Tip na výlet - Skalní města

22.9.2000 Ráďa Uhrová 5 názorů

Letos, téměř na konci léta, jsme podnikli výlet do pískovcových skal a mohu všem, kdo mají rádi skály a přírodu vůbec, vřele doporučit.

Měli jsme s sebou obě děti - Lucie 6let, Lukáš 3roky - a během tří dnů jsme prošli Adršpašské skály, Teplické skalní město a Ostaš.

Den první - pátek
kruh v délce 5 km

Přijeli jsme kolem oběda do hotelu Orlík v Teplicích, tady jsme také byli ubytováni (jinde už neměli místo protože jsme se pro výlet rozhodli tak nějak nakvap).Nelitovali jsme, vyšli nám velmi vstříc, k dětem se chovali přátelsky a vždy večer jim připomínali, že za chvíli je večerníček a televizi jim sami automaticky přepínali (dospěláci - nedospěláci, děti měly přednost).Kromě toho bylo spousta drobností naprostou samozřejmostí (podložka na židli pro děti, aby lépe viděli na stůl, prostírání z PVC, aby se nemusely bát pokapaného ubrusu a pod.).

Po obědě jsme krátce oddychli a pak hned vyrazili do Adršpašských skal.Přesto, že byl pátek, bylo tu hodně lidí.To nám trochu kazilo celkový dojem z jinak velmi krásných výhledů.Svezli jsme se na lodičce po Adršpašském jezírku a zase šlapali dál.Tento okruh je náročnější, zejména kvůli mnoha schodištím -nahoru i dolů.I celkový terén je tak trochu stále nahoru-dolů Děti si trochu zadováděli na poněkud větších kamenech.Moc se jim tam líbilo a už se těšili na další den do skal.

Skalní útvar Milenci

Adršpašské jezírko

Den druhý - sobota
okruh v délce 6 km

Naše děti jsou nezmaři, a tak i po celkem náročném předešlém dni vstávali v 6,00 hod.A lukáš se dožadoval snídaně. Hned po ní jsme se vydali dobývat Ostaš.Popojeli jsme autem (cca 10km) a pak už pěšky.To byl balzám. Bylo tu jen velmi málo turistů.Ostaš není tak známá, ale za to nádherná.Úplně nám učarovalo skalní bludiště (Lucka chtěla sem ještě i v neděli, ale dala si to vysvětlit s tím, že sem příští prázdniny zase pojedeme).Ohromně je bavilo prolézat skulinami podle šipek a hledat cestu.Na Ostaši je trochu náročnější začátek okruhu, ale potom se jde po vrcholu a zase se klesá z kopce dolů.Odpoledne jsme potom věnovali návštěvě u našich známých a ještě malé vycházce na Vyhlídku, kterou mají kousek od svého domu.

Den třetí - neděle
okruh v délce 7 km s výstupem na Střmen

Ani po druhém dni nebyly naše děti příliš unavené a stále se do skal těšili.Na neděli jsme naplánovali Teplické skalní město, které bylo takřka přímo za hotelem.Tento okruh byl zpočátku dost nudný, hlavně pro děti, které chtěli vidět skály.Ty jsou tady vidět až po několika stovkách metrů.Přes noc byla bouřka, a ta oživila všechny potůčky a vodopádky.Byla to nádhera, skoro všude něco teklo, kapalo a cákalo.Viděli jsme spoustu skalních útvarů, snad nejvíce se nám zapsala do mysli Sibiř.Cestou zpět jsme se rozhodli pro zdolání vrcholu STŘMEN (770m n.m.).Kdo tam byl, ví kolik to dá úsilí.Vedou tam sice schody, ale....Skoro u vrcholu jsou už jen železa a potom už jen vytesané stupy ve skále.Ale ten výhled stál za to.

Naše dvě děti -nevypadají nijak zničeně, co říkáte?

Nutno dodat, že obě děti absolvovali všechny cesty "po svých" včetně Lukáše, a to i na Střmen (při sestupu dolů říkal, že se bojí, a tak jsme si zpívali).Byly absolutně nadšené, což dokazoval hlavně Lukáš, který prospal cestu domů a když zjistil, že už nejsme ve skalách, nastal šílený řev.Lucka, ta zase trvá na opakování výletu.

Takže pokud počasí ještě přeje a máte prodloužený víkend - neváhejte, stojí to za to!

Názory k článku (5 názorů)
NIC KRÁSNĚJŠÍHO JSEM JEŠTĚ NEVIDĚLA!!! jitka 22.2.2006 21:29

Těhotenství

Dítě

Zajimavé odkazy:
Předporodní kurzy   |   Najděte rýmy na slovo a napište báseň.