| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Tříletí čtenáři - radost i starost

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 32 [Dalších 12 >>]
Míša, dva kluci
  • 
11.4.2007 23:03:35
Náš starší syn se naučil všechna písmena v 18-ti měsích. Pořád se ptal na jednotlivá písmena, byl neodbytný, my jen odpovídali na otázky. Spojovat do slov začal až před čtvrtými narozeninami, mezi tím měl spoustu jiných zájmů, všechny se ale týkaly "učení" - čísla, římská čísla, encyklopedie atd. A velmi brzy psal. Ve chvíli, kdy začal číst, to byla pro nás velká úleva, do té doby jsme byli ponořeni do knížek s ním. Měl specifické rysy chování od cca půl roku, u malých dětí je ale velmi těžko rozpoznat, jestli se jedná o nějakou poruchu. Okolo třetího roku jsem začala mít podezření na Aspergerův syndrom, psychologové mi to dlouho vyvraceli, doporučovali, abychom se věnovali činnostem, které mu šli méně - oblékání, zavazování tkaniček (to neumí dodnes, je mu sedm), s knoflíkama taky zápasí. Jenže nutit dítě do takových podle něho zbytečných činností, když se mu hlavou honí všechna hlavní města a vlajky světa, chemické vzorce, či slova ve všech možných jazycích včetně čínštiny, je velmi těžké. Před půl rokem mu byl skutečně diagnostikován Aspergerův syndrom. Pro mne to bylo jen potvrzení toho, co už jsem tušila delší dobu a svým způsobem i úleva...
11.4.2007 21:11:42
Luly,

díky za uklidnění:) Tak daleko jako vy zatím nejsme.Ale děsím se toho že by měl v první třídě číst,protože já měla učitelku,kt mi rozhodně nedávala jiné úkoly,ale naopak,když jsem se nudila a vrtěla se,tak jsem dostala rákoskou.Ona byla extrémní,i o přestávkáchz jsme museli sedět v lavicích a vstávat jen když jsme šli odnést papír od svačiny do koše.Bohužel, donedávna pořád učila!V našem městě jsou 3školy,ale nemám pocit,že by se tam něco od mého dětství změnilo,takže vím, že ten kdo bude vyčnívat,bude na tom zle:(

Mmchd v jaké diskusi jsme se už potkaly?Jsem hlava děravá:))

11.4.2007 16:19:19
to je tuším už podruhé, kdy mají naše děti něco společného:) Já na rodinu chodím už hodně málo, byla to spíš náhoda natrefit na tento článek. Každopádně k věci:) Dcera umí všechna písmenka už rok a na počítači napíše spousty slov, některá sama od sebe, některá ji stačí nadiktovat a ona to sama napíše. Upozornuji, že jsem ji nic nikdy nenutila nebo neiniciovala, vše bylo z jejího popudu a taky se rozčilovala, když jsem jí pořádně neodpovídala atp. Myslím, že číst a psát (ona teda i písmenka píše nebo skládá z breček, tužek atd.) před školou bude, ale jedna učitelka mi říkala, že to je spíše plus, protože první třída je pro děti obecně velká změna a díky tomu, že už toto budou umět se sice budou na jednu stranu nudit, ale na druhou stranu začnou docházku s velkým sebevědomím, že v něčem vynikají a o to víc času se budou moct věnovat dalším "koníčkům". To mne uklidnilo a už to neřeším. Tak klíd:)
Barča, 2kluci
  • 
11.4.2007 7:59:30
V dnešní době, kdy jsou děti ve školkách pomíchané (starší s mladšími) by to, že má jiné zájmy než jeho vrstevníci neměl být problém. Toto jsme řešili se starším synem ani né tak ve školce (prostě si hrál se staršími), ale spíše ve škole, kde se nudil. Na doporučení třídní učitelky přešel na 8leté gymnázium, kde jsou kladeny vyšší nároky na studenty. U mladšího syna je to složitější, protože on opravdu má tvrdou hlavu a dělá "jen to co chce". Často nás překvapí znalostmi a dovednostmi, ale je to za předpokladu, že toto potřebuje on.
cinnamon
10.4.2007 22:52:18
Naše dcera taky znala všechna písmenka okolo 20 měsíců. Nijak jsme to neřešili, žádné autistické příznaky nemá :-). Prostě ji to zajímá a těší, doma jsou hromady knížek, má dost "materiálu ke zkoumání". Myslím, že ve všech ostatních oblastech má vývoj přiměřený. Jen na tříleté prohlídce byl údiv, když jsem sestru prosila, aby u vyšetření zraku nechala tabuli s písmeny a ne geometrické tvary - písmenka šla dcerce líp, obrázky ji nebavily :-P.
H
  • 
10.4.2007 19:06:29
Moc děkuji i za Váš názor.
Já taky když byla malá tak jsem si hrála s mojí starší sestrou na školu. A než jsem začala chodit do školy tak už jsem uměla všechno( číst, psát, počítat) . A jsem uplně normální a né žádný Génius. Takže asi malá není vyjímka. Moc díky a ahoj Helena
H
  • 
10.4.2007 19:01:34
Jé, moc děkuji za rady.
Člověk když čte takový článek, tak se nad tím pozastaví......co vlastně. Ale když to tady čtu od Vás tak se mi ulevilo a zároveň jsem zase chytřejší. Moc děkuji a přeji hezký zbytek podvečera Hela
Blanče
10.4.2007 18:19:46
Nejsem odborník, ale myslím, že ne. Dcera se naučila číst v září - v prosinci pak měla šest. Do první třídy nastupovala s "načtenými" 14-ti knížkami typu Rumcajs,..Je dysgrafik, dysortografik, IQ někde nad 135, dnes má 13 a je v sekundě gymnazia. Písemný projev je dodnes bída, válčí s jazyky ale celkem zvládá gympl levou zadní - dělá závodně sport a školu táhne ve slušném průměru, ale premiant třídy z ní nikdy nebude. Zato už "přečetla" malou knihovnu u školy a začala chodit jinam. Teď řešíme, že ji nechtějí vzít do "dospělé" knihovny, odmítám jí ty kvanta knížek tahat. Myslím si, že je to úplně normální cácorka, v něčem vyniká, něco jí nejde (aktuálně třeba udržet pořádek v pokoji :-)))
Blanče
10.4.2007 18:19:45
Nejsem odborník, ale myslím, že ne. Dcera se naučila číst v září - v prosinci pak měla šest. Do první třídy nastupovala s "načtenými" 14-ti knížkami typu Rumcajs,..Je dysgrafik, dysortografik, IQ někde nad 135, dnes má 13 a je v sekundě gymnazia. Písemný projev je dodnes bída, válčí s jazyky ale celkem zvládá gympl levou zadní - dělá závodně sport a školu táhne ve slušném průměru, ale premiant třídy z ní nikdy nebude. Zato už "přečetla" malou knihovnu u školy a začala chodit jinam. Teď řešíme, že ji nechtějí vzít do "dospělé" knihovny, odmítám jí ty kvanta knížek tahat. Myslím si, že je to úplně normální cácorka, v něčem vyniká, něco jí nejde (aktuálně třeba udržet pořádek v pokoji :-)))
Blanče
10.4.2007 18:19:42
Nejsem odborník, ale myslím, že ne. Dcera se naučila číst v září - v prosinci pak měla šest. Do první třídy nastupovala s "načtenými" 14-ti knížkami typu Rumcajs,..Je disgrafik, dysortografik, IQ někde nad 135, dnes má 13 a je v sekundě gymnazia. Písemný projev je dodnes bída, válčí s jazyky ale celkem zvládá gympl levou zadní - dělá závodně sport a školu táhne ve slušném průměru, ale premiant třídy z ní nikdy nebude. Zato už "přečetla" malou knihovnu u školy a začala chodit jinam. Teď řešíme, že ji nechtějí vzít do "dospělé" knihovny, odmítám jí ty kvanta knížek tahat. Myslím si, že je to úplně normální cácorka, v něčem vyniká, něco jí nejde (aktuálně třeba udržet pořádek v pokoji :-)))
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 32 [Dalších 12 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.