Re: Názor učitelky 2. stupně
Jako kantorka to vidím tak, že ne všechno s ohledem na nabušenost osnov se dá učit rozumnýma metodama. Jasně, stojí to víc příprav, ale taky to stojí víc času na realizaci ve třídě. Takže za nějakou dobu člověk fakt nestíhá.
No a pak jsou tady takové ty problémy jako papír, kopírka (limitované množství papíru i počet kopií) atd. O tom bych mohla psát romány.
Navíc ani moderní výukové metody nejsou univerzální zaklínadlo. Žáci totiž zpravidla u toho musí pracovat a nemůžou hrát piškvorky nebo číst noviny pod lavicí
Z toho konkrétního učiva se žák nenaučí víc než tou frontální klasikou, ale naučí se spoustu věcí pro život, které se zahrnujou do formulky klíčové kompetence. Třeba schopnost vyjadřovat vlastní názor, spolupracovat, obhajovat, ustupovat, oponovat, kriticky myslet atd.
Odpovědět