Zrušit předmět není možné, to by se musel zrušit celý RVP.
Takže se jen rozhdolo, že se náplň nahradí alternativní činností.
Výstupy z RVP jsou:
TV-9-1-01 aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
TV-9-1-02 usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
TV-9-1-03 samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností – zatěžovanými svaly
TV-9-1-04 odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou azdravím; upraví pohybovou aktivitu vzhledem k údajům oznečištění ovzduší
TV-9-1-05 uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
TV-9-2-01 zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
TV-9-2-02 posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
TV-9-3-01 užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
TV-9-3-02 naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky – čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
TV-9-3-03 dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
TV-9-3-04 rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
TV-9-3-05 sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
TV-9-3-06 zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
TV-9-3-07 zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci
Minimálně TV-9-1-01 a TV-9-1-02 lze naplňovat zadanými domácími tréninky.
A TV-9-3-01 lze velmi dobře naplnit referátem. Zejména kdyby se to spojilo s češtinou - slohem, a napsali vhodnou reportáž z nějakého utkání nebo závodu. Problém je spíš v tom, že tělocvikáře nenapadne se s tím češtinářem domluvit, protože vůbec netuší, co se v češtině učí. No a češtináře zase nenapadne, že součástí tělocviku je takový výstup
.
TV-9-3-05 by šel naplnit třeba sledováním a hodnocením zadaného videa s nějakým cvičením nebo sportovním utkáním a TV-9-3-07 propojit s matikou.
Podobné je to i s dalšími výchovami. Ono se dá dělat ledacos a navíc mezipředmětově, takže to pak nepřijde ani jako ztráta času. Jen holt učitelé výchov dostali pokyn vymyslet něco, za co budou moct dát známku, tak to dělají po svém a v rámci té výchovy
.