| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Jíme zdravě

31.7.2000 10:45:02 Stáňa(40)+Ondra(6,5)

Re: Strava pro kojence

Ahoj Petro,
přesto, že nejsem odborník a Ondra už pěknou dobu není kojenec, zkusím Ti dát alespoň laickou odpověď na Tvé otázky.
Jogurt - podle mne můžeš dávat už teď, měl by být v každém případě živý, přednost bych dala bílému. Já jsem přidávala 1 - 2 lžičky (postupně více) do ovocného pyré (strouhaná jablka, rozmačkaný banán, nektarinka ap.), většinou jsem nepřislazovala nebo jen hodně málo. Na kupované ovocné jogurty jsme přešli o dost později, tak o 2 let a spíš výjimečně, pravidelněji až kolem 4 let (ovocná složka bývá dost často "vylepšená" nějakou chemií v podobě konzervačních látek). Pokud jde o druh jogurtu, četla jsem chválu na Holandii - Selský jogurt, proto jsem používala většinou ji (a byli jsme spokojení), ale myslím si, že na konkrétní značce za předpokladu, že jde o živý jogurt bez konzervačních látek až tak nezáleží.
Piškoty - s těmi bych asi tak 2 měsíce počkala, hlavně kvůli lepku. Ten sice od 7 měsíců pediatři připouští, ale zároveň jsem četla i doporučení, že je lépe počkat ještě asi o 2 - 3 měsíce déle.
Chlebové kůrky - tam platí to samé, navíc chleba obsahuje poměrně hodně soli (a do 1 roku by se dětem solit nemělo). Ale na druhou stranu, pokud dítě kolem těch 8 měsíců občas ožižlá nějakou chlebovou kůrku, není to asi žádná katastrofa.
Jinak mně se u Ondry osvědčila rýže (uvařená hodně do měkka) s podušeným ovocem nebo naopak s vařenou či dušenou zeleninou rozmačkanou vidličkou.
A možná si zkus zalistovat ve starších příspěvcích v této dikusní rubrice - pokud si vzpomínám, o jídle pro děti kolem roku tu už určitě psalo víc maminek, takže nějaký tip asi získáš i takto.
Odpovědět
Průběh diskuze (5 názorů)
Strava pro kojence Lenka, pětiměsíční dcerka 10.3.2000 22:23
*Re: Strava pro kojence Lenka+Ondra (1rok) 11.3.2000 11:57
*Re: Strava pro kojence Daniela, 2 dcery (2roky, 8 měs.) 23.3.2000 6:22