| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Učení mučení?

 Celkem 38 názorů.
 Markéta, kluci 11 a 4 
  • 

Ty holčičky a maminky!! 

(26.3.2013 19:06:18)
"Holčičky jsou obvykle sociálně zdatnější a pochvala, případně pocit, že udělají paní učitelce radost, je víc motivuje"

"Pokud některé z předškolních dětí opakovaně odmítají pracovat podle instrukcí, doporučuje poradenská psycholožka Ivana Halíková zásobit maminku pracovními listy, aby si zažila reakci na odmítání. Zároveň se tím začne připravovat na situaci, že o náplni volného času nebude pořád rozhodovat její sladká holčička, ale že splní, co dostane za úkol."


To koukám - sociální zdatnost spočívá v tom, že jsme motivováni (spíš motivovány) tím, že někomu uděláme radost. Pracovní listy dáme pochopitelně mamince, je to přece její dítě, ne tatínka.

 Klára 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(26.3.2013 21:34:31)
Zásobíme maminku, aby si maminka vychytala a zkrotila před nástupem do školy případné odmítavé reakce dítka na vyučování a nemusela je snášet učitelka - co na to říct, dneska už první třídu opravdu suplují tak napůl rodiče, aby se dítě chytilo, musí ho většinu věcí nadřít.

To, že zásobíme maminku, to mě taky pobavilo. A pak, že tu máme tu rovnoprávnost, kdy se muži stejně podílejí o péči o dítě. Tohle je toho typický příklad, nějaké pracovní sešity a grafomotoriku a cílenou přípravu na základní školu řeší asi málokterý tatínek, ale většina maminek. Tatínkové mají takové věci na salámu.
 Lída + 4 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(26.3.2013 22:34:16)
No, já bych s tím učitelku hnala ~;) Nehodlám doma suplovat školu nebo školku, od toho děti chodí do zařízení, ne?
 petra 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 7:21:33)

Tomu moc nerozumím, když vidím, že má moje dítě v čemkoli problém, tak ho sbad budu řešit? A co když ten problém škola ani školka není schopna díky kapacitě 20 a více dětí zpracovat? Tak to dítě se v tom bude plácat? Protože já níc, to má dělat škola. Já jsem rád za zpětnou vazbu. Pokud něco ve skolce nebo ve škole nejde,tak to to dítě umět nebude? A proč? Kdo to s ním má dělat, když mu to ve státních či soukromých institucích nejde?
 Lída + 4 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 9:06:41)
VE ŠKOLCE mi má učitelka cpát domů pracovní listy???
Ostatně i ve škole by dítě mělo naprostou většinu zvládnout přímo tam - přesouvání výuky na rodiče je prasárna. Výjimečně doma dětem vysvětluju, ale skřípu přitom zubama, to má dělat učitelka. ~o~
 Filip Tesař 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 10:46:39)
Že děti jsou záležitost maminky, je někde o x desetiletí pozadu.

Ale osobně nechápu pobouření nad tím, že se s dětmi musí něco dělat doma. Rodina je podle mne nejdůležitější výukové centrum hlavně pro předškoláky a začínající školáky, ať je škola jak chce kvalitní. A jsou to moje děti, mně záleží na tom, aby v životě obstály. Samozřejmě, kvalitní škola asi rodičům hodně usnadní, ale pokud dítě nemá průpravu z rodiny, tak bude taky krátká. Školka/škola i rodina se prolínají, představa třeba toho typu, že v rodině se o dítě postarají fyzicky (nakrmí, vykoupou, oblečou atd.), ale výuka je záležitost výhradně školky a školy, je podle mne naivní (stejně jako třeba představa, že škola je jen místem výuky a např. sociální dovednosti se získávají doma).
 Lída + 4 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 10:59:45)
Hele, jedna věc je třeba procvičování - to je řekněme práce na doma. Ale pokud někdo PŘEDPOKLÁDÁ, že budu dítěti doma vysvětlovat učební látku, kterou třeba ve škole nevyloží, ale znalost pak vyžaduje, to mě dokáže rozžhavit doběla. ~o~
 Pawlla 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 14:47:31)
Filipe a já si zase myslím,že rodina má dítěti zajistit bezpečí,předat mu dobrým příkladem sociální dovednosti a v rámci hry nebo povídání rozšiřovat všeobecný přehled,takové normální podmětné prostředí.Učit má škola.Nejsem ani příznivcem plošných úkolů,doma by se mělo procvičit to,co nejde a opakovat,nic víc.
 lucyová (06+08) 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 21:13:46)
Taky jsem proti tomu, aby škola přesouvala svouj náplň na rodiče.
Doma si děti vzdělávám podle jejich zájmu (a že starší synek je dost zvídavý, už jsem mockrát lovila na netu odpovědi na detaily přesahující moje pohotovostní vědomosti :-)). Tohle určitě k výchově patří a je to imho daleko efektivnější než školní výuka (jak už tu někdo zmínil).
Co ale nesnáším, jsou domácí úkoly pro rodiče. Počínaje karnevalovýma maskama (nebaví mě rukodělné činnosti) a konče mraky početních příkladů, opisování, vybarvování apod. Naštěstí se mi nic z toho neděje (kromě masky jednou za půl roku, což vyřeší domácí archív nebo papírnictví), ale v okolí je to docela časté. Kamarádka zahájila synovu školní docházku tím, že seděli každý den 3/4 h nad omalovánkami. Švagrovic děti měly učitelku, co dávala úlohy na víkendy a prázdniny, aby "děti nezahálely". Takže třeba na silvestrovských horách po lyžování počítali jako magoři stránky a stránky příkladů... A nebylo to proto, že by měly děti nějaké studijní problémy a musely něco dohánět. Prostě standard pro všechny. Jestli tohle jednou potkám, budu dost běsnící a prudící matka. Protože nemyslím, že by škola měla rodinám diktovat, co mají dělat ve volném čase.
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 12:24:00)
Tak např. teď velikonoce. Ze školky jsme dostali úkol na jeden den obstarat:
- pomlázku
- veselé barevné oblečení
- výslužku
- košíček
- velikonoční pečivo

Když budu s děckem doma, proč ne. Ale když si to s ním přihasím každej den půl šestý, máme půl hodiny cvičit na záda, pak čtvrt hodiny logopedie, tak fakt nevím,co dřív.
 Lída + 4 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 13:55:01)
Markéto, na tyhle požadavky ze dne na den jsem kašlala... plus jsem to případně následně připomínkovala, že takhle to fakt nejde. Prostě dítě příslušnou vymyšlenost mít nebude, to se toho stane.~d~
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 14:34:37)
Tak ono to nebylo den ze dne, věděli jsme to asi 10 dopředu. Jenže i tak. Furt je nějakejch 5 věcí, na který musíš myslet, jestli už máš splněno nebo ještě ne, jak si to zorganizuješ apod.

Nevadil by mi jeden požadavek za čtvrt roku včas avízovaný. Jenže když je dětí víc, tak se to nasčítá a kde mám pak vzít čas na ty věci, které se mají dělat pravidelně pokud možno každý den - cvičení, logopedie, učení apod.
 Lída + 4 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 15:30:12)
Markéto, 10 dní dopředu na takovejhle seznam, to beru jako moc krátkou dobu. ~;) Pestrý oblečení - pokud doma nemám, nehodlám kvůli školkový akci pořizovat. Velikonoční pečivo - smůla, nepeču. A podobně... Moje děti například na školní vánoční besídky nosej třeba balíček sušenek, rozhodně kvůli tomu nehodlám píct cukroví (když ho sama píct nechci).
 KoproFka 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 19:47:14)
Filipe, já mám totožný názor, jako ty.

Spoustu věcí dokážu synkovi vysvětlit daleko líp, než ve škole, navíc mu to podám v dobu, kdy ho to zajímá a většinou i takovým způsobem, že se dál ptá a můžeme jít víc "do hloubky" - já mám na něj čas, čas na jeho otázky, čas na povídání si o různých věcech... to ve škole prostě nemá - čas na diskusi... mám to moc ráda..

Pokud něco nevím (a že je toho čím dál víc), tak se pak snažíme buď na netu nebo v knížkách najít odpověď.
Mám zato, že takhle se člověk učí nejlíp a nejefektivněji - nemusí se biflovat a drilovat, ale lehce a přirozeně získává velké kvantum vědomostí vlastně jen tak..

Navíc mám asi ještě velké štěstí v tom, že můj synek má strašně dobrou paměť - s manželem říkáme, že pořád jen zapisuje na disk~t~, takže u něj opravdu stačí málo, aby si dodanou informaci zapamatoval a následně jí vzal za vlastní a používal.

Klasická situace je zrovna teď - kouká na pohádkový seriál o Herkulovi a každou chvíli slyším - mami, čeho je Orferus bůh? a Afrodita, to je ta bohyně lásky a krásy, viď? atd...
To mu to jako nemám říkat s tím, že se to bude učit ve škole?? To tedy nevím proč!~a~
Tohle zatím ještě zvládám, a když náhodou tápu, mám tady po ruce vyndanou knihu s touhle tématikou i s obrázkama, takže pak v posteli společně hledáme...
Já tohleto prostě miluju!!!~R^~j~


Mmch. ..Moji rodiče nám (ně a bráchovi) skoro nic nevysvětlovali (i když toho dost věděli) a mě to bylo vždycky líto, když jsme byli na výletě s jinou rodinkou, jejíž tatínek se svým klukům hodně věnoval a pořád jim něco vykládal a popisoval...~d~
Takže já to prostě dělám, protože tak to má být, podle mne - podle mne má nejvíc informací o světě dítě dostat doma...




 Lída + 4 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 22:32:03)
Koprofko, to je ale něco úplně jinýho, to dělám taky. Ale pokud mi dítě třeba přijde s tím, že dostali vypočítat nějaký příklady, ale učitelka jim nevyložila, JAK to mají udělat (a je to něco, co zatím neprobírali), a "automaticky" se předpokládá, že to dítěti doma NĚKDO vysvětlí, tak vypěním. ~o~ MMCH, co má v podobný situaci dělat třeba rodič, kterej sotva dokončil základku???
 Líza 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 6:18:43)
Přesně tak. Škola by měla bejt koncipovaná tak, že rodiče nemusí zaskakovat, už kvůli dětem, jejichž rodiče neumí nebo nechtějí svým dětem s učivem pomoct. A to taky odlišuje naše školství od školství v těch zemích, kde se daří dobře integrovat i sociálně slabé, vyloučené nebo třeba imigranty se slabou znalostí jazyka.
 Filip Tesař 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 8:37:08)
Aby to nevypadalo, že hájím, že rodiče mají vysvětlovat matematiku. Hájil jsem to, že rodiče mají dítě učit držet tužku, později ho mají povzbuzovat ve čtení, ano, i ten všeobecný přehled (už jenom proto, že učivo by mělo, mělo! sloužit i pro život a život se žije taky v rodině). Řekl bych, že výuka se od rodiny může doopravdy oddělit spíš až na druhém stupni, kdy jsou už děti schopny samostudia.

Pokud dítě v něčem zaostává, zůstává mou osobní zodpovědností s ním pracovat, což samozřejmě nesnímá zodpovědnost ze školy. Tu zodpovědnost sdílíme, nemluvil jsem o přehazování výkladu učiva na rodiče, ani o příkladech "aby děti nezahálely" (to je děs - myslím hlavně podstata takového uvažování), zůstal jsem o procvičování spojeném s konkrétním problémem. A mimochodem, pokud předškolák odmítá pracovat deset minut podle instrukcí, to určitý problém je a hlavně bude v první třídě.

Že naše školství pokulhává v práci s dětmi, které mají nějaký sociální, psychický, kulturní atd. handicap, o tom žádná. Naše školství je prodchnuté hroznou soutěživostí; začíná to "samými jedničkami" - chvála ohodnocení pro ohodnocení samo, pokračuje individualistickým drilem - minimum skupinové práce, hlavně nenapovídat, neopisovat, zkoušení pořád hlavně z nazpaměť naučeného - protože to se nejsnáz "objektivně" hodnotí, takže i někteří jedničkáři pak mají občas problémy s pochopením hlubšího textu, neustálé třídění (hned s ním na gympl, jinak by se s těmi pomalejšími nudil). Ale to je už velká odbočka od toho držení tužky.
 Lída + 4 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 8:46:58)
Filipe, na prvním stupni by ale neměla bejt žádná větší domácí příprava nutná! Mělo by to končit maximálně půlhodinkou na domácí úkoly denně. Samozřejmě nepočítám děti s nějakým handicapem, tam je potřeba trošku víc.
Ovšem s tím, že škola "dodá" naprosto nedostatečnej výklad učiva, se bohužel setkávám. ~Rv Jako třeba "výklad" ve smyslu "takový příklady se počítají tímhle postupem" - pokud se zároveň neřekne, jak se k tomu postupu dá dojít, a proč se to tak dělá, je to dětem víceméně k ničemu a obratem to vypouštějí z hlavy.
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 12:26:13)
Ve svém okolí teď vidím problém s matikou podle Frauze. Rodiče sice uznávají, že to je zajímavý, ale maají zásadní problém, že když oni nejsou při vyučování, tak tomu nerozumí. A když tomu dítě nerozumí doma, tak mu nejsou schopni pomoci, protože to znamená nastudovat celou učebnici, aby pochopili, jak je koncipována.
 Lída + 4 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 13:56:58)
Jo, Markéto, v tomhle mám řekněme výhodu, že tý matice FAKT rozumím ~t~ Takže se vykašlu na to, co píšou v učebnici, a kouknu jen, co že se to vlastně chce. A dovysvětlím podle svýho. MMCH, takhle jsem dceři výslovně zakázala jeden početní postup, do kterýho je cpala učitelka, protože ten postup sváděl k bezhlavýmu hádání řešení. ~;)
 Jana, školkáč a školák 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 11:28:53)
Víš Filipe, já s tebou v mnohém souhlasím, rodiče by se samozřejmě měli dětem věnovat, ale je tam ta otázka míry a rozsahu. Jak už jsem psala dříve, svým dětem se věnuji opravdu hodně a ony ochotně spolupracují. Ale když vyzvedávám dítě ze školky a dozvím se, že sice nebyli venku na procházce (počasí-hezky), ale zato se 1.5hodiny dívali na pohádku na DVD, jsem opravdu naštvaná. Kdyby si s nimi malovali, zpívali, hráli divadélko, povídali o přírodě (když už tam nedojdou v reálu) tak mi to nevadí. Ale oni čučeli na DVD! Takto se učitelky věnují předškolákům! Když jsme proti tomu, spolu s většinou ostatních matek (tatínkům je to zcela zjevně jedno) na rodičovské schůzce protestovaly, byly jsem slušně, ale opravdu slušně, poslány do háje.
Takže to co nědělají dopoledne učitelky, které jsou za to placené, to v podvečer doháním já. A ještě mě deptá paní v Ped-psych poradně naprosto nereálnými časovými požadavky.
 Pawlla 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 11:42:45)
Filipe ano,s tímhle souhlasím.
 Radou (06,09,14) 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(29.3.2013 21:20:39)
Filipe, odbočka to možná je, ale je s tužkou přeci jen propojená.
Napadla mě taková blesková myšlenka: když se budou rodiče a děti už předem připravovat na tak nefunkční systém našeho školství a rodiče budou učit své děti podřídit se tomuto systému, co potom donutí školství změnit tento svůj systém? Pokud se dítě bude neustále podřizovat (a ono nemá moc šancí protestovat), pak má nakročeno už v útlém věku k tomu, že celý svůj život bude držet hubu a krok.
Pak má náběh i na to, že v dospělosti bude poslouchat nějakého diktátora.
Nechci tímto podporovat výchovu bez hranic. Každý z nás potřebujeme nějaké hranice a dítě tím tuplem.
Abych se držela té tužky... přijde mi, že ve školkách se tomu pořádně věnuje pozornost až v předškolním věku a to je pozdě, když si uvědomím, kolik obrázků již dítě do té doby nakreslilo.
Je to na dlouhé povídání, tož ode mě aspoň tak. Celý článek však na mě působí velmi negativně.
 Jana, školkáč a školák 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 9:59:34)
Tak já jsem oběť přístupu "když má moje dítě v čemkoli problém, tak ho snad budu řešit!". A nyní si za to nadávám, protože se z toho hroutím. Proč?

Starší dítě má kombinovanou poruchu učení, což pro mě znamená, že s ním "musím" denně procvičovat párové čtení, hry se slovy, sluchovou anylýzu a syntézu, grafomotoriku + běžné školní úkoly a procvičování.
K tomu má problémy se špatným růstem, takže, jak jinak, denně cvičit na doporučení ortopeda.

Mladší dítě má také denně cvičit na doporučení ortopeda, 5 x denně 5 minut procvičovat logopedii a 10xdenně! několik minut procvičovat grafomotoriku.

Když jsem se paní v Ped-psych poradně zeptala, jak to mám podle ní stihnout, když přijdu domů z práce v 16 hodin a ve 20 hodin už musí děti ležet v posteli, řekla mi, že jsem jistě organizačně schopná a nějak to zvládnu. Takže podle ní mám toto vše stihnout za 4 hodiny! A to nemluvím o tom, že občas cítím potřebu nakoupit, uvařit, uklidit, vyprat, vyžehlit.

A co mě nejvíc nas..lo, když jsem učitelce ve školce řekla, že malá celkem dobře drží správně tužku, ale občas jí to "ujede", ale stačí ji slovne upozornit a ona si prstíky srovná správně, tak jestli by nebyla tak moc hodná, občas na ni nekoukla a případně ji opravila, chvíli na mě blbě koukala a pak povídá "Ale to je šikovná, tady tužku dobře nedrží skoro nikdo". To jsem na ni zase blbě koukala já. Zeptala jsem se jí, proč tedy s dětmi dělají grafomotorické listy, když spatně drží tužku, což je základ, řekla mi, že musí, protože jim na to chodí kontroly. Takže, sice je to k ničemu, ale máme odmázlou čárku že s dětmi děláme grafomotoriku!
ve světle tohoto rozhovoru mi hláška z článku "zásobit maminku pracovními listy, aby si zažila reakci na odmítání" připadá jako výsměch a učitelky by se nad sebou také měly zamyslet.

A to jsem ještě pominula fakt, že bych se sama měla připravit na autorizační zkoušky ve svém oboru, což už 1,5 roku odkládám, protože si na přípravu na ně opravdu nedokážu najít čas, za což mi zase nadává zaměstnavatel.
 Lída + 4 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 10:08:05)
Jano, jen ze zvědavosti: co jsi tý paní v pedpsych poradně na zmiňovanou nehoráznost odpověděla??? Já občas nejdu pro slovo daleko, takže by se možná dotyčná paní ode mě dozvěděla, že si buď dělá srandu, nebo spadla z višně.~;) Případně i něco horšího.
 Jana, školkáč a školák 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 14:28:31)
Já bohužel pro slovo daleko chodím, takže jsem se zmohla pouze na zírání s otevřenou pusou. Po příchodu domů jsem zvažovala, že paní zavolám s tím, že tedy končíme, že toto prostě nedám. Jenomže zase až tak špatná matka nejsem, chci s dětmi procvičovat, jenom ne x-krát denně.
Řeším to tak, že s dětmi sice procvičuji mnohem méně než bych měla, ale procvičuji s nimi a pravidelně! A než jdeme na grafomotoriku, sednu si k prac. listům a kreslím, aby byly začmáranější. Je to sice podvod a lhaní, ale od té doby je paní spokojená a chválí nás jak se zlepšujeme a že je vidět že pravidelně procvičujeme.

A pro rýpali výše, obě děti vzorně spolupracují, jediné období, kdy jsem s dcerkou řešila odmítání, byla doba, kdy jsem se snažila poctivě dodržovat procvičování 5x a 10x denně. To malá řvala, že to dělat nebude, že vůbec nemá čas si hrát. A upřímně řečeno, měla pravdu.

Opravdu se cítím velmi přetížená. O to víc mě štve, když vyzvedávám malou ze školky, ptám se jí jestli byli venku a ona odpoví že ne, místo vycházky jim paní učitelky pustily Krtečka z DVD a pily kafe. Kdyby se učitelky víc věnovaly dětem, namísto kávě, možná bych tak nepadala na ústa.
 bromelia 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 20:05:29)
Možná by skutečnost, že jsou děti v rámci výchovně vzdělávacího procesu odloženy k přehrávači, měla zaznít na příslušném školském úřadě. Pokud rodiče připustí takovou péči o své děti,pak není možná změna k lepšímu.
 Markéta, kluci 11 a 4 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 21:00:40)
A tatínek s dětmi nemůže dělat nic?
 Jana, školkáč a školák 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 8:22:36)
Tatínek občas nakoupí, občas uvaří. Děti naučil jezdit na kole, plavat, lyžovat. To je vše, víc odmítá. Dle jeho názoru vše moc hrotím, na nějakou logopedii a grafomotoriku bych se měla vykašlat, ono by se to nějak časem poddalo.
Ale i kdyby mi byl ochoten víc pomoct, kdybych měla dělat jenom s jedním dítětem jenom 10x grafomotoriku, vychází to, že by jsme měli procvičit každých 24 minut. A to dítěti opravdu na hru mnoho času nezbyde a je zákonitě zkruzené.
 Markéta, kluci 11 a 4 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 20:16:02)
Tak to je blbý. Taky radši děti učím to,co baví mě a co dělají rády.
 Pawlla 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(27.3.2013 8:58:01)
Přesně tak,taky mě to zvedlo,já bych ji zásobila~:(Vůbec ve mě paní psycholožka svými názory nebudí důvěru,jen namátkou-děti pracují u stolečku a kdo bude první může si jít hrát.Tohle vždycky spolehlivě moje děti odradilo a činnost začly nenávidět,je to strašně stresující a do školky to nepatří,tam by děti měly pracovat formou hry,aby je to bavilo,ne rychle,rychle,aby už si mohly hrát,to se mi nelíbí~:(.
 Bibi 
  • 

Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 10:09:04)
Řekla bych, že tento přístup učí děti, jak věc udělat co nejrychleji a jak ji odfláknout. Zatímco postup "budeme pracovat společně a budeme se snažit, aby to bylo dobře" je dítku vzorem, že odfláknutí věci není to nejlepší.
 Pawlla 


Re: Ty holčičky a maminky!! 

(28.3.2013 11:44:11)
Bibi,přesně tak.
 bromelia 


nápodoba 

(27.3.2013 8:21:14)
Předškolní děti se učí především nápodobou - nápodobou nás dospělých. Napodobují gesta, dikci, chování, jednání... My, dospělí, jsme jejich vzory. Tedy co je v předškolním věku naučíme, to od nich později dostaneme.
 Lubar 


Klišé, klišé, klišé 

(28.3.2013 9:23:18)
Paní psycholožka nejspíš má naučeno spoustu mouder, ale v reálu vidí jen jednu věc: všem dětem osekáme jejich individualitu tak, aby se nám vešly do naší formičky a jednou z nich byl ideální pracovník u pásu, bez špetky kreativity. Jinak si totiž neumím ten její příspěvek vysvětlit.
Celý je o tom, jak dítě donutit dělat to, co paní učitelka chce, nikoli o tom, jak v dítěti vytvořit vlastní touhu po tom, aby dosáhlo výsledku, který po něm chceme. Proto pak i péče v poradnách vypadá přesně tak - vezme se jeden program, co na tom, že ho dělala paní pedagožka, která rozumí hlavně holčičkám, a tak je plný kytiček a panenek, a budeme s ním mordovat i všechny chlapečky, kterým kytičky fakt vůbec nic neříkají. Přitom, pokud vím, co chci u dítěte potrénovat, tak, jsem-li alespoň průměrný kreslíř, načrtnout si pracovní list s takovým obrázkem, který bude dítě zajímat, není takový problém. Časově to nakonec vyjde podle mých zkušeností výhodněji, než když učitelka stráví dvě hodiny hledáním toho nejlepšího univerzálního pracovního listu. A přitom by pak snadno mohla mít pracovní list vytvořený v různých kategoriích náročnosti, aby to děti fakt zvládaly a nemusela je chválit naoko, ale doopravdy (když už je tedy chce chválit, ony děti nejsou blbé a dobře poznají, kdy se jim daří a kdy ne).
Bohužel mi ale připadá, že se tady vůbec nedělá individuální práce a že obecně ve výuce pedagogů se neříká, jaký je cíl, ale že se říká, jaké jsou techniky... a to je podle mě škoda, když znám cíl, tak techniky si kreativní tvor dokáže dohledat, ale když neznám cíl, jsem jen stroj.... A učitelky by v mém světě měly být kreativní...
 Radou (06,09,14) 


Je mi z toho špatně 

(29.3.2013 13:26:57)
Teda paní Halíkové bych za žádnou cenu své dítě nesvěřila. Respektuji její názor, nicméně nedokážu souhlasit v ničem.
Přístup: "teď si tady sedneš a budeš dělat pracovní listy, protože já chci" není respektující.

Ani pracovní listy, které jsou naprosto abstraktní, nejsou pro dítě (zejména v tom předškolním věku) v ničem přitažlivé a jejich účinnost je mizivá. Bohužel, většinou na nich stavíme, jako bychom nebyli dost inteligentní vymyslet něco lepšího.

Výchova dětí k tomu, aby dělali věci jen pro úsměv druhých, je naprosto deformující.

I malé dítě se dokáže soustředit na danou věc mnohem déle než 15 či 20 minut. Ovšem pokud je k oné věci nuceno, pak není divu, že to vydrží jen tak krátce.

Zkrátka, tenhle článek na mě působí tak, jako by říkal: "Děti, máte smůlu, my dospělí jsme silnější než vy a je jen na nás, co z vás uděláme. Opovažte se tomu vzpouzet." ~o~ ~o~ ~o~
 turtlegirl 


Wow sileny! 

(31.3.2013 16:38:44)
No tak jsem rada, ze muzu delat domaci skolu! Tohle je teda strasne zastaraly nazor (jestli jsem to teda spravne pochopila).
Co treba to ze ma kazde dite a clovek jiny styl uceni?! Kazdy ma jiny "pace". Co takhle spis rodicum poradit a ne jim tad papiry na procvicovani!
A aby se tu na me nekdo nevrhnul tak jen podotykam, ze muj ctyrlety uz cte zakladni knizky a moje 7 leta dcera cte na urovni 3 tridy v obou jazycich (anglictina je jeji prvni jazyk - cestina druhy)
Ano rodice by se detem venovat meli, ale pokud se na to neciti tak proto mame verejne skoly a ty skoly by meli poradne fungovat a ne ty deti standardizovat aby se ucitelkam lepe ucilo. :-(
 Myss 


učitelka nebo maminka? 

(6.4.2013 11:45:03)
Rozčilujete se,že máte s dětmi pracovat doma?Ať už maminka nebo tatínek,babička nebo děda,jakýkoli vychovatel doma.Ano,máte více prostoru,než učitelka ve školce,která musí vychovávat nevychované a rozvíjet všechny možné individuality.Uvědomte si,co vlastně po těch učitelkách chcete.Všechno je jen na vás,učitelka děti může stimulovat,ukázat jim "Know how",ale čas na své děti musíte mít VY!A tak to bude se vším a všude.Ve všech vzdělávacích institucích vám ukážou JAK,pracovat už budete muset sami-DOMA.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.