30.7.2019 11:10:47 Vítr z hor
Role rodičů a školy v rozvoji čtenářské gramotnosti
Role rodičů, učitelů a moderních technologií v rozvoji čtenářské gramotnosti žáků 4. tříd ZŠ v České republice
Pro zajímavost vkládám link na hezkou analýzů výsledků PIRLS z roku 2016. Je to hezké, byť poněkud smutné čtení a prohlížení plné výmluvných grafů. Spousta závěrů je polovičatých a nedozkoumaných/nedořešených, ale je z toho jasná jedna věc – naše školy neučí, jak bychom si přáli.
Mj. z analýzy vyplývá, jak je důležité, v jaké rodině se dítě narodí, kdy se naučí číst (to je kupodivu nejdůležitější faktor) a také, v jakém regionu chodí do školy.
Hned na straně 13-14 je třeba se třeba ukazuje, že Středočeský kraj zřejmě oplývá školstvím s nejhorší přidanou hodnotou...zatímco Liberecký má přidanou hodnotu škol nejvyšší.
Podotýkám, že čtenářská gramotnost NENÍ čtení knížek, alébrž POROZUMĚNÍ TEXTU (možná by se to mohlo konečně přejmenovat).
Odpovědět