30.10.2012 20:50:52 Delete
Re: Vyjmenovaná slova po B
Žluťásku,
no jde právě o to písmenko....o pojem neznámé a faktické řešení rovnic...
Jinak prázdná políčka jsou běžně, ale děti to neřeší tím převáděním písmenka na jednu a čísel na druhou stranu, ale prostě doplní do hledaného počtu.
Takže my už od první třídy psaly klasicky výpočet
2 + x = 5
x = 5 - 2
x = 3
Dneska děti řeší
2 + rámeček (tečka, kolečko) = 5 a jen do toho prázdného místa dopíšou trojku. Nepotřebují mít představu o tom, že se to dá vyřešit přes odčítání ani nemusí řešit nějakou formu zápisu, prostě vědí, že má vyjít pět, mají dva, tak na prstech (pravítku, krokováním) dopočítají, kolik chybí do pětky....
Tohle je dost velký rozdíl....
A myslím, že pro spoustu dětí ten rovnicový způsob byl hodně náročný, i když těm nadanějším zase hodně usnadnil v dalších letech...dneska se dítě s takovou rovnicí poprvé oficiálně setkává až v sedmé třídě....(vyskytují se třeba i v testech na osmileté gymnázium, na některých školách se řeší třeba ve čtvrté třídě, ale beru teď jako podklad RVP).
Odpovědět