| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Pokyn MŠMT ČR č.j. 23 472/92-21 k zajištění péče o děti se specifickými vývojovými poruchami učení v základních školách

[<<Předchozích 20] Příspěvky 2129 z 29 
16.2.2005 12:18:41
Ahoj Valerie. Můj syn 3r, je taky LMD. Po narození byl na tom stejně jako tvůj. Teď v lednu začal chodit do školky. Nijak zvlášť jsme ji nevybírali. Jen jsem je upozornila na jeho poruchy předem. Chvíli to asi rozdýchávaly, ale naposledy mi učitelka říkala, jak se zlepšuje. Za měsíc a kousem se stěhujeme do nového města. Už máme novou školku domluvenou. Zvolili jsme tu nejbližší. V lednu jsem budoucí paní ředitelce posílala Tebou zmíněný článek z MF Dnes i s podrobnějšími informacemi o synovi. Upřímně mi odpověděla, že s těmito dětmi moc zkušeností nemají, ale zařadí ho do třídy s nižší docházkou, aby se on, děti i učitelky, mohli lépe zadaptovat. Celkově z toho mám dobrý pocit a těším se na další spolupráci. Snažím se ze všemi zúčastněnými i např. s rodiči dalších dětí co nejvíc komunikovat. Vysvětlovat a vysvětlovat. Aby Nika nebrali, jako nějakého diletanta a zlobivce, ale jako dítě s poruchou.
Pokud jsi ještě nezabrousila na diskusi Lehká mozková disfunkce, určitě to udělej. Najdeš ji na rodince mezi hlavními diskusemi a určitě tam pro Tebe bude povzbuzení a spousta cenných rad.
Moc Ti přeju hodně trpělivosti, diplomacie i dobrých lidí kolem. Je skvělé, že za svého syna tolik bojuješ.
Valerie syn David 8let
  • 
16.2.2005 11:04:29
Reaguji na článek v MF Dnes o dětech s LDM a poruchami chování. Můj syn a já se s tímto problémem potýkáme vlastně od jeho narození, kdy celé noci nespal, stále plakal, nohy a ruce stále v pohybu. Najít školku v Kolíně byl pro nás velký problém, prosili jsme, od školky ke školce chodily zprávy, ať syna neberou.Zrovna tak s umístěním do základní školy. Poslední školkový rok se nás ujala velice laskavá paní ředitelka Jarmila Ulčová zMŠ v Kmochově ulici a na syna byla ona i celý pedagogický kolektiv vlídný. Dnes se potýkáme s druhou třídou ZŠ, ve které se bohužel sešlo 26 dětí, z toho je 18 chlapců a nejméně 4 stejného ražení jako David.Neposedí, ke všemu mají svůj názor, pro šťouchanec či kopnutí si nejdou daleko, vyrušují..Každý den je pro mě horor dojít pro syna do školy, poslouchat, co zase provedl. Stěžují si učitelky, děti, rodiče. Mnohokrát jsem se ale přesvědčila, že můj syn není strůjcem veškerých lumpárem, ale že spousta dětí zjistila, že na něj ledacos mohou svalit a tak to také s oblibou dělají. Začínám se bránit, protože jsem už vážně rozlobená. Proč máme chodit jen my po poradnách, shánět informace, jak s takovým dítětem pracovat a žít. Není také na pedagogických pracovnících udělat něco pro tyhle malé nezbedy, třeba jen menší kolektiv a přidat na úsměvu, pohlazení a pochvale..
Valerie, Kolín
6.12.2004 12:03:27
Ahoj
Asi Tě zklamu, ale co vím, tak založit školu je práce na pár let, pro svoje dítě to můžeš jen těžko stihnout :-( Vím o lidech, co se rozhodli založit školu kvůli svým dětem, ale byly to mámy - učitelky. Jedna máma - manager uvažovala o založení školy, do který by sháněla učitele a vedla by ji z té manažerské pozice, ale nakonec se smířila s tím, že bude jednodušší dítě do dobré školy dovážet denně půl hodiny cesty autem. Z těch dvou učitelek jedna založila vlastní(velmi pěknou) školu, ale aby ji mohla udělat jakou chtěla, musela to být škola soukromá (soukromé školy dostávají od státu tuším asi třetinové dotace oproti státním, takže aby se finančně dostaly na úroveň alespoň státní školy, musí rodiče školu platit. Druhá maminka - učitelka založila alternativní třídu na běžné škole - začla na tom pracovat s předstihem, takže to stihla i pro své děti, ale chtělo to minimálně rok, spoustu lítání, informativních akcí pro rodiče, podporu nějakého odborníka a další věci. To by pro vás možná bylo relativně nejschůdnější - sehnat někoho, kdo by chtěl založit speciální třídu přímo pro vaše děti. Ještě je u nás do 5. třídy povoleno domácí vzdělávání - dá se upravit tak, že by se rodiče více dětí prostřídali ve výuce (podle toho co kdo zvládá), nebo by se najal soukromý učitel, na kterého by se všichni složili - nevím přesně jak je to v legislativě popsáno, ale vím jistě, že jen rodič dítě učit nemusí. Odkazy na potřebné stránky i základní legislativu můžete najít zde: www.webpark.cz/alternativy

Co se týká té školy ve Vybíralově ulici, pokud vím, jsou tam školy dvě - jedna je Montessori a jedna běžná. Moc bych se divila, kdyby se popisovaná situace odehrávala v té Montessoriovské - jednak by to bylo proti principům té pedagogiky, ale protože neznám konkrétní učitelku a možné je všechno, usuzovala bych hlavně z toho, že v Montessori by neměly být lavice v řadaách jak je popisováno - alespoň jsem se s tím nikdy nesetkala . Možná by bylo jistější vyhledat na netu p. uč. Fouskovou (nebo jak bylo to jméno).
  • 
6.12.2004 11:35:50
Můžete mi prosím sdělit zda škola, kterou popisujete je Montessori ve Vybíralově ulici? děkuji
  • 
6.12.2004 11:27:42
Po nástupu našeho syna (LMD poruchy chování) do první třídy jsme se zařadili do jak vidím početné skupiny zoufalých rodičů, kteří hledají pro své dítě vhodnou školu s chápajícím pedagogem a individuálním přístupem. Bydlíme v Praze 8 a situace je zde BEZÚTĚŠNÁ. Pokud by někdo uměl poradit, budeme vděčni. Uvítali bychom jakoukoli aktivitu podobně zoufalých rodičů, jakýkoli nápad jak našim dětem pomoci. Má někdo zkušenost se založením školy? Jana F.
Marie, syn 6 let
  • 
9.11.2004 14:36:44
Mám 6 letého syna, který má jít do 1. třídy. Po poradě u psycholožky nám bylo doporučeno, aby syn navštěvoval speciální školu, hlavně ne sídlištní. Bohužel bydlíme na Praze 9 - Černý Most 2. Předtím jsme mysleli, že syn bude chodit do školy ve Vybíralově ulici. Nyní vidím, že určitě ne. Mohla by jste mi poradit do které školy jste syna přeřadili nebo jak jste problém vyřešili? Děkuji
Marie Letenská
marie.letenska@seznam.cz
  • 
12.9.2004 13:45:48
Mám 13 letého syna Honzu s LMD(hyperaktivní).Do první třídy nastoupil ve svých 7 letech,poněvadž v předškolní věku navštěvoval speciální mateřské školy, byl zázrak, že po konzultaci v Psychologicko -pedagogické poradně nemusel začít chodit do žádné speciální školy.V první třídě měl užasnou paní učitelku Predajnošovou, spolupráce s ní byla na velmi dobré úrovni, byla jsem velmi spokojená a první třídu jsme zvládli docela dobře.Paní učitelka po první třídě opustila školu a místo ní přišla nová mladá nezkušená paní učitelka Moulíková. Spolupráce s ní byla horší, ale snažili jsme se najít aspoň trošku společnou řeč.Pohovorové schůzky většinou probíhali jako v soudní síňi, paní učiteka ho stále s něčeho obviňovala a já s manželem obhajovala. Několikrát jsme přemýšleli o změně školy, ale Honza nechtěl a my měli strach , abychom mu změnou prostředí a kolektivu spíše neublížili. Nejvěší průšvih
I.stupně byla 5.třída, paní učitelka Moulíková se odstěhovala mimo Prahu a Honzy třídu rozdělili do dvou dalších tříd. Paní učitelka Línková byla postarší dáma, která učila po svém a spolupráce s ní nebyla vůbec žádná. Půl roku jsem jí žádala o vypracování integračního plánu,žádala jsen jí o dodržování pokynů z Psychologicko -pedagogické poradny, ale bylo mi řečeno, že ona je učitelka a bude si to dělat, jak chce ona.Stále nás nutila,ať Honzu přendáme na blízkou soukromou základní školu.Opět jsme s manželem řešili jestli změnit školu,ale Honza nechtěl,a my také usoudili, že by to pro něj mohlo být třeba horší. Velká změna nastala v 6.ročníku, všichni učitelé,kteří Honzu učili, společně vypracovali integrační plán. Výchovna poradkyně mi řekla, že vůbec není pravda to,co něm říkaly paní učitelky z I.stupně. Vím, že s naším Honzou je to velmi těžké, ale i on to má těžké. Věřím ve stále dobrou spolupráce s učiteli
II.stupně,a že budou nadále k Honzovi tolerantní.matka





  • 
12.9.2004 13:45:34
Mám 13 letého syna Honzu s LMD(hyperaktivní).Do první třídy nastoupil ve svých 7 letech,poněvadž v předškolní věku navštěvoval speciální mateřské školy, byl zázrak, že po konzultaci v Psychologicko -pedagogické poradně nemusel začít chodit do žádné speciální školy.V první třídě měl užasnou paní učitelku Predajnošovou, spolupráce s ní byla na velmi dobré úrovni, byla jsem velmi spokojená a první třídu jsme zvládli docela dobře.Paní učitelka po první třídě opustila školu a místo ní přišla nová mladá nezkušená paní učitelka Moulíková. Spolupráce s ní byla horší, ale snažili jsme se najít aspoň trošku společnou řeč.Pohovorové schůzky většinou probíhali jako v soudní síňi, paní učiteka ho stále s něčeho obviňovala a já s manželem obhajovala. Několikrát jsme přemýšleli o změně školy, ale Honza nechtěl a my měli strach , abychom mu změnou prostředí a kolektivu spíše neublížili. Nejvěší průšvih
I.stupně byla 5.třída, paní učitelka Moulíková se odstěhovala mimo Prahu a Honzy třídu rozdělili do dvou dalších tříd. Paní učitelka Línková byla postarší dáma, která učila po svém a spolupráce s ní nebyla vůbec žádná. Půl roku jsem jí žádala o vypracování integračního plánu,žádala jsen jí o dodržování pokynů z Psychologicko -pedagogické poradny, ale bylo mi řečeno, že ona je učitelka a bude si to dělat, jak chce ona.Stále nás nutila,ať Honzu přendáme na blízkou soukromou základní školu.Opět jsme s manželem řešili jestli změnit školu,ale Honza nechtěl,a my také usoudili, že by to pro něj mohlo být třeba horší. Velká změna nastala v 6.ročníku, všichni učitelé,kteří Honzu učili, společně vypracovali integrační plán. Výchovna poradkyně mi řekla, že vůbec není pravda to,co něm říkaly paní učitelky z I.stupně. Vím, že s naším Honzou je to velmi těžké, ale i on to má těžké. Věřím ve stále dobrou spolupráce s učiteli
II.stupně,a že budou nadále k Honzovi tolerantní.matka





  • 
25.6.2004 16:57:24
Pro děti s LMD-ADHD je to veliké trápení vstoupit do ZŠ a to už kdekoli.Mám pocit,že tito žáci jsou na obtíž jak dětem tak kantorům.Nicméně ani v dys.třídách nejsou vždy odborníci se zaměřením na tyto poruchy.Kantoři si vůbec nedokáží představit jak to mají žáci ať už DYS nebo LMD velice těžké.Jestli nechcete zničit své dítě rozhodně se vyhněte škole na Praze 9 ve Vybíralové ulici.Tam pro tyto žáky nemají vubec pochopení a raději je doporučí do zvláštních škol než by jim trochu pomohly.Od první třídy byl můj syn velmi ponižová paní učitelkou Fouskovou.Ta tyto žáky postavila před třídu a zdůrazňovala před těmi chytrými jak jsou tito žáci na obtíž a jak zdržují.Také byli rozděleni na hloupé to byli žáci s poruchami učení dys a lmd, středně hloupé a chytré.Ti chytří seděli u okna a ti hloupý u dveří.Jistě si dovedete představit jak tito žáci byli šikanovaní a bylo to podporováno kantorkou.Ta neustále na tyto žáky útočila.Nejsem jediná matka,která má na tuto školu velmi negativní vzpomínky.Nyní máme nastoupit do 6 třídy a opět se vrátit mezi ty žáky,kteřínaše děti šikanovaly.Nastalo velké dilema kam své děti zřadit a tak zkoušíme kde co jen aby už nemusel zpět do této hrůzné školy.Bohužel pro nás jsme zjistily,že speciální školy pro děti s poruchami učení se od 6 tříd všechny ruší a přitom těchto dětí stále přibývá.Na to není co říct.Co jsme to za společnost,když upřednostňujeme jen ty bystřejší děti?Vžďyť děti s těmito poruchami bývají velmi inteligentní a chytří proč je musíme takto zadupávat do země a nebrat na ně vůbec žádné ohledy.!Nikoho tento problém snad vůbec nezajímá.Snad to bude aktuální až budou mít takové děti někteří vládní činitelé do té doby jsou naše děti odsouzeni být jako ty nejpodřadnější.K tomuto jsem došla postupem času kdy jsem srovnávala jak jsou hodnoceni děti zákl.tříd a děti speciálních tříd.Věřte,že v tom nebyl žádný rozdíl.Na co nám potom bylo vyšetření a dobrozdání lékařů a psychologů když to nikdo nezohledňoval.Můj syn si z těchto pěti školních tříd odnesl tik v očích.Když byla dobrá třídní učitelka tak přišel ras v podobě učitelky na němčinu.Ta ho zcela zdeptala.Syn pomrkává a je velmi vynervovaný.Jen díky prazdninám jsme se vyhnuli utišujícím lékum.A co bude dál???To vůbec netuším.Především musím sehnat nějakou školu kde se nebude na žáky řvát a budou zohledňováni.Ale to je ten kámen úrazu.Bohužel nejsme společnost připravená těmto dětem pomáhat,ale postupně je likvidovat.A to já nikdy nedopustím.
Jsem velmi zklamána .Matka dítěte s LMD-ADHD.
[<<Předchozích 20] Příspěvky 2129 z 29 

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.