8.11.2016 22:08:37 Delete
Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole
Šuplíku,
tvůj pohled na výuku 2. stupně těchto předmětů nechápu, proč to shazuješ? na gymplu jistou odtažitost od praktického života vidím, i ve zmiňované chemii a fyzice, ale na ZŠ?Já že něco shazuju? To shazování (že jsem ostatní předměty odpískala), jsi do toho zatáhla ty. Já nikde netvrdím, že to ostatní není použitelné vůbec. Jen jsem se snažila Anett na její dotaz vysvětlit, jak vnímám ten rozdíl mezi matikou a fyzikou. Základkovou matikou a fyzikou....
Jinak to, cos popsala z jednotlivých předmětů, jsou většinou znalosti z prvního stupně. Druhý stupeň je obyčejná teorie stejně jako na tom gymplu (dokonce mám někdy pocit, že větší, protože půlka vyučujících má v tom, co učí, znalosti jen vyčtené z těch učebnic, podle kterých učí). Nemusela by být, ale praxe je většinou jiná. To jsem psala ale i o té fyzice, že se většinou zúží jen na ty vzorce a definice. Když ale ne, tak prostě pořád jen poukazuješ na běžný každodenní život, navíc slovy, které ty děti z toho života znají. To u těch ostatních předmětů není, sama jsi psala o tom, jak třeba ta matematika a použití "písmenek" docvakne mnohým někde kolem maturity. Mě klasicky napadá využití Pyhagorovky. Na to si vzpomenu při každém montování nábytku a zvedání skříní.
Občanka jo, ale to je výchova, zapomněla jsem ji vyjmenovat spolu s těmi ostatními...ale tedy ne že by se i z toho nedokázala na základce vyplodit odporně odborně teoretická pavěda
.
Prostě od začátku nechci říct nic jiného, než že fyzika je praktičtější než matematika, aniž bych chtěla cokoliv nebo kohokoliv shazovat. Že v té fyzice nejsou ty výpočty to hlavní, protože prakticky všechno jde ukázat na věcech denní potřeby. Není třeba hledat příklady, kde to možná někdy využiješ, ale na těch příkladech ukazuješ to, co se má v té fyzice učit. Ale znovu zdůrazňuju, že to nesmí začínat a končit výpočty a vzorečky., které tu řada lidí zmiňovala jako to jediné, s čím má fyziku spojenou.
Takže já pořád nějak nechápu, s čím vlastně nesouhlasíš
.
Odpovědět