24.9.2014 17:17:40 Delete
Re: Pětka z prověrky
Nesmí se známkovat nic, co žák nevypracoval.
Ale protože závěrečná klasifikace není jen průměrem (ani váženým, natož aritmetickým), je možné do ní promítnout mimo jiné také přístup k práci, nejen znalosti samotné. Takže není problém si obhájit, že žák je hodnocený z předmětu za tři, i když podle známek vypadá spíš na dvojku, protože ač má znalosti, tak nenabyl požadované kompetence....
Jako významná složka hodnocení je přístup k práci zejména u výchov.
Co se týče nenapsání písemky jen proto, že si nepřinesl sešit, to považuju za postup, který získání kompetencí naopak brání, je kontraproduktivní. Nedat mu možnost napravit chybu, jestliže se nabízí několik poměrně snadných řešení, považuju za nekompetentnost učitele, bez ohledu na to, že jim dopředu řekl, že to takto hodlá řešit.
Odpovědět