12.1.2025 9:55:33 Vítr z hor
Re: Důsledky Bekových úprav
Vycházím z francouzské praxe. I Holland chtěl kdysi zakázat domácí úkoly, ale nakonec od toho upustil.
Děti si při práci na (smysluplných) domácích úkolech procvičují a opakují, vedou k zlepšení výsledků dětí a i k lepšímu přehledu rodičů o tom, co dítě ve škole dělá (pokud je to zajímá).
Také je zjištěno, že (smysluplné) domácí úkoly jsou přínosem pro většinu dětí. Jedna malá část rodičů totiž s dětmi pracuje tak jako tak, druhá malá část rodičů na to kašle, i když domácí úkoly jsou. Na tyto dvě skupiny dětí tedy existence domácích úkolů žádný extra pozitivní vliv nemá. No a ta většina rodičů vzdychne a zapojí se do přípravy na školu, protože má dítě úkoly. Tyhle děti jsou ta většina, které to prospívá.
Vzhledem k tomu, že se školám v rámci šetření nebo různých transformací pořád ubírá hodinová dotace na základní předměty (už několik desítek let), tak ty úkoly vlastně částečně i zastupují školu a zlevňují školství...
Ale mě už je to vlastně fuk, ať si bojuje další generace

Odpovědět