6.3.2014 12:42:21 *Aida*
Re: Monty
Kapradino,
Jako prvni krok je potreba, aby skola s ditetem a rodici sedla a probrala, co diteti vadi. U nas na to meli primo udelany dotaznik. Byly tam vjemy jako napr moc barevnych veci ve tride, prostory bez oken, hluk, snaseni dotyku, zmeny, zda potrebuje mit vizualni program dne atd.
Muj syn chodi do skoly, kde je pres tisic deti. Nezvlada skolni jidelnu od stani ve fronte az po manevrovani s tacem mezi detma, hledani mista k sezeni a jezeni v ramusu. Takze proste z hodiny pred obedem odejde s asistentem o pet minut driv, ve fronte nestoji a jidlo si muze odnest jinam.
To je jen priklad. Muj syn momentalne nezvlada a nezvlada hlavne skola. On nedava ten pocet deti. Jenze je akademicky ""malo pozadu"", takze ho proste neni, kam dat. Ceka me velky boj a pocitam i se soudem, abych dite dostala do specialni skoly. (Nejsme v CR).
Jinak tedy moje dite melo projevy typu hazeni vecma taky, ale to bylo v dobe, kdy zacal chodit do skoly. A tam nastoupil ve 4 letech, kdy komunikace byla velky problem.
Hoch ve tride syna zakladatelky, pokud je na vyberove skole, tak je schopny verbalne komunikovat a vyjadrit, co mu vadi. Je potreba ho naucit rozpoznat, kdy uz to zacina ""nedavat"" a dat mu strategie k tomu, aby se sam te situaci dokazal vyhnout. Bezne treba deti maji karty, ktere zvednou ci daji uciteli na stul a odchazi ze tridy na predem urcene misto. Ma to tak i moje dcera, ktera zadne problemy s chovanim nema, ale ma naslouchadla a pokud je ve tride prilisny hluk, tak si na chvili odejde cist do knihovny.
Odpovědět