Re: Syn nemá rád školu a nebaví ho to tam
Eržiko, v tomto ohledu nezáleží, jestli je dítě onálepkováno jako nadané nebo není. Každé dítě by mělo stavět na svém potenciálu a rozvíjet se tak, jak mu jeho možnosti a schopnosti umožňují.
Každé dítě je vyzrálé k určitým schopnostem v jinou dobu a tím, že ho do něčeho nutíme přes jeho nevyzrálost či přezrálost, můžeme vytvořit blok, byť za nějaký rok by zrovna tuhle dovednost mohlo úplně v pohodě zvládnout a stavět na ní nebo u přezrálého dítěte mohlo svůj talent rozvíjet, zatímco znuděně usíná a ztrácí motivaci ke vzdělávání.
Věřím tomu, že když každé dítě bude mít prostor se rozvíjet přirozeně, tak najde oblast, kde může být úspěšné, a nemusí to být zrovna školní dovednosti.
Akademické znalosti jsou v našem systému dávány na piedestal, ve skutečnosti jsou v životě často k prdu, když chybí důležité osobnostní aspekty, jako je sebevědomí, samostatnost, empatie, kreativita apod., které škola spíše potlačuje.
Odpovědět