Šuplíku,
já nic neodpískala. Psala jsem o praktickém životě, ne o studiu.
Praktické znalosti z biologie získá dítě v prvouce, později už jde spíše o teorii, kterou pak může uplatnit v budoucím studiu, ale není tam nic extra, co by třeba člověk s ukončeným základním vzděláním mohl použít třeba v domácnosti. To získá spíš v pracovkách.
Zeměpis? Co na tom, že dítě ví, co se v kterém městě vyrábí, když netuší, jak se do toho města dostat? Opět teorie. Já si ze zeměpisu a dějepisu nepamatuju jedinou věc, kterou jsem potřebovala a hlavně mohla použít třeba jako žena v domácnosti.
Ale že cukr ve vodě rozpustíš, olej ne, že se olej na pánvi může vznítit a jak ho uhasit, jak použít páku, kladku, něco zvážit, změřit, jak funguje vodovod, topení, jak voda může roztrhnout okap, že odpor zvyšuje teplotu a další a další drobnosti ohledně k bydlení, aut a běžného provozu, to je právě a především ta fyzika a trochu ta chemie (dá se to dobře propojovat).
Biologie, zeměpis, matematika, historie, jsou prostě vědy. Důležité pro studium a tedy přípravu na leckteré povolání, naplňují ducha, ale když jsi roky zavřená doma, staráš se o dům a hospodářství, tak z nich opravdu mnoho neužiješ (a co ano, tak se učí ještě v rámci té prvouky). Z té fyziky a chemie jo.
No a na jazyky jsem skutečně zapomněla, asi že je beru na stejné úrovni jako češtinu. Tedy samozřejmost.
Nevím tedy, jestli jsi mě pochopila, já jen chtěla říct, že právě u fyziky se velmi snadno dětem ukazuje, k čemu jim to je....na rozdíl právě od té matiky a dalších věd. Fakt nevím, proč mi podsouváš něco o odpískání
.