Modřinko, a všichni ostatní s podobnými zkušenostmi, to, co popisujete, je hustý :-( Ale já už dlouho koketuju s myšlenkou poradit se tu na Rodině s opačným problémem - možná někoho z vás něco napadne.
Pracuji v ambulantním provozu (ultrazvuk, CT), kam pacienty objednáváme. Objednává se na čas, a opravdu se snažíme ho dodržovat. Denně ale řešíme situace, že se objednaní pacienti nedostaví. Vždycky je mi líto toho času, který jsem mohla věnovat někomu jinému, kdo by ho potřeboval. Přestože při objednávání prosíme pacienty, aby nám dali vědět, kdyby nemohli přijít, drtivá většina na to kašle. Nemáte nějaký nápad, co s tím?
A další věc jsou ti, kteří sice přijdou, ale v jinou dobu. Když přijdou dřív, o nic nejde, prostě počkají nebo se vsunou místo někoho, kdo nepřišel. Problém je s těmi, kteří přijdou pozdě. Včera přišla jedna maminka s dítětem po skončení pracovní doby (o 1,5 hodiny později než byl chlapeček objednaný), byla velmi dotčená, že ona přece nebude chodit, jak se to hodí nám, protože nás platí ze svých daní, neměla žádanku ("když potřebujete žádanku od doktora, tak si to s ním domluvte, ne?"). Hledala jsem v záznamech ambulance, ze které byl chlapec objednán, a zjistila jsem, že žádanka byla vydaná v dubnu ("to jsme nemohli přijít, tak jdeme teď. Tu žádanku už dávno nemám!"). Dítě jsem tedy vyšetřila, ujel mi autobus, domů jsem přijela o 2 hodiny později. Tyto dvě hodiny mi samozřejmě nikdo nezaplatí a nezaplatí mi ani pojišťovna vyšetření, na které nemám žádanku (to dodávám kvůli té poznámce, že mám skákat podle pacientů, kteří mě platí - jinak bych to nezmiňovala). Nicméně za to to dítě nemůže.
Já vím, že tohle není vaše věc, jen jsem se taky potřebovala svěřit
