| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Pokyn MŠMT ČR č.j. 23 472/92-21 k zajištění péče o děti se specifickými vývojovými poruchami učení v základních školách

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 29 [Dalších 9 >>]
ILČA LUKASOVA
  • 
1.12.2009 5:13:15
Mám syna 8 letého s adhd.Minulý školní rok chodil do první třídy a měl učitelku v duchodovém věku.Byla to naprostá katastrofa co všechno ten malý kluk musel od ní vytrpět.Ponižovala ho před celou třídou tak že říkala děti toho si vubec nevšimejte nemá to v palici vpořádku,dělejte jako když tu není.Neskutečně na něho řvala.Všechny děti při vyvolávání oslovovala jménem ale syna zásadně vyvolávala příjmením před které dala slovo pan.Díky této učitelce ho celá třída takto oslovovala také.Nebudu tu popisovat jaké trauma mu tím zpusobila jeho dušička to nechápala proč se takto k němu chová.Když jsem si do školy došla a řekla jí že si nepřeji aby se synem takto jednala zapírala že to neni pravda až navštěva u ředitelky její chování trochu změnila.Ale jenom na chvíli protože mě nemohla zapomenout že jsem si dovolila na ní stěžovat u ředitelky a dávala to patřičně najevo.Díky bohu že už na škole neučí.
Christee, dcera 11 let s ADHD, dyskalkulie, dysgrafie
  • 
15.10.2009 15:07:04
Prošly jsme si něčím podobným, jako jsou zde popisované přspěvky. První krok je jistě návštěva Pedagoické poradny a diagnostikování poruchy. Na základě zprávy z PPP má rodič i žák nárok na vypracování tzv. individuálního plánu (viz výše), do kterého se zarhnou mimo jiné i postupy výuky, hodnocemí, tolerance dítěte v jednotlivých předmětech, do kterých se porucha promítá. Na každé ZŠ by měl pracovat takzvaný speciální pedagog, který má na starosti děti s těmito poruchami, na toho je nutné se obrátit. Pokud to nestačí, je nutné obráti se přímo na ředitele školy, postup chování učitelů k dítěti s poruchou je daný zákony a vy máte právo to tudíž vyžadovat. Ne všude vám vyjdou vstříc, v tom případě bych změnila školu, jinak si to dítě ponese s sebou celý život. Válčíme takto už pátý rok, a zatím máme na vysvědčení jen jedničky a dvojky, ale je to každodenní dřina a o nervy. Hodně štěstí a vytrvejte, je to vklad do budoucnosti vašeho dítěte.
MZ, syn 10 let
  • 
4.11.2007 21:35:43
Mám zkušenost, že na rady psychologa školy nehledí.Konkrétně škola v Praci, ani v Kobylnicích u Brna s těmito dětmi správně nepracuje.Navíc-syn byl v PPP v září 2006 - na začátku 3 třídy.Až na začátku 4. třídy jsme zjistili, že učitelka ani doporučení nečetla!!!
MZ, syn 10 let
  • 
4.11.2007 21:35:42
Mám zkušenost, že na rady psychologa školy nehledí.Konkrétně škola v Praci, ani v Kobylnicích u Brna s těmito dětmi správně nepracuje.Navíc-syn byl v PPP v září 2006 - na začátku 3 třídy.Až na začátku 4. třídy jsme zjistili, že učitelka ani doporučení nečetla!!!
Milena
  • 
24.8.2007 14:16:34
Velmi mě zarmoutila Vaše smutná slova, nezoufejte však, nejsou všichni učitelé stejní! Učím žáky s poruchami ADHD i samotnými dysfunkcemi na jedné škole P- 6, nedejte se odradit a hledejte pro svého syna chápající učitele i na jiných, Vám nejbližších školách. Možná by Vám poradili v Pedagogicko-psychologické poradně! Držím palce Vám i Vašemu synovi! Potřebuje důvěru učitele, aby se mu ve škole líbilo! Hezký příští školní rok přeje Milena
BABIČKA - UČITELKA
  • 
20.4.2007 22:52:37
milé mamky,
jsem babička hyperaktivního kluka (celkem mám 6 vnoučat),jsem učitelka v důchodu,kterou stále ještě využívají a já to pro děti ráda udělám a nejvíc mě baví "problémové děti",protože ty své poruchy velmi často kompenzují tou nejčistší dušičkou....................."paní učitelko,vám to dnes tak sluší" (vám řekne rošťák po té,co vás rozžhaví doběla,protože zase nestíhá a my ostatní na něj musíme čekat....no,co se dá dělat) a také jsem teta můj synovec má stejnou poruchu,jako vaše děti.............a protrpěl si dětství a základní školu.................ALE DNES VEDE TÝM 35 LIDÍ A MÁ FANTASTICKÉ VÝSLEDKY PRÁCE A MÁ PŘIROZENÝ RESPEKT A JE UZNÁVANÝM EXPERTEM VE SVÉM OBORU (JE MU 30 LET) A JÁ JSEM PŘESVĚDČENÁ,ŽE TYHLE DĚTI JSOU TAK TVRDOHLAVÉ V DĚTSTVÍ PROTO,ABY BYLY ÚSPĚŠNÉ V DOSPĚLOSTI...........takže...
..........VYDRŽTE TO S TĚMI VAŠIMI DIVOCHY,BUDOU DOBŘÍ

VAŠE BABIČKA-UČITELKA
  • 
23.6.2006 0:16:24
já mám obdobné problémy,mám syna 16 let je v deváté třídě a učitelka na český jazyk nám dala na vyvědčení pětku nebrala na mého syna vůbec ohledy nechápu jak je možné že dostane ze slohové práce pětku já vým že je neklidný často zapomíná je dislektyk a má LMD,není to sním lehké snad proto by měli učitelé brát na takové děti ohledy ale bohužel nevým co mám dělat prosím napište mikam se mám obrátit o pomoc .děkuji
Lenka Horská
  • 
15.4.2006 21:30:02
Milá paní, je mi moc líto, že jste se setkali s tak odstrašujícím chováním tř.učitelky. Já učím 25 let na základní škole a nikdy bych neponížila dítě před celou třídou. Rozdělování na premianty a ty méně nadané je odsouzeníhodný čin. Každé dítě je osobnost a nesmí se ponižovat. Mohu Vám poradit Waldorfskou školu,určitě byste byli spokojeni. S pozdravem Lenka
  • 
15.6.2005 18:56:45
Jsem matkou skoro 13 letého chlapce, který je dyslektik a dysortografik. Od narození je velice citlivý, prodělal si několik zdravotních problémů - noční pomočování, psychické problémy, které se projevují častými bolestmi břicha ... Škola ho nebaví, protože mu to v ní nejde (psaní, pravopis, termínované úkoly). Nerad se učí a učení se s ním je i o mé nervy. Od 1. třídy nám dělalo problémy psát úkoly a učit se. Syn neudrží pozornost, věčně je myšlenkami úplně jinde nebo u toho brečí, vzteká se... Jiak s ním výchovné problémy nejsou a je velice chytrý. Ve všeobecném přehledu by uspěl nad daleko staršími a chytřejšími dětmi, ale bohužel ve škole bojujeme. Jeho známky jsou opravdu od 1 do 5. Ještě problémy s písmem vše zhoršují. Učitelé sistěžují, že po něm nic nepřečtou. Už se těším, až bude ze ZŠ pryč, proptože je to utrpení pro nás oba. Docházeli jsme do kurzu, který nám doporučili v pedagogické poradně a zlepšení soustředění, ale ani to nepomohlo. Dle psychiatrického vyjádření je psychicky nezralý a vše se může spravit věkem. Školu si hold bude muset protrpět, protože tam na takové věci ohled neberou. Ale co jeho psychika? Myslím, že je to zbytečné stresování. Jsem z toho všeho nešťastná a mrzí mně, že mu nemohu pomoci a trpím s ním. Vím, že ho neúspěchy trápí a ještě více ho odrazují od práce.
šiška+3
  • 
17.2.2005 11:24:19
Ahoj Valerie,
tvůj příspěvek se mi tak líbil, že jsem si ho vytiskla, protože se chystáme "opět" do školy za panem ředitelem. Mám z internetu vytištěnou velkou hromadu článků o lmďácích a paní učitelku jí rozhodně velmi ráda zasypu. Ať si holka /no, holka, má 3 roky do důchodu/ taky počte co by měla a neměla a o co by se mohla aspoň malilinko snažit. Mluvíš mi naprosto z duše. Taky neustále řešíme školní konflikty, ve kterých se náš syn vždy, podotýkám vždy vyskytuje. Jo, a taky už je mi trapné deno denně poslouchat, co zase bylo. Nestranně to v družině taky sleduju a mé postřehy jsou shodné s tvými. Všichni to dělat můžou a je to normální, v našem případě vždy s poznámkou v žákovské knížce!!!!! Každý to své dítko známe nejlépe, samozřejmě i doma často bojujeme, ale co je moc to je příliš.... Ráda si s Tebou napíšu i konkrétněji, protož evidentně řešíme úplně stejný problém. Bertík taky chodí do druhé třídy. pa a ozvi se
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 29 [Dalších 9 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.