...j.a.s... |
|
(30.7.2010 17:37:32) Myšlenka docela dobrá, ale forma se paní Magistře moc nepovedla. "Každý, kdo ví něco více o tom, jak se v mateřské škole pracuje, však ví, že to rozhodně není pravda." - ví více, ví... to je teda souvětí. A moc nevysvětlila, co všechno učitelky dělají? Vlastně jen napsala, že toho dělají moc, což si dokážu představit, protože prostředí školek znám. Ale myslela jsem, že se dozvím o přípravě učitelek něco víc ne jen to, že toho dělají moc.
|
Natali+Marťa+Natali+Moni+Zuzi |
|
(2.8.2010 10:24:08) Příloha pracovní smlouvy č.1
Pracovní náplň
Tady máte část z toho ,co je povinností učitelky, aby jste měli představu,,,
• Je odpovědná ředitelce školy.
Pracovní a organizační záležitosti
• Plní určenou míru přímé vých. vzděl. povinnosti a koná práce související s výchovně vzdělávacím procesem. • Zajišťuje výchovně vzdělávací činnost směřující k získávání vědomostí, dovedností a návyků dětí, podle daného vzdělávacího programu školy. • Účastní se porad svolaných vedoucími pracovníky školy. • Plní příkazy ředitelky školy, zástupkyně ředitelky školy. • Zastupuje přechodně nepřítomnou učitelku nebo jiného pedagogického pracovníka v rámci sjednaného druhu práce. • Je přítomna ve škole v době stanovené jejím rozvrhem, v době porad svolaných ředitelkou školy, v době stanovené pro případné přechodné zastupování jiného učitele, v době stanovené pro konzultace s rodiči, v době mimotřídní práce s dětmi a v jiných případech, které stanoví ředitelka MŠ. • Sleduje přehled zastupování a úkoly dané vedením školy (nástěnka v šatně školy). • Dbá, aby její jednání a vystupování před dětmi, rodiči i širší veřejností bylo v souladu s pravidly slušnosti a občanského soužití a s výchovným působením školy. • Hlásí vedení školy plánované akce mimo budovu školy. • Vykonává dozor nad dětmi po celou dobu pobytu dětí v MŠ do doby převzetí dítěte rodičem nebo jejich zástupcem. Stejně tak provádí dozor při akcích organizovaných školou. •Zodpovídá za aktuálnost a správnost informací na třídní nástěnce
Výchovně vzdělávací proces
• Zajišťuje komplexní výchovně vzdělávací činnost zaměřenou na rozšiřování vědomostí, dovedností a návyků dětí podle daného vzdělávacího programu školy. Využívá specifických, diagnostických, vzdělávacích a kontrolních metod, včetně individuální práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. • Na základě školního vzdělávacího programu tvoří vzdělávací program třídy mateřské školy, ve které pracuje. Vzdělávací program třídy a výchovně vzdělávací proces pravidelně hodnotí – evaluuje. • Vytváří podmínky pro cílevědomý osobnostní rozvoj dětí, předpoklady pro další vzdělávání. • Provádí osobní přípravu na VVP, přípravu pomůcek a přístrojů didaktické techniky, přípravu materiálů . • Vede předepsanou pedagogickou dokumentaci, zejména Přehled výchovné práce, Přehled o docházce a Evidenční list pro děti Tvoří portfolio dětí • Řídí se rámcovým programem pro předškolní vzdělávání, místním školním vých. vzdělávacím programem, tematickými plány, případně jinými schválenými nebo zpracovanými dokumenty. • Provádí soustavné pozorování vývoje dítěte, jeho vědomostí , dovedností a návyků a potřeb. • Vede soustavnou evidenci o vývoji dítěte - diagnostika dítěte. • Spolupracuje s rodiči dětí, na požádání rodičů je informuje na třídních schůzkách, popřípadě na individuálně dohodnuté schůzce. Písemně informuje rodiče v případech, kdy je to v zájmu výchovy dítěte. • Podílí se na vypracování individuálního vých. vzděl. plánu pro děti se zdravotním postižením a pro děti s OŠD • Podává návrhy na vyšetření v pedagogicko psychologické poradně a SPC. • Věnuje dostatek individuální péče všem dětem, zejména dětem z málo podnětného prostředí, dětem se zdravotním postižením. • Oznamuje poznatky, které mohou nasvědčovat tomu, že dítě je v rodině vystaveno týrání, zneužívání, zanedbávání nebo jiným způsobem špatnému zacházení. • Usiluje o to, aby na základě výchovně vzdělávacího procesu docházelo k soužití lidí různých národností, náboženství a kultur a k respektování odlišností jednotlivých etnických skupin. • Podává návrhy na odklad školní docházky, na přeřazení dítěte do jiného typu zařízení, na zajištění specializované péče o děti se zdravotním postižením. • Konzultuje s ostatními učitelkami, ředitelkou, podle potřeby i s pracovníky poradny ( zdravotnického zařízení) a SPC problematiku jednotlivých dětí, především dětí s trvalejšími psychickými a zdravotními potížemi. • Podle pokynů vedení školy řídí organizační záležitosti své třídy. • Připravuje se na setkání s rodiči. • Předává včas rodičům nezbytné informace o akcích školy, nabídce zájmových kroužků, o způsobu přihlašování a odhlašování dětí, o řešení školních úrazů, o spolupráci ap....). • Podílí se na organizačním zajištění všech mimoškolních akcí - školy v přírodě, plavecké kurzy, maškarní karnevaly, oslavy Dne dětí, výlety ap. • Podává zprávy o dítěti pro PPP, Policii ČR, sociální odbor. • Při přechodu dítěte na jinou školu připravuje potřebnou dokumentaci. • Zpracovává podklady pro celoškolní dokumentaci – roční plány, výroční zprávy apod. • Doplňuje a aktualizuje údaje o dětech v evidenčním listě dětí, předává tyto změny též ředitelce školy.
Vzdělávání
•je povinna dále se vzdělávat, a to v samostatném studiu nebo v organizovaných formách dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. • Samostatně studuje pedagogickou literaturu, právní předpisy a vnitřní školní normy.
Materiální oblast
• Odpovídá za pořádek ve třídě, za estetický vzhled . • Kontroluje stav nábytku, pomůcek a hraček ve třídě, informuje vedení školy o nedostatcích. • Je odpovědná za didaktickou techniku, hračky a učební pomůcky, které jsou trvale umístěny ve třídě, ve které pracuje.
BOZP
• Sleduje vybavení třídy nábytkem ( velikost, vhodnost, bezpečnostní úprava), osvětlení třídy, hluk, teplota, zatemnění před sluncem ap. • Vytváří, dodržuje a kontroluje podmínky k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí při jejich účasti ve vých. vzděl.procesu v MŠ, též při všech ostatních akcích MŠ. • Zajišťuje poučení dětí o BOZP a PO • Vychovává děti k dodržování hygienických zásad a zásad bezpečnosti práce. • Sleduje zdravotní stav dětí a v případě náhlého onemocnění dětí informují bez zbytečných průtahů vedení školy a rodiče nemocného dítěte. • Při úrazu poskytne dítěti nebo jiné osobě první pomoc, zajistí ošetření dítěte lékařem. Úraz dítěte zapíše do knihy úrazů.
|
Anusi |
|
(2.8.2010 20:53:55) moc Vám děkuji výše uvedený i tento příspěvek. Plně s ním souhlasím. Snad to otevře všem matkám oči, že ve školce nemá učitelka jen náplň práce: hrát si s dětmi.Škoda, že jim došla řeč a k tématu se jich vyjádřilo tak málo.Díky.
|
Petula | •
|
(3.8.2010 0:21:04) Ucitelky zakladnich a materskych skol maji muj velky obdiv. Maji tak malo penez a jsou ochotne vykonavat tak narocnou praci s detmi!
|
|
|
|
xVictorka | •
|
(3.8.2010 7:26:01) Ahojky,
takze ja mam stredni pedagogicou se zamerenim na materskou skolku, pracuji sice v zahranici, ale presto; skola trvala 5 let, pote je to podle toho,kam pedagozku aradi, jestli do jeslicek, skolky, nebo druziny. KAzdopadne, musime mit celorocni planovani, coz znamena jedno, max 2 velke temata, ktere postupne s detma probirame; tyto temata jim ale take musime nejak vysvetlit a nechat je tazvane "pocitit", coz znamena; Napr. Tema "Zviratka na farme"... --> hudebni a vytvarna vychova, jemna a hruba motorika ditete, visualni a autenticke zazitky... NEjen rozdelovat temata do techto "vyucnych a naucnych" policek, ale take jeste jake cile u toho sleduji, popr. upevnuji, co by to tema melo detem prinest. Krome techto planovani : Shrnuti pro rodice, o cem tema je a proc; KAzdy mesic rozplanovat zvlast, planovat a obvolavat vylety, kdo pujde jako doprovod? A samozrejme dalsi vec, ktera ke skolce pribyva automatick je metodicka rada, coz znamena postupnymi aktivitami dite neco nauict: Treba strihani! NEjspis jsem zapomnela pulku, co jeste k takovemu "hrani ve skolce" patri, ale v druzine samozrejme k tomuto celem kolobehu pribyva jeste delani domacich ukolu a v jeslickach naucit deti hygiene, ktere neni nikdy dost, prebalovani behem dne, posilani deti na zachod, popr. pokud jsou deti jeste mladsi nez obvykle chodit s nimi sama na zachod, naucit deti jist priborem a pit ze sklenicek!, vseobecne deti naucit pravidlum ve skolce! Takovej den ve skolce je rozdenely na nekolik fazi, bohuzel je vsechny cesky nevyjmenuju :-(
Takze jen tak okrajove...
;-)
|
|
|