Jitys, tvorba testů je hodně složitá věc. Záleží na tom, co je cílem testu - někdy to může být zjištění prekonceptů, jindy zjištění zpětné vazby efektu použité vyučovací metody... no a někdy slouží test k rozřazení lidí podle určitých kritérií. A takový test musí být postavený tak, aby se lidé v něm opravdu co nejvíce "roztáhli" po co nejdelší škále. Test, kde vznikají clustery lidí se stejným výsledkem, je sestavený špatně. A právě takto clusterově velmi často fungovaly testy, které si školy dělaly samy. Je to totiž opravdu těžké udělat dobře. Na zjišťování síly otázky existují metodiky, ale - málokdy mají už tak velmi vytížení středoškolští učitelé čas a kapacitu podle toho vyrábět nějaký test pro vedení školy za svůj obor, na přijímačky, každý rok nové... takže existují specialisté, kteří tyhle metodiky ovládají. Jestli jsou zrovna v CErmatu a jak moc jsou dobří - no, to já nevím, nijak hlouběji se tímhle nezabývám, zajímá mě jiný typ testů, ale ta otázka Tebou uvedená vůbec není z tohohle hlediska špatná.
V tom rozřazovancím testu neexistuje žádný dichotomismus zvládnutý/nezvládnutý. Výsledkem je spojitá škála, kterou potom může daná škola použít k volení vstupního prahu.
Myslím, že si do toto Ty i autor článku (dost chaotického a protiřečícího si) promítáte to zažité hodnocení v clusterovém systému - což je známkování 1 - 5. Tohle je ale prostě jiný princip.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.