11.11.2019 15:10:17 Majákova
Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit?
Přidám moji zkušenost.
Učivo 6. ročníku je zrádné. První pololetí se prakticky jen opakuje učivo z 1. stupně, prioritně pravopis...a ten je prostě těžký, co si budeme povídat. Jak už psal někdo nade mnou, najednou také dojde ke smíchání všech jevů dohromady a to mnohé děti nedávají. Také bývá přísnější hodnocení, délka hodnoceného textu atd. Moje zkušenost je, že se mi na začátku přechodně děti "zhorší", protože je to pro ně náročné tím přechodem a vším. Postupně se známky vylepšují i s novým učivem, literaturou a slohem. Raději to vždy říkám rodičům předem, ať se toho neleknou. A co si budeme povídat...mnohdy nezvládlé učivo 1.stupně, ale u nás na škole se toto dost hlídá, aby se předešlo výkyvům.
Co se týká průměru známek...mluvnické písemky mívám na běžné ZŠ zhruba v rozmezí 1,5-2,5. Průměr 3 už by byl pro mě dost alarmující. Čistě z pravopisu (diktáty) ale bývají průměry nejhorší, i pod 3. Na druhém stupni hodnotíme všichni stejně: 0,1 hrubka=1; 2,3 hrubky=2; 4,5 hrubek=3; 6,7 hrubek=4; 8 a více=5.
Odpovědět