1.2.2008 10:12:05 Molly.
Re: Vývoj grafomotoriky
V naší školce má dítě vlastní volbu, my mu připravíme spoustu činností, kterým by se v průběhu dne mohl věnovat, ale bylo mi ředitekou řečeno, že když si dítě chce celý měsíc třískat do xylofonu a nekreslit, má na to právo. Je to o motivaci a hodně lenivých chlapečků se dá přesvědčit k nějakému výtvarnému či grafickému výkonu, ale když se dítě zarazí a nehodlá nic dělat, nemám jiné přesvědčovací metody. Možná je tohle případ i vaši školky či syna.
Dle mého názoru je školka ústav výchovně-vzdělávací, ale rozhodně nesupluje rodinu! Učitelka nemá čas se celý den věnovat jednomu dítěti a učit ho držet tužku či lžíci, nehledě na to, že podle jednoho školení, na kterém jsem byla, bychom děti měli nechat, ať si samy určí, jak chtějí daný předmět držet (podle mě je to blbost). Školka děti naučí základy, ale zbytek je a vždycky byl na rodičích.
My jsme teď dostali předškoláka, který drží nůžky oběma rukama a vybarvuje tak, že pracně udělá tři čáry. Na činnosti máme vyhrazenou půlhodinu denně, ve kterých můžeme dát dítěti omalovánku, aby se naučil vybarvovat, ale dělat to takhle celý rok s tím, že kluk nebude nic jiného dělat? Vždyť by mu bylo líto, že si nemůže hrát. Proto se mu doma věnují rodiče a my jim ve školce pomáháme. A tak to přece má fungovat, ne?
Odpovědět