyž si hrají , tak velice dobře vnímají dění kolem sebe. A myslím si také, že to, jestli se zúčastní všech aktivit ve školce nemá vliv na jejich inteligenci.Vzpomeňte si na to, jak jsme byli malí my, nikdo po nás žádnou angličtinu nechtěl a ve škole jsme rozhodně nebyli přetěžováni jako jsou dnešní děti. A jsme v mnohém více v pohodě. Proč nutit děti předčasně do věcí, které sami nechtějí. Nechte je hrát, pokud to chtějí , na povinosti je času dost! Buďte zdraví :-) M
xVictorka
  • 
3.8.2010 7:28:59
:-( Tak to chapu, to bych ty ucitelky nejspis sama nakopala celkem do hader.. JDe hlavne o to, ze my bychom dite, ktere se ocividne boji, nemeli nutit, delat nejakou aktivitu, ale pokud je tohle u ditete pravidlem, tak by si kazda spravna uitelka mela najit spojeni k diteti snazit se mu zprijemnit aktivity a motivovat ho! :-)

Takze bych asi ve tvem pripade chtela navratit vsechny financni prostredky na agnlictinu :-O :-)
  • 
3.8.2010 7:26:01
Ahojky,

takze ja mam stredni pedagogicou se zamerenim na materskou skolku, pracuji sice v zahranici, ale presto; skola trvala 5 let, pote je to podle toho,kam pedagozku aradi, jestli do jeslicek, skolky, nebo druziny. KAzdopadne, musime mit celorocni planovani, coz znamena jedno, max 2 velke temata, ktere postupne s detma probirame; tyto temata jim ale take musime nejak vysvetlit a nechat je tazvane "pocitit", coz znamena; Napr. Tema "Zviratka na farme"... --> hudebni a vytvarna vychova, jemna a hruba motorika ditete, visualni a autenticke zazitky...
NEjen rozdelovat temata do techto "vyucnych a naucnych" policek, ale take jeste jake cile u toho sleduji, popr. upevnuji, co by to tema melo detem prinest.
Krome techto planovani : Shrnuti pro rodice, o cem tema je a proc; KAzdy mesic rozplanovat zvlast, planovat a obvolavat vylety, kdo pujde jako doprovod?
A samozrejme dalsi vec, ktera ke skolce pribyva automatick je metodicka rada, coz znamena postupnymi aktivitami dite neco nauict: Treba strihani!
NEjspis jsem zapomnela pulku, co jeste k takovemu "hrani ve skolce" patri, ale v druzine samozrejme k tomuto celem kolobehu pribyva jeste delani domacich ukolu a v jeslickach naucit deti hygiene, ktere neni nikdy dost, prebalovani behem dne, posilani deti na zachod, popr. pokud jsou deti jeste mladsi nez obvykle chodit s nimi sama na zachod, naucit deti jist priborem a pit ze sklenicek!, vseobecne deti naucit pravidlum ve skolce!
Takovej den ve skolce je rozdenely na nekolik fazi, bohuzel je vsechny cesky nevyjmenuju :-(

Takze jen tak okrajove...

;-)

~6~~3~
Petula
  • 
3.8.2010 0:21:04
Ucitelky zakladnich a materskych skol maji muj velky obdiv. Maji tak malo penez a jsou ochotne vykonavat tak narocnou praci s detmi!
2.8.2010 20:53:55
moc Vám děkuji výše uvedený i tento příspěvek. Plně s ním souhlasím. Snad to otevře všem matkám oči, že ve školce nemá učitelka jen náplň práce: hrát si s dětmi.Škoda, že jim došla řeč a k tématu se jich vyjádřilo tak málo.Díky.
2.8.2010 10:35:12
Ano dítě má právo odmítnout činnost, od toho je učitelka, aby pro děti vylyslela takové činnosti, které děti budou bavit. V předškolním věku dítě vše vnímá velmi citlivě a hlavně je pro dítě VELMI důležitá hra,,,,a já jsem to mu ráda, když budou moci moje dcery ve školce trávit čas tím, co je baví a zajímá a ne tím, co jim zaplatím,,,,, toho, co budou muset, si ve škole užijí až až .
Do 6ti let dítě se u dítěte budují základy osobnosti, a u toho taky velmi záleží, jak jsou naplňovány jeho potřeby ( ne potřeby rodičů). A kvalitní osobnost je pro život důležitější (podle mého názoru, zkušeností a praxe), než to, že ve školce budu znát 50 anglických slovíček , které se pak na ZŠ budu učit znova.... ( průzkumy ukazují, že ve čtvrté třídě se děti v angl. srovnávají, at už měly či neměly angl. v MŠ. Význam to má pro děti z dvojjazyčného prostředí...) Tot můj názor :-) ale respektuji i jiné :-)~;((
2.8.2010 10:24:08
Příloha pracovní smlouvy č.1

Pracovní náplň


Tady máte část z toho ,co je povinností učitelky, aby jste měli představu,,,


• Je odpovědná ředitelce školy.

Pracovní a organizační záležitosti

• Plní určenou míru přímé vých. vzděl. povinnosti a koná práce související s výchovně vzdělávacím procesem.
• Zajišťuje výchovně vzdělávací činnost směřující k získávání vědomostí, dovedností a návyků dětí, podle daného vzdělávacího programu školy.
• Účastní se porad svolaných vedoucími pracovníky školy.
• Plní příkazy ředitelky školy, zástupkyně ředitelky školy.
• Zastupuje přechodně nepřítomnou učitelku nebo jiného pedagogického pracovníka v rámci sjednaného druhu práce.
• Je přítomna ve škole v době stanovené jejím rozvrhem, v době porad svolaných ředitelkou školy, v době stanovené pro případné přechodné zastupování jiného učitele, v době stanovené pro konzultace s rodiči, v době mimotřídní práce s dětmi a v jiných případech, které stanoví ředitelka MŠ.
• Sleduje přehled zastupování a úkoly dané vedením školy (nástěnka v šatně školy).
• Dbá, aby její jednání a vystupování před dětmi, rodiči i širší veřejností bylo v souladu s pravidly slušnosti a občanského soužití a s výchovným působením školy.
• Hlásí vedení školy plánované akce mimo budovu školy.
• Vykonává dozor nad dětmi po celou dobu pobytu dětí v MŠ do doby převzetí dítěte rodičem nebo jejich zástupcem. Stejně tak provádí dozor při akcích organizovaných školou.
•Zodpovídá za aktuálnost a správnost informací na třídní nástěnce

Výchovně vzdělávací proces


• Zajišťuje komplexní výchovně vzdělávací činnost zaměřenou na rozšiřování vědomostí, dovedností a návyků dětí podle daného vzdělávacího programu školy. Využívá specifických, diagnostických, vzdělávacích a kontrolních metod, včetně individuální práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.
• Na základě školního vzdělávacího programu tvoří vzdělávací program třídy mateřské školy, ve které pracuje.
Vzdělávací program třídy a výchovně vzdělávací proces pravidelně hodnotí – evaluuje.
• Vytváří podmínky pro cílevědomý osobnostní rozvoj dětí, předpoklady pro další vzdělávání.
• Provádí osobní přípravu na VVP, přípravu pomůcek a přístrojů didaktické techniky, přípravu materiálů .
• Vede předepsanou pedagogickou dokumentaci, zejména Přehled výchovné práce, Přehled o docházce a Evidenční list pro děti
Tvoří portfolio dětí
• Řídí se rámcovým programem pro předškolní vzdělávání, místním školním vých. vzdělávacím programem, tematickými plány, případně jinými schválenými nebo zpracovanými dokumenty.
• Provádí soustavné pozorování vývoje dítěte, jeho vědomostí , dovedností a návyků a potřeb.
• Vede soustavnou evidenci o vývoji dítěte - diagnostika dítěte.
• Spolupracuje s rodiči dětí, na požádání rodičů je informuje na třídních schůzkách, popřípadě na individuálně dohodnuté schůzce. Písemně informuje rodiče v případech, kdy je to v zájmu výchovy dítěte.
• Podílí se na vypracování individuálního vých. vzděl. plánu pro děti se zdravotním postižením a pro děti s OŠD
• Podává návrhy na vyšetření v pedagogicko psychologické poradně a SPC.
• Věnuje dostatek individuální péče všem dětem, zejména dětem z málo podnětného prostředí, dětem se zdravotním postižením.
• Oznamuje poznatky, které mohou nasvědčovat tomu, že dítě je v rodině vystaveno týrání, zneužívání, zanedbávání nebo jiným způsobem špatnému zacházení.
• Usiluje o to, aby na základě výchovně vzdělávacího procesu docházelo k soužití lidí různých národností, náboženství a kultur a k respektování odlišností jednotlivých etnických skupin.
• Podává návrhy na odklad školní docházky, na přeřazení dítěte do jiného typu zařízení, na zajištění specializované péče o děti se zdravotním postižením.
• Konzultuje s ostatními učitelkami, ředitelkou, podle potřeby i s pracovníky poradny
( zdravotnického zařízení) a SPC problematiku jednotlivých dětí, především dětí s trvalejšími psychickými a zdravotními potížemi.
• Podle pokynů vedení školy řídí organizační záležitosti své třídy.
• Připravuje se na setkání s rodiči.
• Předává včas rodičům nezbytné informace o akcích školy, nabídce zájmových kroužků, o způsobu přihlašování a odhlašování dětí, o řešení školních úrazů, o spolupráci ap....).
• Podílí se na organizačním zajištění všech mimoškolních akcí - školy v přírodě, plavecké kurzy, maškarní karnevaly, oslavy Dne dětí, výlety ap.
• Podává zprávy o dítěti pro PPP, Policii ČR, sociální odbor.
• Při přechodu dítěte na jinou školu připravuje potřebnou dokumentaci.
• Zpracovává podklady pro celoškolní dokumentaci – roční plány, výroční zprávy apod.
• Doplňuje a aktualizuje údaje o dětech v evidenčním listě dětí, předává tyto změny též ředitelce školy.


Vzdělávání


•je povinna dále se vzdělávat, a to v samostatném studiu nebo v organizovaných formách dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
• Samostatně studuje pedagogickou literaturu, právní předpisy a vnitřní školní normy.


Materiální oblast


• Odpovídá za pořádek ve třídě, za estetický vzhled .
• Kontroluje stav nábytku, pomůcek a hraček ve třídě, informuje vedení školy o nedostatcích.
• Je odpovědná za didaktickou techniku, hračky a učební pomůcky, které jsou trvale umístěny ve třídě, ve které pracuje.


BOZP


• Sleduje vybavení třídy nábytkem ( velikost, vhodnost, bezpečnostní úprava), osvětlení třídy, hluk, teplota, zatemnění před sluncem ap.
• Vytváří, dodržuje a kontroluje podmínky k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí při jejich účasti ve vých. vzděl.procesu v MŠ, též při všech ostatních akcích MŠ.
• Zajišťuje poučení dětí o BOZP a PO
• Vychovává děti k dodržování hygienických zásad a zásad bezpečnosti práce.
• Sleduje zdravotní stav dětí a v případě náhlého onemocnění dětí informují bez zbytečných průtahů vedení školy a rodiče nemocného dítěte.
• Při úrazu poskytne dítěti nebo jiné osobě první pomoc, zajistí ošetření dítěte lékařem. Úraz dítěte zapíše do knihy úrazů.

~;((
Radka+ 04/06+12/07
  • 
30.7.2010 20:54:21
Naše dcera sice ve školce spolupracuje, ale právě z tohohle důvodu jsem jí po dlouhým přemýšlení přihlásila na angličtinu do jazykovky. Takhle má školku spojenou s povinnostma, ale i zábavou a v jazykovce si připadá děsně dospěle, jako že má svou první velkou povinnost
...j.a.s...
30.7.2010 17:37:32
Myšlenka docela dobrá, ale forma se paní Magistře moc nepovedla.
"Každý, kdo ví něco více o tom, jak se v mateřské škole pracuje, však ví, že to rozhodně není pravda." - ví více, ví... to je teda souvětí. A moc nevysvětlila, co všechno učitelky dělají? Vlastně jen napsala, že toho dělají moc, což si dokážu představit, protože prostředí školek znám. Ale myslela jsem, že se dozvím o přípravě učitelek něco víc ne jen to, že toho dělají moc. ~a~
30.7.2010 12:11:03
Lucko, tak to by mě také naštvalo.
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 24 [Dalších 4 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.