| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Maminko, na slovíčko!

 Celkem 64 názorů.
 Markéta, syn 6 l. 
  • 

A co oslovení paní učitelky? 

(31.1.2008 10:04:45)
Jak oslovujete pančelky? Uvědomila jsem si, že ačkoli mě paní učitelka oslovuje příjmením (čili v souladu s článkem), já jí říkám "paní učitelko". Co myslíte, je to košer? Má přece také příjmení, mě taky v práci netitulují mojí pozicí.
 Bela a smečka 


Re: A co oslovení paní učitelky? 

(31.1.2008 10:18:33)
Já myslím, že ve školece je "paní učitelko" ustálené oslovení, taky říkáme v lékárě "paní magistro", u doktorky "paní doktorko", ve škole taky "paní učitelko". Na jiných pracovištích to obvyklé není, na městském úřadě asi neřekneme "paní úřednice", ale je lepší přečíst si na dveřích jméno, případně oslovovat titulem.
 Lenka 
  • 

Re: A co oslovení paní učitelky? 

(31.1.2008 10:53:51)
Já mám jen takovou zvláštní otázku.Můj syn chodí do MŠ, kde pracuje jako učitelka spolužačka mé nejstraší dcery, od mala jsem jí říkala Ivo (jsme z vesnice), říkám jí tak pořád...je to špatně ?:-)
 Zuzka M. 
  • 

Re: A co oslovení paní učitelky? 

(31.1.2008 11:02:32)
Tak myslim, že když se znáte dlouho a ještě v tomhle vztahu tak že to je naprosto v pořádku :) spíš mě vždycky zajímalo, když dítě chodí do třídy, kde učí jeho rodič, to oslovuje i při hodině "mamko"? :)
 Zufi. 


Re: A co oslovení paní učitelky? 

(31.1.2008 12:01:03)
Zuzko, já učila své dítě pouze rok a jen 2hodiny.Říkala mi pí.uč. ,zpočátku se děti smály, pak si zvykly.Nikomu to nepřišlo, ptala se, jestli může na WC apodob., a vykala mi.Jí to bavilo :-).

Kolegyně učí svou neteř, ve škole jí vyká a jen vyjdou, tak ,,teto,, a tykání.
 kiwi 
  • 

Re: A co oslovení paní učitelky? 

(3.2.2008 14:23:08)
U nás mají všechny učitelky cedulku se jménem, stejně jako to mívají třeba doktoři v nemocnicích, takže člověk hned ví s kým má tu čest i když tam třeba jeden den "supluje" učitelka z jiné třídy kterou neznám. Připadá mi to jako rozumný nápad.
 kiwi 
  • 

Re: A co oslovení paní učitelky? 

(3.2.2008 14:25:15)
Ah, pardon, tohle patřilo jako odpověď Pavle o kousek níž. Jsem trdlo :)
 Zufi. 


Re: A co oslovení paní učitelky? 

(31.1.2008 12:01:33)
Zuzko, já učila své dítě pouze rok a jen 2hodiny.Říkala mi pí.uč. ,zpočátku se děti smály, pak si zvykly.Nikomu to nepřišlo, ptala se, jestli může na WC apodob., a vykala mi.Jí to bavilo :-).

Kolegyně učí svou neteř, ve škole jí vyká a jen vyjdou, tak ,,teto,, a tykání.
 Pavla, 4 děti 
  • 

Re: A co oslovení paní učitelky? 

(31.1.2008 11:26:10)
Běžně ve školce oslovuji všechny paní učitelky "paní učitelko", ostatně ani po roce docházky do MŠ nevím, jak se vlastně jmenují. Přijímala nás ředitelka a ta jediná se nám představila. Mě ale i v práci oslovují pracovní pozicí "paní sekretářko" jak žáci, tak učitelé, jen pan ředitel mi říká křestním jménem.
 kiwi 
  • 

Re: A co oslovení paní učitelky? 

(3.2.2008 14:24:26)
U nás mají všechny učitelky cedulku se jménem, stejně jako to mívají třeba doktoři v nemocnicích, takže člověk hned ví s kým má tu čest i když tam třeba jeden den "supluje" učitelka z jiné třídy kterou neznám. Připadá mi to jako rozumný nápad.
 Pavla, 4 děti 
  • 

Re: A co oslovení paní učitelky? 

(31.1.2008 11:27:12)
Běžně ve školce oslovuji všechny paní učitelky "paní učitelko", ostatně ani po roce docházky do MŠ nevím, jak se vlastně jmenují. Přijímala nás ředitelka a ta jediná se nám představila. Mě ale i v práci oslovují pracovní pozicí "paní sekretářko" jak žáci, tak učitelé, jen pan ředitel mi říká křestním jménem.
 Pavla, 4 děti 
  • 

Re: A co oslovení paní učitelky? 

(31.1.2008 11:30:45)
Taky nesouhlasím s tím, aby mě paní učitelka titulovala "maminko", jsem přece maminka pro své dítě a ne pro paní učitelku, ta má snad svoji maminku.
 Mortadela 


Co mi neřekne dcera, to nevím. 

(31.1.2008 11:39:09)
Já mám tu zkušenoti, že co mi neřekne sama dcerka, to se nedozvím. Učitelky se moc bavit nechtějí, ale ani se jim nedivím, po celém dni, kdy kolem sebe mají plno štěbetání a musí pořád odpovídat na všetečné otázky... :-) Teď si ale neodpustím včerejší zážitek, o ten se s vámi prostě musím podělit. Dcerka včera ráno cestou do školky hovořila s jednou ze svých bárbínek (panenku jsem musela dabovat já) a mimo jiné jí vysvětlovala co jsou to paní učitelky (panenka byla nechápavá a nevěděla o školce zhola nic). Dcerčino vysvětlení cituju doslova: "No paní učitelky přece sedí u stolu a pozorují co se děje, když třeba někdo křičí, tak mu to zakážou. Taky sledujou hodiny, aby věděly, kdy máme vstávat z postýlek, no a někdy nás pošlou ven."
Není to zajímavá definice?
 Líza 


Re: Co mi neřekne dcera, to nevím. 

(31.1.2008 11:47:59)
Ta definice je spíš smutná a je mi líto, že tvoje dcera "zná" zrovna takovou.
Jen jsem chtěla reagovat na tvoje - co se nedozvím od dcery, to nevím - kdyby to tak mělo být u nás, tak nevím nikdy nic :-DDD
 Lída+2 


Re: Co mi neřekne dcera, to nevím. 

(31.1.2008 13:14:20)
NO to je teda smutný...paní učitelka ve školce u stolu:-OOOOOOOOOOOOOOOO
snad jen, když něco píše......a asi když leží...,ale v naší školce by to nešlo....

a jaký někdy nás pošlou ven.....to myslí vážně?:-OOOOO Sny nebyl venku od září 3x
jednou slejvák, že na silnici stáli asi 2cm vody...celé dopoledne
podruhé silný vítr se sněhem
a nedávno asi pár týdnů šílená námraza, že by si polámali nohy...
 Ladka 
  • 

Re: Co mi neřekne dcera, to nevím. 

(31.1.2008 14:11:12)
Pravda, pravda. Úroveň jednotlivých školek se u nás velice liší.
A u nás komunikace vázne především na jednom problému: a to architektonickém. Do třídy se vchází ze šatny do slepé uličky a jen v malém zrcadle vidím na část třídy, která se táhne vzad za rohem. Tudíž se pozdravíme s p. učitelkou přes zrcadlo (je i s dětmi asi 5 m od rohu). Děti, které do školky začínají chodit a ještě si zvykají, maminky nesou dovnitř, protože se jim nechce chodit za neznámý roh... A když jde učitelka ke dveřím děti přivítat, zmizí jí z dohledu ty ostatní... (ráno je tam jedna uč. na 12-15 dětí)

Ale jen volejme společně po kvalitních školkách, oslovujme své městské zastupitele ohledně kapacity a kvality školek. A třeba jich konečně i víc kvalitnějších bude.
 Molly. 


Re: Co mi neřekne dcera, to nevím. 

(31.1.2008 15:56:41)
My ve školce hledíme ještě na rozptylové podmínky, každý den vedení školky volá pověřeným a táže se, zda smíme s dětmi ven. Nejhorší je to pak vysvětlit dětem - venku je pěkně, sucho, sluníčko, ale my jsme ve třídě...proč? Protože se venku špatně dýchá. Ale mi se tam dýchá dobře, paní učitelko! ;)
 dadkan 


Re: Co mi neřekne dcera, to nevím. 

(2.2.2008 12:01:58)
Myslím že ale nemůžete věřit doslova dětem to co řeknou "panenkám".Většinou je realita jiná a dítě ji vidí svýma očima.Určitě chodí děti pravidelně ven ne jen občas,paní učitelka má také nějaké to papírování a tak to možná dítku připadá že vlastně paní učitelka nic nedělá.
Jinak ruku na srdce kdo by chtěl tuto práci dělat? To musí být silná osobnost aby vydržela celý den to dětské štěbetání,hádání atd. atd.~g~
 Mortadela 


Re: Co mi neřekne dcera, to nevím. 

(4.2.2008 7:30:29)
Vždyť já s Vámi souhlasím. Napsala jsem přece jinými slovy totéž. :-)
 Molly. 


Komunikace rodičů s učitelkami 

(31.1.2008 16:08:13)
Máme ve třídě milé, veselé a hodné tříleté dítko, které se od září po asi měsíčních problémech nádherně adaptovalo. Moc ráda bych jej před maminkou pochválila a sdělila jí, co dítko pěkného vytvořilo, ale ráno při předávání dítěte nemám šanci, neboť maminka jej šoupne za dveře, nepozdraví a zmizí. Při vyzvedávání po obědě se maminka zjeví ve dvěřích, počká, až si jí dítě všimne a jde s ním do šatny. Občas dloubne do synka a řekne "Jak se říká?". Ona sama ale nepozdraví, na můj pozdrav odpoví málokdy. Nikdy si u takového rodiče nejsem jistá, jestli vůbec něco chce slyšet, nebo jestli jenom chce na čtyři hodiny pohlídat malého.
O nutnosti osobního předání dítěte učitelce ví.
 Lizzie 


Re: Komunikace rodičů s učitelkami 

(31.1.2008 16:16:06)
Molly,

lidi jsou lidi, a narození dítěte automaticky z burana lepšího člověka neudělá:-( Ano, dalo by se říct maminka nemá čas, ale v tebou uvedeném případě o tom pochybuji. Protože těch pár minutek se alespoň občas najde.
 Hana 
  • 

Re: Komunikace rodičů s učitelkami 

(31.1.2008 18:43:43)
Učím v MŠ 25 let a komunikuji s rodiču podle návodu-s každým trochu i o hloupostech , oslovuji jménem , vždy s úsměvem a pokud nejde o život , tak jen chválím.Rodiče i já jsme spokojeni a vzájemné komunikace se nebojíme.Musím podotknout , že jsem dost ukecená a komunikativní.Jo a mě oslovují p.uč.Hanka
 Dagmar, dvě holčičky, 
  • 

Re: Komunikace rodičů s učitelkami 

(31.1.2008 20:01:25)
Tak to my máme štěstí, starší dcera chodí do školky kam jsem chodila i já, jsou tam stále stejné paní učitelky, mě tykají a říkají jménem (přeci mi nebudou vykat, když mě znají od malička) pouze je jiná paní ředitelka a tu oslovuji paní ředitelko a ona mě také vyká a oslovuje příjmením. Jinak většinou říkáme učitelkám jménem a vykáme jim. S komunikací není žádný problém, dětem se věnují, chodí ven, a neustále jezdí na nějaké výlety, do divadla apod. Záleží pouze a jen na lidech, nedovedu si představit, že dám dceru do školky a nikoho ani nepozdravím a hned zmizím.
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Komunikace rodičů s učitelkami 

(31.1.2008 20:13:59)
Já pozdravím a zmizím. Asi jsem poloburan. ;)
 Katka 
  • 

Re: Komunikace rodičů s učitelkami 

(1.2.2008 8:50:47)
Jasne, ja asi taky - rano pozdravim, soupnu dite tam a padim do prace. Fakticky nemam cas na babsky pokec....
 Katka,kluci 5 a 9 
  • 

Re: Komunikace rodičů s učitelkami 

(1.2.2008 8:59:28)
Ted jsem to chtěla říct. Ráno fakt nemůžu pokecat, pozdravím a mažu....
 Simča 
  • 

Je to v lidech 

(1.2.2008 11:09:49)
To chápu,ráno opravdu není delší čas na "pokec",ale i tak záleží na komunikativnosti každého.Já bych třeba k tomu:Dobrý den a mizím... přidala třeba přání hezkého dne,at se jim líbí v divadle,na výstavě,na plavání....A to stačí.
Jinak VELKÝ SOUHLAS s MOLLY,co se zdravení týče.Taky znám rodiče,kteří,i když přijdou do plné šatny,se neobtěžují pozdravit,jako by ti ostatní rodiče byli vzduch a pak tlačí před sebou dítě do třídy se slovy:Jak se říká, a nahlas...?Sami nakouknou jen zpoza rohu,že dítko vchází a sami z šatny opět bez pozdravu mizí.Toť typický obrázek jedné české školky.
 Katka,kluci 5 a 9 
  • 

K tomu zdravení 

(1.2.2008 12:45:01)
Já fakt zdravím :) V práci učíme s kolegyněmi zdravit nové kolegy a hlavně studenty - brigádníky...Nechci vypadat jako moralizující protivná baba, ale když jdete (žena) po chodbě ve firmě ,pozdravíte o cca 15 let mladšího chlapíka a on ani nebékne, vždycky mě to naštve.
Takže on to bude obecnější problém.
 Molly. 


Re: Komunikace rodičů s učitelkami 

(1.2.2008 9:56:27)
O tom to je - POZDRAVÍŠ. Pro některé dospělé lidi je to nadlidský úkol, ale vyžadují to od svých dětí. Ono je to takové nepříjemné, když se někomu staráš celý den o dítě a on o tebe ani okem nezavadí, prostě jenom strčí dítě za dveře a tím je vše vyřešeno.
 Cita 


Vývoj grafomotoriky 

(31.1.2008 20:27:09)
Musím se zeptat na jednu věc. V naší školce neustále slyším věty jako: váš malý nechce kreslit, trénujte doma...drží špatně tužku, nůžky, lžíci...učíte ho to?

V minulé školce měl skoro každý den nějaký výtvor, v téhle mi řekli, že když nechce kreslit, tak ho nechávají si hrát a ostatní kreslí..

Zlobí mě to :( Vím, že nevyhraněný asi levák může mít problémy, doma se snažíme, ale myslím, že snažit by se měla i školka a ne mě na chyby pořád jenom upozorňovat a sama nedělat nic. Nebo se pletu? Jak jim tenhle můj názor říct, aby se neurazily, pochopily..

 Kateřina 
  • 

Ke grafomotorice 

(31.1.2008 23:58:26)
Myslím, že v tomoto případě vás na to opravdu učitelky spíš jen upozorní, ale pomoc musíte vyhledat jinde. Existují grafomotorické kursy, které dětem "rozbijí" způsob, jak drží tužku a naučí ho to zcela znova (ovšem musíte s ním doma strašně trénovat). Je to kurs vhodný pro předškoláky a má skvělou reputaci. Velkou službu by vám udělala i rehabilitace - chodím se synem k fyzioterapeutce, protože před grafomotorickým kursem je vhodné procvičit i hrubou motoriku a uvolňování paží. Je to docela náročné na rodiče, ale výsledky jsou vidět.
 Míša 
  • 

Re: Ke grafomotorice 

(1.2.2008 10:05:02)
Asi bych se zeptala paní učitelky jestli klade malý skutečně tak velký odpor, nebo prostě jen prohlásí ne a paní učitelka se ani moc nesnaží jej ke kreslení přilákat, zejména pokud dřív kreslil. Něco jiného je samozřejmě speciálně se někomu věnovat, a něco jiného je jen pokrčit ramenama a jít tzv. cestou nejmenšího odporu a ani se trošku nesnažit malého přemluvit. U nás to třeba tak není, ale vím od kamarádek že některé paní učitelky prostě nechávají děti dělat co se jim zachce a jen kontrolují aby se navzájem moc nepomlátily a veškeré pedagogické vedení je na nule.
 Cita 


Re: Ke grafomotorice 

(1.2.2008 12:15:07)
Kateřino, na jakou rehabilitaci chodíte, Nechali jste se poslat od dětské doktorky? Je to stejná rehabilitace jako po úrazech, nebo přes neurologii?

Jinak mě zlobí, že tolik toho musíme za školku dohánět. Nepamatuju si, že by naši s nám kdysi trávili tolik času kvůli malování, stříhání.. (momentálně prý neumí skládat puzzle, máme trénovat...já se z toho picnu, ať trénují i oni, ne? Puzzlí máme doma několik. 24 dílků zvládne i úplně sám, tak nechápu :(

MM na rodičovské schůzce na podzim mě dorazila žádost, abychom vyrobili s dětmi strašidýlka z přírodních materiálů, aby bylo čím vyzdobit chodby...Ve staré školce byly chdoby vyzdobeny výhradně výrobky dětí, které dělaly ve školce!! :( :( :(
 Kateřina 
  • 

Rehabilitace 

(1.2.2008 13:11:58)
Můj syn špatně mluví a to často právě souvisí i s grafomotorikou. Od neuroložky jsme dostali doporučení k fyzioterapeutce, která se právě zabývá dětmi s motorickou neobratností. Takže nám připravila soustavu cviků na držení těla, dýchání, propojování mozkových hemisfér a uvolňování rukou. Ona mě nejdřív cviky naučí a jednou za měsíc k ní chodím na kontrolu. Fyzioterapeutka zkontroluje stav (cvičení má fakt velký účinek, až jsem překvapená) a některé cviky nám změní nebo doplní nové. Je to vlastně kvůli té grafomotorice - po cvičení by ten kurs, který je prý dost náročný, měl syn zvládnout lépe. Jinak jsem si všimla, že grafomotorická neobratnost je teď poměrně častá, hlavně u kluků. Spravit to ale bohužel normální školka nezvládne, to už musíte mít odborníka. Podle neuroložky je pro děti s drobnými motorickými potížemi vhodné cvičení pro předškoláky v Sokole, také nám hodně doporučovala bojové sporty, ale tam většinou berou až od pěti. Prý je dobrá i bazenénová terapie, ale tu nemám vyzkoušenou. Fyzioterapeutku specializovanou na děti ale doporučuju, pomůže to hodně i takovým věcem, jako propojování očí a pravé nebo levé ruky.
 Cita 


Re: Rehabilitace 

(1.2.2008 17:10:11)
Kateřino, malý je z dětí, které sice dobře mluví, ale jinak jsou bábovky (např se rozběhne a zakopne...na prolézačkách o malou dvouletou nemám vůbec strach, jemu pořád stojím za zády (pro jistou)..Přesto jsme ho relativně brzy naučili na kole a na lyžích, chodíme plavat a na cvičení (sice neorganizuje sokol, ale je to stejné). Myslíš, že to jeho padání (je i těžkej, instriktorka ho často musí "vyvláčet" třeba na švédskou bednu apod..) souvisí s tím blbým kreslením? Měli jsme docela těžkej porod, ale na neurologii jsme nikdy nechodili. Asi se zkusím zeptat dětské dr (ta už si o mě začíná myslet, že sem nejspíš nějaká střelená, protože se jí ptám pořád na něco..)

Bazénovou terapií myslíš klasické plavání rodičů s dětmi, nebo ještě něco jiného? Díky za odpovědi.

Jo, ještě jsem nespokojená s jednou věcí, odmala bojujeme s nadváhou. V minulé školce nebyl problém říct, že si nepřejem, aby po obědě nedostával přidáno (většinou mu řekli, že už nic nezbylo apod.) Tady se tím nechtějí zabývat, je jim to nepříjemné. Co kdyby měl třeba cukrovku? To by se tím taky nezabývali?
 Kateřina 
  • 

Motorika jemná a hrubá 

(2.2.2008 0:24:37)
Salíku,
myslím, že motorika Tvého syna může klidně souviset s tím těžkým porodem. A většinou když zlobí jemná motorika (kreslení), objeví se to i v té hrubé a obráceně. To samozřejmě neznamená, že dítě nemůže lyžovat nebo jezdit na kole, ale častěji třeba do něčeho vrazí, snáz něco vyleje a v kresbě je pod svým věkem. My jsme se k různým nápravám probojovávali dost těžce, mému synovi byla několikrát diagnóza stanovena špatně. Nakonec to u něj odhalila logopedka (syn má dysfázii, což je vlastně porucha řečového centra, která právě souvisí s motorikou). No a logopedka nás také nasměrovala ke grafomotorice, ale museli jsme ještě na neurologii, zda nějaký nález není i tam. Neuroložka nic nenašla, ale doporučila nám právě fyzioterapeutku, která je specializovaná na cvičení dětí s motorickými problémy. Teprve když to dokončíme, můžem na tu grafomotoriku. Pokud se Ti syn zdá málo obratný, nech se doporučit k dětské neuroložce (pozor, najít dobrou je fakt problém) a zkus, ať Ti řekne o nějaké dobré fyzioterapeutce pro děti. Pokud se nepletu, psala jsi, že syn je levák - myslím, že i to mu může způsobovat problémy (může mít zkříženou lateralitu, tj. že je u něj dominantní levá ruka, ale pravé oko a ucho) - to jsou také věci, kde mu cvičení pomůže. Bazénová terapie také řeší pravo-levou orientaci a motoriku, ale myslím, že je až pro větší děti, kterým hrozí i nějaká porucha učení (dyslexie, atd.) Jinak bohužel nespoléhej na to, že když bude syn ve školce pořád kreslit, že se "vykreslí" a tím se to zlepší - pokud je příčinou opravdu motorika nebo třeba ta zkřížená lateralita, budeš mu muset pomoct.
 Cita 


Re: Motorika jemná a hrubá 

(5.2.2008 18:12:37)
Kateřino, díky za odpovědi, zkusím se poptat u dr (zrovna zítra jdeme na logopedii, tak se zeptám na tu lateralitu..). Delší dobu mám pocit, že s ním něci není v pořádku a pořád nevím co. V porovnání s malou opravdu výrazně častěji padá, nebo do něčeho vráží, nekreslí..Aspoň teď vím, jak mám ty svoje "pocity" popsat :-)
 Anna, dcera8,syn5m 
  • 

Re: Motorika jemná a hrubá 

(6.2.2008 17:10:11)
Salíku, tohle všechno důvěrně znám. Dcera se narodila nedonošená. Ve školce jsme měli neustále problémy. Podle nového systému není možné děti k něčemu nutit. Když nechtí, nemusí. A paní učitelky se podle mě ani nesnažily ji zaujmout. Od mala měla problémy s motorikou. Jemnou i hrubou. I teď je schopná upadnou na úplné rovině. Vráží do všeho. Co vezme do rukou, jí upadne apod. Hodně nám pomohl kurz grafomotoriky, který u nás pořádá pedagogicko-psychologická poradna. Byl to sice záhul, ale zvládly jsme to a se psaním už to není takový problém. Teď nás čeká další návštěva u paní psycholožky, protože malé diagnostikovali dysortografii . Doufám, že to zvládnem.
 Molly. 


Re: Vývoj grafomotoriky 

(1.2.2008 10:12:05)
V naší školce má dítě vlastní volbu, my mu připravíme spoustu činností, kterým by se v průběhu dne mohl věnovat, ale bylo mi ředitekou řečeno, že když si dítě chce celý měsíc třískat do xylofonu a nekreslit, má na to právo. Je to o motivaci a hodně lenivých chlapečků se dá přesvědčit k nějakému výtvarnému či grafickému výkonu, ale když se dítě zarazí a nehodlá nic dělat, nemám jiné přesvědčovací metody. Možná je tohle případ i vaši školky či syna.
Dle mého názoru je školka ústav výchovně-vzdělávací, ale rozhodně nesupluje rodinu! Učitelka nemá čas se celý den věnovat jednomu dítěti a učit ho držet tužku či lžíci, nehledě na to, že podle jednoho školení, na kterém jsem byla, bychom děti měli nechat, ať si samy určí, jak chtějí daný předmět držet (podle mě je to blbost). Školka děti naučí základy, ale zbytek je a vždycky byl na rodičích.
My jsme teď dostali předškoláka, který drží nůžky oběma rukama a vybarvuje tak, že pracně udělá tři čáry. Na činnosti máme vyhrazenou půlhodinu denně, ve kterých můžeme dát dítěti omalovánku, aby se naučil vybarvovat, ale dělat to takhle celý rok s tím, že kluk nebude nic jiného dělat? Vždyť by mu bylo líto, že si nemůže hrát. Proto se mu doma věnují rodiče a my jim ve školce pomáháme. A tak to přece má fungovat, ne?
 Míša 
  • 

Re: Vývoj grafomotoriky 

(1.2.2008 10:44:03)
Píšete to moc hezky, takový přístup by měl být asi všude, u nás to tak naštěstí je.
Nejvíc obdivuju naší pani učitelku "Kamelotku" (tak jí překřtila moje malá, správně je Kamila) když stíhá očima na zádech sledovat jestli se jí děti v herně navzájem nelikvidují, do toho se vítá s nově příchozíma študentíčkama včetně podání ruky, stíhá vnímat informace od rodičů kdy si kdo pro koho přijde, stíhá sledovat jakou hračku si který prcek přinesl a ještě jí obdivuje, a ještě stíhá upozorňovat rodiče na novinky na nástěnce. Docela hukot.
 Cita 


Re: Vývoj grafomotoriky 

(1.2.2008 12:04:59)
Jde o to, že malý, když chodil do minulé školky (od tří let) neměl s kreslením problém, respektive, Výtvarná činnost probíhala tak, že pí učitelka měla připraveno předem! co se bude dělat (něco nastříháno-děti dolepili apod.) a hlavně práce byla u všech stolečků pro všechny děti najednou.

V téhle je jeden stoleček, ke kterému se vejde pět dětí+ učitelka, ostatní si hrají a můžou se u stolečku prostřídat :( Malý nejen že nerad kreslí, protože mu to nejde, ale ani není od přírody ten typ, který by se ke stolečku protlačil (zvlášť když o to nějak zvlášť nestojí..). Zaseknutý není, nebaví ho tužka, ale miluje např. štětec nebo modelínu, ale tohle používáme zřejmě jen doma..

O kursu grafomotoriky sem nevěděla, ovšem u nás i návštěva logopeda proběhla tak, že na prcka nezbyl čas (je tam několik dětí které nemluví vůbec-a na logopedii už dávno chodí (což učitelka neměla zjištěno), pro ně to byla jen ztáta času), takže mi bylo řečeno, že je všechno v pořádku...no nezdálo se mi to, přeci jen jsme na logopedii zamířili. Má špatně zafixované sykavky a je nejvyšší čas s tím něco dělat..(nebyla to dětská patlavost, jak mě přesvědčovala pí učitelka).

Posuďte sami, jsou dva výrobky od září do teď tak akorát? Oba dva den poté co jsem se divila, že nic nemá..
 Molly. 


Re: Vývoj grafomotoriky 

(1.2.2008 12:41:16)
Očividně chodil kluk předtím do školky, kde byly děti ve stejném věku a všichni museli dělat totéž a ve stejnou dobu. Teď zřejmě chodí někam, kde jsou buď děti různě staré (jako u nás) a mají více programů na výběr. U nás existují různá centra a podle toho, co chce dítě ten den dělat, tam jde. Vše se týká jednoho tématu, např. ptáčci - u jednoho stolu vystřihují a lepí ptáčky, u druhého si hrají pexeso, v dílně zatloukají kostičky do tvaru krmítka, v knihách listují encyklopediemi nebo dělají grafické cviky. A pokud je nenadchne nic z toho, jdou si hrát s čím chtějí. Takže pokud tvůj klučina má takový systém ve školce a učitelky mají nařízené děti do ničeho nenutit, je to jasné - pokaždé si vybere jinou činnost než výtvarně-tvořivou, protože si chce hrát.
 Cita 


Re: Vývoj grafomotoriky 

(1.2.2008 16:49:59)
MollyW, není to žádná speciální školka. Všechny děti jsou stejně staré. Nejsou tu ani žádné kroužky (na dotaz proč, mi bylo sděleno (paní ředitelkou), že děti si v tomto věku mají hlavně hrát, např. angličtina není vhodná proto,že děti ještě neumějí česky (malý začal mluvit poměrně brzy, mluví hodně a po obsahové stránce bez problémů (až na sykavky, l a ř), o plavání prý nemají rodiče zájem (v dotazníku z 25 dětí mělo zájem 18), výtvarný kroužek není potřeba, protože školka stojí u umělecké školy, která každý rok pár nadějných předškoláků přijme :( a na flétničku nemá učit kdo..
 Molly. 


Re: Vývoj grafomotoriky 

(2.2.2008 10:03:10)
Nám teď ředitelka řekla, že od ledna nesmíme vybírat peníze na kroužky, protože podle inspekce by kroužky ve školce vůbec neměly být. My je teda pořád máme (výtvarka, angličtina, hudebka a flétna), ale kvůli inspekce musíme vybrání poplatku nazvat jinak než jako "peníze za kroužek". Nakonec možná tvoje školka dělá dobře, že se o nic nestará, aspoň pak nemusí poslouchat blbé řeči od inspekce. ;((
 Cita 


Re: Vývoj grafomotoriky 

(1.2.2008 17:24:03)
MollyW,ještě jsi psala, že jde o školku buď... a nebo jsem v textu nenašla. Co vy jste za školku, Waldorfská, nebo jiná s nějakým speciálním programem? Malotřídka? Státní? Vědí rodiče, do čeho u vás jdou (třeba z internetu?) Díky.

Musím říct, že klasická školka tak sem jí zažila já v dětství, nebo malej minulý rok mi vyhovuje víc..
 Molly. 


Re: Vývoj grafomotoriky 

(2.2.2008 9:59:41)
Jee, promiň :-) Naše školka je v programu "Začít spolu", což znamená, že v jedné třídě jsem děti všech věkových kategorií. Má to své výhody i nevýhody a rodiče o našem programu samozřejmě vědí.
 Míša 
  • 

Re: Vývoj grafomotoriky 

(1.2.2008 15:47:58)
Já bych to řešila asi tak: kdyby mi zas paní učitelak povídala něco o tom, jak je malý nešikovný atp, zeptala bych se jí v čem vidí ona problém, a pak bych přes nějaký oslí můstek přešla na to, že prostě potřebuje víc podpořit, že se ve školkovém prostředí trochu stydí a zároveň bojí, že doma to zvládá, případně jestli máte předchozí výtvory, tak bych jí je ukázala. A pokud by se nedostavil výsledek, asi bych se zkusila objednat k ředitelce. Člověk nechche zbytečně prudit, ale zase pokud máte skutečně dojem, že něco není v pořádku, stojí to za to. Vždyť jde o děti, a proč by měl mít malý do budoucna nálepku nešiky, když to vůbec nemusí být pravda.
 Cita 


Re: Vývoj grafomotoriky 

(1.2.2008 16:54:00)
Míšo, zkusím být připravená, ale o jednání s pí ředitelkou si příliš naděje nedělám (viz příspěvek pro MollyW)

Nálepku nešiky má, ale právě proto mám pocit, že by měl kreslit VÍC a ne MÍŇ než průměrné dítě..
 Siddhártha 


Re: Vývoj grafomotoriky 

(1.2.2008 19:02:37)
Lusiko, to je síla, Tvým rodičům bych nesvěřila ani prázdný kočárek.
 gabča 
  • 

Taky školka na prd 

(1.2.2008 10:58:09)
U nás to stejný ředitelka , shodou okolností hlídá ve třídě kde mám dceru. Úmyslně říkám hlídá. Dcera astmatička - alergie plíseň, pejsci. Les procházka ano. Les jak mají u nás - děti se "vypustí" učitelky pokecají - děti se hrabou v listí, kde se běžně venčí psy, jsou tam lavičky, tak se tam dobře sedí a kecá jak pejskařům, tak učitelkám. Následek takového venčení je astmatický kašel a následně týden doma - jen tak to nerozchodíme. Důvod je ten, že učitelka nemá pocit, že by ten kašel a ty slzící oči byl důvod k podání inhalačního spreje. Tím pádem je tam s respiračnímy problémy do 16:00 a to už se pak léčení - u nás- vleče dlouho. Prý měla doma astmatika a ten kašlal jinak.
Nepomůže promluva, domluva, prosba, nic. Dcera, ač příští rok předškolák, odchází do jiné školky. Komunikace dítě učitelka je ve formě povelů, mezi učitelkou rodičem nějaká je, ale k ničemu - nikdy se nic nezmění.

Taky si občas postěžuje na temperamentnost Adélky, ale protože vím, že učitelka změnit svůj přístup k dětem odmítá. Neřeším ani divokost své dcery. Pouze oné učitelce řeknu, že o dceřiné divokosti vím a že ji za to nezabiju. Že z toho vyroste.

Možná je příspěvek napsaný hrubě, ale jak o tom začnu mluvit vždy se vytočím.
 parishilton 


Re: Taky školka na prd 

(1.2.2008 11:53:40)
Já tedy se školkou taky moc spokojená nejsem.Jak tady někdo psal,co mi neřekne dcera,to nevím.Jediná sdělení,která se od učitelek vždycky dozvím,je to,na co mám donést peníze,a případně že ten a ten den je nějaký svátek,tak abych nahlásila zda dcera přijde nebo si ji nechám doma.Nelíbí se mi třeba to,že u školky je velká zahrada,na kterou děti chodí,ale není tam jediná prolézačka,jsou tam pouze pískoviště,protože má každá třída své,a v zimě si děti na písku nehrají,takže venku to vypadá tak,že děti bezúčelně běhají po zahradě,učitelky ze všech tříd stojí v hloučku a klábosí.Myslím že by je neubylo,kdyby dětem vymyslely na ven nějakou vzdělávací nebo zábavnou činnost.Předpokládám,že když má mateřská škola v názvu slovo ŠKOLA,že by tam děti aspoň něco naučit měli,protože škola je snad vzdělávací zařízení.Samozřejmě neříkám,že by vše mělo být na učitelkách a ty by měly suplovat rodiče,ale když vidím,že kdykoli přijdu do školky a učitelka sedí u stolku,myslím si,že toho času,který mohou jjak společně,tak individuálně věnovat dětem,mají dost.A nevím jak jinde,ale v této školce se učitelky rozhodně nepředřou,jak jsem to četla nedávno v nějaké diskusi,kde kdosi psal o tom,že jsou učitelky strašně časově vytížené a nemají téměř čas na svoji rodinu.U nás to funguje takto-školka se otvírá v půl sedmé,je v ní sedm tříd.Od půl sedmé jsou děti z několika tříd sloučeny do jedné,do dvou,s jednou učitelkou.Před osmou hodinou přijde učitelka z jednotlivé třídy,,která si vyzvedne děti ze své třídy.Ta se o ně stará do doby oběda ,pak přijde na odpolední směnu druhá učitelka která ji vystřídá,takže ta co byla dopoledne jde domů.Mezi třetí a čtvrtou odpoledne odchází domů učitelka která přišla v poledne na odpolední,a děti se opět sloučí pouze do jedné nebo dvou tříd,kde je s nimi jiná úča do pěti.Takto se učitelky střídají,takže někdy je každá z nich ve školce opravdu od půl semé do pěti,ale když si spočítám,že je ve školce těch učitelek 14,vychází na ni celodenní směna jednou za čas.Jinak je ve školce ty čtyři hodiny.A také se mi nelíbí jídelníček.Vaří se pořád dokola to samé.A taky bych uvítala procházky dětí i mimo školku.Já vím že v Praze to asi není všude jednoduché,jít s tlupou dětí na procházku,ale konkrétně přímo nad naší školkou je obrovitánský park,i s dětským hřištěm,takže myslím že na to by taky učitelky neumřely,kdyby tam děti vzaly třeba na nějakou poznávací procházku.Asi jsem moc náročná a moc toho očekávám,bohužel jsem školku sháněla hodně narychlo těsně na konci prázdnin,protože jsme se přestěhovaly do Prahy,takže toho času pátrat po výborné školce moc nebylo.Dávat dceru do soukromé za dvacet tisíc se mi nechtělo,to totiž považuji za normální zlodějinu,takže chodí do státní,ale myslím že by se dala najít i lepší státní školka,než tato.Měla jsem holčičku přihlášenou do soukromé,která je opravdu,ale opravdu perfektní,a dodnes mne to,že jsem o ni v rámci stěhování přišla,nepřestalo mrzet.No jo,no,asi bych našla lepší školku,ale zase se mi moc nechce dávat dceru do úplně jiného prostředí,kde nikoho nezná.Tady už má spoustu kamarádek a kamarádů,a školku snáší výborně,takže zase když tam nemá dcera žádné problémy,asi je zbytečné ji hlásit jinam.Ale rozhodně to není školka podle mých představ.Naopak,co mé představy výrazně předčilo,je dramatický kroužek kam dcera chodí,mají výbornou lektorku,která jim v rámci kroužku skloubila dramatickou,hudební,výtvarnou a pohybovou výchovu takovým způsobem,že děti jsou naprosto nadšené a některé po skončení pláčou,že nechtějí domů.Sama dcera by na kroužek nejraději chodila denně,kdyby tak často byl.Takže tohle byla dobrá volba.
 Ladka 
  • 

Re: Taky školka na prd 

(1.2.2008 15:00:30)
nějaké zkušenosti s oslovením ředitelky a zřizovatele školky o nápravu?
Nemyslím tím konkrétní nedostatky v konkrétním případě, kdy si "to vyříkáte s učitelkou". Ale návrh celkových změn: kam by měli na procházky, že si představujete více určité činnosti, vysvětlení, proč zrovna ve školce funguje takový systém činností a nejiný....

Připadne mi totiž, že se maminky nejdříve bojí, aby za stížnosti učitelky "netrestaly" a pak si zvyknou nebo jim poslední půlrok pobytu dítěte ve školce nestojí za námahu (na které mohou ale profitovat ostatní děti!)

Za konkrétní zkušenosti budu ráda. Tady by se pár důležitých věci dalo také změnit.
 Ondra, 3 děti 
  • 

Re: Taky školka na prd 

(1.2.2008 17:52:01)
Nezlobte se na mě, ale proč to píšete sem? Zkopírujte svůj přípěvek do Wordu, vytiskněte, podepište, doneste ředitelce školky a počkejte, co se stane, ne? Pochopil bych Vaši bezmoc, kdyby šlo o školku na venkově, v okruhu dvaceti kilometrů jedinou. Ale v Praze? To nemyslíte vážně, vždyť tu je plno školek na výběr! Buď vezme Vaši stížnost vedení školky vážně a věci se změní, nebo ne, pak je načase zvážit, je-li důležitější spokojenost Vaší dcery, nebo kvalitně vedená školka, a podle toho se rozhodnout. Ale stěžovat si v internetové debatě - to nevede nikam.
Opravdu to nemyslím zle, jde jen o to, že jakákoli instituce bude dobře pracovat pouze pod tlakem svých klientů. Vy zaměstnance té školky platíte (a nejspíš nemálo, když si spočítáte své daně, přijde vám i těch 20 000 za soukromou legračních), tak si na ni došlápněte, ne?
 parishilton 


Re: Proč to píšu sem? 

(2.2.2008 21:16:41)
Protože,milý Ondro,tenhle server je od toho,aby se na něm rodiče i nerodiče podělili o své starosti,radosti,problémy,zážitky,zeptali se na radu,sami poradili,napsali svůj názor a vyslechli si názor jiný.Určitě sem nepíšu proto,že čekám,že za mne jiné maminky půjdou do školky kam chodí dcera řešit nespokojenost se školkou a budou za mne něco řešit.Když sem napíše nějaká žena,že její manžel odešel k milence,myslíš že snad čeká,že psatelky z Rodiny půjdou té milence rozbít rypák?Maminka která sem napíše že má problémy s kojením snad čeká,že Lucka,Hanka nebo Miriam se seberou a přijedou jí nakojit dítě?Takže otázku proč to sem píšu považuju za víc než hloupou.To asi abychom napsali adminovi,aby tento server zrušil,aby sem nikdo nemohl nic psát,ne?A jinak,ano,v Praze je spousta školek,ovšem za jedno,nehodlám dítě vozit do školky někam přes půlku města,nebo dokonce přes celou Prahu,a za druhé,zjistit jak moc je školka kvalitní taky nic jednoduchého není,je to otázka delší doby,nebotˇmožností,jak zjistit informace o kvalitě školky,moc není,a i tak to není žádná záruka,že je školka super.
 nekázanka 


Re: Taky školka na prd 

(2.2.2008 17:12:50)
a neni to tim, ze maj ucitelky kratsi nez plne uvazky? skoro bych si tipla, ze je to tak, protoze jinak by mely denne primou vychovnou cinnost, zedy dobu, kdy jsou s detmi, 6 hodin. Mozna je to tak, ze pulka ucitelek pracuje na uvazek treba 0,8, pak jsou pochopitelne ve skolce kratsi dobu (za min penez). Tyhle "sachy" se stehovanim deti ze tridy do tridy, aby nahodou, nedejboze, nemela ucitelka hodinu volneji, byvaj dost casto prave proto, ze zrizovatel povoli jen urcity pocet uvazku a ty se pak deli.
Mozna fakt stoji za to vylit si srdce spise ve skolce.
 Kateřina, děti 5 a 6 
  • 

Prima školka 

(2.2.2008 12:39:04)
Tak nevím, jestli jsem tak málo náročná, ale naše školka nemá žádné kroužky a přesto mi připadá úžasná. Je maličká, spíše rodinného typu a její kapacita je jen 40 dětí ve dvou třídách. Třídy jsou smíšené věkově, národnostně i "sociálně" - kromě denního programu má školka i internátní část, takže některé děti ve školce spí i přes noc. Kromě rodičů, kteří třeba bydlí v azylovém domě to využívají i maminky, které pracují na noční či pozdně večerní směny. Jen málokdy se ve třídě sejde všech dvacet dětí, většinou je jich v jedné třídě kolem 15 a tak mohou s paní učitelkou dělat úplně všechno i bez kroužků - hodně malují, zpívají, navštěvují divadlo, jezdí do solné jeskyně. Školka má vlastní program "zdravá školka", takže tam podle mě zcela nadprůměrně vaří a často využívají pro školní jídelny nezvyklé potraviny (sója, cizrna, maso spíš králičí, drůbeží, rybu), ale i nezvyklé recepty - ryba s jogurtovou omáčkou, atd. Je úžasné i vidět, jak pro děti není žádný problém, když jsou každé ze zcela jiného prostředí - ve školce jsou děti romské, ruské, vietnamské a "obyčejně" české. Moje děti ráno cválají do školky přede mnou, aby už tam byly, a večer je ze školky nemohu dostat (musejí se rozloučit i s kuchařkou...). Učitelky mi vlastně přijdou taky prima, protože je dětí i učitelek málo, už se všichni známe. Vlastně nevím, na co bych si vůbec mohla stěžovat...
 Kateřina 
  • 

A ještě něco 

(2.2.2008 12:47:38)
Ještě jsem chtěla říct, že zatímco naše malá školka je podle mě prima, tak děti mojí kamarádky chodí do hypermodermní školky, kde jsou kroužky úplně na všechno - i třeba jóga pro děti. Je jich ve třídě 25, učitelka je tam nejvýš jedna a odpoledne je slučují. Děti ráno smějí přijít jen do půl osmé, pokud rodiče náhodou pracují od devíti, musejí vstát i tak. Holčičky musejí celou zimu nosit k punčocháčkám povinně šatičky, které nemají zapínání, protože by prý učitelka nestačila jinak všechny děti obléci ven. Když se moje kamarádka ohradila, ředitelka jí doporučila, ať si najde jinou školku (podotýkám, že jde o sídliště, kde všechny školky praskají ve švech). Na internetové stránce i zvenku je ta školka zcela dokonalá, nová a krásná. Ale jsme ráda, že mám děti v té naší, malé, rodinné a zdalek ne tak vybavené.
 gabča 
  • 

Re: A ještě něco 

(4.2.2008 21:07:49)
nO TAK ZAPLAŤPANBU ZA NAŠI ŠKOLKU. tO JE MAZEC. Adélka má ekzem, no neumím si představit, že by byla celý den v punčochách. Krom toho je to nezdravé i pro zdravou kůži.
Zdar hyper super školkám - achjo.
 Cita 


Re: A ještě něco 

(5.2.2008 19:15:38)
Kateřino, ono je to ale hlavně o lidech. Kryštůfek měl v první školce moc hodnou paní učitelku (spíš takovou babičku) a ta se každé ráno s dětmi mazlila...no, nevim jak to dokázala, ale zvládla držet v náručí i sedm brečících dětí najdenou..Kryštůfek jí měl moc rád..
 Pavlína 
  • 

vybírání peněz 

(4.2.2008 16:59:34)
někdy mi připadá že komunikace mezi učitelem a rodiči vázne v případě nepříjemných nebo svízelných situací, jako je vybírání peněz na nějakou věc která se špatně obhajuje, nebo je na dlouhé vysvětlování. to se pak člověk jen doma dozví: maminko musíš mi dát penízky do školky, ale jen papírové..." a dál následuje vyprávění, že učitelky koupí do třídy morčátko, klec a krmení. To se nedivím že tuhle sbírku učitelky před rodiči vzkázaly po dětech. následoval velký humbuk protože 50% dětí je dnes alergických a dalších 30% o tom ještě neví. výsledek je ten že ve třídě je jedna veliká klec, v ní je nakonec králík který akorát kadí a kouká do zdi.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: vybírání peněz 

(4.2.2008 17:50:59)
50%, jo?
My máme ve škole pískomily a alergii nemá z padesáti dětí ani jedno. (Jinak by tam samozřejmě nemoh bejt.)
Rodiče většinou říkají, že to je fajn - že když to maj děti ve škole, tak to nemusej pořizovat domů :-)

Ty máš alergický dítě? Proč jsi učitelce nedoporučila želvu, oblovky nebo něco podobnýho - vhodnýho pro alergiky?
 Pavlína 
  • 

Re: vybírání peněz 

(5.2.2008 11:19:55)
tam kde bydlím řádí atopický ekzém, nejspíš kvůli vodě, teče tu z kohoutku Poděbradka a dětem to nedělá nejlíp na kůži. Ředitelka dostala potvrzení od dr. několik od maminek, ale asi to nestačí. Já se do toho nemíchala protože mi učitelka řekla že jestli to malému vadí, přesunou ho do druhé třídy- kde je učitelka které se děti bojí a berou to jako za trest. Trvalo mi 2 roky než se mi podařilo malého z téhle třídy dostat do té druhé s hodnou učitelkou. Takže asi takhle.
 gatto 


Re: vybírání peněz 

(5.2.2008 16:11:23)
Mě osobně by tedy spíš vadilo, že učitelky děti učí, že zvíře je věc, která se KOUPÍ, DÁ DO KLECE a použije... A ne, že zvíře je svébytný živý tvor, který chce žít NA SVOBODĚ a tam je mu taky nejlíp (pokud se to netýká domestikovaných zvířat). Jakpak by se dětem, maminkám a učitelkám líbilo, kdyby je někdo strčil do klece a dával jim krmení? Asi moc ne, že?;((
 Kohnova 
  • 

Re: vybírání peněz 

(5.2.2008 16:48:04)
Gatto, nikdo nevime, co zvirata CHTEJI, uz jen proto, ze nevime ani, jestli vubec chteji. Svoboda je predevsim lidska hodnota a navic dejinne pomerne dost nova.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.