22.2.2020 12:56:02 Žžena
Re: U koho hledat fundovanou radu ohledně prvostupňové výuky?
Yuki,
nemyslím, že by to byla otázka na dětského psychologa. Spíš tak nějak tuším, že bych potřebovala něco jako metodický vhled.
Když uvedu jeden konkrétní příklad, jsou to časté numerické chyby u násobení víceciferných čísel. Dítě jinak v matematice zvládá vše s prstem v nose, chápe, rozumí, v ostatním nemá problém, ale v tomto typu příkladů dělá chyby tak často, že jich má nadpoloviční většinu napoprvé blbě. A přenáší se to do jiných věcí. Dostane slovní úlohu, postup ví, výsledek špatný kvůli těmto chybám. To není novinka, táhne se to už dýl, není to nové učivo, trochu se bojím, aby si neupevnil nějaký blbý proces. Škola v tom nápomocná není, jen rozdává pětky, jak něco řešit, neví, učitelka se jen diví.
Není v tom averze, matika ho moc baví, mám pocit, že v ní je i dost motivovaný, myslím, že bychom potřebovali náhled do toho, jak se to učí, co je asi za problém, jak mu pomoct to kompenzovat. Já vím o didaktice matematiky úplný kulový, ale mám pocit, že člověk, co o ní ví víc, by byl schopen pomoct. Co zkusit.
On je v kontextu třídy takový to dítě, co "všechno chápe a není potřeba se mu extra věnovat" a mám pocit, že jsou věci, ve kterých by právě tu pomoc potřeboval. Takové jednotlivosti. Věci jako tempo, že má na salámu úkoly apod., to neřeším. Přikládám nátuře.
Odpovědět