| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Peníze a bydlení : Úřední okénko - pojištění

Soutěžte o praktické ceny do kuchyně!

Zkuste štěstí a vyhrajete třeba jogurtovač či další ceny.

  (?)
 Názory 110 z 5277  [Dalších 5267 >>]
Jiří Rondoš 157973
6.8.2019 21:13:31
Dopis pošlete určitě doporučeně. "Volnou formou" mám na mysli, ze nemusíte použít žádný "povinný" formulář, i když některé pojišťovny stále tvrdí opak. Text výpovědi může vypadat například takto:

Výpověď pojistné smlouvy

Pojistitel:
Pojišťovna
Ulice, PSČ Obec

Pojistník:
Jméno Příjmení
Ulice, PSČ Obec
rodné číslo
telefon

Věc: Výpověď pojistné smlouvy číslo ....

Tímto vypovídám výše uvedenou pojistnou smlouvu ve 2 měsíční lhůtě od sjednání pojištění. Případný přeplatek pojistného zašlete na účet, že kterého bylo hrazeno pojistné.

V ... , dne ...

S pozdravem

PODPIS
Karkulína 99978
6.8.2019 19:54:36
Dobrý večer Jiří, děkuji za vyčerpávající příspěvek. Víceméně jsem se již rozhodla, že od stávající smlouvy odstoupím a poté se v klidu "porozhlédnu" a rozmyslím. Proto už jenom doplňující dotaz - poslat odstoupení od smlouvy "volnou formou" poštou - tím myslíte NE doporučeně?
Jiří Rondoš 157973
6.8.2019 2:55:53
Karkulíno, ještě jeden příspěvek - co zde čtu v tomto vláknu a stojí za doplnění:

1) "... Mám pojištěnu ... invaliditu 3. stupně ..."
Pokud je u invalidity úmyslně pojištěn pouze 3. stupeň, pak je vše OK. V opačném případě pojištění téměř ztrácí smysl. Příkladem ztráta dolní končetiny v bérci nebo ztráta horní končetiny v předloktí znamená "pouze" 1. stupeň invalidity. Mám-li pojištění navíc sjednáno k hypotéce, budu ji dál muset platit (ve stejné výši např. 15 let), i když můj zdravotní handicap je značný (v příkladu nemám ruku nebo nohu)...

2) "... na invaliditu z cukrovek a podobných civilizačních záležitostí už bych ve svém věku dala polovinu výplaty ..."
a) Ceny "invalidity z cukrovek" a vše okolo nemocí (nikoli úrazů) se i násobně (!) u pojišťoven liší. Jednoznačně se vyplatí produkty porovnávat.
b) ANO: s věkem pojistné roste a ideální je pojistit "čerstvé" dospělé děti na celý život - pojistné bude trvale (!) na nejnižší možné úrovni. Vhodné je i vybrat produkt, který má ve výsledku efekt závazku pojišťovny vůči klientovi, nikoli naopak. Pojištěnému pak v budoucnu nic nebrání vyměnit pojištění za výhodnější (bude-li exitovat), přerušit placení (ve finanční tísni), nebo ho ukončit (bez nesmyslných poplatků).

3) "... zvolili jsme samost.strategii ... ne se prosit te cerne diry na prachy ... stavebko cela rodina,na vsevhny 4 sml.jsme platili plnou palku x let ..."
Není úplně patrné, zda tou "jinou strategií" bylo "šetření x let". Nic proti šetření, ale vygenerovat urychleně x miliónů (např. pro splacení hypotéky, nebo u invalidy náklady / ztráta příjmů i na desítky let) není v běžných lidských silách. Pokud během této doby nastane např. invalidita, bez kvalitního pojištění či velkého dědictví je budoucnost velmi pochmurná...


Závěrem obecný předpoklad pro dobré životní pojištění (slovo "spoření" je zákonodárcem zakázané slovo ve spojitosti s životním pojištěním - proto ho tedy cituji v uvozovkách):
a) "Spoření" a pojištění jakožto kočkopes se často sjednávalo v produktu IŽP a téměř vždy byl klient znevýhodněn - výrazné poplatky a tvrdé podmínky "spoření" decimovaly (typicky ČP Dynamik).
b) Dnes je vrcholnou módou IŽP globálně odsuzovat. Jenže vybrané produkty IŽP často fungují daleko lépe pro pojištění života / zdraví (nikoli pro "spoření"), než jakýkoli jiný produkt všech pojišťoven. Je levnější a často i znatelně kvalitnější - stačí detailně produkty porovnat.
=> Základní podmínka pro dobrý výsledek u životního pojištění: "NEspořit" (to lze lépe jinými metodami) :-)
Jiří Rondoš 157973
6.8.2019 1:23:20
Obecně:
- Podmínky (kvalita) a ceny pojišťoven jsou často zásadně rozdílné. Vámi uvedené citace / úvahy platí pouze u zlomky produktů na trhu. Mé odpovědi jsou tedy orientační.


1. Hodnota nemovitosti
- V "paneláku" (= pro byt) se často používá cena tržní / obvyklá (pro rodinný dům nikoli). Pokud panelák např. vyhoří a zřítí se, můžete si koupit nový byt jinde za adekvátní tržní cenu, bez ohledu na to, že reprodukční cena (=cena postavení stavby) je i násobně nižší.
- U řady pojišťoven lze použít i cenu novou / reprodukční (nikoli tržní / obvyklou).
- S určením cen je to náročné a ošidné - za správné ocenění ručí téměř vždy*) klient. Zjednodušeně: cenu reprodukční / novou vydiskutujete s pojišťovnou (mají kalkulačku stavebních cen), cenu tržní podle zkušeností s prodejem nemovitostí, aplikací typu www.cenovamapa.cz, apod.
*) Některé pojišťovny majetek oceňují za klienta = klient za chybné ocenění neručí.

2. Přepojištění
a) "Pojišťovna nikdy nezaplatí víc, než činí odhadní cena nemovitosti." - NIKOLI: pojišťovna nezaplatí víc, než činí škoda (např. tržní cena bytu) a je sjednáno ve smlouvě + pojistných podmínkách (tam mohou být podstatné rozdíly).
b) Odpověď na dotaz: cenu je potřeba nastavit v souladu s typem pojištění (viz bod 1). "Stoupání" cen se provádí pomocí souhlasu s indexací = pojišťovna Vám každý rok nabídne úpravu podle inflace / navýšení cen nemovitostí.
c) ANO: pojišťovny často dělají vše proto, aby klient platil co nejvyšší pojistné. Pojistné podmínky jsou nepřehledné a občas rozporují sami sebe (viz např. tlak na "přepojištění").

3. Kuchyňská linka, vestavěné skříně, podlahy
- U některé pojišťovny toto patří pouze do domácnosti, u jiné do nemovitosti, u další povinně k obojímu...
- Lámat si hlavu s "přepojištěním", duplicitním pojištění (např. kuchyňská linka povinně v pojištění nemovitosti i domácnosti), apod. je naprosto zbytečné. Nic s tím nenaděláte. Podstatné je, co chcete mít pojištěné, jestli Vám pak pojišťovna bude plnit a jakou cenu za to zaplatíte.

4. Vybavení domácnosti - pojistit vybavení domácnosti na novou cenu?
Každá pojišťovna má své podmínky. Pokud to podmínky dovolují (a cena je smysluplná), pojistěte se tam, kde amortizaci neřeší, resp. řeší ji nejméně. K tomu je dobré uvědomit si, jaké konkrétní věci chci vlastně pojistit a zda je toto podstatná záležitost.

5. Trubky a kabely
Dotaz neuveden - nerozumím.

6. Bydlíme přímo pod střechou – nutné je pojištění na atmosférické srážky.
a) Riziko "Atmosférické srážky" je vhodné mít ve smlouvě vždy. Mohou vniknout i do bytu jinde než pod střechou - např. pootevřeným oknem / ventilací.
b) Zde se naplno ukáže kvalita produktu: pokud Vám přívalovým deštěm vnikne voda pootevřeným oknem / ventilací, pak některé pojišťovna Vám nic neuhradí, protože v pojistných podmínkách máte povinnost mít okna zavřená...
=> Pokud sjednáváte nové pojištění, doporučuji vybrat "správnou" pojišťovnu a produkt.

7. Bydlení pod střechou – je dobré vzít v potaz ještě nějaká rizika?
Obecně: veškerý živel.

8. Vodovodní škody
"Z držby" se používá u vlastníka nemovitosti - má tzv. odpovědnost z držby nemovitosti. Vámi uváděné trubky v bytě a ve zdi taktéž nasvědčují pasážím týkající se pojištění odpovědnosti. To je však trochu něco jiného, než pojištění nemovitosti a domácnosti...


Doporučení:
Na pobočkách a infolinkách pojišťoven občas detailně neznají ani své produkty, natož konkurenční (to není pomluva, ale ověřená a logická praxe). Najděte si poradce, který Vám vysvětlí čemu nerozumíte a porovná více produktů. Pak si informace ověřujte z více zdrojů (i opakovaně), dokud nebudete mít jasno.


Doufám, že jsem trochu pomohl :-)
Jiří Rondoš 157973
5.8.2019 23:51:57
Dobrý večer, Karkulíno!

Předně: pracuji jako finanční poradce, čili pokud tomuto "druhu" příliš nedůvěřujete, pak doporučuji rozumnou míru ostražitosti :-)
Za mě tyto poznatky, snad Vám pomohou:

1) Vypovědět pojistnou smlouvu (jakoukoli) můžete do 2 měsíců ode dne uzavření (= podpisu). Můžete např. zajít na pobočku, poslat výpověď (volnou formou) poštou, nebo požádat svého poradce o vyřízení.

2) Nedoporučuji uzavírat ani rušit smlouvu na základě pocitů (= emocí). Je úplně jedno, zda se jedná o nákup nového auta (kupní smlouva), rekonstrukci topení v domě (smlouva o dílo) nebo uzavření / ukončení pojištění (pojistná smlouva).

Vždy je přínosné posoudit faktický obsah smlouvy / díla:
- ujasnit si, co je můj cíl = co potřebuji k onomu kýženému "štěstí",
- posoudit / porovnat, co mi nabízí trh = varianty řešení / kvalita a perspektiva / cena.

Jinak řečeno (v našem případě), není nic horšího, než žít v trvalé nejistotě, zda zbytečně "neživím" pojišťovnu, a/nebo v kritický moment pojištění zcela selže - což je pravý opak smyslu pojištění. Pro jistý výsledek je nezbytné:
A) alespoň v základu se zorientovat v oblasti pojištění - čím může pomoci a čím určitě ne (a rozlišit "bláboly" od praktického obsahu),
B) porovnat více nabídek (jako když vybíráte nové auto): čím více, tím lépe - nemáte-li co porovnat, nebude Vaše rozhodnutí výběrem, ale loterií.

Tzn. pro dobré rozhodnutí můžete absolvovat "kolečko" po pojišťovnách, a/nebo si nechat předložit nabídky od poradců. Oboje neoslňuje: nadstandardních poradců je jak šafránu a nevěřte slepě pobočkám pojišťoven - pokud dobře znají jejich produkty (občas nikoli), pak neznají konkurenci. Věřte, že občas jde o fatální rozdíly v ceně či kvalitě pojištění. Nemáte-li ověřeného poradce, nezbývá než sbírat informace / nabídky, porovnávat a ověřovat.

Závěr: nemáte-li z uzavřené smlouvy dobrý pocit, doporučuji ověřit její obsah porovnáním s jinými nabídkami, respektive s vlastním cílem / představou. Sama výpověď nic moc neřeší - možná máte velmi nadstandardní smlouvu.

Držím palce :-)

PS: mohu-li pomoci v ne-veřejné rovině, napiště mi mail.
Lenka, 3 děti 144932
4.8.2019 19:13:56
Karkulíno, dám vysloveně na svoje pocity, odstoupení by mělo být na pobočce v pohodě.
Finančního poradce jsem měla dvakrát (nezávislý + fincentrum), jednou nám smlouvu neakceptovala společnost, jednou nám málem zmařila prodej domu.
Obcházím místní pojišťovny a sama porovnávám
Karkulína 99978
4.8.2019 16:51:55
Nedávno jsem zakládala téma ohledně životního/úrazového pojištění. Nakonec jsem se rozhodla uzavřít novou pojistku (stará končí 23.8.). Teď ale zpětně přemýšlím, jestli jsem se neunáhlila a uvažuju o odstoupení od smlouvy. Podle podmínek by to mělo jít do 30 dní od podpisu bez udání důvodu.
Nicméně mým hlavním důvodem je špatný pocit z poradkyně - byla mi přidělena nová, po odchodu mé "staré" do důchodu. Paní na mě působila dost amatérským dojmem, moc neuměla pracovat se systémem, když jsem se na něco zeptala a nevěděla to, volala na infolinku jako zákazník, a to mě ještě upozornila, že má jen 10% na mobilu, tak se asi nedovolá. Po různých peripetiích (a zpětně mi došlo, že i po několika mých ústupcích) jsem po cca 3 hodinách smlouvu podepsala (jen elektronicky, tištěnou podobu jsem nedostala, takže jsem až posléze zjistila, že je chybně napsané mé příjmení - přestože jsem si toho všimla už během jednání a paní na to upozornila). Tak nějak mám ale pořád pocit, že kdybych smlouvu sepisovala s někým zkušenějším, mohla být třeba pro mě výhodnější a přece jenom, jde o pojistku na 23 let...

Abych to zkrátila, nejraději bych od smlouvy odstoupila a sepsala novou, s někým jiným, příp. v jiné pojišťovně.

- máte někdo zkušenost s odstoupením od smlouvy (ideálně u ČP)?
- jak hledáte informace a rozhodujete se, kde pojistku uzavřít - přes internet, máte finančního poradce?
- můžu požádat o změnu poradce v ČP, pokud mi stávající nevyhovuje?

Předem díky za vaše zkušenosti a názory.
Eleonor 56469
1.8.2019 11:18:05
Obejdi víc pojišťoven, každá to má trochu jinak...
Nech si udělat návrhy a uvidíš.
Saténové povlečení na Favi.cz - top výběr
Půlka psa 24064
31.7.2019 21:48:59
Tohle se píše v pojistných podmínkách. Do které pojišťovny jsi s tím šla? Podmínky jsou dostupné na webu a tam se dají tyhle věci zjistit, když už ti nepomohli na pobočce. Linka do nemovitosti nebo do domacnosti atd. Každá pojišťovna to může mit jinak, to se takhle plošná nedá říct.
holkamodroočka 156337
31.7.2019 16:48:04
Tady se ví vše, tak snad se v tom někdo vyzná. Budeme aktualizovat pojistku domácnosti i pojistku nemovitosti (v jednom). Snažila jsem se najít informace na internetu, ale ne vše je mi jasné. Tak snad mi někdo poradí. Bydlíme v paneláku, Praha. Prosím o vysvětlení jako pro hotentoty 😊. Omlouvám se za román, ale je toho hodně.


1. Hodnota nemovitosti
S výjimkou paneláků, kde pojišťovny upřednostňují tržní hodnotu před reprodukční, by lidé měli pojišťovat svůj majetek na cenu, za kterou by si dokázali pořídit danou věc novou, nikoliv na hodnotu, za kterou by ji byli schopni v danou chvíli prodat.
Dotaz: Pro paneláky tedy opravdu cenu tržní? A jak zjistím rozdíl mezi cenou tržní a cenou reprodukční? Podávat se na ceny, za které se prodávají byty ve stejné lokalitě? My máme třeba zrekonstruovaný byt v nadstandardu, a když se podívám na ostatní byty na serveru, kde se prodávají nemovitosti, tam jsou většinou jen byty, které prošly základní rekonstrukcí. Jak se toto pak zohledňuje při plnění pojistné události?

Jinde se zase hovoří o nové a časové ceně.
Nová cena je primárně nastavena u pojištění domácnosti, jedná se o cenu, za kterou si v daném čase a místě můžete pořídit novou věc srovnatelné kvality s pojištěnou věcí. Časová cena je cena, kterou měla věc těsně před pojistnou událostí a zohledňuje zároveň opotřebení, znehodnocení nebo zhodnocení (rekonstrukci).



2. Přepojištění – tady se zase mluví o odhadní ceně nemovitosti
Odhadní cena nemovitosti 2 000 000 Kč
Pojistná částka ve smlouvě 4 000 000 Kč
Pojišťovna nikdy nezaplatí víc, než činí odhadní cena nemovitosti.
V případě totální škody zaplatí dva miliony, v případě škody za dvě stě tisíc zaplatí dvě stě tisíc.
Jenže to by platila, i kdybyste byli pojištěni na odhadní cenu nemovitosti, tedy na dva miliony. Takhle prostě platíte zbytečně vysoké pojištění.
Dotaz: Jakou cenu nemovitosti tam dát, když ceny stále stoupají? Má se to trošku nadsadit?


3. Kuchyňská linka, vestavěné skříně, podlahy – kam patří?
Pojištění nemovitosti - Kdybyste vzala dům a otočila ho vzhůru nohama, co by se vysypalo, patří do domácnosti, zbytek je nemovitost. Ano, tyto věci napevno spojené s nemovitostí – vana, kuchyská linka, podlahy, vestavěné skříně, vestavěné spotřebiče - se označují jako její stavební součásti a měly by být zahrnuty do pojištění nemovitosti.

Kuchyňská linka je automaticky zahrnuta do pojištění nemovitosti. Pokud ji pojistíte v rámci domácnosti, nejen že si zbytečně připlatíte několik stovek navíc, ale ještě vám hrozí, že v případě pojistné události vám pojišťovna může uhradit jen za její malou část. U stavebních součástí plní totiž pojišťovny jen do pěti procent hodnoty domácnosti. Když budete mít kuchyňskou linku pojištěnou na 100 000 korun, hodnota celé domácnosti bude 500 000 korun a dojde k pojistné události, při které se zničí celá kuchyňská linka, zaplatí vám pojišťovna maximálně 25 000 korun. Kdybyste si ji však pojistila v rámci nemovitosti, uhradili by vám celou částku.

A teď nová informace: Pojištění domácnosti člověka chrání před finanční ztrátou, pokud dojde k poškození vnitřního vybavení bytu a osobních věcí. Tedy spotřebičů, cenností, ale i knih nebo dětských hraček. Pojišťovny ovšem stále častěji do pojištění domácnosti zahrnují i takzvané stavební součásti bytu. Tedy kuchyňskou linku, vestavěné skříně a spotřebiče či plovoucí podlahu.
„Toto pravidlo ovšem nefunguje bez výjimky a můžete narazit na pojišťovny, které zařazují například podlahy do pojištění domácnosti a mnohé mobilní předměty zase do pojištění nemovitosti. Typicky spornými položkami bývají kuchyňské linky, vestavné spotřebiče, vestavěný nábytek nebo nejrůznější typy závěsných skříněk.

Dotaz: kam to tedy patří?

4. Vybavení domácnosti - pojistit vybavení domácnosti na novou cenu? Řeší se u vybavení domácnosti amortizace i u časové ceny? Kde se amortizace neřeší?


5. Trubky a kabely
K budově patří veškeré vnitřní rozvody a venkovní přípojky v místě pojištění, které jsou ve vlastnictví pojištěného, ať už se jedná o vodovodní, kanalizační, plynové a elektrické přípojky včetně ventilů, kabelové rozvody, zděné přístřešky, šachty, skříně či pilíře. Do domácnosti patří vše, co je součást spotřebičů (např. pračky, myčky nebo sušičky) a do určitého limitu (limit pro stavební součásti) i vnitřní rozvody.



6. Bydlíme přímo pod střechou – nutné je pojištění na atmosférické srážky. Je něco, na co si dát ještě pozor, co se týká tohoto faktoru?

7. Bydlení pod střechou – je dobré vzít v potaz ještě nějaká rizika?

8. Vodovodní škody – někde jsem četla, že exist~o~ují 2 typy pojištění – na „trubky“ co jsou v bytě, a na „trubky“ co jsou zabudované ve zdi – a na obojí by se měl jednotlivec pojistit. Bylo tam nějaké slovo „z držby“, ale formulaci si nepamatuji. Nevíte někdo podrobnosti?


Děkuji všem, co dočetli. ~x~ a za případné rady ~x~. Byla jsem u dvou pojišťoven, ale pracovníci mi to nebyli schopni pořádně vysvětlit. Proto se ptám zde.
 Názory 110 z 5277  [Dalších 5267 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.