lili | •
|
(9.5.2006 9:02:14) to síla, divím se, že když jedete RZP, že tam už nečekal i Dr. a oni vás měli převzít přednostně ne?
|
O. | •
|
(9.5.2006 15:08:34) Já osobně se ničemu nedivým.
Manžel mne odvezl v pátek večer s astmatickým záchvatem na pohotovost. Léky, které jsem měla předepsány nechtěly zabrat.
MUDr. však v ambulanci nebyla, byla zhruba na půlhodinovém nákupu v blízkém supermarketu. Pak se ještě musela navečeřet a dodívat se na celý díl Arabely. Fakt bezva!
Za poměrně dusivého a dávivého kašle a jsem byla nucena na ošetření čekat zhruba 1,5 hod. Chápu, že každý potřebuje přestávku, pokud vím, dle zákoníku by měla být o třetinu kratší.
V podstatě se mnou začaly zabývat až po manželově opatrné urgenci.
Co se týče přístupu MUDr. a její sestry o tom se raději rozepisovat nebudu. Děs!
Léky co mi předepsala by mne nejspíš zabily, kdyby si toho nevšimla jedna pohotová magistra v lékárně. Ještě štěstí, že alespoň v lékárnách pracují lidé co své práci rozumějí a chtějí pomoci.
|
Martina | •
|
(9.5.2006 16:17:02) Ahoj.. takové zvláštní téma zrovna dneska... Ale přidám svoji trošku do mlýna pro pobavení. Absolvovala jsem normální prohlídku po tom co jsem se nějak nastydla.. je to cca tři hodiny zpátky, hodinu jsem seděla v čekárně... pan doktor na mě nejdřív machroval že tam nemůžu přijít jen pro neschopenku že on je tam od léčení. Tak jsem ho požádala, zda by mi nemohl napsat něco na podpoření imunity, že se mi pořád vrací chřipky a horečky.. nejprve mi vynadal a pak mi napsal Imodium. Lék proti průjmu. Nesu mu ho tam ve čtvrtek zpátky. Kdyby se snad chtěl z toho všeho pos... Promiňte, ale trošku ulevit si musím :o) Přeju Vám všem abyste žádné doktory nepotřebovali.
|
Líza |
|
(9.5.2006 16:39:00) :-))))))))))))))))), Martino, a jsi si jistá, že název léku přečetli v lékárně správně? :-))))))), on totiž existuje lék, jmenuje se Imudon, což lze asi v psaném písmu zaměnit... no a ten Imudon je na podporu imunity při opakovaných infektech... nechtělo by to spíš vrátit se do lékárny a požádat je, ať překontrolují recept?
|
|
monika,/8 a 3/ | •
|
(14.5.2006 9:31:34) mna tak poslali domov po jednom nekonciacom zachvate bolesti /predtym styri roky ich ignorovali lekari/ domov z pohotovosti a ked ma rano priviezli s prasknutym slepym crevom tak sa blbo spytali ,preco som neprisla skor ,ja na to ,ze uz som tu bola ,oni kukli do papierov a povedali ,ako ju mohol s tymi leukocytmi pustit domov ,no prezila som ,nastastie
|
|
|
Andrea | •
|
(31.5.2006 14:04:36) I já měla před třemi týdny ledvinovou koliku a volala rychlou. Přijeli během chvíle a celkem rychle odhadli a hlavně reagovali na danou situaci. Píchli mi injekci a odvezli do nemocnice. Doma zůstal manžel s roční a tříletým potomkem. V nemocnici se mi tedy věnovali okamžitě. Provedli rentgen i ultrazvuk a protože injekce zabrala poslali mě domů.Bohužel jsem se tam druhý den ocitla znova a to už na hospitalizaci, ale to už je mimo. Chci tím jen říct, že jsem byla vděčná za všechnu poskytnutou péči a za lidský přístup v nepříjemných bolestech.
|
Pavlína | •
|
(1.6.2006 8:41:27) Já mám také jeden zážitek z nemocnice. Onemocněla nám babička, nemohla se hýbat, bolela jí záda, třeštila hlava, měla 40C horečky, průjem. Chtěla to vyležet doma, ale nakonec jsme jí vlastními silami dopravili na pohotovost. Tam nám babička omdlela. Dostali jsme proto vozík, abychom jí vozili na vyšetření sem...vyšetření tam, takhle jsme strávili asi hodinu - babička nás už i přestávala vnímat, plakala. Měla strašné bolesti. Nikoho to nezajímalo, jen jsme museli jít na tohle vyšetření, pak na tamto. Pak nám vzali vozík, že ho potřebují a že babička to zvládne po svých, když jsme na ní dvě!!!!! Až když babička opět omdlela (už jsme jí ani mezitím nedopravili opětovně na wc, tak se nám i pokakala - docela se tvářili i zhnuseně), začali si nás všímat. Pak už to bylo rychlé. Nakonec se ukázalo, že babička má zánět mozkových blan. Celý mozek měla obalený hnisem, který jí druhý den punkcemi dostávali ven a divili se, kolik tam toho měla. Prý že musela mít opravdu veliké bolesti. Fakt jsme nechápali, jak nás mohli nechat běhat sem tam, když je člověku tak zle, že i omdlívá...a proč nám tedy dali vozík, aby nám ho v zápětí vzali. Babičce už je lépe - ovšem je již měsíc v nemocnici a stále hlavně na výživách, protože nic v sobě neudrží. Stále ještě jí dělají punkce z míchy.
|
Pavlína | •
|
(1.6.2006 8:43:28) Omlouvám se za dva příspěvky
|
|
|
monika | •
|
(2.6.2006 8:55:20) mám dceru 4 roky má velké problémi ze zácpou nekakala 14 dní a u doktora jse byly mám jí podávat čípky no jo ale ona se hrozně vsteká u doktorky ji štourali teploměrem ale řvala doktorka ji utěšovala ale ona pořád řvala jak na lesi pak jí strkali do zadečku mýdlo ale ona se kroutila vztekala . poradte.
|
Simone.ch |
|
(2.6.2006 14:11:31) Moniko, proboha proč jí šťourali teploměrem a nač to mýdlo???? Jsem si to celé představila, co popisuješ a málem jsem se zděsila.
|
Katka | •
|
(2.6.2006 18:35:33) Moniko a to jí nedali žádné projímadlo? 14 dní nekakat to je něco. Mě se to stalo jako těhotné, asi 10 dní a cítila jsem se hrozně. Nemohla jsem se už ani najíst.
|
|
|
|
|
|
Jesie |
|
(10.5.2006 21:18:38) Nezlobte se na mě,ale já sama jsem zdravotní sestra a popsaný příběh mi přijde dost brutální.Navíc jsem pracovala na urologii v našem městě před nástupem na mateřskou a popsané jevy se u nás nikdy a za žádných okolností nesměly dít.To znamená,že pacient,který má ledvinovou koliku,je přednostně ošetřen jako akutní stav,v případě,že jsou všichni lékaři na operačním sále(i to se stává),sestra se vždycky domlouvala po telefonu alespoň na utišující injekci nebo infuzi,kterou podala,aby se pacientovi ulevilo a přečkal dobu čekání.Mezitím stihla odběry i moče a když přišel lékař,bylo vše připraveno a na nic se nemuselo čekat. Opravdu podivná nemocnice,podivný personál nemocnice a každopádně je mi líto pisatelky,že tohle musela obsolvovat. Ale proč hlavně píšu.....né všechny urologie fungují takhle a ta naše má nejlepší pověst v kraji....
|
|
Iveta | •
|
(12.5.2006 13:18:36) Takže se tu sešlo několik desítek kritických poznámek na adresu českého zdravotnictví. Většina oprávněných. Některé z kritizujících jsou např. úřednice: několikrát jsem byla ponížena neurvalou a neochotnou úřednicí, neinformované úřednice z našeho odboru státní sociální podopory mne naprosto mylně informovaly o postupu žádosti o rodičovský příspěvek pro invalidní dítě nad 4 roky, takže mne připravily i o konkrétní peníze... Kolik máte takových dost zoufalých příběhů vy? Některé kritizující jsou např. prodavačky: opakovaně mne prodavačka v obchodě ošidila, i když viděla, že jsem obyčejná mamina s dětma. Teď něco pro rozčilené učitelky: osobní problémy učitelky mého staršího dítěte velmi negativně ovlivňují atmosféru v celé třídě - učitelka dává příliš najevo, že jí děti obtěžují a že je nemá ráda, snaží se je (bůhví proč) rozeštvávat navzájem... A takto bychom mohly pokračovat. Zdravotníci nejsou obecně lumpové, jsou jen úplně stejní jako celá společnost. Tak jak se chová společnost k nim, tak se oni chovají ke svým pacientům. Takže až budete (lépe řečeno budeme) opět spílat nějaké profesi, podívejme se nejdříve každá na sebe...
|
Jitka+2kluci |
|
(12.5.2006 13:56:15) Iveto, já tady musím něco uvést na pravou míru. Nikdo nehází nikoho do jednoho pytle, všude se najdou lidé dobří, lepší či horší. ALE: úředníci mají většinou ekonomku, prodavačky se učí na prodavačky atd....
Zdravotníci se mimo jiné učí etiku, jak jednat s pacienty a příbuznými a dalšími, učí se znát různé charty práv pacientů, které sice nejsou právně závazné v tom smyslu, že by za nedodržení hrozilo trestní stíhání. Ale zdravotníci mají povinnost je dodržovat. Takže tady je základní rozdíl. I úředníci by měli být slušní, ale lékaře či sestry to přímo zavazuje.
A ještě poslední věc, za nedodržení povinnosti by měla následovat sankce. Může být třeba v podobě napomenutí, ale měla by být. Pokuste se nenechat si líbit zacházení, se kterým nesouhlasíte, ale stěžujte si hned a nejlepší je to říct přímo tomu s kým jednáte. Často stačí upozornit, připomenout jim jejich povinnosti a lidé se začnou chovat jinak.
|
Iveta | •
|
(12.5.2006 14:07:22) Cituji: "Zdravotníci se mimo jiné učí etiku, jak jednat s pacienty a příbuznými a dalšími, učí se znát různé charty práv pacientů, které sice nejsou právně závazné v tom smyslu, že by za nedodržení hrozilo trestní stíhání. Ale zdravotníci mají povinnost je dodržovat. Takže tady je základní rozdíl. I úředníci by měli být slušní, ale lékaře či sestry to přímo zavazuje."
Všichni jsme učeni etice, morálce atd, ale je pouze věcí cti tato pravidla dodržovat. Přesně tak to platí i pro zdravotníky. Někdo to považuje za samozřejmé, někomu je slušnost ukradená. Přesně tak jako těm úřednicím, prodavačkám, učitelkám atd. Nikdo nemá povinnost být slušný, bohužel.
|
Jitka+2kluci |
|
(12.5.2006 14:28:42) Ježiš Iveto, samozřejmě by všichni měli, ale zdravotníci to mají jako povinnost stanovené právním předpisem, chápeš ten rozdíl?
|
Iveta | •
|
(12.5.2006 14:44:06) Můj týden:
Starší syn přišel ze školy s brekem, že paní učitelka na vlastivědě řekla, že Němci jsou zrádci a nacisti (jsme poloviční Němci, podotýkám). I s vědomím hrůzné úlohy Němců v minulém století odmítám vyjadřování kolektivní viny v českých základních školách, a to zejména před 9-letými dětmi. Poté jsem byla na Telecomu odhlásit pevnou linku, ale úřednice mne 2x poslala pryč, že prý nemám ta správná razítka - nakonec se ukázalo, že žádná potvrzení nejsou potřeba. Ujel mi autobus, i když autobusák viděl, že dobíhám s malým dítětem na invalidním vozíku. No a poté mne v ordinaci navštívil (bez objednání) manželský pár, že se chystají na třetí cyklus IVF a chtějí absolvovat mé odborné vyšetření ihned, aby měli výsledky do příštího menstr. cyklu partnerky. Poslala jsem je - víte kam (ne vulgárně, ale byli asi zklamaní). Nebylo to ode mne hezké ani slušné. Nebylo mou povinností vyjít jim vstříc, bylo by to však určitě etické. Ale co když ten chlap byl zrovna ten autobusák, co nám ujel? A co když ta paní je úřednice z Telecomu?
Už to chápete?
|
|
Líza |
|
(12.5.2006 14:52:01) Jitko, myslím, že teď narážíš na jednu věc, kterou je třeba si ujasnit. Zdravotnické povolání je jako každé jiné. Není to "poslání". Ano, existujou etické kodexy, ano, existujou charty práv, ale ve skutečnosti je to fakt tak, jak píše Iveta - prostě zdravotníci se nestanou bohy ve společnosti, kde je určitý způsob chování častý. Oni jsou prostě výsečí té společnosti. Já neomlouvám toho, kdo se chová jako hulvát k pacientům. Nepopírám, že je v mocensky mnohem významnější pozici než prodavačka a pacient se může bránit hůř než zákazník. Ale z tvého příspěvku na mě dýchlo přesvědčení (možná si to špatně vykládám), že je přece přirozené, že zdravotníci budou ostrůvkem pozitivní deviace ve společnosti, kde chovat se neslušně je norma. No bylo by to jistě hezké, ale reálné to moc není...
|
Jitka+2kluci |
|
(12.5.2006 15:18:25) Lízo, kdepak žádné takové přesvědčení nesdílím, ale hodně toto téma studuju, protože na něj píšu práci a konzultuju to a tak dále..., navíc jsem několik let ve zdravotnictví pracovala, tak vím, jak to chodí :-)
Já jsem se o tom moc rozepisovat nechtěla, ale tak dobře. Iveto i pro Tebe. Existují různé právní předpisy a jen u zlomku z nich se jejich nedodržení stíhá trestně. To neznamená, že ostatní se nemusí dodržovat. Musí,také jsou závazné, ale jsou za jejich nedodržení zase jiné sankce.Jo a budu psát ne o slušnosti, ale o chování k pacientům. Teda fakt to píšu hodně zjednodušeně :-)
Ke zdravotníkům: Neexistuje jeden právní předpis, ze kterého se vyčte, jak se mají chovat k pacientům. Je to souhrn různých právních předpisů a základ je již v LZPaS.Dále jsou to mezinárodní smlouvy, kterými je ČR vázána,zákony, potom různá nařízení a vyhlášky a nařízení společná pro všechny nemocnice a různá nařízení, která si každá nemocnice sama stanoví. A je povinnost je dodržovat!!! A i ty Charty pacientů, pokud se k jejich dodržování nemocnice zaváže ( a jako, že se rádi hlásí k tomu, že je dodržují )se potom musí dodržovat.
Iveto, toto téma se týká zdravotníků, pokud otevřeš jiné, které se bude týkat úředníků, ráda se přidám.Ale nevím, jak je to s jejich předpisy, protože tomu se nevěnuju, mám toho i takhle dost.
Jinak přidám něco z druhé strany: jako zdravotní sestra v ČR jsem pracovala na interně. Na jednom pokoji ležel pán, který pokaždé, když kolem něho někdo šel, vyhrožoval, že ho přetáhne holí. Pamatuju se na jeho křik:"Já tě tou holí přetáhnu ty ...." a pamatuji se na svůj strach otočit se k němu zády. Nebo při noční, byla tam místnost, kde byly infůze a žádanky do zásoby, nezamykala se.Slyšela jsem odtud šramot, jdu tam, stál tam pán a všechno kolem počůral a při pohledu na mě konstatoval:" vidíš, jak čůrám daleko?" Nebo směna, při které mi zemřelí 2 lidé za jednu noc - byla jsem tam sama!
Není to lehké, nic není jednoduché, já jsem se tímto začala zabývat až po narození dětí, protože některá jednání jsem prostě neskousla a rozhodla se, že proti tomu začnu něco dělat.tož tak :-)
|
Jitka+2kluci |
|
(12.5.2006 15:36:30) Jo a ještě něco, dokážu i pochopit, když se doktor chová k hulvátovi hulvátsky, ale to si přece nemůže dovolit k lidem, kteří se chovají normálně.
Iveto, že jsi poslala pryč někoho, kdo nebyl objednám, to přece není neetické.
|
|
|
|
Líza |
|
(12.5.2006 14:52:23) Jitko, myslím, že teď narážíš na jednu věc, kterou je třeba si ujasnit. Zdravotnické povolání je jako každé jiné. Není to "poslání". Ano, existujou etické kodexy, ano, existujou charty práv, ale ve skutečnosti je to fakt tak, jak píše Iveta - prostě zdravotníci se nestanou bohy ve společnosti, kde je určitý způsob chování častý. Oni jsou prostě výsečí té společnosti. Já neomlouvám toho, kdo se chová jako hulvát k pacientům. Nepopírám, že je v mocensky mnohem významnější pozici než prodavačka a pacient se může bránit hůř než zákazník. Ale z tvého příspěvku na mě dýchlo přesvědčení (možná si to špatně vykládám), že je přece přirozené, že zdravotníci budou ostrůvkem pozitivní deviace ve společnosti, kde chovat se neslušně je norma. No bylo by to jistě hezké, ale reálné to moc není...
|
|
abc | •
|
(15.5.2006 6:45:52) Existuje Etický kodex práv pacientů, nikoliv právní norma! V tom je obrovský rozdíl!
|
Jitka+2kluci |
|
(15.5.2006 19:35:32) Existuje několik kodexů práv pacientů a kromě niích existuje spousta právních ustanovení v různých právních předpisech, ze kterých vyplývá určitý způsob jednání s pacienty.
|
|
|
|
|
|
Alča | •
|
(12.5.2006 23:33:10) Iveto, trochu mi to připadá jako když se hádají malé děti, když to budou dělat oni, tak já taky a just a just.
|
|
|
Hedva,2 děti | •
|
(21.5.2006 18:43:52) Absolutně se nechci zastávat našeho udravotnictví.Je to nesystémová organizace,kde pracují lidé za almužny.Chtěla bych vidět někoho z vás,kdo by se za ty peníze tak dřel.Ale jak vy si tady stěžujete,to je fakt děsné.Sama autorka článku se odhalila již první větou "od rána" a dále pokračuje"v poledne",tak se měla hlavně sebrat a jít ke svému obvodnímu lékaři,který by jí tu injekci dal taky a nemusela absolvovat celé martýrium ve špitále.Ono si mnoho lidí plete RZP s taxíkem.Já bych byla proto,aby si každý, kdo zažádá výjezd RZP tuto službu zaplatil.Protože je až neskutečné pro jaké blbosti si ji lidé volají.A příspěvky s dětmi,které tu jsou napsané,to je skutečně hrůza.Proč si ty děti pořizujete,když se o ně pak nestaráte???
|
Lída+2 |
|
(22.5.2006 8:53:08) Hedvo a k sanitě. Potřebovala jsme jí jednou jedinkrát když se mi dusil 6měsíční syn laryngitýdou a lékařka z pohotovosti( né teda z nemocnice) se mě asi 10 minut vyptávala jestli nemůžu přijet sama a opravdu neseženu nikoho, kdo by mě odvezl.. a já před tím obvolávala kde koho(nikdo nebyl doma)... a sanitku mi pak milostivě poslala.A ještě mi řekla,že se musej posílat k závažným případům.TAkže skoro dusící se dítě není... Jo to je to.. kdyby se neházeli všichni pacienti co potřebují pohotovost do jednoho pytle to by byl život. Třeba moje děti mi skoro vždy, když jim něco je onemocní o víkendu..Nikdy néé po-pá.Ale už to řeším tak,že pokud to jde tak nikam nelezu a čekám do pondělí. Ta zkušenost mě opravdu poučila. Já osobně, bych si klidně zapaltila pohotovostní ošetření.. nevím kolik teda,ale chtěla bych ,aby se s lidma jednalo slušně a neházeli se do jednoho pytle.. že otravuju.
Tady ze soudečku, jedna paní povídala: Jo a nedávno vyprávěla manželova kolegině, že dítě bylo z ničeho nic marodný a kamarádka jí říká hele to je divný jeď do nemocnice.. ty jí vyhodili,že jim prd je a je to asi chřipka a přijeli dom volá kámošce a říká nalož ho a jeď jinam. Kluk měl tuším tu meningitýdu..,přijeli za pět minut 12. A tohle se stalo jen, proto, že jsou všichni házeni do jednoho pytle...
|
Majda a Vojtíšek |
|
(22.5.2006 9:32:12) Sanitku jsme využili jednou a oprávněně. Co mě však zaskočilo víc bylo, že jsem se chtěla převoz do Prahy na Bulovku, a nebylo to možné, museli jsme do Příbrami(naše spádová oblast). V Praze máme na Bulovce známou paní doktorku a co si budem povídat, když se něco děje, tak každej radši tam kde někoho zná. Ale absolutně to nebylo možný. Volala dokonce ta doktorka z Prahy doktorce na dětský u nás, kde se o všem v tu chvíli jednalo, ale taky nepochodila. Nabízeli jsme, že si sanitku sami zaplatíme, opět nic. Museli jsme do Příbrami a hotovo. Nakonec to dobře dopadlo, jsme snad za vodou, ale vždycky jsem si myslela, že si lékaře mám nárok vybrat. Z toho jednání kolem převozu jsem trochu rozpačitá. Nemáte někdo podobnou zkušenost?
|
Lída+2 |
|
(22.5.2006 9:43:40) mě taky nadali sanitku z nemocnice. TAkže jsme táhla pěšky půl ročního DAna na ruce a za ruku Luka 3 letýho.. byl prosinec a -18C. FAkt zážitek...(jediný,že mu to větrání fakt pomohlo).
Sanitu jsme si chtěla zaplatit,ale byla odjetá... MAnžel v Brně...
|
|
Hedva,2 děti | •
|
(22.5.2006 18:50:49) co se týká sanitek,tak zde je třeba se obráti na zdravotní pojišťovnu.Pojišťovna platí převoz do nejbližší nemocnice.A co se týká rozvážení lidí po hospitalizace,tak tam jsou určitě přísná kritéria.Z nemocnice jde člověk zdravý,tak proč mu dávat sanitku?Peníze ve zdravotnictví nejsou a pokud pacient nemá nikoho z rodiny kdo by ho odvezl,tak si může zavolat TAXI,tak jak to mnozí lidé dělají.Prostě zdravotnictví je černá díra....
|
|
|
Hedva,2 děti | •
|
(22.5.2006 18:44:32) Pokud se týka laryngitis u tak malého dítětěe,tak je to velmi závažný stav,vyžadující okamžitou pomoc a pohotovost k tomu určená není.Tady je jediná možnost volat RZP.Já chápu,že laici nedokážou posoudit zdravotní stav,ale zas je třeba,aby aspon trochu věřili lékařům.Ne úplně ,protože už dávno jsem vyrostla z přesvědčení,že "co řekne pan doktor je svatý".Viz případ známe,i když na omluvu je třeba říct,že stav dítětě se mohl než se dostali z jedné nemocnice do druhé změnit.
|
|
|
Dana-autorka | •
|
(22.5.2006 9:54:12) Hedvo, to, že mám ráno nutkání jít na malou- tak s tím mám hned běžet k doktorovi???Ale no tak, co bych asi měla doktorce říct?Stav se začal prudce zhoršovat až kolem poledne, kdy zprvu to vypadalo, jako bolest před menzes, šla jsem si lehnout, ale během pár minut to bylo fakt hrozné. Asi si to nezažila, takže nemůžeš vědět, jak mi bylo. Nehledě na to, že jsem si sanitu k sobě volala prvně (a doufám, že i naposledy).
|
|
|
|