| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Jsou počítače pro děti?

 Celkem 111 názorů.
 Kaca 
  • 

Nevim 

(17.2.2005 10:21:36)
No ja nevim, neni to trochu povyku pro nic? Osobne si myslim, ze deti se s takovymi pristroji seznami, at uz doma nebo pozdeji u spoluzaku - temer v kazde rodine je dnes mobil, pocitac, digitalni fotak nebo kamera.
Co se tyce webovych stranek, silne mi to pripomina kadrove slozky - proc by melo nekoho na stredni skole zajimat, co jsem delala v MS? Tak mozna jako zajimavost, nebo vzpominku....ale tech ma clovek i tak dost.
 jitka (dcery 11 let a 3 roky) 
  • 

Počítač do Mš?Proč ne 

(18.2.2005 13:12:54)
Jsem pro aby v mš byly pc.Mám tříletou dceru a na pc je zvyklá a umí s ním zacházet,zahraje si hru když chce(samozřejmě né nějaký složitý) nebo se na pc dívá na pohádku a momentálně si v pc hraje s interaktivním slabikářem.Sice manžel namítl,jestli to neni brzo,ale když jí to baví,tak jí to nebudu zakazovat,ale tím nemyslím,že jí tam nechám sedět celý den to ne,tak max na 2 hod.Jitka
 Kaca 
  • 

Re: Počítač do Mš?Proč ne 

(18.2.2005 14:40:38)
No prave, tak ho ma doma, umi s nim zachazet a nepotrebuje ho v MS, ne?
Ja jsem nemela na mysli, ze se k tomu deti nemaji poustet, ale ze neni bezpodminecne nezbytne, aby ty PC v MS byly.
 Alča + Verča(2) 
  • 

Re: Počítač do Mš?Proč ne 

(18.2.2005 21:47:08)
souhlasím s PC do Mš. Moje dvouletá holčička umí s Pc už docela pěkně zacházet. Pustí si pohádku na Dvd,spustí si kreslení a umí si malovat,měnit barvy i nástroje. Myslím,že pro naše děti je a bude Pc běžná součást života.
 Renata 
  • 

Re: Počítač do Mš?Proč ne 

(23.2.2005 8:17:37)
Souhlasím, proč ne´...
Mám 4,5 letou dceru a PC ovládá skvěle a baví jí to. Nejdříve ji zaujaly samozdřejmě kreslené věci, pexesa, omalovánky, puzle, vyprávění pohádek atd..Nyní už zvládá celou abecedu a počty = scítání, odečítání do 20. Řekla bych, že PC i prohlubuje myšlení jak, co udělat - tím nemyslím, že by u PC měla sedět celý den.
 Jana 
  • 

Re: Počítač do Mš?Proč ne 

(26.2.2005 19:53:42)
Milá Jitko, to co napíšu, je jen můj názor, žádná kritika. Ale nemyslíš si, že nechat 3leté dítě sedět u PC dvě hodiny je tak trochu škodlivé? Tomu dítku se vše vyvíjí, včetně očí a myslím si, že to rozhodně není dobré. I dospělého člověka z PC bolí oči, když do něj kouká delší dobu. My máme doma počítač taky, mám dvě holčičky, 4 a 2 roky a té starší dovoluji PC jednou týdně na Berušku /naučné CD/. Hry pro tyhle prcky moc taky neuznávám. Manžel je na PC denně a ta starší věčně pokukuje, je mi jasné, že kdyby Káťa mohla, tak hraje hry také každý den a ty děti si pak neumí najít normální zábavu. Chtějí samé elektronické vymoženosti. Myslím si, že seznámit děti s PC stačí bohatě na základní škole, k životu ho stejně budou potřebovat až budou starší kvůli studiím nebo zaměstnání. Toť můj názor.
 jitka (dcery 11 let a 3 roky) 
  • 

Re: Re: Počítač do Mš?Proč ne-názor 

(26.2.2005 23:37:25)
Ahoj,díky za názor,ale s tím nesouhlasím a určitě je nás víc co by nesouhlasili,ale zase je to jen můj názor.V této počítačové době jsou pc nutnost a jsem ráda,že dcery to baví a umí to,jelikož to budou potřebovat.Starší dcera jde na gympl a bude se jí hodit ,že umí s pc zacházet.Ta mladší to sice nepotřebuje,ale moc jí to baví se učit třeba písmena na pc(je tam i zvuk),podle neurologa má na svůj věk dost vyzrálí mozek a v něčem i předčí své vrstevníky, tak proč bych jí měla bránit aby se učila,když jí to jde.Ale jsem si vědoma,že vše má své meze a dceři se věnujeme i jinak,než jen vysedáváním před pc,ale to už by bylo na dlouhou debatu.
 Nadia@ 
  • 

Re: Re: Re: Počítač do Mš?Proč ne-názor 

(27.2.2005 6:52:36)
Jitko, mas pravdu, a nebude trvat dlouho a i na brigade v restauraci bude muset umet na pocitaci,jinak se nedostanes do systemu a neobjednas. Spousta veci se pocitacem zjednodususje a jak to tak sleduju, Cesko v tom leti rychle dopredu. V zahranici deti na pc delaji od skolky - obrazky, jako treba prani ke dni matek, k vanocum. Pozdeji delaji testy, kazdy svym tempem, kazdy pod svym jmenem - heslem, ucitelka to ma pak vyhodnocene rovnou v pocitaci. Pocitace jsou na poste, na urade, na policii, ve skladech ..... A druha vec je internet. jsem pro, deti nikdo neprinuti delat neco, na co jsou male, proste to nebudou umet a nebude je to bavit.
 Renda 
  • 

Re: Počítač do Mš?Proč ne 

(15.11.2006 14:27:19)
PC a další elektronika je fajn, ale důležtější je stále vnímat a pamatovat na přírodu. Prto je u dětí v předškolním věku hlavně potřeba, řešit vztah k přírodě a živočichům !!!!! Mačkání tlačitek na spotřební elektronice zvládnou hravě buď souběžně, nebo i později. Co je ale pro dítě přínosnější a důležitější, je většinu času v životě prožít, a né prosedět o bezduché věci do zásuvky, která se dá případně i vypnout ? Pokud děti nenaučíte myslet srdcem a spotřební elektroniku brát poze jako nutnou potřebu a případně i pomocníka při práci, časem dospějí a budou Vás chtít možná také vypnout ????????????????
 Lena 
  • 

Stejně je to nemine 

(4.8.2011 10:30:08)
Nemá smysl, aby se děti počítačům vyhýbali, stejně se s nimi dříve nebo později setkají. Podle mě je pro děti mnohem důležitější naučit se pracovat s počítačem než s čímkoliv jiným. Počítač je narozdíl od televize (která je již zastaralá) interaktivní a umožňuje rozvoj dítěte. Tak i malé dítě se může například učit hledat na internetu nebo vytvářet webové stránky například pomocí http://www.webnode.cz/
 Kaca 
  • 

Nevim 

(17.2.2005 10:21:57)
No ja nevim, neni to trochu povyku pro nic? Osobne si myslim, ze deti se s takovymi pristroji seznami, at uz doma nebo pozdeji u spoluzaku - temer v kazde rodine je dnes mobil, pocitac, digitalni fotak nebo kamera.
Co se tyce webovych stranek, silne mi to pripomina kadrove slozky - proc by melo nekoho na stredni skole zajimat, co jsem delala v MS? Tak mozna jako zajimavost, nebo vzpominku....ale tech ma clovek i tak dost.
 difo 
  • 

Re: Nevim 

(17.2.2005 10:29:41)
Ale tady se nemluví o tom, že by se záznamy z webu schovávaly, ale o tom, aby se rodiče mohli kuknout přez net na dítě ve školce.
Jenže všeobecné nasazení je diskutabilní.
 Líza 


Re: Re: Nevim 

(17.2.2005 11:10:06)
...na jednu stranu se autorka rozplývá, jak jsou školky čím dále lépe zásobeny kamerami, počítači a další technikou (které? naše teda určitě ne), na druhou stranu třeba zmiňovaná TV a video mi nepřijde jako žádné plus, vím o školkách, kde prostě dětem pustí pohádku a mají pokoj - to by mi hodně vadilo.
Já chci od školky především to, aby si tam moje děti pohrály s dalšími dětmi a naučily se s nimi vycházet. Hrát si na PC můžou doma. Je samozřejmě pravda, že PC nemá doma každý, ale v tomhle věku je podle mě klidně čas...nic jim neuteče. Mladší školní věk to jistí.
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Nevim 

(17.2.2005 11:25:29)
Lízo,
to naše školka taky velmi ráda děti posadila před televizi nebo video, místo co by s nimi něco aktivně dělali. Ven chodili jen za "hezkého počasí", asi aby nemuseli dětem dávat pláštěnky. Dost si to ulehčovaly, nány. Jenže já jsem bohužel nenalezla odvahu si postavit hlavu a dát ho "jinam": bydlíme na vesnici, a tak se prostě očekávalo, že bude chodit tam. Byla bych sama proti všem ve svém okolí, a z toho jsem měla tehdy dost velké obavy. Po půl roce ve škole si syn dneska prozpěvoval "Shrek, shrek..." Ptám se: odkud to znáš? (Doma jsme to nikdy nepouštěli, jsem odpůrce takovýchhle nesmyslných filmů.) Pravil: ve školce nám to pouštěli. --- No, když si uvědomím tu zoufalou lenost těch učitelek, tak mám velkou chuť tam na ně vlítnout a sprdnout je na dvě doby (ale mně už to nestojí za to, druhé dítě neplánujeme...).
 Líza 


Re: Re: Re: Re: Nevim 

(17.2.2005 11:33:57)
To by mi taky pilo krev...i když se třeba my dvě neshodujem v tom, co konkrétně mají nebo nemají děti vidět, tak se asi shodnem v tom, že u předškoláků by to mělo být na rodičích...:-( a ne na paní učitelce, která si usnadní práci.

Já jsem kdysi myslela, že budu hledat kdovíjak alternativní školku, pak jsme z praktických dpvodů skončili v té nejbližší, a zjistila jsem (ne že by nebylo co vytknout), že mi tam vyhovuje přístup. Děti si především hrajou, ven se chodí, když neleje. Nerozvíjí se všechny zasuté schopnosti za každou cenu, ale část programu je strukturovaná - cvičení, kreslení, vyprávění, zpívání. Starší mají předškolní přípravu.

Možná právě proto, že si děti 90% času spolu hrajou, tak moje nesmělá dcera zvládla úskalí kolektivu a nedostala se na okraj. Což by se možná stalo, kdyby jen čučeli na telku a pak by si šli spolu hrát jen ti, kteří se mají navzájem nejradši...
 Xantipa 
  • 

Re: Re: Re: Re: K Vašim příspěvkům moc výhrady nemám, 

(17.2.2005 11:56:20)
ale teď trochu musím. Mně by naopak vadilo, kdyby děti ve školce chodili ven, když leje. To bych se teda ozvala. Nepřeju si, aby děti chodili za deště ven. Navíc procházky považuji za nesmyslné. Venku ať si hrají spolu na hřišti. Nepřipadá mi, že by procházka za každého počasí k něčemu byla. Školka, do které chodí můj syn, na procházky nechodí a rovnou jsem se na to zeptala. Tak proč ne Vy?
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Re: Re: K Vašim příspěvkům moc výhrady nemám, 

(17.2.2005 15:57:55)
No, Xantipo, to je právě to, že jsme chudí a z vesnice, takže se prostě považovalo za samozřejmé, že syn půjde právě a jen do místní MŠ. Ptaní na cokoliv by tudíž bylo jaksi nadbytečné. Jinak je to pochopitelně ve městech, kde je školek výběr (relativní), anebo v rodinách, které mají peníze na každodenní dovážení dítěte autem ix kilometrů někam do vzdálené školky. --- Jinak k těm procházkám. Dneska už to beru jinak; syn se tak trochu zklidnil, už má často klidnější aktivity, jako třeba psaní a hry na školu. Takže ani ven už nejsme poslední rok dva zvyklí chodit za každého počasí. Ale když mu byly ty čtyři roky, ve kterých nastupoval do MŠ, byl velmi živý, potřeboval spoustu pohybu, měl spoustu nadbytečné energie, kterou potřeboval někde "vybít". Jak známo, na čerstvém vzduchu se dítě "unaví" (tedy spotřebuje energii) více, než v domácím prostředí. Takže do té doby já byla zvyklá ho brát ven za každého počasí - když bylo hezky, do parku, když bylo hůře, tak dle možností, někdy i po městě "na procházku". Syn byl otužilý, skoro vůbec nezastonal, neb byl zvyklý na dlouhé procházko-výlety i v zimě za (menších, větší tehdy nebyly) mrazů (horší to bylo s mými zády, ty mne po svačinkách v parku za teplot kolem nuly značně zlobily...). Proto mi docela vadilo, že jsou v MŠ zalezlí doma - a že se na syna učitelka zlobí, že místo "kreslení a jiných vhodných aktivit" "měřil" třídu mílovými kroky a přitom hlásil odjezdy vlaků...
 Xantipa 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: K Vašim příspěvkům moc výhrady nemám, 

(18.2.2005 19:00:00)
Asi jsem poněkud ovlivněná městem a konkurencí mezi školkami. Protože ani v jedné školce se mi opravdu nestalo, aby snad učitelka nutila děti k něčemu, co nechtěly. Tj. ani kreslení, ani běhání, ani spaní. Tak mi připadá divné, že někde se děti do něčeho nutí a že musí děti sedět na zadku, i když nechtějí. Prostě dítě nemá každý den chuť malovat, někdy nemá chuť dělat cokoli. Vždyť já taky.
 Zuzana 


Procházky 

(18.2.2005 22:35:27)
Ahoj Xantipo,

my jsme teda jako dětičky ve školce, a nakonec i s rodiči, chodili na procházky moc rádi. Dítě přece nemůže jen sedět doma. Na procházce nejenže se dítě vyřádí mnohem líp a víc než v místnosti, ale taky poznává krajinu, nenásilně se dozvídá nové věci o přírodě kolem sebe... Ačkoli uznávám, že v tomhle jsou asi rozdíly mezi dětmi z vesnice (mezi něž jsem patřila i já) a dětmi třeba z Prahy, které mají k té přírodě přece jen o něco dál... Ale opravdu si nemyslím, že by procházky byly k ničemu. A špatné počasí snad taky ničemu nevadí, děti nejsou z cukru. Pokud tedy vyloženě není průtrž mračen nebo sněhová vánice:-)
 Zuzana 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K Vašim příspěvkům moc výhrady nemám, 

(18.2.2005 22:42:07)
Jo a ještě k tomu nucení dětí do toho, do čeho se jim nechce...
Víš, při výchově dětí se nemůžeš řídit jen tím, co chce nebo nechce to dítě. Kdyby učitelky v MŠ přizpůsobovaly program jen přáním a požadavkům dětiček, tak by nejspíš celý den seděli všichni před televizí nebo by pobíhali od ničeho k ničemu.
Dítě musíš směrovat, a taky ho učit, že si nemůže dělat jen to, co chce. To by ty děti tam taky mohly jen tak sedět a koukat znuděně do blba, protože existuje spousta dětí, které ti na otázku Co bys chtěl dělat? odpoví Nic nebo Nevím, případně Mně je to jedno...
Pokud to pedagog dělá správným způsobem, pak ty děti nakonec nadchne pro všechno, i pro to kreslení, do kterého se jim ze začátku nechtělo.
 Xantipa 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Nesouhlasím s Tebou 

(20.2.2005 13:15:39)
Rozhodně nechci, aby mé děti někdo nutil ve školce dělat to, co nechtějí. To je stejné jako s jídlem. Prostě jako kdybys řekla, že my to taky snědli, tak ať si děti nevymýšlí a jedí, co se jim dá.
Píšeš, že kdyby se dětem nenařizovala činnost, tak by jen bezcílně bloumaly a čučeli na televizi. Ono totiž nejde o to, něco nařizovat, ale nabízet. A v tom je to pro učitelky náročné. Musejí např. to kreslení nabídnout tak, aby děti nadchly a děti aby rády malovaly. Nebo cokoli jiného. Ale nutit je nesmějí nikdy. A navíc, neznám dítě, které by čučelo na vypnutou televizi, protože konkrétně v naší školce se televize jako kulisa nepouští, a to ani pro ty případně se nudící děti. A takové jsem tam taky neviděla.
Ale fakt je, že u nás se děti opravdu nenutí.
A s těmi procházkami také nesouhlasím. Jsem ráda, že u nás ve školce se to nepraktikuje. Nevidím žádnou zábavu pro dítě v tom, že se drží za ruce a po dvou způsobně pochodují ze školky někudy zpátky do školky. Jen ať se vyřádí na hřišti. Taky chodí na výlety, půldenní. Ale to je pro děti něco jiného. Kdyby to bylo každý den, tak by je to nebavilo.
Mimochodem, bydlím ve městě.
Školku pro mého nejmladšího - 2,5 roku - jsem vybírala podle různých kritérií. Jedním z nich byl můj požadavek, aby s takto malými dětmi nechodili na procházky, samozřejmě na zahradu ano, ale ne za špatného počasí. Pro většinu z oslovených školek to bylo naprosto samozřejmé.
Nicméně, jsem opravdu ráda, že konkrétně já si můžu vybrat, kterou školku bude mé dítě navštěvovat. A ty rodiče a děti, kteří na výběr nemají, opravdu lituji.
 Líza 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Nesouhlasím s Tebou 

(20.2.2005 13:19:40)
Xantipo, když jsi minule psala o těch procházkách, tak jsem nechápala. Konečně chápu.
Naše školka na procházky chodí. Někdy jsou jen na hřišti a zahradě u školky, jindy jdou na procházku. Lesem. Na louku, kde si pak hrajou. Jen jsou trochu jinde než to hřiště pořád dokola. Pochodovat v dvojstupech po ulici jen tak půl hodiny - bez cíle a žádné zábavy - to taky nechápu. To se ještě někde dělá?
 Xantipa 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Nesouhlasím s Tebou 

(20.2.2005 13:57:03)
Dělá, a i v takových školkách jsou děti. Nechápu to, ale rodičům to asi nevadí.
 Líza 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Nesouhlasím s Tebou 

(20.2.2005 14:01:56)
V naší školce na takový vycházky nechoděj, protože mají pocit, že by jim děti vlítly pod auto... Nejvíc se procházce podobalo to, když šly ze škokly v tom dvojstupu do místního kostelíčka na jesličky...
 MirkaEyrová 


Procházky ve školkách 

(20.2.2005 17:59:48)
No tak v "naší" MŠ chodili na procházky ve dvojstupech. Tedy - za chladného počasí bez deště. V teplých dnech řádívali na zahradě, anebo naopak když byl sníh, bobovali na kopečku, který je v areálu školky. K těm procházkám: samozřejmě by se mi taky líbilo, kdyby u nás byl nějaký lesík, ZOO či jiné atrakce, kde by ta vycházka měla skutečně bezva cíl - v lesíku si hráli třeba na škatulata hejbejte se a v ZOO pozorovali zvířátka. Nicméně v naší vesnici není lautr nic, takže o takových cílech si můžeme jen nechat zdát. Ovšem přesto ty procházky nějaký smysl měly, aspoň sem tam, co se mi doneslo ke sluchu - třeba si říkali, kde bydlí který spolužák, nebo se párkrát byli podívat na jeden stateček, kde chovají koně - a vůbec, zdálo se mi, že jakoby těch procházek využívají k poznávání vesnice (máme tu třeba penzion pro důchodce, jeden mizerný, ale přece parčík, nádraží a tak). --- Ačkoliv z této školky odvázaná nejsem, a lituju, že syn nemohl chodit do lepší, ale když už ven chodili, tak to, myslím, měli většinou docela dobré. Ono totiž co mají ty děti na těch zahradách pořád dělat? Výběr hraček je omezený (obecní úřad není všemocný), možnosti prolézaček taky, no zkrátka myslím, že to ty děti měly takové pestřejší.
 *Aida* 


Re: Procházky ve školkách 

(20.2.2005 19:39:31)
Cetla jsem zacatek diskuze, vsechno nestiham. Jen bych chtela popsat, jak to chodi v nasi skolce (aby si nekdo nemyslel, ze jsou tu vsechny takove, jak to popsala Lida).
U nas je totiz naopak vsechno volne a deti mohou delat, co chteji. Organizovanych maji 2x denne 10 minut, kdy si ctou, zpivaji atd, pricemz sedi na zemi ve skupinkach po 12ti. Skolka vypada trosku jinak, nikdo se neprezouva ani neprevleka, maximalne si sundaji bundu, pokud chteji byt vevnitr. Maji volny pristup na zahradu, dvere jsou neustale otevrene. Deti si mohou vybrat, co budou delat. Zpocatku jsem mela obavy, ze bude syn travit cele dny na trikolce na zahrade. Ovsem jak se ukazalo, pravdu jsem nemela :o). Stravil dny nejen na trikolce, ale i u vody (ono lit vodu z nadoby do nadoby, tahat ji na kladce ci prepravovat na trikolce je celkem sranda) a na prolezacce (takove velike s klouzackou atd). Ovsem ideologie skolky je, ze nauci deti vsemu potrebnemu pri cinnosti, ktera to dite bavi. Takze trikolky maji nejen cisla, ale i sva vymezena "parkoviste", vlacek davaji deti dohromady od 1 do 6ti (ocislovane vagony), parkuji na spravnych parkovistich atd. Na prolezacce se uci prelez, podlez, doprava, doleva atd. Do vody se daji dat barvy, dokonce i michat a vznikaji barvy nove, daji se stavet elaboratni systemy okapu atd.
Na prochazku mimo areal skolky nechodi (pouze obcas se neco zorganizuje a prijdou vypomoci rodice, jsou tu desne prisna pravidla pro bezpecnost deti, chodi se treba na postu a tak).
Me tenhle pristup vyhovuje a jen mam obavy z pristiho roku ve skole...doufam, ze to bude probihat podobne :o).
 MirkaEyrová 


Re: Re: Procházky ve školkách 

(20.2.2005 20:06:24)
Aido, to je sice hezká školka, ale pro české školství nepraktická. Mám dojem, že poslední rok ve školce je obvyklé a taky myslím i docela vhodné, aby děti byly tak trochu připravovány na školu - právě těmi chvílemi organizované činnosti a jakéhosi řádu. Dvacet minut denně je docela málo, děti by měly třeba něco malovat vodovkami, vystřihovat, vytrhávat a tak. Ve škole je obvyklé, že se musí děti soustředit - rozumní učitelé sice taky nakouskují hodiny do bloků, a střídají tak činnosti soustředěné a volnější. Ale je to plné čtyři vyučovací hodiny denně. --- Myslím, že pokud budeš chtít "volný" režim i ve škole, asi budeš muset vybírat mezi alternativními nebo alternativnějšími školami - v klasických se patrně dosti často jede podle relativně přísného řádu. (Samozřejmě pokud máš dítě ve školce "neorganizované", a organizuješ ho v nějakém kroužku, asi překvapené tolik nebude. Ale pokud si některé dítě nezvykne na určitý řád ani ve školce, ani v kroužku, ba ani doma s ním nikdo nevykonává jakési cílenější programy, tak myslím může mít v klasické české škole problémy.)
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Re: Re: Procházky ve školkách 

(20.2.2005 20:44:38)
Mirko, Aida žije v Anglii a tradiční česká škola její děti tudíž nepotká :-)
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Re: Procházky ve školkách 

(20.2.2005 21:04:50)
No jo, Jano a Aido, tak to je něco jinýho:o)))) Tady vznikají někdy taková nedorozumění:-)
 Xantipa 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Nesouhlasím s Tebou 

(20.2.2005 13:15:49)
Rozhodně nechci, aby mé děti někdo nutil ve školce dělat to, co nechtějí. To je stejné jako s jídlem. Prostě jako kdybys řekla, že my to taky snědli, tak ať si děti nevymýšlí a jedí, co se jim dá.
Píšeš, že kdyby se dětem nenařizovala činnost, tak by jen bezcílně bloumaly a čučeli na televizi. Ono totiž nejde o to, něco nařizovat, ale nabízet. A v tom je to pro učitelky náročné. Musejí např. to kreslení nabídnout tak, aby děti nadchly a děti aby rády malovaly. Nebo cokoli jiného. Ale nutit je nesmějí nikdy. A navíc, neznám dítě, které by čučelo na vypnutou televizi, protože konkrétně v naší školce se televize jako kulisa nepouští, a to ani pro ty případně se nudící děti. A takové jsem tam taky neviděla.
Ale fakt je, že u nás se děti opravdu nenutí.
A s těmi procházkami také nesouhlasím. Jsem ráda, že u nás ve školce se to nepraktikuje. Nevidím žádnou zábavu pro dítě v tom, že se drží za ruce a po dvou způsobně pochodují ze školky někudy zpátky do školky. Jen ať se vyřádí na hřišti. Taky chodí na výlety, půldenní. Ale to je pro děti něco jiného. Kdyby to bylo každý den, tak by je to nebavilo.
Mimochodem, bydlím ve městě.
Školku pro mého nejmladšího - 2,5 roku - jsem vybírala podle různých kritérií. Jedním z nich byl můj požadavek, aby s takto malými dětmi nechodili na procházky, samozřejmě na zahradu ano, ale ne za špatného počasí. Pro většinu z oslovených školek to bylo naprosto samozřejmé.
Nicméně, jsem opravdu ráda, že konkrétně já si můžu vybrat, kterou školku bude mé dítě navštěvovat. A ty rodiče a děti, kteří na výběr nemají, skutečně lituji.
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Nesouhlasím s Tebou 

(20.2.2005 19:40:14)
Xantipo, a Ty dáváš dítěti ÚPLNOU volnost v tom, co jí? --- My sice dáváme synovi často na výběr, ale takříkajíc odsud posud. Když hodlá jíst místo pořádného jídla čokoládovou tyčinku, tak mu ji zatrhnu, ať se mu to líbí nebo ne. A abych vařila oběd podle toho, co si přeje mé dítě, to si taky nemůžu dovolit (ani by to v jisté době nebylo zdravé pro syna, protože trpěl chronickou zácpou - a nejvíce miloval rýži; tu jsem mu tedy dopřávala tak nejvýš jednou týdně, protože by jinak měl problémy a holt MUSEL jíst brambory, byť se mu to stokrát nelíbilo). --- Kromě toho, když si třeba vybere, že chce jíst puding, pribiňák apod., načne ho a začne ofrňovat, a máme před výplatou, tak si taky nemůžu dovolit vyhazovat rozdělané a snášet mu modré z nebe. --- Ne že bych to tedy s tím nucením bůhvíjak přeháněla, když mám možnost dát výběr, dám výběr, ale někdy je situace (především finanční) taková, že holt MUSÍ JÍST, co je, i kdyby se stavěl na hlavu. Na tom podle mě není nic špatného.
M.
 Xantipa 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Nesouhlasím s Tebou 

(21.2.2005 10:51:34)
Můj syn např. nepozře jakoukoli houbu, ani žampion. Tak je prostě nejí. Nesnědl by bílou polévku, banán. Květákový mozeček ve školce taky ne, asi pro tu barvu. Jinak si samozřejmě nemůže říct, že místo oběda chce čokoládovou tyčinku. Ale může chtít k obědu třeba brambory, my máme rýži, apod. Navíc o víkendech běžně dělám více příloh, např. knedlíky a rýži, brambory a těstoviny, aby bylo na výběr. Když vařím, většinou dávám dětem na výběr ze dvou jídel. Není to tak, že uvařím a pak jezte.
Ale rozhodně je nenutím do jídla. Pokud při obědě řekne, že už nechce, protože měl polévku, tak už nejí. Jídlo dám do lednice a sní ho, když má hlad.
A nechci, aby mu ve školce nutili jídlo, když nechce jíst. Pokud by vysloveně nesnášel např. brambory, prostě bych mu je nenutila /naštěstí to tak není/.
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Nesouhlasím s Tebou 

(21.2.2005 11:39:52)
Jo, já taky synovi nenutím jídla, která vyloženě nesnáší, anebo prostě když vím, že toto zrovna nejí, tak mu to nevnucuji. Spíš jde o ta jídla, která normálně jí, ale TEĎ si prostě vyvzpomene, že TEĎ to jíst nebude (a to i přesto, že to včera jedl). Jinak - dávat synovi vždy na výběr nejde už jen z toho důvodu, že mu dost často při takovém výběru trvá nejméně půl hodiny (nebo i hodinu a více), než se pro něco rozhodne, a většinou to opepří kňouráním, že nic z toho nechce a nechutná mu to (ačkoliv den či dva před tím to jedl; teď mám na mysli třeba mléčné výrobky apod.) A co se týče dojídání jídla, tak z toho taky nedělám kovbojku. Pěkně "si" mě vycvičil - když kolem třeba třičtvrtěroku věku snědl k obědu JEDNU LŽIČKU mixovaného jídélka po dlouhatánském přemlouvání, byl to úspěch!!!
Jinak, když jsi ochotná vařit několik druhů jídel k obědům, klobouk dolů, ale na tohle já teda nervy nemám, obzvlášť, když si do toho syn stejně zpravidla jen ďobne (kromě knedlíků a rýže, ty by mohl kdykoliv). Vařit dva chody jen pro to, abych popatřila na dvojnásobně otrávený obličej svého syna, na to fakt nemám chuť:o))))
M.
 Xantipa 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Nesouhlasím s Tebou 

(21.2.2005 12:05:34)
Nevařím více druhů proto, že bych snad neměla co dělat. Je to čistě z praktických důvodů.
1. je nás pět
2. mám uvaříno najednou /při jednom bordelu/, takže zbyde na večeři a i na druhý den /někdy i pro všechny členy domácnosti/.
3. manžel pracuje v nepřetržitém provozu, takže jí v různou dobu a ještě si musí vzít něco s sebou do práce /aby neměl 2x za sebou úplně stejné jídlo/
Takže já tím šetřím čas, protože v pěti lidech je už pořádná spotřeba jídla a na jeho přípravu je potřeba i spousta času.
 Toranoko 
  • 

Re: Re: Re: Re: Nevim 

(18.2.2005 14:42:45)
Podle me Shrek moc nesmyslny neni, je to proste klasicka pohadka, kde dobro vitezi nad zlem. To znam teda horsi veci...
 lida +2 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Nevim 

(18.2.2005 14:56:14)
mimochodem, me se take Shrek libil, byli jsme na Shrek 2 v kine cela rodina a jak mi stari/tak holky jsem se vsichni velmi dobre pobavili. Je tam neco pro kazdou generaci a velmi hezky humor.
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevim 

(19.2.2005 0:21:24)
Toranoko, Lído, mně na Shrekovi a Disneyovkách a dalších dílech štve ta úžasná podbízivost ilustrací. Když se porozhlídnu po českých ilustracích, tak co výtvarník, to jiný rukopis. Samozřejmě že se i mezi českými ilustracemi najdou takové, které mi nejsou moc po chuti, ale pořád je to aspoň snaha o umění, byť třeba ve zkratce. Když se podíváte na Milera, Smetanu, Krejčovou, Plickovou, Borna, Faltovou, Zmatlíkovou, Ladovou, z nových třeba Annu Neborovou nebo Martinu Skalu, tak každý má svůj styl, svoji zkratku, svůj způsob, jak se sám vypořádal s potřebou výtvarně vyjádřit svět. Má to švih, má to vnitřní náboj, každý je něčím jiný a neopakovatelný. --- Zatímco Disney je továrna, kde kdosi kdysi vytvořil styl, ve kterém skrytě manipuluje s dětským divákem (viz velké sametové oči, nakrčený nosík, mírně, jakoby dětsky udiveně našpulené pusinky...) - a ten už padesát nebo kolik let vytváří na běžícím pásu postavičky, které mají za úkol jediné: přinést výdělek do kasy (zbývá tam taky místo na konkrétní myšlenky na konkrétní děti?...). --- Výjimku dělám, a to v případě Sněhurky. To si myslím, že má své místo v kinematografii i v mém srdci - pochopitelně hlavně kvůli písničkám.
Shrek mi navíc hrozně vadí tím, že je nejen vytvořený patrně v "továrně", ale hlavně počítačově. To už je tak umělé, že se mi z toho dělá zle. Nemám nic proti počítačům (jak vidno z toho, že tu relativně často a ráda brouzdám na netu), a beru počítačovou technologii třeba při tvorbě dokumentů o vyhynulých zvířatech (či prapředcích člověka): před tím naopak smekám, obzvlášť, když jsem třeba viděla dokument, kolik informací ti lidé zpracovávali, a jak hodně si na tom dali záležet - a že v podstatě sami prováděli určitá vědecká bádání či spekulace. Ovšem počítačem tvořit umělé podbízivé zkratky, to je pro mě dost málo "umělecké". (Ale málo platné, patrně se to ani nám nevyhne; ačkoliv kdo ví, synovi jsem například chtěla právě tu Sněhurku před asi dvěma lety koupit, a jemu se to už na první pohled nelíbilo, a nelíbily se mu ani některé další knížky, které byly z těch "podbízivějších"...)
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevim 

(19.2.2005 0:41:24)
Jo, abych se neprezentovala jako zapřisáhlý odpůrce nečeských ilustrátorů, tak třeba takový Felix (knížku ilustrovala Constanza Droopová) je mi dost sympatický - jednak proto, že samotný děj dobrodužně a zábavně, ale přesto poprvé seznamuje se zeměpisem, a jednak proto, že ty ilustrace jsou osobité, neopakovatelné, své (samozřejmě i kolem Felixe se rozvířila vlna nezbytných doplňků, které jistě mají za cíl vydělat; nicméně je to mnohem originálnější než Disney, kterého koneckonců napodobuje kdekdo). A pak se mi třeba hrozně moc líbí knížka Zvědaví medvídci hledají poklad; je přeložená z němčiny, u autorek není rozlišené, která psala a která ilustrovala; tam je zase perfektní nápad - knížka pomocí dobrodružství nenásilně upozorňuje na to, že cenné nejsou peníze (poklad), ale spousta jiných faktů, a ještě je za každou kapitolou (je jich bezmála 60) úkol typu bludiště, skrývačka nebo hledání rozdílů. A pochopitelně jsou krásné i ilustrace - zase své, originální, osobité. --- Tak u takových případů naprosto nerozlišuji, ze které země ilustrace pochází...
 Šáry 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevim 

(19.2.2005 9:10:42)
Mirko,

a viděla jsi vůbec toho Shreka?

To není klasická podbízivá disneyovka, to je chytrý a vtipný příběh o tom, že není až zas tak důležité, jak kdo vypadá, ale jaký je. Že stojí za to mít dobré kamarády.

Ta počítačová animace je naprosto úžasná, je to zase další krok dopředu (osobně v principu nevidím rozdíl mezi takovým Krtečkem nebo Zahradou a Shrekem, jen v tom, že dneska jsou technologie mnohem dál), není to uslintaně sentimentální a najdou si v tom něco děti i dospělí.

Pro mě to je jednoznačně pozitivní film a s dítkem ani ne dva roky jsme ho už viděli x-krát.
 Šáry 
  • 

A ještě Shrek 

(19.2.2005 9:55:20)
a mimo jiné to lze použít jako skvělou výukovou pomůcku angličtiny.
A královnu v originále mluví skvělá zpěvačka a herečka, muzikálová Mary Poppins a Eliza Doolitlová (divadelní, ne filmová) - moje milovaná Julie Andrews. A vůbec v "hereckém" obsazení anglické verze jsou dost dobré špeky - třeba král - John Cleese z Monty Pythonů, Antonio Banderas jako Kocour v botách... a to nemluvím o Eddie Murphym jako Oslíkovi, Mike Myersovi jako Shrekovi a Cameron Diazové jako princezně Fioně.

Prostě je to můj oblíbený film a v žádném případě bych neřekla, že to je disneyovský kýč - na to je to moc chytré a promakané.
 zufi 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevim 

(19.2.2005 13:04:45)
Je to super film a moje dítko,byť dvacetileté se také baví,i ta mladší!
 Mike 
  • 

Re: Re: Re: Vim 

(19.2.2005 20:21:54)
Ms by melo predevsim splnovat kriteria, ktere zminujes (dovolim si byt neformalni). Kontakt s vrstevniky a vlidne vedena skupinka Ms deti "tetami", to je nejdulezitejsi aspekt predskolni vychovy. Deti si predstavuji pribehy, ktere jim tety ctou a maji moznost s vrstevniky uplatnit svou fantazii v hrach a s hrackami spise polyfunkcniho charakteru, tj. skladacky, polyfunkcni stavebnice (jednoduche tvary prvku umoznujici vysokou variabilitu), volne nestrukturovane vyziti ve tride i na zahrade, hudba, pohybove hry i tanec. Prace s rukama, materialy a barvami. Priprava jidla a stolovani. Jak asi pusobi IT expert ve spolecnosti, ktery si neosvojil zakladni stolovaci navyky ? :-) Nebo jiny expert, ktery neumi pozdravit a rici dekuji a prosim. Pusobi to smesne, ale casto se s takovymi -nacti az tricetiletymi experty na vselicos setkavam. Vlidne tety maji nesmirny vyznam pro dite zejmena v tom, ze tak ziskava prirozenou (ne vynucenou) uctu k bliznimu a ke skutecne dospelemu cloveku. Takovi lide mohou,a casto i schazi v dnesnich rodinach.
PC v Ms je opravdu az marginalni a skutecne nepodstatny prostredek vyuky, potazmo komunikace. Lepsi nez sebeinteligentnejsi PC s vyukou SmartKid ci s pristupem na Internet, je zive zviratko (morce apod.). Az budou takove podminky splneny ve vetsine dnesnich skolek, od tech nejmensich po ty obvodni (mestske) "velkokapacitni", az vsechny deti budou mit individualni pristup od svych tet, pak ma smysl zavadet plosne nejake SmartKid technologie (ostatne "plosne" je vzdy ploche). Nejdrive by mel byt v Ms pritomny duch, a to neni vzdy a vsude splneno, spise se nektere Ms tvari, ze podporuji tvorivost deti, ale jde mozna jen o jisty druh kulturni konzumace a soutezivosti, na splneni kriterii osnov.
Nehajim pozice konzervatismu ani sektarskeho alternativismu, jen ta jednoducha pravidla souziti mi casto ve spolecnosti schazi. Vetsinou to, co mame primo pred ocima nevidime a jsou to veci i jednoducheho pochopeni. Informatika je mym hobby i obzivou, a presto neshledavam muj nazor nijak paradoxni.
 Marta 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Vim 

(19.2.2005 20:45:42)
Tak v tom případě doporučuji činčilu - ta je vhodná i pro alergiky!
 Marta 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vim 

(19.2.2005 21:03:47)
Milado,
prosím dáte mi tip kde se dočtu o tom že činčila není vhodná pro alergiky - to totiž slyším poprvé. Činčila je snad jediný chlupatec, který se právě doporučuje alergikům, kteří nemohou mít morče či křečka.
A dále prosím o odkaz kde se dozvím co to znamená " alergizovat epithelium?"

Děkuji,.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vim 

(19.2.2005 21:12:01)
Milado, já taky žiju v domnění, že činčila je vhodná pro alergiky a může být v kontaktu i s miminkama.
 EvčaK 


činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 13:22:21)
Možná jak pro který alergiky. Naši kluci jsou oba alergičtí na prach v jakékoli podobě, roztoče, chlupy... Kdyby byli delší čas s jakůmkoli chlupatcem, chodili by pořád s ekzémem. Můj taťka činčily před lety choval. Nemám pocit, že by se krom větší čistotnosti nějak lišily od jiných malých zvířátek. Takže určitě s Miladou souhlasím. Do školky taková zvířátka nepatří. A ona ví o čem mluví. Taky má doma alergiky, akdyž potřebuju nějaké informace, na její zdroje se můžu spolehnout.
 Marta 
  • 

Re: činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 13:48:04)
Všimla jsem si že o alergiích toho Milada ví opravdu hodně, přesto se nespokojím s informací, že když Milada řekne že činčila není vhodná pro alergiky, tak tomu tak je a hotovo.
Já jsem totiž taky alergik a činčilu mám už 4 roky - pořídili jsme si ji po té co jsme se dočetli ( a ověřovali si na veterinární klinice a chovatelů činčil) o tom že činča vhodná pro alergiky (klasika prach, roztoči, pyl, lupénka, atop, astma - nic speciálního co postihne jen 1 člověka z tisíce) je - no v našem případě se to potvrdilo, činča se nám osvědčila.

Netvrdím že je vhodná pro všechny typy alergií, tu kterou zminovala Milada neznám, i proto jsem ji prosila at mi dá odkaz kde se dočtu víc o tom typu alergenu, o kterém Milada v soucislosti s činčilami psala.
 Líza 


Re: Re: činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 13:59:02)
Marto, ale jsetli jsi alergik, tak bys měla vědět, že argumenty jako "mně činčily nevadí, tak je alergici můžou" jsou mimo mísu. Já jsem alergička a nevadí mi kočky. Znamená to, že do školek dáme kočky, protože alergikům nevadí?
 Marta 
  • 

Re: Re: Re: činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 14:07:18)
Lízo,
asi jsme si nerozuměly, já netvrdila že když mě činčily nevadí, jsou vhodné pro alergiky. Já jen psala že doposud jsem měla jiné informace a zkušenosti v oblasti alerie-činčily. Z toho důvodu mě zaujala informace kterou napsala Milada. Bohužel jsem při pátrání po netu nebyla úspěšná, abych se o tom dověděla více, proto jsem jen požádala a t mě nasměruje kde potřebné informace hledat, nic víc.
A o nevhodnosrti činčil ve školce jsem psala hned v následujícím příspěvku. Vážně nevím proč jste se do mě tak pustily, možná proto že užívám málo smajlíků?
 Líza 


Re: Re: Re: Re: činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 14:11:57)
Kvůli tomu určitě ne, jen jsme si nerozuměly
 Cockney 
  • 

Re: Re: Re: Re: činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 14:24:05)
Pri prvnim pokusu patrani na netu jsem nasla napr.:
http://www.esoterix.com/prodserv/test_menu/test_detail.asp?center=allergy&testid=103
http://www.chinguide.co.uk/chins_as_pets.htm
http://www.erodent.co.uk/BeforeYouBuy.htm

Tak si to muzes o cincilach precist.
C
 Marta 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 14:39:47)
Cookney,
děkuji za odkazy, mi co vládneme němčinou si pravda moc nepočteme :-)

MIlado,
o alergizaci slin slyším poprvé, děkuji za tip.
Je fakt že co si lajznu u sebe, neriskovala bych u dítěte.
 Cockney 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 14:48:18)
Ten prvni je hodne prehlednej, je to laboratorni nabidka testu na alergii, objekt je: cincila - chlupy a olupujici se pokozka.
 Cockney 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 15:35:59)
V nemcine jsem nasla referenci na clanek v Pneumologe: Wesarg, G.; Bergmann, K.-Ch.: Sensibilisierung gegenüber Chinchilla bei Exposition im Haushalt. Pneumologie 2002; 54; 9: 373 – 374.
 Marta 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: činčily ve škoce ne. 

(21.2.2005 21:26:08)
Milado,
děkuju za odkaz!
 Marta 
  • 

Re: činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 13:50:43)
.. ale o tom že činčily do školky ne, v tom se shodneme - nikoliv z důvodu alergií ale z důvodu toho že činčila je noční zvíře a doporučuje se až pro starší děti, které budou respektovat její obrácený režim :-)

 EvčaK 


Re: Re: činčily ve škoce ne. 

(20.2.2005 13:56:55)
Taky jsem to nemyslela tak, že co řekne Milada je "svaté". Ale nelíbila se mi reakce na její příspěvek. Tak jsem jen chtěla říct, že rozhodně není "mimo mísu". Čí reakce to byla nevím a nejsem z těch, co tu kopírují útržky, aby dokázali či obhájili svá slova. Bez urážky nejmenovaní - jen na to nemám čas a ani chuť - kdyby se náhodou někdo ptal, co že se mi na těch reakcích nelíbilo...
Někdy tahle psaná slova zní ostřeji, než je myslíme. Docela bych ocenila možnost smailíků i v diskusích.
 Psychouš 
  • 

O čem to bylo? 

(17.2.2005 11:07:05)
Tak jsem se dozveděl, že "žijeme v informační společnosti" (3x) a že školy víc na východ mají míň počítačů než my a my zas míň než Skotové. :-)

Beru, že článek byl asi psán jako zpráva ze služební cesty. :-) Snad jediné, co mělo nějakou informační hodnotu, bylo to o webové stránce dítěte. Vidím za tím spíše dobrý byznys pro provozovatele, jak tomu vzdy ve statnim sektoru (školství zvláště-Indoš) bývá.

Já bych spíše doporučoval, ať si dítě píše deník papírový. Spíše mu totiž hrozí, že v dospělosti nebude umět používat pero, než mobil.
 Gréta 


Re: O čem to bylo? 

(17.2.2005 11:18:51)
Tento článek mi přinesl pouze informaci o tom, kterak se MŠ snaží jít s dobou. Přijde mi dost rozdíl, jestli počítač bude využívat paní ředitelka nebo děti ve třídě. Mám spíš zájem o to, aby si mé dítě ve školce hrálo, než aby sedělo u počítače. Na to je podle mě času dost ve škole. Moje dcera je ve 3. třídě a počítač ve škole ještě ani neviděla. Ale upřímně nevím, proč by měla - že by něco vyhledávala na internetu? Nebo hrála hry, chatovala se spolužáky? A co by na něm dělaly ty děti ve školce?
 JaninaH 


Re: Re: Re: Re: O čem to bylo? 

(17.2.2005 13:22:36)
Milado, :-)))
Tohle právě na dětech miluju, že mě nutí se pořád něco se učit. Já už umím i chemii, kterou jsem jako dítě nenáviděla, o počítačích ani nemluvě.
Počkej, až začnete dělat olympiády! Copak jezera, ty si najdeš, ale zkus třeba zjistit, kolik je v číslech 1,2,3...1000 takových čísel, které nejsou dělitelné ani 2,3,4,ani 5. To je teprve výzva! Když umíš s EXCELEM, je to hračka.
J.

 Gréta 


Re: Re: Re: O čem to bylo? 

(17.2.2005 13:41:27)
Díky za informaci, takový kroužek by se nám taky hodil. Toto bych dceru sice mohla učit sama, ale nejsem příliš učitelský typ a tak radši něco podobného seženu formou kroužku. Zdravím!!!
 Zuzana 


Re: Re: Re: O čem to bylo? 

(18.2.2005 22:48:10)
Milado,

a k čemu potřebuješ osmiletému dítěti vysvětlovat sítě?:-))
 Zuzana 


Dítě a sítě 

(19.2.2005 14:50:51)
To neber jako prudění:) Já netušila, že devítileté děcko můžou zajímat sítě. Ale proč ne? Nakonec, děti se často zajímají o tytéž věci, jako jejich rodiče:-))
 EvčaK 


Re: O čem to bylo? 

(17.2.2005 12:30:23)
Tak jsem zrovna dnes přemýšlela, kdybych chtěla nějakým článkem přispět na rodinku, tak proč bych ho psala a o čem by to mělo být. Musím zase jednou souhlasit s Psychoušem, že tenhle článek byl nadbytečný, bez zajímavých informací a čas strávený čtením považuju za vyhozený.
 EvčaK 


Re: Re: Re: O čem to bylo? 

(17.2.2005 12:58:50)
Milado, dík za tip. Upřímně bych se neodvážila, když znám Tvé články na toto téma. Leda ve spolupráci. Já dodám omáčku a Ty fakta. např. Co říkáš?
 Lida +2 
  • 

Nevim, nevim, jestli autorka sluzebni cestu pochopila 

(17.2.2005 12:42:47)
Po precteni clanku , ktery (souhlasim s psychousem), mi nedal mnoho informaci, tak ale mam pocit, ze autorka na sve sluzebni ceste jaksi nepochopila, o cem pocitace ve skolkach jsou. Ziji v UK a moje dcery ve skolce pocitace maji. Ale, na tomto pocitaci ani nechatuji, ani se neperou se sekrarskou skolky o to, kdo bude pouzivat office, ani si nehraji tupe hry.

ONI POCITAC POUZIVAJI JAKO DALSI VHODNOU VYUKOVOU POMUCKU!!!!!!!

Takze vyuzivaji programy a cviceni, specialne vytvorene pro tuto vekovou skupinu. Mezi tim se nauci spravne klikat mysi, download ruzne dalsi veci, ale prvotnim ucelem je napriklad "zdokonalit" je v matematice, ci cteni, ci prirodopisu atd. Samozrejme, ze se seznami take s tim, na Internetu jsou dalsi vhodne programy pro tyto deti jako Cebbebbes, Nick junior apd., kde jsou dalsi "vyukove" programy.

Ono totiz tady v uK se deti do skolky chodi ucit, vzdelavat, poznavat, socialne se kontaktovat - ne hrat a chodit na prochazky (s vyjimkou prochazek cilenych za poznavani prirody apd.)

Snad se mi ani nechce verit, ze existuji skolky, kde se deti divaji na televizi a jenom si hraji? Skolka nema byt misto na "hlidani", skolka je vzdelavaci instituce!!!!!
 Líza 


Re: Nevim, nevim, jestli autorka sluzebni cestu pochopila 

(17.2.2005 12:50:22)
Já školku nepovažuju za vzdělávací instituci. V tom se zřejmě naše pohledy liší, asi dost diametrálně.
 Lida +2 
  • 

Re: Re: Nevim, nevim, jestli autorka sluzebni cestu pochopila 

(17.2.2005 13:50:10)
Lizo a Psychousi,

MS je vzdelavaci instituce i v CR (uz ten nazev materska skola!), samozrejme, forma vyuky je jina, ale deti se tam maji "ucit" a socializace je jedna stranka kurikula, ale maji i ostatni - jako zaklady znalosti o prirode, vytvarna vychova, samostatnost; hudebni vychova, tanec (koordinace) atd. Co si myslite, ze se ucitelky na Stredni ped. skole uci? Na jednu stranu chcete, aby matky doma s detmi neustale neco delaly (cteni, hry na rozvijeni apd.) na druhe strane od MS nic takoveho nepovazujete. Ono totiz hrani v te MS by melo byt korigovane, ucelne. Ne bezucelne!!!

MAm pocit, ze vubec nevite, co je to vzdelavani a uceni. Zejmena co se tyce tohoto veku, kdy deti jsou jako "houby" a vstrebavaji vsechno velmi rychle. Uceni se neni o tom, sedet v lavicich a pasivne poslouchat!
 Líza 


Re: Re: Re: Nevim, nevim, jestli autorka sluzebni cestu pochopila 

(17.2.2005 13:56:55)
Lído, obávám se, že můj postoj v tomto (jako v jiných věcech) asi pro tebe nepochopitelný zůstane (vzhledem k tomu, že podle toho, jak píšeš, jsi hodně výkonově orientovaná). Já považuju za mnohem důležitější než výkonové a vědomostní vzdělávání, aby se v tomhle věku dítě rozvíjelo emočně a sociálně. Zatímco ty vědomosti dohonit může, to ostatní ne.
A proto si přeju, aby se mé dítě ve školce především přátelilo (což s PC jaksi nejde), učilo se žít s ostatními dětmi a co nejvíc si hrálo.
Nechci, aby to vyznělo, že jsem proti tomu, aby předškolní děti uměly zacházet s PC, ale mně tedy zrovna tohle ve školkách nechybí.
 Psychouš 
  • 

To je omyl 

(17.2.2005 12:53:10)
Pletete si funkci školky u nás s funkcí školky v Británii.
Děti v Česku se začínají vzdělávat až na základní škole v 6-7 letech.
Myslím, že to tak je dobře.
 Evule,Vojta 5/04,Hynek 5/06 


Re: To je omyl 

(17.2.2005 13:00:49)
Ja si naopak myslim, ze deti se vzdelavaji - uci od doby batoleci, jestli ne drive. Ono i tou hrou se vlastne uci. Postupne si rozsiruje sve zatim ziskane poznatky. I kdyz stavi kostky, ziskava informace o tom, jak je na sebe hromadit, aby nespadly a treba kominek byl vyssi a vyssi.
Nemyslim si,ze deti ve skolce by sedely pred pocitacem, kdyby je to nebavilo a svym zpusobem si nehraly. Ony za to nic nedostanou - kdyz se to "nauci", stale to povazuji za hru. Hru na dospele, vzdyt v tom jejich hra prevazne spociva, ze se snazi napodobi dospele.
 Líza 


Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 13:08:58)
Děti se učí od narození nebo vlastně už před ním. Ale vzdělávání je něco jiného. Ne že by ve školkách vůbec nebylo a nemělo tam být, ale myslím, že účelem a prioritou má být až ve škole.

Nenechávám děti růst jak dříví ajejich nadání se pokouším rozvíjet - třeba v kroužcích. Ale ten bazál, který chci od školky, je opravdu ta socializace, zařazení do kolektivu dětí a schopnost s nimi komunikovat a soplupracovat.

Moje starší dcera (příští rok půjde do školy) umí zacházet s PC, umí používat textový editor, umí narozdíl ode mě sestavit prezentaci, používat různé grafické prográmky atd....mladší zatím není schopna zkoordinovat myš a obrazovku :-))))), ale od školky tohle nechci. Ve školce chci především tu sociální stimulaci.
 EvčaK 


Ve školce komunivat aktivně a ne za PC 

(17.2.2005 13:16:17)
Souhlasím s Lízou. Já chci taky od školky, ať se tam syn vyřádí, vyběhá naučí se komunikovat, kamarádit s dětma. Do PC může čučet doma. Máme malý byt a nemocné sousedy a oba kluci si svou živostí nezadají. Na učení bude dost času ve školním věku. Ani ho nebudu učit dopředu písmena apod. Na co, aby se pak ve škole nudil? A na co by uměl už ve školce s PC, když ho nemá doma a v prvních třídách ve škole se na něm taky neučí? Zbytečně vyhozené peníze.
 Jana Z. 


Re: Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 13:44:33)
On to asi kazdy posuzuje podle toho co od skolky ocekava, ci jakou pro dite skolku ma..

Nase holka chodi jen na 3hodky dopoledne a ve skolce neni zadna tv ci pocitac, ale taky neocekavam, ze to bude jen odkladarna pro dite na vybehani a zarazeni do kolektivu - toho ma totiz od 12hod dal spoustu i tak..

Deti se uci nenasilnou hravou formou vsechno mozne od rozvijeni fantasie, vyrabi, mluvi, zpivaji, hraji si divadlo a pritom se uci, samozrejme maji velkou skolkovou zahradu a chodi do nedalekeho "lesa" (uvozovky, jelikoz zde lesy nemame:-)) ...maji vzdy projekt na nejake tema kterym se neco uci - ted to je "poznavame nase smysly" ...(tahla jsem do skolky koralky, vatu...jsem sama zvedava jak to v tomhle projektu chteji vyuzit, jejich napady jsou nekdy uzasne:-))
Nikdo ji neuci biflovat se pismenka ci basnicky..

Proto bych i chapala kdyby meli PC a pouzivali ho jenom jako dalsi z mnoha pomucek pri jejich praci detem neco priblizit a naucit ...
Ne jako neco, kam dite posadim at mam od nej pokoj..

jana


 Lida +2 
  • 

Re: Re: Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 13:52:19)
Jano Z,
presne s tebou souhlasim a dobre jsi pospala ucel skolky.
 Lucie, Amaia+Eneko+Julen 


Re: Re: Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 16:25:45)
Uz jsem se chtela rozepsat o tom, jak, stejne jako Lida, od skolky ocekavam vic, nez jen odlozeni se ci vyradeni, kdyz jsem se prokousala k prispevku JanyZ - Jano, moc hezky jsi to vystihla, souhlasim.
 Líza 


Re: Re: Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 18:56:18)
Ono fakt záleží, co čekáš a jak máš zorganizované věci kolem dítěte. Obzvlášť pokud píšeš, že chodíte na 3 hodiny denně a pak celé odpoledne máte svůj program - kde, jak jsem vyrozuměla, máte i spoustu té neorganizované zábavy s dětmi. U nás je to tak, že doopledne je tahle poloorganizovaná zábava ve školce, po obědě organizované kroužky ať ve školce nebo mimo ni...proto od školky chci, to co chci.

A poznávání přírody, vyprávění o lidových zvycích nebo rozvoj motoriky neberu jako učení, ale jako zcela přirozenou součást školkové hry...
 Iva(dvě dcery 6a8let 
  • 

Re: Re: Re: Re: To je omyl 

(21.2.2005 13:02:49)
Jsem pro pc ve školkach.Když naše starši dcera navštěvovala Mš měli tam pc.Sice ji moc nebavilo ,protože doma měla daleko lepší ,ale ostatni děti jej mohly využivat ,protože jej doma neměly.Nebojte nebývají tyto děti u pc pořád jen určity den a ne dlouho.I když naše dcery vyrustaji s pc od 3let nijak jim to neškodí ba naopak pomáhá.Starší dcera se před nástupem do prvni třidy naučila pomocí dětských programu sama počítat.Mladší nastoupi do prvni třídy až za půl roku ale už tedˇ rozezná písmenka a počítat do 10 už umí.Můj názor na pc je takový,že je velký pomocník.Jen se nesmí stát pojídačem času.Nenahradí dětem vychovu ,ale ulehčí vstup do dnešní technické společnosti.
 Psychouš 
  • 

Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 13:22:36)
To je chytání za slovo. V Británii to je opravdu jiné. Tam při nástupu do 1. třídy všechny děti musí umět abecedu a tuším i číst. A myslím, že nejen to.
 Evule,Vojta 5/04,Hynek 5/06 


Re: Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 14:13:12)
Ja jsem to nemyslela tak, aby deti ve skolce sedely za pocitacem "musely" neco splnit ...., ale pokud NEKTERE maji zajem, mohou si treba sednout s kamaradem k pocitaci a zkusit nejaky vyukovy program (nahazet do kosiku vsechna kolecka a pod.). Bydlim na vesnici a kdyby se v nasi skolce deti od rana do vecera divaly na televizi, nebo hraly hry na PC - jezdila bych s nima urcite jinam, kde se muzou "vyradit", zahrat si v kolektivu, treba kolo kolo mlynsky.
Ale za tim jak jsem psala, ze se deti i ve skolce vzdelavaji si stojim. Uci se o zviratkach, prirode, rocnim obdobi, uci se malovat atd. Uci se jak se maji k sobe chovat vzajemne, spolupracovat a tak. Mejte se Eva
 Lida +2 
  • 

Re: Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 14:14:17)
Psychousi,

ja nevim, kde jsi vzal informace o tom, ze deti v Britanii pred nastupem do skoly musi umet cist a psat a pocitat. Co ja vim, me deti nastupuji v zari, tak pocitat sice umi (do 20ti, scitat a odcitat do 5ti), par pismenek take, ale psat a cist jeste neumi. Tady se totiz do skoly nastupuje ve 4 letech!!!! (ale do zari je jeste daleko, takze se mozna cist nauci, protoze se to ve skolce nenasilnou formou (hrou) uci).

Pokud ale srovnavas deti 6ti lete, tak ano, protoze to uz jsou britske deti v 3ti tride, takze se od nich ocekava, ze jiz umeji cist, psat a pocitat tak jako od deti ve 3ti tride ceske skoly.

Pokud se tady mluvi o skolce tak je to vek mezi 3-4,5 rokem.


Je strasne zajimave, jak se ceske skolstvi vdalio od genia Jana Amose Komenskeho. V cechach, kdyz se rekne uceni, tak si kazdy predstavi, jak deti sedi ve skole a bifluji se vytrzene iformace nazpamet. V UK se naopak postupuje prave v duchu Komenskeho, kdy se deti uci hrou, ve skupinkach (mimochodem, deti v lavicich nesedi ale sedi na zemi, nebo v krouzku na zidlich apd.)


A navic, to nejdulezitejsi, co uz jsem tu rekla. Deti vyuzivaji pocitac ja dalsi vychovnou pomucku (kterou si sami, nebo pod vedenim ucitele ovladaji), ne jako hracku, ci snad zpracovavani nejakych dokumentu. Ale pranicko pro maminku a tatika k vanocum treba zvladnou.


 Lida +2 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 16:01:57)
Milado,

ja nevim o Aidine prisevku a o dvojcatech, ktera byla rozdelena (sice trochu padle na hlavu, ale zase bych se nedivila, ze to tady takhle nekdy dopadne), ale to je jiny problem, nez to, jestli chodi deti do skoly od 4rech.


Abych pravdu rekla, kdyz jsem se to poprve dozvedela,tak mi take vstavaly vlasy hruzou na hlave ... jak ty chudinky budou muset sedet v lavici, psat pismenka, kdyz jeste nemaji vyvinutou motoriku atd. atd.

Ale, nazor jsem naprosto zmenila, kdyz jsem se zacala o UK skolstvi zajimat hloubeji. A hlavne, kdyz jsem mela moznost videt, jak to jde v praxi.

Jednak je tady individualni pristup, takze deti jsou uceny individualne, cile jsou jim ukladany individualne a hodnoceny jsou individualne. Takze, tady jsou v jedne tride deti, ktere jsou velmi inteligenti, s detmi, ktere by v cechach byly ve zvlastni skole. Ale to vubec nevadi, protoze pani ucitelka pracuje zvlast se skupinkou "tech nadanych" zvlast se skupinkou tech slabsich a zvlast se skupinkou tech mezi. Cil neni nasadit nekteremu diteti "stigma" ale pracovat s tim ditetem tak, aby se z neho dostalo to nejlepsi, co je schopne. Takze, nadane dite nebude hodnoceno vyborne, jenom proto, ze zvlada skvele veci "povinne" co jsou v kurikulu, protoze to dite ma na to, aby zvladalo daleko vyssi cile a naopak, dite se specialnimi potrabami nebude hodnoceno spatne jenom proto, ze neni schopno dosahnout jenom minimum kurikula.

No A diky tomu, ze ty 4 leti se uci "hrou" tak nevidim vubec problem, proc by se 4 lete dite hrou nemohlo ucit!? Oni se ve finale tou hrou nauci i psat a pocitat. Tady ty deti opravdu nesedi v lavicich a nemusi se nic drilovat nazpamet. To je ten rozdil. Deti sice ukoly maji, ale uplne jednoduche, (a az kdyz jsou ve vyssi tride, mozna odpovidajici 6ti letym).
Vis, moje dcery navstevuji Montessory skolku od 2,5 let,v teto skolce se take "uci", maji individualni pristup, neexistuje volna hra. A presto, nejen moje holky, ale i ostatni deti, ktere tam chodi, tu skolku uplne miluji. Jsou tam stastne. A pritom co se tyce dovednosti, jsou daleko samostatnejsi, maji daleko vyssi sebejistotu, dokazi vyjadrit svuj nazor, nejsou ustraseni z dospelych. Nemam pocit, ze by jim to na detstvi ubralo, vubec ne.

Jedine, ceho se trochu bojim je to, ze jedna z holek si obcas jeste rada odpoledne zdrimne. Tak se trochu obavam, ze bude odpoledne unavena (skola konci ve 3 odpoledne), ale to je asi tak to jedine.

UK skolstvi ma jine, a velke problemy, je jich mnoho, ale nesouvisi s tim, zda deti chodi do skol od 4rech nebo od 6ti (uprime receno, me 6 prijde velmi pozde. Ja si moc dobre pamatuji, jak jsem ve skolce v 5ti letech trpela a nemohla jsem se dockat az budu ve skole. Uplne jsem skolku potom nenavidela. Naucit cist a psat jsem se ve finale v tech 5ti naucila sama, protoze jsm proste byla frustrovana, chtela jsem se ucit, chtela jsem cist,..ale zatim jsem choidla s "mrnatam" do skolky)

 EvčaK 


Nadměrné učení 

(17.2.2005 17:28:20)
A už vůbec si nedovedu představit 4leté hyperaktivní dítě, jak se do 3h, bez spánku něco učí. I kdyby lehčí formou, než na našich školách v 6ti letech.

Já chci, ať si moje děti užijí dětství a volnosti, jak jen to jde bez zbytečných povinností. Když Ti bylo Lído 5 a chtěla jsi se mermomocí učit víc, mohli Tě rodiče dát do nějakého kroužku nebo Tě učit sami, ale takové nejsou všechny děti.
 Lida +2 
  • 

Re: Nadměrné učení 

(17.2.2005 18:15:44)
Evco K,

kazdy ma samozrejem jine pozadavky a jina ocekavani od svych deti.
Ja jsem jenom vyjadrila souhlas s Britskym systemem, ze deti zacinaji skolni dochazku uz od 4rech. Formou hry. Je to takova vice korigovana skolka. Zase deti se zde uci pomaleji. To neni jako v cechach, kde je tedy necham rust v obdobi, kdy prijimaji informace bez toho, ze by vubec tusily, ze se neco uci (necham je rust jako zeleninu) a pak je v 6ti letech posadim (pomalu privazu) do lavice a zacnu na ne chrlit uzasne mnozstvi informaci a ty deti doslova pretezuji (mam zkusenost, 1 rok jsem v prvni tride ucila).Pak je pripadne jeste oznamkuji od 1-5, cimz je vlastne demotivuji, protoze uz pri 2jce jim davam na jevo, ze nejsou dost dobri. Tady na to jdou pomalu, bez pretezovani. Kazdy ma svuj individualni cil a je prece nespravedlive, srovnavat nekoho (byt slabsiho), kdo se opravdu snazi, s nekym , komu to jde samo, ale sam pro to nic neudela. Proste mi to prijde lepsi. Kazdy ma jenom takovy cil, ktery muze dosahnout (s trochou pile), tak aby deti zustaly motivovane.

A take jsem vyjadrila sympatie s tim, ze pouzivat pocitac jako dalsi vyukovou pomucku na MS je jenom dobre a otevira nove prostory a formy, jak nenasilne a zajimave predavat nove informace, s tim, ze deti se nauci pri tom ten pocitac take ovladat a neboji se ho. To cviceni na tom pocitaci muze byt jak individualni, tak ale i kolektivni. Muze ho delat cela skupinka det. Jak se maji deti naucit socialnimu citeni a spoluprace ve skupine, kdyz by nemely zadny ukol, ktery musi spolecne ve skupince resit?????
 EvčaK 


Re: Re: Re: Nadměrné učení 

(18.2.2005 7:37:39)
Ahoj Milado, to je super informace o tréninku podle Elkonina. Hned si to píšu a zkusím si o tom něco najít. Mám dva roky na to, abych to "prosadila" do naší školky. Aby si to Nik ještě "prubnul". Jemu by to určitě prospělo. Jestli máš nějaké bližší info, nebo tipy, kde hledat, tak je prosím zveřejni. Nebo mi to písni na mail. Moc díky.
 MirkaEyrová 


Re: Nadměrné učení 

(17.2.2005 18:37:21)
Lído. Vzhledem k tomu, že o školství v UK nebo kdekoliv jinde na světě nevím zhola nic, nebudu se pouštět do žádného komplexního hodnocení. Jen jeden postřeh. Myslím si, že když si děti VŮBEC NEMOHOU volně, samy, dle své chutě a výběru pohrát, že je to taky ne zrovna vhodný extrém. Jsou, myslím, dost ochuzené o "hravou nutnost" si SÁM něco vybrat, SÁM něco vymyslet, SÁM něco zorganizovat nebo připravit. Říkáš, že v UK jsou přesto děti dosti samostatné. Hm. Snad. Nemohu soudit, nikoho z cizích zemí neznám. Ale přidám postřeh od svého syna. Když jsme často byli spolu pryč a on neměl možnost si SÁM nějak hrát, když pak náhle tuto možnost získal, nevěděl, co by, jak by, a kňoural a dožadoval se pozornosti. Teď, co chodí do školy, už přece jen má toho času víc (tedy, měl - teď přešel na jinou školu, zdlouhavě na ni dojíždíme a vracíme se v šest večer, takže to zase asi bude trochu jiné) - a není tak BEZRADNÝ. Teď je třeba týden nemocný. Částečně si hrajeme spolu, částečně trochu sledujeme video nebo přímý přenos Kouzelné školky - a částečně si vymýšlí dle své fantazie své vlastní zábavy a hříčky. Myslím, že děti, které jsou celé dny organizované, jsou o tuto možnost samostatnosti velmi, velmi ošizené. --- Jinými slovy řečeno, jakkoliv se mi na synově MŠ nelíbilo, jak moc si to tam učitelky zjednodušovaly, přesto jsem pro, aby určitá, byť ne moc velká část z denního programu školek byla ponechána volné hře dětí.
M.
 Lida +2 
  • 

Re: Re: Nadměrné učení 

(18.2.2005 12:54:41)
Mirko,

mas uplnou pravdu. Tzv. "volna hra" v zivote ditete hraje dosti dulezitou roli. Je to take jedna z vytek systemu Marie Montessory. Ale, pokud se nad tim zamyslis, tak deti maji organizovano ve skole 6 hodin, vzhuru jsou obvykle 14 hodin, takze maji stale 8 hodin na to, aby se mohly volnou hrou zabyvat at uz "after school club" (ekvivalent ceske druziny, nebo setkavanim s kamarady doma (v uK velmi oblibene, pozvat si spoluzaky domu po skole a hrat si) ci hrani o samote. Takze ja si myslim,ze na volnou hru stale maji dost casu.
 Lida +2 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 18:29:09)
Milado,
ja opravdu nemohu komentovat ten prispevek o tom, jestli jedno z dvojcat bylo prijato o rok drive, nebo ne. Samozrejme se to mohlo stat, ale na druhou stranu si mylsim, ze i tady by urady pochopily, ze je to preci jen nesmyls. ALe opravdu komentovat nemohu.


Co se tyce toho spani, ano, to ja si take myslim,ze je problem. Ale zase vim, ze si deti brzo zvykaji. Honde maminek popisuje, ze jejich deti se prvni pololeti vracely unavene, ale pak si zvykly,a uz to bylo vporadku. Druhy rok, tj. od 5ti uz to nebyl problem zadny (myslim, ze i v ceskych skolkach deti od 5ti let uz nemusi spat? A nebo se mylim?)
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 18:59:47)
Lído, bohužel se mýlíš. Záleží patrně na tom, jací lidé se ve školce sejdou. Vím o jedné konkrétní školce, kde předškoláci (pětiletí) už nespí, vím o další, kde spí všichni, ale když někdo nespává, tak ho nechají tiše si hrát - ale zase v synově školce spaly všecky děti bez výjimky, anebo musely aspoň ležet v postýlce. --- Vzhledem k tomu, že syn nespal přes den od dvou a půl roku, tak jsem nakonec byla vděčná, že nechodím do práce a můžu ho brát v poledne domů (ačkoliv původně jsem plánovala, že by tam aspoň jedno odpoledne týdně trávil, ale to žel vedení MŠ nepovolilo).
Já beru to, že by se děti od malička měly nějak učit, rozumnou formou. Ale jak tady Milada podotýká, to, že se děti neučí povinně v MŠ už od čtyř let, ještě neznamená, že nutně nemají přísun informací. Děti mohou chodit do kroužků (počínaje keramikou a výtvarkou přes pohybové a taneční až k angličtině), mámy nebo tátové mohou s dítětem listovat encyklopediemi, roztrhl se pytel s různými knížkami úkolů pro předškoláky, může se chodit do divadel, na výstavy nebo na jednodušší koncerty (na klasické by malé děti asi pořadatelé, pravda, nepustili), může se chodit do přírody a rodiče mohou dětem vyprávět o tom, co právě spolu vidí - zkrátka, možností je mnoho. Ovšem je fakt, že ne všichni rodičové na to mají čas, většina mamin je tu nucena, zpravidla z ekonomických důvodů, chodit do práce, a dítě je z MŠ vyzvedáno kolem třetí, čtvré odpoledne. Takže pak samozřejmě nastupuje jako vychovatel MŠ, která by tyto informace měla dětem zábavnou formou poskytnout. Ale to zase nejspíš záleží na lidech, kteří se v té které školce sejdou - jaký program, jaké aktivity dětem připraví.
M.
 Jana Z. 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je omyl 

(17.2.2005 19:10:52)
:-)))Milado, Lido..

ja nedavno dost premyslela o skolstvi v UK ( i jsem se tady jeste v jine diskuzi ptala na nejake detaily).. kdysi jsem v UK rok byla, ted nas jedna z pracovnich moznosti hnala z nemecka do UK, ale starsi dcerka uz by tam byla skolou povinna

Mne tam vadi (a kvuli tomu moznost UK radeji sunem pryc)

a/ vek v kterem zacinaji
b/ hlavne doba tj. od 9-cca 15.30..(dite prakticky zacina chodit do prace ve 4-5letech)
c/ z toho vyplyvajici stejny kolektiv deti po vetsinu dne a nasledujicich x let (osobne si myslim, ze zmena kolektivu obcas neuskodi...)

proste dam radeji prednost zde sice ne tak individualni vyuce(ten zpusob vyuku je v UK urcite lepsi, to jsem tam videla), ale moznosti mit holku v poledne doma a jit mezi jine deti na nejaky krouzek nebo proste se jit vsichni (mam jeste jednu mensi) projit ci vyrazit na vylet..
Samozrejme vyhovuje mi to takhle i z duvodu, ze nechodim full time do prace, coz je moje rozhodnuti..

Kdyby v UK byla moznost vybrat si (nechat dite do odpoledne, nenechat ve skole) pak by to bylo super...
no tady je zase opacny problem, pro zenske ktere pracuji -druzina tady totiz vetsinou nenavazuje na skolu, takze dite musi domu na obed (coz u prvnacka je proste otazka mit nekoho doma atd..podotykam ze v jine casti nemecka to muze byt jinak)

jana
 Evule,Vojta 5/04,Hynek 5/06 


Re: Nevim, nevim, jestli autorka sluzebni cestu pochopila 

(17.2.2005 12:53:36)
Libil se mi Tvuj nazor, puvodne jsem chtela napsat, ze si taky myslim, ze pocitace ve skolce nemaji co delat, mozna na prvnim stupni, ale tak jskś to podala Ty, se mi opravdu libilo. Rovnez jsem zastancem "zlate stredni cesty". Pokud se deti o "praci" na pocitaci nedohaduji, ale uci se domluvit, nebo dokonce spolupracovat - proc ne.
 Leticie 
  • 

Nevíte prosím někdo... 

(17.2.2005 14:05:09)
zda existují nějaké studie, které by popisovaly negativní vlivy nadměrného hraní počítačových her? Mám osmiletého nevlastního syna a ten je na nich závislý. Než jsme to omezili, hrál i několik hodin denně a byl problém dostat ho bez konfliktu od počítače /ač je jinak velmi poslušný - až moc/. U mámy hrát nesmí, ale jeho nejoblíbenější zábavou je koukat jak si hraje jeho nevlastní starší bratr. Mluví skoro stále jen o těch hrách a o zbraních ač jsme vcelku pacifistická domácnost. Vydrží o tom mluvit celé hodiny. Zároveň odmítá jakákoliv osobní témata - moc mu je už necpu, ale je mi to líto. Teď jsem přišla na jednu hru, kdy se mi daří celkem nenásilně zavést i jiná témata - hrajeme si s domečkem a panenkama - mámou, tátou 2 dětma. To je dobrý.
Potřebuji nějakou nejlépe odbornou psychologickou studii, která by o nadužívání počít. her pojednávala, abych byla argumentačně vybavená při diskuzích s partnerem. Cítím emotivně, že je něco špatně, ale chtěla bych to podložit. Pomozte prosím
 Evule,Vojta 5/04,Hynek 5/06 


Re: Nevíte prosím někdo... 

(17.2.2005 14:31:59)
Rada bych Ti pomohla, ale bohuzel o zadne studii nevim. Dokazu si predstavit, jak Vas to musi trapit. Mam akorat tak skusenost s manzelem :-). Kdykoliv mel volnou chvilku, hral nejakou (pry) strategickou hru. Tak jsem mu dala celkem ultimatum, ale taky jsem rekla,ze vim, jak je to tezke, tak at vybere neco on mi, s cim musim prestat (cokolada, smazene veci, divat se na Tv,...)cokoliv. Tak on mi slibil,ze uz teda nebude a pry nemusim s nicim koncit. Vydrzel to asi 14 dni, ale pak jsem ho zase nacapala. Den jsem s nim nemluvila, zacala mu rikat Zavislaku, no a on, svete div se, uz asi 2 mesice nehral.

Napada me jedine, abyste se mu ten cas, kdy nehraje, snazili nejak tvorive nahradit. Treba lepit modely (nebo neco, o cem je ta hra). Pak byste mu mohli vysvetlit, ze z toho,kdyz hraje nic nema, ale kdyz neco tvori - ma nejaky vysledek.

Toliko ode mne.
 Leticie 
  • 

Re: Re: Nevíte ... Dik 

(17.2.2005 15:47:37)
Diky,
aspon nemam pocit, ze mame doma ufona, zatim jsem totiz nenarazila na to, ze by tu mel mekdo podobnej problem. Partner hraje taky, ale narazove. Tak jednou za 14 dni, ale pak "smazi" az do rana. S modylkama to nejde. My totiz furt stavime modylky a malyho to bavilo, jeste kdyz mu bylo sest slepoval na svuj vek dost obstojne vlacky apod. Ja a holka domecky, partner lodicky /mimi zatim nic:-/. Jenze ted uz kluk nic slepovat nechce a taky nechce hrat spolecensky hry. Kdyz se k necemu necha premluvit, rozplace se, dkyz prohraje a jde se schovat do koupelny. Strasne tezce nese prohru. S tema modylkama je to podle me proto, ze jsme ho malo chvalili a prilis mu je kritizovali. Teda ja ne, ale me slovo asi v tomhle pripade nema takovou vahu. Kluk touzi hlavne po tatove uznani, coz je prirozene. To, ze ta zavislost muze bejt aj v dospelosti me priznam se trochu vystrasilo. Budeme s tim muset neco udelat.
 Ivan + 3-ročný syn 
  • 

PC v MŠ = podpora vzdelávacieho procesu 

(23.5.2005 9:04:36)
Plne súhlasím s Lídou.
 Iva  
  • 

Re: O čem to bylo? 

(17.2.2005 13:55:29)
Mě se ten článek naopak líbil, podle mě obsahuje dost informací, na rozdíl od některých článků plných žvástů, co tu občas bývají. Navíc nikomu nic nevnucuje, prostě informuje jak tomu je tam a nebo onde.

Co se týká nutnosti vybavení školky počítačem, taky si myslím, že je to zbytečné, časem na něj děti jistě někde narazí, pokud už nemají nějaký doma nebo u kamarádů. Myslím si, že ve školce by si dítě mělo především hrát s jnými dětmi a učitelkou. Technika nám v životě nechybí, naopak řadou geometrickou narůstá. Co mám chybí je chvilka vzájemného povídání, čas na sebe, spolupráce a kamarádství, ochota naslouchat druhému a umění vzájemně se přizpůsobovat, vycházet spolu. A třeba se i procházet v dešti, to může být krásný zážitek, a pro hodně dětí neznámý.

Naopak monitorování pobytu dětí ve školce pomocí webkamer mi už přijde jako skoro špiclování, téměř úchylné. Pokud školce věřím ( a jinak bych tam děti nedala),nevidím důvod proč to dělat. A pokud někdo nesnese odloučení od svých dětí na několik hodin denně, aniž by je viděl, není po psychické stránce v pořádku. I když je to samozřejmě otázka názoru, ale já si myslím, že cestou životem se má dítě a rodič postupně ood sebe osamostatňovat,(samo že je to těžké!), bohužel technika jako jsou mobily nebo zmíněné webkamery některé rodiče svádí k neustálé kontrole až obtěžování dětí.

A s tím psaním rukou to na sobě taky už pozoruju, že jak pořád buším do stroje, a pak vezmu tužku, jde mi to ztuha...:-(( Psychouši, trefa do černého!!!:-))
 Tatiana, Alex 8, Nina 6 
  • 

Re: O čem to bylo? 

(23.2.2005 14:27:15)
Skutocne, o com to bolo? Chcela sa pani ucitelka pochvalit? Mozno naozaj v kazdej ceskej skolke su pocitace a ich vyskyt smerom na vychod sa zmensuje, ale ja nevidim ziaden vyznam pocitacov pre prcov od 2 do 4 rokov. deti sa maju socializovat v tomto veku, naucit sa zit v kolektive, navzajom nadvazovat vztahy, spravat sa na verejnosti a podobne. ved prave kontakt s ludmi sa v nasej spolocnosti velmi rychlo vytraca, mladez sedi za pocitacom, komunikuje len cez chat, stale tazsie je vyhnat chalana von na ihrisko...
P.S. Momentalne zijem v Holandsku (trosku na zapad od Ciech) a v skolkach tu pocitace nemaju ( teda aspon tie co ja poznam). Zato v skoro kazdej je nejake zvieratko, tak ako to spomenul uz niekto vyssie. Pozorovat a starat sa o to morca alebo zajaca da detom viac ,v tomto veku, ako pasivne sedenie pred telkou ci pocitacom.
Nezatracujem techniku, ale ta je naozaj v nejakej forme uz v kazdej rodine a neskor prirodzene v skole, pre takto male deti je potrebne nieco ine...
 Zuzana 


Proč ne? 

(18.2.2005 22:21:50)
Proč ne? Ale nutné to podle mě není...
Já jsem se poprvé osobně setkala s počítačem ve čtrnácti letech a naučila jsem se s ním pracovat velmi obstojně, takže si troufám soudit, že určitě není nutné, aby se s touto technikou učily pracovat už děti v MŠ.
Ale na druhou stranu, pokud k tomu rodiče i pedagogové v MŠ budou přistupovat v nějaké rozumné míře a budou ty dětičky s počítačem seznamovat hlavně formou hry, pak jim to snad nemůže nijak ublížit...
 Jana 
  • 

Dejme dětem sebe, ne počítač! 

(19.2.2005 21:36:15)
Jsme s manželem oba "počítačovci", ale mrňouse (skoro dvouletého) od počítače "odháníme". On sleduje, že na něm cosi píšu, chce taky, jasně existují programy pro mrňata, ale nejsem jejich zastáncem. Hlavně s tou závislostí to pak může být problém, mě osobně by vadilo i to, kdyby kluk vyžadoval časté sledování TV. Myslím si, že pro dětský organismus je mnohem lepší procházkování a hra s vrstevníky a rodiči než civění na cokoliv svítícího. Počítačú si časem užijí dost a dost.
 Gabina dva kluci 
  • 

Re: Dejme dětem sebe, ne počítač! 

(23.2.2005 19:27:59)
Presne tak lidicky vzpamatujte se ..na co pocitac...na hovno ze uz musim byt tak sprosta...a jeste v MS???to je vrchol...ja ho doma mam ,ale kluky odhanim a ten starsi ma dovolene jen 20 minut denne....ja zasnu kam nekdy ta nova doba speje...tam jim radsi koukejte precist a nebo jim dat neco ze sebe....nazdarek
 Pavel 


Re: Dejme dětem sebe, ne počítač! 

(16.10.2011 12:49:24)
Dobrý den, měl jsem problém dostat našeho Vojtu od počítače ... dlouhé hodiny hrál různý střílecí hry, což si myslím, že není úplně v pořádku ... moc se mi to nelíbilo a už vůbec se mi nelíbilo, že si to pouštěl i když to měl zakázaný a já jsem byl třeba v práci a nemohl jsem ho sledovat. Někde na netu jsem ale našel prográmek ... myslím, že se to jmenuje antigame.cz a nastavil jsem, že ten počítač nesmí běžet víc jak hodinu denně a v práci jsem dokonce mohl sledovat, co právě Vojta dělá, takže mi potom nemohl lhát a navíc pokud jsem viděl, že si znovu pustil tu hru, tak jsem mu ten počítač na dálku hned vypnul ... doporučuju :-) Z počátku byl na mě naštvaný, ale potom se s tím nějak smířil a teď chodí ven hrát s klukama fotbal a naznačil mi, že by chtěl začít chodit do fotbalového kroužku ...
 Honza 
  • 

Posloupnos učení 

(2.3.2005 19:28:19)
Dle mého názoru je třeba učit se v tomto pořadí:
1) číst/psát/počítat
2) ovládat počítač

čili jakákoli seznamování s počítačem již ve školce je absolutně předčasné.
 babuška, Adélka, Kačenka 


To snad ne! 

(9.3.2005 13:02:13)
Pokud já si pamatuju, tak jsme dostali PC když mě bylo 15 a to kvůli škole. byli jsme z něj tak u vytržení (bráchovi bylo 12), že sme u něj seděli celej den a to až do noci snad několik měsíců. Lidi proboha vzpamatujte se, takhle malý děti nemusí (neříkám že všichni, někteří možná ano) být na takovou techniku, příval nových informací a tohle všechno připravený! Řekněte mi z jakýho důvodu je takovej problém si opravdu házet na cíl, místo toho aby čučeli do monitoru?! Proč by neměli trávit čas mezi vrstevníky místo koukáním do PC? To už je ta doba opravdu už tak moc odosobněná? Vždyt pro ně je mnohem důležitější nějakej kontakt, vzdělávat se dá i bez počítače.
 Jitka 
  • 

Re: To snad ne! 

(13.3.2006 12:11:17)
Nerada bych se Vás nějak dotkla, ale podle mého názoru by se dítě s počítačem seznámit mělo. Neříkám, že má u počítače sedět celé odpoledne, ale rozhodně není dobrý nápad mu zakazovat vůbec se na ten počítač jen podívat. Ano, my jsme taky nedostali počítač, když nám byli tři roky, jenže to taky počítače ani nebyly, teď bude všechno vedené přes počítače a bude to nezbytný komunikační prostředek, to ještě před 5-10 lhůty nebylo....Vývoj jde neustále dopředu. Samozřejmě není nutné takto malé dítě nutit, ale rozhodně by se mu to nemělo zakazovat.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Re: To snad ne! 

(13.3.2006 18:15:52)
Jitko,
já jsem starší než Milada, a když mě byly tři roky, taky už počítače samozřejmě dávno byly. :-))) Moje teta v té době pracovala jako programátorka...
 Petr Skoumík, student 
  • 

Nesouhlasím s počítačem ve školkách 

(3.10.2005 2:53:42)
Ne!
 Daria, dcerky 4 roky a 1 měsíc 


Re: souhlasím s počítači pro děti 

(19.5.2006 19:19:17)
Jsem toho názoru že se změnou doby se mění i postoj k určitým aspektům doby a to třeba i pokud jde o výuku předškolních dětí práci s počítačem. Počítače jsou a budou neodmyslitelnou součástí hlavně životů našich dětí. MOje ani ne šestiletá dcerka již téměř dva roky umí jednoduché hry s počítačem, dokáže si ho zapnout i vypnout, dokáže pracovat s několika druhy myši včetně té na notebooku a přitom si samozřejmě hraje i jinými způsoby adekvátními jejímu věku. Ale hry na počítači - a dokonce jsou stylizované i do známých pohádek- jí naučily novému přemýšlení, prostorové představivosti, dokonce když byla menší tak se učila rozpoznávat správně barvy a tvary v jednoduchých hrách. Nemyslím si, že počítač může předškolním dětem nějak uškodit, naopak z něj nebudou mít obavy a při nástupu do školních lavic ho budou vnímat jako samozřejmého pomocníka při učení.
 Jana 
  • 

Re: souhlasím s počítači pro děti 

(9.10.2008 0:50:42)
Ale všeho moc škodí a počítače zvlášť. Hodina denně, potom lítat po venku, ať ví, jak vypadá dětské blbnutí. Ne jen hrát pexeso na počítači.~k~
 sona 
  • 

počítače pro děti 

(10.1.2012 8:44:19)
Dobrý den,
nedočetla jsem všechny příspěvky, přesto si dovolím doplnit svůj názor. Ano, pokud máme počítač doma, jistě s ním seznámíme své dítě. Sama vím, že počítač rovná se klid od dítěte. Takže mladšímu pouštím pohádky, písničky české i v cizím jazyce, starší hraje různé hry z internetu i zakoupené. Určitě se počítačem jejich vědomosti a dovednosti prohloubily. Rozhodně počítač nemívají každý den a ne hodiny. ALE! Pokud pro nás nejdůležitějším kriteriem pro děti je zdraví, pak sezení u počítače není dobré pro páteř, hledění na monitor není dobré pro oči. Co se duševního a motorického vývoje týče, mladší děti potřebují kreslit pastelkami a pexeso stříhat a hmatat prsty, ne jen myší. Takže jsem zásadně proti počítačům v mateřských školkách. Většinou tam mají jeden, takže se stejně používá na pouštění dvd. Maximálně paní učitelka ukazuje fotky ze školky nebo předvede, jak hrát hru. Myslím, že ve školkách by měly děti více chodit ven a poslouchat čtené pohádky a básničky. Na základní škole bych ráda viděla počítače od čtvrté třídy povinně a základní věcí by bylo naučit děti psát na počítači deseti prsty.
 marka 


Prosba o pomoc 

(19.10.2009 11:24:32)
Dobrý den, prosím hlasujte na www.dobra-mama.cz pro Markétu Karabinošovou (Stěžery)
(když zadáte webovou adresu po 5-10 vteřinách vám naskočí žlutá tabulka, tam si vyberete galerii sloganů a budete hlasovat…) Děkuji 
 Tomáš 


Mám nápad 

(11.7.2015 22:01:24)
Hele můj názor by byl kdyby měl u sebe tričko se zábavným potiskem. Určitě to bude lepší.
Chcete překvapit svojí rodinu a darovat jim nějaký malý dáreček ? Skus navštívit : http://www.of.cz/?aid=84721

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.