Úplně všechno, co tady Monty píšeš, je o jedné (JEDNÉ!) tvé zkušenosti s českým školstvím.
Kdyby se tvé dítě ve škole naprosto nic nedozvědělo o předmětu svého zájmu (asi nějaký okruh biologie, jestli dobře chápu?), a ty bys věděla, že na jiné škole by se v tomhle sakra posunul, tak bys taky nic neřešila, viď? Stačí jen vyměnit těžbu železné rudy za tu biologii.
Můžeš si tady přečíst konkrétní zkušenosti se ZŠ i 8G, od rodičů i učitelek, ale opakovaně je označuješ za výmysly, jen ta tvá zkušenost je reálná a pravdivá.
Jedinec tvé inteligence by měl pobírat, že ano, mohou existovat i ZŠ, kde na druhém stupni zůstanou výhradně ty méně bystřejší děti (ostatně to má být důvod pro zrušení nebo omezení 8G).
Ono ve škole nejde jen o kamarádění, ale taky o učení - snad se na tom shodneme.
A zkus si představit ten obrovský ROZDÍL v objemu učení, které stihnou pobrat méně bystré děti oproti těm "chytřejším", zvlášť pokud těch prvních bude drtivá většina. Tohle ale nedokážeš posoudit, protože ty ani tvoje dítě jste se s tím nesetkali.
Na to se dá říct jen jedno - buď veeelmi ráda. Měli jste prostě štěstí na dobrou ZŠ, to je dnes bohužel výjimka.
Ono to vypadá, že sama sebe přesvědčuješ, že tvoje dítě nijak nepoškodilo, když nešlo na 8G, a proto gymply shazuješ, kde se dá.
Jo a mmch - děti ze sousedství fakt nejsou dobré přirovnání
Za celý život se člověk už nikdy neocitne v tak násilně stvořené skupině, ze které není úniku, jako ve škole. Tam existuje jen jeden jediný společný faktor, a tím je věk. S dítětem ze sousedství se můžeš klidně nestýkat. Ve škole s lidmi, se kterými třeba nemáš nic společného, musíš trávit denně x hodin po dobu několika let.