22.2.2020 14:26:55 Delete
Re: U koho hledat fundovanou radu ohledně prvostupňové výuky?
No právě v tomhle může učitel udělat hrozně moc. Nemusí jít o chyby v násobilce, ale také v součtu, ve špatněém zápisu mezivýsledků, o nepřenášení držených čísel...to jsou chyby, které dítě samo neodhalí a pokud je dělá, nepomůže mu ani tisíc spočítaných příkladů, dokud mu někdo neřekne, že to nebo to musí dělat jinak.
Pomáhá na to sledovat, jak dítě počítá, ideálně u tabule, nebo i doma, kdy dítě počítá nahlas a rodič vidí, co dítě píše, kam to píše...ale protože existuje více zúůsobů, jak co zaznamenat, rodič nemusí odhalit chybu třeba v tomto, proto by tohle měla udělat učitelka.
Některé chyby jde odstranit třeba nasazením úplně jiného způsobu výpočtu, čtverečkovaného papíru, nastavením nějakého systému či úpravy. To taky musí udělat učitel.
Ale ano, panuje přesvědčení i mezi učiteli, že stačí jen pořád počítat...
Odpovědět