Ahoj, pokud budete mít čas a chuť, napište mi, jak to vidíte:
Dítě (4. třída) mělo celý rok jedničky z předmětu. V květnu a červnu, protože už mele z posledního, zapomnělo jednou napsat úkol a jednou donést do hodiny nějaké pomůcky na pokus.
Učitelka klasifikovala dvakrát pětkou, zapsala do žákovské, zahrnula do hodnocení. Dítě tím pádem ze samých jedniček vyrobilo dvojku na vysvědčení. Učitelka pravila, že ho přezkouší, aby si "jedničku zachránil". (Tento styl "motivace" je jí vlastní.)
Načež se dítě učilo na to přezkoušení, a tudíž nechalo doma sešit s domácím úkolem. Učitelka klasifikovala třetí pětkou. To už syn neunesl a rozbrečel se. Načež ho teda asi pět minut po tomto incidentu přezkoušela, jak slíbila, s výsledkem tři (tvrdí, že nerozuměl otázkám, neslyšel správně, byl rozrušený, brečel).
Za prvé mi to přijde jako porušení klasifikačního řádu (tři pětky za tři zapomenutí s dopadem na celkovou klasifikaci). Za druhé mi to přijde jako zneužití převahy, zkoušet plačící dítě. Ta trojka by mu sama o sobě hodnocení nezkazila, má tam samé, vycházela by mu celkově mírně horší jednička.
Syn je otrávený, demotivovaný. Já nejsem typ bazírující na známkách, ale toto vnímám jako zjevnou nespravedlnost, která se podepisuje na vůli a chuti dítěte se škole věnovat. Bude to jediná dvojka na vysvědčení.
Chci to jít s učitelkou probrat, navrhnout, ať dostane dítě za to zapomínání práci navíc, referát, apod., ale že ty pětky by měla buď vyjmout z celkového hodnocení, nebo úplně zrušit, protože jsou v rozporu s klasifikačním řádem školy.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.