Re: Syn nemá rád školu a nebaví ho to tam
Tuten - zmenit nudu na "chci to umet?" - to jde jen tehdy, když si dítě svobodně vybere, co se chce učit. Ve chvíli, kdy je v tom nucení, tak to nefunguje, je to jako bys mu říkala "musíš chtít".
To jsou nejčastější argumenty našich dětí (13,14). "jak to můžu dělat rád, když to nechci dělat vůbec".
Mám děti zvídavé, chytré, učí se rády - ale musí v tom spatřovat smysl a nesmí v tom být nucení (nemluvě o dalších demotivujících aspektech školského systému).
Vždy je zajímá něco jiného než co se zrovna probírá ve škole, jiná témata, jiné zásadní věci - společenské, politické, na tom všem by se mohly učit i dějepis, zeměpis a ostatní předměty, jen v jiných souvislostech - nemůžou, protože je důležitější dodržovat osnovy, které někdo kdysi vymyslel. Brr, je mi z toho nanic.
Co se týče montessori - nefunguje v našich poměrech právě kvůli nutnosti dodržovat osnovy. Původní montessori systém byl založený na úplné svobodě učení, u nás je napasovaný na náš školský systém. Je to lepší než klasická výuka, ale zároveň v zásadním aspektu vzdálené původní myšlence.
Odpovědět