10.11.2019 22:18:33 Eudo
Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit?
Tedy z me zkusenosti: Nevim, jak to je v jejich tride. On ten prechod na dalsi stadium obvykle pro deti znamena hodne zmen. Ono staci se "vyrovnat" s tim, ze najednou je vic ucitelu, kazdy ma svuj pristup, s nekterym si sedne, s jinym na to hned neprijde. Nektere deti se s tim celkem rychle vyrovnaji, jine maji prvni pololeti problem. Jiny styl vyuky a vyssi naroky zrovna v tomhle veku. Krome toho jsi psala, ze ma syn ADHD, takze pro nej to muze byt opet narocnejsi "prijit" na to, co vlastne od nej ruzni ucitele chteji.
(Jak vis, ze "vsichni" maji ctyrky a petky?)
Napr. mi zaci potrebovali to jedno pololeti, aby se "zabehli". U nas mame teprve par let vysvedceni od 6. tridy. Driv dostavali prvni vysvedceni na konci 8. tridy. Z ruznych zkousek vysledky dosazene body za spravnost. Znalosti se "ocenovaly" v pozadovanych procentech z celku a rodicum pri pololetnich pohovorech se v diskuzi oznamovalo, co zvladli a v cem musi pridat a jak. Zaci v 7. tride hlavne v mensich mestech casto prechazeli na uplne novu skolu, ucitele potkali na jare pred prechodem na dalsi stadium pri navsteve skoly. Takze vsecko bylo "nove", pozadavky vyssi, rodice se taky podivovali, ze jejich inteligentni deti najednou zas tak snadno skolu nezvladaji.
Odpovědět