| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Jak základní škola poškozuje děti

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 301 [Dalších 281 >>]
Dana
  • 
20.10.2008 17:43:23
Možná by nebylo špatné,psát celé příklady.Ale proti desetiminutovkám nic nemám.Na základce(přesněji 2.stupeň,ne 1.stupeň) jsme je psali denně z češtiny a nejdříve jsme dostávali pětky a později,jak se to stále opakovalo dokola,tak už to byly jedničky a ta slova si pamatuji stále.
MSteflova
20.10.2008 14:49:57
Výchovy jsem ve škole taky neměla ráda. Tělesná výchova byla hrůza, pořád jsme jen běhali a plnili odznak zdatnosti, tělocvikářky byly tlusté starší paní s píšťalkou na krku. O basketu se nám mohlo tak leda zdát, sem tam nám povolily vybíjenou. Mimi školu mě sport bavil, v sokole jsem řádila na nářadí a byla nadšená.
Výtvarná výchova mě frustrovala. Ač jsem velmi ráda malovala, nepatřila jsem zrovna mezi ty chválené. Je mi záhadou, jak někdo může známkovat výkresy, každý má přeci úplně jiný vkus. Naše výtvarky, které jely tématicky dle kalendáře - 1.Máj, Den Matek, podzim, Vánoce, nejdřív tužkou pak vodovkama, byly nezáživné.
Hudební výchova také hrůza - na začátku roku nám rozdaly notové sešity, kam jsme čárly jednou za celý rok a pak jsme byli nuceni poslouchat životopisy Bacha a jiných a poslouchat nudné gramofonové desky. Sem tam nějaká ta lidovka. Mimo školu jsem chodila do sboru a také jsem hrála na kytaru a k hudbě mám -kupodivu -velmi pozitivní vztah a to i k té vážné.
Alena K.
  • 
20.10.2008 14:39:48
Jsem matka dvou dětí. Dcera je už dva roky ze základní školy pryč a syn chodí do deváté třídy. Naprosto souhlasím se vším co je napsáno v tomto článku. Plně si uvědomuji, že pokrok nejde zastavit v žádném odvětví a tudíž ani ve školství,ale jsem přesvětčená,že způsob výuky na našich základních školách je přinejmenším neštastný.Se svým synem se ve škole trápíme celých osm let a věřte mi, že se oba těšíme, až základní školu opustí. Už ve třetí třídě, kdy dostal na matematiku pana učitele, který doposud učil na druhém stupni a i tam měli žáci co dělat, aby strávili jeho přísnost, se můj syn téměř psychycky hroutil.Nosil domů špatné známky a škola se pro něj stala téměř hrůznou.Bohužel ani v takových předmětech jako jsou "výchovy", nenašel zalíbení, jelikož místo tvořivé práce, která ho mimochodem velice baví, si v hodinách např. pracovní výchhovy dlouhosáhle sepisovali zákony o třídění odpadu a jiné. Mám pocit, že ve školách na děti nakládají neúměrně učiva a důkladně s nimi nic neprocvičí. Naštěstí je můj syn velice šikovný na veškerou manuální práci a tak pevně doufám, že se vyučí nějakému řemeslu a vyroste z něj pracovitý člověk. Musím ale podotknout, že to rozhodně nebude zásluha základní školy. S pozdravem vaše čtenářka Alena
20.10.2008 13:38:47
Cinky, podle mě to rozhodně smysl má. Vždyť je to dovednost, na které se pak dál staví. Pokud má dítě problém ve druhé třídě rychle spočítat, kolik je pět a sedm, může pak mít dost velké problémy, protože nebude stíhat složitější věci.
Laila
  • 
20.10.2008 13:08:36
Domnívám se, že má dcera je velice přetěžována výukou v 1. třídě. Každé ráno se budí s hnusem, kdy žebroní: Já nechci do školy, prosím! Má už nyní neurozy, často jí bolí bříško, i se jednou pozvracela. A to je ve škole necelé dva měsíce. Učím se s ní doma a mám co dělat, abych udržela tempo. Vy, co máte doma prvňáčka, také už umíte za tuto krátkou dobu 10 písmen, číslice 1,2,3,4, umíte sčítat, odčítat, dělat znaménka: větší a menší, píšete diktáty z čestiny apod ??? Má dcera už i dostala pětku ! Mají ve třídě klučíka, který propadl v první třídě a jelikož ho učitelka nesnáší, tak jej izoluje a zakazuje každému s ním mluvit. Ten kluk miluje černou barvu. A já se domnívám, že na sebe extrémně upozorňuje právě proto, že chce být součástí a nikoliv odstrkován. Má dcera má i v žákovské knize napsáno, ať si Honzíka nevšímá ve slovním hodnocení. Dle mého je to chudý kluk, nemá ani boty na tělocvik, cvičí v bačkorkách, nechodí s ostatníma do divadla, nemá oblek ani na vstupné aj. Učitelka, kterou dcera má, je na škole prvním rokem a já jí od počátku nevěřím a nevím proč. Neumí si zjednat pořádek, děti se ve třídě mlátí a nadávají si. Na rodičáku učitelka řekla, že se nemáme bát, že o tom ví a pracuje na tom. Také říkala, že dětem nebude dávat úkoly, aby je nezatěžovala a lup ho, po 14 dnech je mají a za to má dcera pětku, že ho nepřinesla. Jak, když ani nevím jaký co a že vůbec něco dostali ???
Uvažuji o domácí výuce, pro mé menší děti. Asi jsem puritán, ale přestává se mi to školství líbit. Škoda že bydlíme v jižních čechách, u Mladé Boleslavi je vesnička, kde je úžasná ZŠ, byl v pořadu Jílkové i její ředitel a jak tam krásně mluvil, tak jsem tam moc chtěla a mrzí mne, že tam nebydlíme. Volala jsem mu pak a on říkal: Zeptejte se učitele v první třídě na toto: Proč se píše nad písmenkem " i " tečka ??? Pokud na tohle neumí odpovědět, pak bude učit vaše dítě špatně. Hlavní je si uvědomit, jak písmo vzniklo, co zobrazuje ... Písmo je jako obrázek a to učíme děti my.... Nemají lavice, učí se jen formou hry, i na fotkách vše vypadá skvěle a mě nyní začíná mrzet čím dál víc, že jsem tam dceru nedala. Ta škola je prostě úžasná, včetně jeho ředitele. Všechny učitelky jsou této metodě výuky proškoleny a děti umí to samé co ostatní děti, ale přitom jsou spokojené.

Ach jo. Proto se chci zeptat, je možná domácí výuka, i když nejsme pražští?
pieris
20.10.2008 13:08:27
Co si myslíte o psaní desetiminutovek z matematiky ve druhé třídě? A to tak, že učitel diktuje příklady a děti z hlavy počítají a mají psát jen výsledky? (Sčítání a odčítání do 20). Maá to nějaký smysl, že je to načas , v tomto věku? Navíc si pak doma nemůžeme opravovat chyby - jak taky. Ale známka je v žákovské (bohužel za5).
Ela , dcera 13, syn 17
  • 
20.10.2008 10:21:33
Moje dcera (7. tř.) se učí podle programu Příliv. Bylo kolem toho plno keců a výsledek?
Stejné učebnice a stejné zápisy v sešitě, jaké měl její starší brácha na téže škole před 3 lety- učil se podle osnov Základní škola = biflování. NAVÍC si holka musí připravovat referáty, obrazové materiály, prezentace na počítači- do každého předmětu nosit kromě učebnic a sešitů složku, kam se to zakládá, ve třídě mají tzv. portfolio = šanon, kam by si měli ukládat své nejlepší práce s tím, že se k nim budou v životě vracet .... ha ha ...
Holka doma dodělává zápisy, protože to učitelky nestíhají. K tomu úžasné OSOBNÍ HODNOCENÍ:
Každý měsíc z každého předmětu arch papíru, kam učitelka musí napsat co brali, jak to dceři šlo, holka musí napsat, co jí nešlo, co jí bavilo. Rodiče se k tomu mají vyjádřit.
Dej blbci funkci a vymyslí lejstro.
Co brali- vidím podle zápisu v sešitě, učitelé si to píšou do třídní knihy.
Jak jí to šlo- nešlo - od toho je známka. A jestli jí to bavilo? Napíše , že ne, a úča si na ni zasedne.
Nadávají učitelky, děcka mají další DÚ, protože ve škole na to hodnocení není čas a rodiče to akorát podepíšou... nikdo to nečte.
A pochopitelně přibyly další vyučovací hodiny.
To je přetěžování dětí, nic víc, nějaký idiot vymyslel projekt, někdo se na tom napakoval....
Navrhuji: Aby učitelé mohli v hodinách pracovat s různými materiály, dělat pokusy, prostě provozovat tu tzv.školu hrou, ať na druhé straně dají dětem hotové natištěné kvalitní srozumitelné zápisy, co vlastně mají umět- z toho by se doma děcka učily. Tak jim něco odhrkají, něco předvedou, dohromady z toho nic. Doma to pak děcka musejí složitě hledat v učebnicích a ztrácet čas...proč, když to už dělali ve škole? Holka ( a to se učí na jedničky) přijde ze školy unavená, vůbec neví, kde to učivo hledat, co z toho je důležité... a není sama.
A k tomu si škola vymýšlí různé konference a akademie, na ty se měsíc nacvičuje,vyrábějí masky, kulisy atd., pak si to třídy předvedou mezi sebou, někdy i rodičům. Nic proti, ale potom to vražedné tempo, jak dohánějí to učivo, které během nácviku na konferenci nestihli...

Když po dětech chtějí něco nového, tak by to staré měli redukovat. Den má jen 24 hodin. A vyučovací hodina 45 minut.
Takže Příliv = stará biflovačka + složky+referáty+materiály+ prezentace+ konference + hodnocení .... to není normální.
Zuzina, dvě děti
  • 
20.10.2008 8:40:31
Sorry, dosud jsem nevěděla, že lékaři mají humanitní vzdělání. Brácha musel studovat hlavně fyziku, matiku, chemii a biologie. Je lékař. Celý gympl se trápil s jazyky. Měl 4 z němčiny, z matiky a fyziky 1. Jojo, inteligentní, ale dyslektik.
A jen pro zajímavost, jsem právník, ale mám i přírodovědné vzdělání (samá fyzika, matika a chemie). Ono našprtat se dá všechno, ale bez logického uvažování jste jen naučný slovník.
19.10.2008 22:28:09
Tak například v tělocviku děcka zaběhnou 1500m na čas, pak mají 10 min přestávku na to, aby se převlíkli, připravili a přesunuli na další hodinu. A že se potřebují několikrát napít, to je jasné. Potřeba příjmu potravy, obzvláště tekutin, patří k základním lidským potřebám a deprivace plynoucí z neuspokojení základních životních potřeb prakticky znemožňuje se vzdělávat. Tak proto.
Je nesmysl tvrdit, že když děckám umožním pít a chodit na toaletu dle potřeby, třeba v hodině, že to budou dělat všichni. V životě se mi to nestalo. Zřídka jde někdo na WC. Navíc, i mně se to občas stane.
19.10.2008 22:22:06
Jako kantorka to vidím tak, že ne všechno s ohledem na nabušenost osnov se dá učit rozumnýma metodama. Jasně, stojí to víc příprav, ale taky to stojí víc času na realizaci ve třídě. Takže za nějakou dobu člověk fakt nestíhá.
No a pak jsou tady takové ty problémy jako papír, kopírka (limitované množství papíru i počet kopií) atd. O tom bych mohla psát romány.
Navíc ani moderní výukové metody nejsou univerzální zaklínadlo. Žáci totiž zpravidla u toho musí pracovat a nemůžou hrát piškvorky nebo číst noviny pod lavicí ~j~
Z toho konkrétního učiva se žák nenaučí víc než tou frontální klasikou, ale naučí se spoustu věcí pro život, které se zahrnujou do formulky klíčové kompetence. Třeba schopnost vyjadřovat vlastní názor, spolupracovat, obhajovat, ustupovat, oponovat, kriticky myslet atd.
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 301 [Dalších 281 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.