| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Kde rodit

23.4.2004 22:45:03 Sarah

Moje zkušenost se Šternberkem

Jsem z Olomouce, ale přesto jsem se rozhodla porodit ve Šternberku. Důvod: možnost rozhodovat v max.možné míře o průběhu porodu - klystýr, poloha, dokonce i nástřih atd., což podle mých informací bylo v protikladu s porodnicí v Olomouci. Tam se prý na takové věci rodičky neptají, ale dělají je automaticky. Do jaké míry je to pravda, nevím, byly to spíš zkušenosti kamarádek a známých. Ale mě to stačilo, Šternberk nám s manželem byl zkrátka i sympatičtější.

Svého rozhodnutí nelituji, ale nemůžu ani říct, že jsem byla 100% spokojená. Skutečně jsem si mohla vybrat klystýr, oholení, dokonce i čas prasknutí plodové vody - chtěla jsem později a lékařka to respektovala. (Mimo jiné jsem mohla rozhodnout i o samotném termínu porodu, což samozřejmě jinak stanovuje lékař, protože zdejší přimář se nakonec přiklonil k mému svědectví přesného data početí než termínu v těh. průkazu - tedy podle ultrazvuku.) Možná záleží hodně na povaze každé rodičky a na komunikaci se sestrami a lékařem, protože některá sestra řekne: Teď vám dám klystýr. Pokud by rodička řekla Ne, sestra by ji respektovala, ale pokud se mamina neozve a nedá najevo svoje přání, tak sestra provede, co řekla. Jsou maminky, které očekávají, že se jich sestry u každého úkonu budou ptát na jejich souhlas a pokud to tak není, jsou zklamané. Jenže ne každá sestra je taková (navíc by se "uptala"). Ale to je právě věc komunikace. Jsem přesvědčená, že ve šternberské porodnici tato svoboda volby existuje a já ji zažila sama v plné míře. Ocenila jsem ji a byla jsem za ni vděčná.