2.7.2019 20:05:02 Latté
Re: Přechod z klasické výuky matematiky na výuku Hejného 5. třída
Myslím, že nemusíš mít obavy.1) U Hejného metody asi nejvíce záleží na vyučujícím - budou-li mít někoho, kdo tu metodu opravdu umí, rozumí jí a umí ji učit, bude to pro dítě příjemné a zábavné obohacení, obzvláště je-li zdatný matematik; budou-li mít nějakou neschopnou důru, která si udělala pouze kurz Hejného metody a tím předstírá, že ji umí učit a rozumí jí (ač nezvládá a neumí učit ani obyčejnou klasickou matematiku), bude se dítě buď nudit nebo se mu matika totálně zhnusí. 2) To, že má problém s porozuměním mluvené řeči, myslím, u matiky ani u Hejného metody nevadí, tam jde hlavně o to logické myšlení. 3) Určitě je snažší pro dítě přechod z klasické matiky (pokud ho baví a dobře ji ovládá) na Hejného než naopak - bude z předchozí klasické výuky spíš napřed, schopný počítat rychle a správně a jak jsem psala výše, budou-li mít kvalitního učitele, tak Hejného přístup pro něj bude zábavný, obohacující a zajímavý bonus navíc. 4) V 5. třídě už se i Hejného matika částečně blíží klasickému pojetí matematiky - ty nejhorší kraviny typu autobusů, hadů a podobných nesmyslů už tam nejsou, je to spíš o slovních úlohách, geometrii, prostorovém vnímání, navíc v učebnici zajímavě a zábavně pojato, mělo by to rozvíjet logické myšlení atd.,což se hodí do života i pro další studium....
Myslím, že větší problém by byl, kdyby na konci 4. třídy přecházel z Hejného matiky na klasickou - sice by měl možná lépe vyvinuté logické myšlení než ostatní, ale (obzvláště pokud by ta výuka Hejného probíhala absolutně a kompletně špatně) nejspíš by neuměl pořádně násobilku, počítal pomalu, dělal základní chyby i ve sčítání a odčítání (o dělení a násobení ani nemluvím), řešil vše sněčím tempem, o dělení se zbytkem by nikdy neslyšel, geometrie by byla naprosto cizí slovo a pravítko a kružítko neznámé předměty...a přesto by třeba měl jedničku z Hejného matiky...
Odpovědět