Kaca | •
|
(17.2.2005 10:21:57) No ja nevim, neni to trochu povyku pro nic? Osobne si myslim, ze deti se s takovymi pristroji seznami, at uz doma nebo pozdeji u spoluzaku - temer v kazde rodine je dnes mobil, pocitac, digitalni fotak nebo kamera. Co se tyce webovych stranek, silne mi to pripomina kadrove slozky - proc by melo nekoho na stredni skole zajimat, co jsem delala v MS? Tak mozna jako zajimavost, nebo vzpominku....ale tech ma clovek i tak dost.
|
difo | •
|
(17.2.2005 10:29:41) Ale tady se nemluví o tom, že by se záznamy z webu schovávaly, ale o tom, aby se rodiče mohli kuknout přez net na dítě ve školce. Jenže všeobecné nasazení je diskutabilní.
|
Líza |
|
(17.2.2005 11:10:06) ...na jednu stranu se autorka rozplývá, jak jsou školky čím dále lépe zásobeny kamerami, počítači a další technikou (které? naše teda určitě ne), na druhou stranu třeba zmiňovaná TV a video mi nepřijde jako žádné plus, vím o školkách, kde prostě dětem pustí pohádku a mají pokoj - to by mi hodně vadilo. Já chci od školky především to, aby si tam moje děti pohrály s dalšími dětmi a naučily se s nimi vycházet. Hrát si na PC můžou doma. Je samozřejmě pravda, že PC nemá doma každý, ale v tomhle věku je podle mě klidně čas...nic jim neuteče. Mladší školní věk to jistí.
|
MirkaEyrová |
|
(17.2.2005 11:25:29) Lízo, to naše školka taky velmi ráda děti posadila před televizi nebo video, místo co by s nimi něco aktivně dělali. Ven chodili jen za "hezkého počasí", asi aby nemuseli dětem dávat pláštěnky. Dost si to ulehčovaly, nány. Jenže já jsem bohužel nenalezla odvahu si postavit hlavu a dát ho "jinam": bydlíme na vesnici, a tak se prostě očekávalo, že bude chodit tam. Byla bych sama proti všem ve svém okolí, a z toho jsem měla tehdy dost velké obavy. Po půl roce ve škole si syn dneska prozpěvoval "Shrek, shrek..." Ptám se: odkud to znáš? (Doma jsme to nikdy nepouštěli, jsem odpůrce takovýchhle nesmyslných filmů.) Pravil: ve školce nám to pouštěli. --- No, když si uvědomím tu zoufalou lenost těch učitelek, tak mám velkou chuť tam na ně vlítnout a sprdnout je na dvě doby (ale mně už to nestojí za to, druhé dítě neplánujeme...).
|
Líza |
|
(17.2.2005 11:33:57) To by mi taky pilo krev...i když se třeba my dvě neshodujem v tom, co konkrétně mají nebo nemají děti vidět, tak se asi shodnem v tom, že u předškoláků by to mělo být na rodičích...:-( a ne na paní učitelce, která si usnadní práci.
Já jsem kdysi myslela, že budu hledat kdovíjak alternativní školku, pak jsme z praktických dpvodů skončili v té nejbližší, a zjistila jsem (ne že by nebylo co vytknout), že mi tam vyhovuje přístup. Děti si především hrajou, ven se chodí, když neleje. Nerozvíjí se všechny zasuté schopnosti za každou cenu, ale část programu je strukturovaná - cvičení, kreslení, vyprávění, zpívání. Starší mají předškolní přípravu.
Možná právě proto, že si děti 90% času spolu hrajou, tak moje nesmělá dcera zvládla úskalí kolektivu a nedostala se na okraj. Což by se možná stalo, kdyby jen čučeli na telku a pak by si šli spolu hrát jen ti, kteří se mají navzájem nejradši...
|
|
Xantipa | •
|
(17.2.2005 11:56:20) ale teď trochu musím. Mně by naopak vadilo, kdyby děti ve školce chodili ven, když leje. To bych se teda ozvala. Nepřeju si, aby děti chodili za deště ven. Navíc procházky považuji za nesmyslné. Venku ať si hrají spolu na hřišti. Nepřipadá mi, že by procházka za každého počasí k něčemu byla. Školka, do které chodí můj syn, na procházky nechodí a rovnou jsem se na to zeptala. Tak proč ne Vy?
|
MirkaEyrová |
|
(17.2.2005 15:57:55) No, Xantipo, to je právě to, že jsme chudí a z vesnice, takže se prostě považovalo za samozřejmé, že syn půjde právě a jen do místní MŠ. Ptaní na cokoliv by tudíž bylo jaksi nadbytečné. Jinak je to pochopitelně ve městech, kde je školek výběr (relativní), anebo v rodinách, které mají peníze na každodenní dovážení dítěte autem ix kilometrů někam do vzdálené školky. --- Jinak k těm procházkám. Dneska už to beru jinak; syn se tak trochu zklidnil, už má často klidnější aktivity, jako třeba psaní a hry na školu. Takže ani ven už nejsme poslední rok dva zvyklí chodit za každého počasí. Ale když mu byly ty čtyři roky, ve kterých nastupoval do MŠ, byl velmi živý, potřeboval spoustu pohybu, měl spoustu nadbytečné energie, kterou potřeboval někde "vybít". Jak známo, na čerstvém vzduchu se dítě "unaví" (tedy spotřebuje energii) více, než v domácím prostředí. Takže do té doby já byla zvyklá ho brát ven za každého počasí - když bylo hezky, do parku, když bylo hůře, tak dle možností, někdy i po městě "na procházku". Syn byl otužilý, skoro vůbec nezastonal, neb byl zvyklý na dlouhé procházko-výlety i v zimě za (menších, větší tehdy nebyly) mrazů (horší to bylo s mými zády, ty mne po svačinkách v parku za teplot kolem nuly značně zlobily...). Proto mi docela vadilo, že jsou v MŠ zalezlí doma - a že se na syna učitelka zlobí, že místo "kreslení a jiných vhodných aktivit" "měřil" třídu mílovými kroky a přitom hlásil odjezdy vlaků...
|
Xantipa | •
|
(18.2.2005 19:00:00) Asi jsem poněkud ovlivněná městem a konkurencí mezi školkami. Protože ani v jedné školce se mi opravdu nestalo, aby snad učitelka nutila děti k něčemu, co nechtěly. Tj. ani kreslení, ani běhání, ani spaní. Tak mi připadá divné, že někde se děti do něčeho nutí a že musí děti sedět na zadku, i když nechtějí. Prostě dítě nemá každý den chuť malovat, někdy nemá chuť dělat cokoli. Vždyť já taky.
|
Zuzana |
|
(18.2.2005 22:35:27) Ahoj Xantipo,
my jsme teda jako dětičky ve školce, a nakonec i s rodiči, chodili na procházky moc rádi. Dítě přece nemůže jen sedět doma. Na procházce nejenže se dítě vyřádí mnohem líp a víc než v místnosti, ale taky poznává krajinu, nenásilně se dozvídá nové věci o přírodě kolem sebe... Ačkoli uznávám, že v tomhle jsou asi rozdíly mezi dětmi z vesnice (mezi něž jsem patřila i já) a dětmi třeba z Prahy, které mají k té přírodě přece jen o něco dál... Ale opravdu si nemyslím, že by procházky byly k ničemu. A špatné počasí snad taky ničemu nevadí, děti nejsou z cukru. Pokud tedy vyloženě není průtrž mračen nebo sněhová vánice:-)
|
|
Zuzana |
|
(18.2.2005 22:42:07) Jo a ještě k tomu nucení dětí do toho, do čeho se jim nechce... Víš, při výchově dětí se nemůžeš řídit jen tím, co chce nebo nechce to dítě. Kdyby učitelky v MŠ přizpůsobovaly program jen přáním a požadavkům dětiček, tak by nejspíš celý den seděli všichni před televizí nebo by pobíhali od ničeho k ničemu. Dítě musíš směrovat, a taky ho učit, že si nemůže dělat jen to, co chce. To by ty děti tam taky mohly jen tak sedět a koukat znuděně do blba, protože existuje spousta dětí, které ti na otázku Co bys chtěl dělat? odpoví Nic nebo Nevím, případně Mně je to jedno... Pokud to pedagog dělá správným způsobem, pak ty děti nakonec nadchne pro všechno, i pro to kreslení, do kterého se jim ze začátku nechtělo.
|
Xantipa | •
|
(20.2.2005 13:15:39) Rozhodně nechci, aby mé děti někdo nutil ve školce dělat to, co nechtějí. To je stejné jako s jídlem. Prostě jako kdybys řekla, že my to taky snědli, tak ať si děti nevymýšlí a jedí, co se jim dá. Píšeš, že kdyby se dětem nenařizovala činnost, tak by jen bezcílně bloumaly a čučeli na televizi. Ono totiž nejde o to, něco nařizovat, ale nabízet. A v tom je to pro učitelky náročné. Musejí např. to kreslení nabídnout tak, aby děti nadchly a děti aby rády malovaly. Nebo cokoli jiného. Ale nutit je nesmějí nikdy. A navíc, neznám dítě, které by čučelo na vypnutou televizi, protože konkrétně v naší školce se televize jako kulisa nepouští, a to ani pro ty případně se nudící děti. A takové jsem tam taky neviděla. Ale fakt je, že u nás se děti opravdu nenutí. A s těmi procházkami také nesouhlasím. Jsem ráda, že u nás ve školce se to nepraktikuje. Nevidím žádnou zábavu pro dítě v tom, že se drží za ruce a po dvou způsobně pochodují ze školky někudy zpátky do školky. Jen ať se vyřádí na hřišti. Taky chodí na výlety, půldenní. Ale to je pro děti něco jiného. Kdyby to bylo každý den, tak by je to nebavilo. Mimochodem, bydlím ve městě. Školku pro mého nejmladšího - 2,5 roku - jsem vybírala podle různých kritérií. Jedním z nich byl můj požadavek, aby s takto malými dětmi nechodili na procházky, samozřejmě na zahradu ano, ale ne za špatného počasí. Pro většinu z oslovených školek to bylo naprosto samozřejmé. Nicméně, jsem opravdu ráda, že konkrétně já si můžu vybrat, kterou školku bude mé dítě navštěvovat. A ty rodiče a děti, kteří na výběr nemají, opravdu lituji.
|
Líza |
|
(20.2.2005 13:19:40) Xantipo, když jsi minule psala o těch procházkách, tak jsem nechápala. Konečně chápu. Naše školka na procházky chodí. Někdy jsou jen na hřišti a zahradě u školky, jindy jdou na procházku. Lesem. Na louku, kde si pak hrajou. Jen jsou trochu jinde než to hřiště pořád dokola. Pochodovat v dvojstupech po ulici jen tak půl hodiny - bez cíle a žádné zábavy - to taky nechápu. To se ještě někde dělá?
|
Xantipa | •
|
(20.2.2005 13:57:03) Dělá, a i v takových školkách jsou děti. Nechápu to, ale rodičům to asi nevadí.
|
Líza |
|
(20.2.2005 14:01:56) V naší školce na takový vycházky nechoděj, protože mají pocit, že by jim děti vlítly pod auto... Nejvíc se procházce podobalo to, když šly ze škokly v tom dvojstupu do místního kostelíčka na jesličky...
|
|
|
MirkaEyrová |
|
(20.2.2005 17:59:48) No tak v "naší" MŠ chodili na procházky ve dvojstupech. Tedy - za chladného počasí bez deště. V teplých dnech řádívali na zahradě, anebo naopak když byl sníh, bobovali na kopečku, který je v areálu školky. K těm procházkám: samozřejmě by se mi taky líbilo, kdyby u nás byl nějaký lesík, ZOO či jiné atrakce, kde by ta vycházka měla skutečně bezva cíl - v lesíku si hráli třeba na škatulata hejbejte se a v ZOO pozorovali zvířátka. Nicméně v naší vesnici není lautr nic, takže o takových cílech si můžeme jen nechat zdát. Ovšem přesto ty procházky nějaký smysl měly, aspoň sem tam, co se mi doneslo ke sluchu - třeba si říkali, kde bydlí který spolužák, nebo se párkrát byli podívat na jeden stateček, kde chovají koně - a vůbec, zdálo se mi, že jakoby těch procházek využívají k poznávání vesnice (máme tu třeba penzion pro důchodce, jeden mizerný, ale přece parčík, nádraží a tak). --- Ačkoliv z této školky odvázaná nejsem, a lituju, že syn nemohl chodit do lepší, ale když už ven chodili, tak to, myslím, měli většinou docela dobré. Ono totiž co mají ty děti na těch zahradách pořád dělat? Výběr hraček je omezený (obecní úřad není všemocný), možnosti prolézaček taky, no zkrátka myslím, že to ty děti měly takové pestřejší.
|
*Aida* |
|
(20.2.2005 19:39:31) Cetla jsem zacatek diskuze, vsechno nestiham. Jen bych chtela popsat, jak to chodi v nasi skolce (aby si nekdo nemyslel, ze jsou tu vsechny takove, jak to popsala Lida). U nas je totiz naopak vsechno volne a deti mohou delat, co chteji. Organizovanych maji 2x denne 10 minut, kdy si ctou, zpivaji atd, pricemz sedi na zemi ve skupinkach po 12ti. Skolka vypada trosku jinak, nikdo se neprezouva ani neprevleka, maximalne si sundaji bundu, pokud chteji byt vevnitr. Maji volny pristup na zahradu, dvere jsou neustale otevrene. Deti si mohou vybrat, co budou delat. Zpocatku jsem mela obavy, ze bude syn travit cele dny na trikolce na zahrade. Ovsem jak se ukazalo, pravdu jsem nemela :o). Stravil dny nejen na trikolce, ale i u vody (ono lit vodu z nadoby do nadoby, tahat ji na kladce ci prepravovat na trikolce je celkem sranda) a na prolezacce (takove velike s klouzackou atd). Ovsem ideologie skolky je, ze nauci deti vsemu potrebnemu pri cinnosti, ktera to dite bavi. Takze trikolky maji nejen cisla, ale i sva vymezena "parkoviste", vlacek davaji deti dohromady od 1 do 6ti (ocislovane vagony), parkuji na spravnych parkovistich atd. Na prolezacce se uci prelez, podlez, doprava, doleva atd. Do vody se daji dat barvy, dokonce i michat a vznikaji barvy nove, daji se stavet elaboratni systemy okapu atd. Na prochazku mimo areal skolky nechodi (pouze obcas se neco zorganizuje a prijdou vypomoci rodice, jsou tu desne prisna pravidla pro bezpecnost deti, chodi se treba na postu a tak). Me tenhle pristup vyhovuje a jen mam obavy z pristiho roku ve skole...doufam, ze to bude probihat podobne :o).
|
MirkaEyrová |
|
(20.2.2005 20:06:24) Aido, to je sice hezká školka, ale pro české školství nepraktická. Mám dojem, že poslední rok ve školce je obvyklé a taky myslím i docela vhodné, aby děti byly tak trochu připravovány na školu - právě těmi chvílemi organizované činnosti a jakéhosi řádu. Dvacet minut denně je docela málo, děti by měly třeba něco malovat vodovkami, vystřihovat, vytrhávat a tak. Ve škole je obvyklé, že se musí děti soustředit - rozumní učitelé sice taky nakouskují hodiny do bloků, a střídají tak činnosti soustředěné a volnější. Ale je to plné čtyři vyučovací hodiny denně. --- Myslím, že pokud budeš chtít "volný" režim i ve škole, asi budeš muset vybírat mezi alternativními nebo alternativnějšími školami - v klasických se patrně dosti často jede podle relativně přísného řádu. (Samozřejmě pokud máš dítě ve školce "neorganizované", a organizuješ ho v nějakém kroužku, asi překvapené tolik nebude. Ale pokud si některé dítě nezvykne na určitý řád ani ve školce, ani v kroužku, ba ani doma s ním nikdo nevykonává jakési cílenější programy, tak myslím může mít v klasické české škole problémy.)
|
MirkaEyrová |
|
(20.2.2005 21:04:50) No jo, Jano a Aido, tak to je něco jinýho:o)))) Tady vznikají někdy taková nedorozumění:-)
|
|
|
|
|
|
|
|
Xantipa | •
|
(20.2.2005 13:15:49) Rozhodně nechci, aby mé děti někdo nutil ve školce dělat to, co nechtějí. To je stejné jako s jídlem. Prostě jako kdybys řekla, že my to taky snědli, tak ať si děti nevymýšlí a jedí, co se jim dá. Píšeš, že kdyby se dětem nenařizovala činnost, tak by jen bezcílně bloumaly a čučeli na televizi. Ono totiž nejde o to, něco nařizovat, ale nabízet. A v tom je to pro učitelky náročné. Musejí např. to kreslení nabídnout tak, aby děti nadchly a děti aby rády malovaly. Nebo cokoli jiného. Ale nutit je nesmějí nikdy. A navíc, neznám dítě, které by čučelo na vypnutou televizi, protože konkrétně v naší školce se televize jako kulisa nepouští, a to ani pro ty případně se nudící děti. A takové jsem tam taky neviděla. Ale fakt je, že u nás se děti opravdu nenutí. A s těmi procházkami také nesouhlasím. Jsem ráda, že u nás ve školce se to nepraktikuje. Nevidím žádnou zábavu pro dítě v tom, že se drží za ruce a po dvou způsobně pochodují ze školky někudy zpátky do školky. Jen ať se vyřádí na hřišti. Taky chodí na výlety, půldenní. Ale to je pro děti něco jiného. Kdyby to bylo každý den, tak by je to nebavilo. Mimochodem, bydlím ve městě. Školku pro mého nejmladšího - 2,5 roku - jsem vybírala podle různých kritérií. Jedním z nich byl můj požadavek, aby s takto malými dětmi nechodili na procházky, samozřejmě na zahradu ano, ale ne za špatného počasí. Pro většinu z oslovených školek to bylo naprosto samozřejmé. Nicméně, jsem opravdu ráda, že konkrétně já si můžu vybrat, kterou školku bude mé dítě navštěvovat. A ty rodiče a děti, kteří na výběr nemají, skutečně lituji.
|
MirkaEyrová |
|
(20.2.2005 19:40:14) Xantipo, a Ty dáváš dítěti ÚPLNOU volnost v tom, co jí? --- My sice dáváme synovi často na výběr, ale takříkajíc odsud posud. Když hodlá jíst místo pořádného jídla čokoládovou tyčinku, tak mu ji zatrhnu, ať se mu to líbí nebo ne. A abych vařila oběd podle toho, co si přeje mé dítě, to si taky nemůžu dovolit (ani by to v jisté době nebylo zdravé pro syna, protože trpěl chronickou zácpou - a nejvíce miloval rýži; tu jsem mu tedy dopřávala tak nejvýš jednou týdně, protože by jinak měl problémy a holt MUSEL jíst brambory, byť se mu to stokrát nelíbilo). --- Kromě toho, když si třeba vybere, že chce jíst puding, pribiňák apod., načne ho a začne ofrňovat, a máme před výplatou, tak si taky nemůžu dovolit vyhazovat rozdělané a snášet mu modré z nebe. --- Ne že bych to tedy s tím nucením bůhvíjak přeháněla, když mám možnost dát výběr, dám výběr, ale někdy je situace (především finanční) taková, že holt MUSÍ JÍST, co je, i kdyby se stavěl na hlavu. Na tom podle mě není nic špatného. M.
|
Xantipa | •
|
(21.2.2005 10:51:34) Můj syn např. nepozře jakoukoli houbu, ani žampion. Tak je prostě nejí. Nesnědl by bílou polévku, banán. Květákový mozeček ve školce taky ne, asi pro tu barvu. Jinak si samozřejmě nemůže říct, že místo oběda chce čokoládovou tyčinku. Ale může chtít k obědu třeba brambory, my máme rýži, apod. Navíc o víkendech běžně dělám více příloh, např. knedlíky a rýži, brambory a těstoviny, aby bylo na výběr. Když vařím, většinou dávám dětem na výběr ze dvou jídel. Není to tak, že uvařím a pak jezte. Ale rozhodně je nenutím do jídla. Pokud při obědě řekne, že už nechce, protože měl polévku, tak už nejí. Jídlo dám do lednice a sní ho, když má hlad. A nechci, aby mu ve školce nutili jídlo, když nechce jíst. Pokud by vysloveně nesnášel např. brambory, prostě bych mu je nenutila /naštěstí to tak není/.
|
MirkaEyrová |
|
(21.2.2005 11:39:52) Jo, já taky synovi nenutím jídla, která vyloženě nesnáší, anebo prostě když vím, že toto zrovna nejí, tak mu to nevnucuji. Spíš jde o ta jídla, která normálně jí, ale TEĎ si prostě vyvzpomene, že TEĎ to jíst nebude (a to i přesto, že to včera jedl). Jinak - dávat synovi vždy na výběr nejde už jen z toho důvodu, že mu dost často při takovém výběru trvá nejméně půl hodiny (nebo i hodinu a více), než se pro něco rozhodne, a většinou to opepří kňouráním, že nic z toho nechce a nechutná mu to (ačkoliv den či dva před tím to jedl; teď mám na mysli třeba mléčné výrobky apod.) A co se týče dojídání jídla, tak z toho taky nedělám kovbojku. Pěkně "si" mě vycvičil - když kolem třeba třičtvrtěroku věku snědl k obědu JEDNU LŽIČKU mixovaného jídélka po dlouhatánském přemlouvání, byl to úspěch!!! Jinak, když jsi ochotná vařit několik druhů jídel k obědům, klobouk dolů, ale na tohle já teda nervy nemám, obzvlášť, když si do toho syn stejně zpravidla jen ďobne (kromě knedlíků a rýže, ty by mohl kdykoliv). Vařit dva chody jen pro to, abych popatřila na dvojnásobně otrávený obličej svého syna, na to fakt nemám chuť:o)))) M.
|
Xantipa | •
|
(21.2.2005 12:05:34) Nevařím více druhů proto, že bych snad neměla co dělat. Je to čistě z praktických důvodů. 1. je nás pět 2. mám uvaříno najednou /při jednom bordelu/, takže zbyde na večeři a i na druhý den /někdy i pro všechny členy domácnosti/. 3. manžel pracuje v nepřetržitém provozu, takže jí v různou dobu a ještě si musí vzít něco s sebou do práce /aby neměl 2x za sebou úplně stejné jídlo/ Takže já tím šetřím čas, protože v pěti lidech je už pořádná spotřeba jídla a na jeho přípravu je potřeba i spousta času.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toranoko | •
|
(18.2.2005 14:42:45) Podle me Shrek moc nesmyslny neni, je to proste klasicka pohadka, kde dobro vitezi nad zlem. To znam teda horsi veci...
|
lida +2 | •
|
(18.2.2005 14:56:14) mimochodem, me se take Shrek libil, byli jsme na Shrek 2 v kine cela rodina a jak mi stari/tak holky jsem se vsichni velmi dobre pobavili. Je tam neco pro kazdou generaci a velmi hezky humor.
|
MirkaEyrová |
|
(19.2.2005 0:21:24) Toranoko, Lído, mně na Shrekovi a Disneyovkách a dalších dílech štve ta úžasná podbízivost ilustrací. Když se porozhlídnu po českých ilustracích, tak co výtvarník, to jiný rukopis. Samozřejmě že se i mezi českými ilustracemi najdou takové, které mi nejsou moc po chuti, ale pořád je to aspoň snaha o umění, byť třeba ve zkratce. Když se podíváte na Milera, Smetanu, Krejčovou, Plickovou, Borna, Faltovou, Zmatlíkovou, Ladovou, z nových třeba Annu Neborovou nebo Martinu Skalu, tak každý má svůj styl, svoji zkratku, svůj způsob, jak se sám vypořádal s potřebou výtvarně vyjádřit svět. Má to švih, má to vnitřní náboj, každý je něčím jiný a neopakovatelný. --- Zatímco Disney je továrna, kde kdosi kdysi vytvořil styl, ve kterém skrytě manipuluje s dětským divákem (viz velké sametové oči, nakrčený nosík, mírně, jakoby dětsky udiveně našpulené pusinky...) - a ten už padesát nebo kolik let vytváří na běžícím pásu postavičky, které mají za úkol jediné: přinést výdělek do kasy (zbývá tam taky místo na konkrétní myšlenky na konkrétní děti?...). --- Výjimku dělám, a to v případě Sněhurky. To si myslím, že má své místo v kinematografii i v mém srdci - pochopitelně hlavně kvůli písničkám. Shrek mi navíc hrozně vadí tím, že je nejen vytvořený patrně v "továrně", ale hlavně počítačově. To už je tak umělé, že se mi z toho dělá zle. Nemám nic proti počítačům (jak vidno z toho, že tu relativně často a ráda brouzdám na netu), a beru počítačovou technologii třeba při tvorbě dokumentů o vyhynulých zvířatech (či prapředcích člověka): před tím naopak smekám, obzvlášť, když jsem třeba viděla dokument, kolik informací ti lidé zpracovávali, a jak hodně si na tom dali záležet - a že v podstatě sami prováděli určitá vědecká bádání či spekulace. Ovšem počítačem tvořit umělé podbízivé zkratky, to je pro mě dost málo "umělecké". (Ale málo platné, patrně se to ani nám nevyhne; ačkoliv kdo ví, synovi jsem například chtěla právě tu Sněhurku před asi dvěma lety koupit, a jemu se to už na první pohled nelíbilo, a nelíbily se mu ani některé další knížky, které byly z těch "podbízivějších"...)
|
MirkaEyrová |
|
(19.2.2005 0:41:24) Jo, abych se neprezentovala jako zapřisáhlý odpůrce nečeských ilustrátorů, tak třeba takový Felix (knížku ilustrovala Constanza Droopová) je mi dost sympatický - jednak proto, že samotný děj dobrodužně a zábavně, ale přesto poprvé seznamuje se zeměpisem, a jednak proto, že ty ilustrace jsou osobité, neopakovatelné, své (samozřejmě i kolem Felixe se rozvířila vlna nezbytných doplňků, které jistě mají za cíl vydělat; nicméně je to mnohem originálnější než Disney, kterého koneckonců napodobuje kdekdo). A pak se mi třeba hrozně moc líbí knížka Zvědaví medvídci hledají poklad; je přeložená z němčiny, u autorek není rozlišené, která psala a která ilustrovala; tam je zase perfektní nápad - knížka pomocí dobrodružství nenásilně upozorňuje na to, že cenné nejsou peníze (poklad), ale spousta jiných faktů, a ještě je za každou kapitolou (je jich bezmála 60) úkol typu bludiště, skrývačka nebo hledání rozdílů. A pochopitelně jsou krásné i ilustrace - zase své, originální, osobité. --- Tak u takových případů naprosto nerozlišuji, ze které země ilustrace pochází...
|
|
Šáry | •
|
(19.2.2005 9:10:42) Mirko,
a viděla jsi vůbec toho Shreka?
To není klasická podbízivá disneyovka, to je chytrý a vtipný příběh o tom, že není až zas tak důležité, jak kdo vypadá, ale jaký je. Že stojí za to mít dobré kamarády.
Ta počítačová animace je naprosto úžasná, je to zase další krok dopředu (osobně v principu nevidím rozdíl mezi takovým Krtečkem nebo Zahradou a Shrekem, jen v tom, že dneska jsou technologie mnohem dál), není to uslintaně sentimentální a najdou si v tom něco děti i dospělí.
Pro mě to je jednoznačně pozitivní film a s dítkem ani ne dva roky jsme ho už viděli x-krát.
|
Šáry | •
|
(19.2.2005 9:55:20) a mimo jiné to lze použít jako skvělou výukovou pomůcku angličtiny. A královnu v originále mluví skvělá zpěvačka a herečka, muzikálová Mary Poppins a Eliza Doolitlová (divadelní, ne filmová) - moje milovaná Julie Andrews. A vůbec v "hereckém" obsazení anglické verze jsou dost dobré špeky - třeba král - John Cleese z Monty Pythonů, Antonio Banderas jako Kocour v botách... a to nemluvím o Eddie Murphym jako Oslíkovi, Mike Myersovi jako Shrekovi a Cameron Diazové jako princezně Fioně.
Prostě je to můj oblíbený film a v žádném případě bych neřekla, že to je disneyovský kýč - na to je to moc chytré a promakané.
|
|
zufi |
|
(19.2.2005 13:04:45) Je to super film a moje dítko,byť dvacetileté se také baví,i ta mladší!
|
|
|
|
|
|
|
Mike | •
|
(19.2.2005 20:21:54) Ms by melo predevsim splnovat kriteria, ktere zminujes (dovolim si byt neformalni). Kontakt s vrstevniky a vlidne vedena skupinka Ms deti "tetami", to je nejdulezitejsi aspekt predskolni vychovy. Deti si predstavuji pribehy, ktere jim tety ctou a maji moznost s vrstevniky uplatnit svou fantazii v hrach a s hrackami spise polyfunkcniho charakteru, tj. skladacky, polyfunkcni stavebnice (jednoduche tvary prvku umoznujici vysokou variabilitu), volne nestrukturovane vyziti ve tride i na zahrade, hudba, pohybove hry i tanec. Prace s rukama, materialy a barvami. Priprava jidla a stolovani. Jak asi pusobi IT expert ve spolecnosti, ktery si neosvojil zakladni stolovaci navyky ? :-) Nebo jiny expert, ktery neumi pozdravit a rici dekuji a prosim. Pusobi to smesne, ale casto se s takovymi -nacti az tricetiletymi experty na vselicos setkavam. Vlidne tety maji nesmirny vyznam pro dite zejmena v tom, ze tak ziskava prirozenou (ne vynucenou) uctu k bliznimu a ke skutecne dospelemu cloveku. Takovi lide mohou,a casto i schazi v dnesnich rodinach. PC v Ms je opravdu az marginalni a skutecne nepodstatny prostredek vyuky, potazmo komunikace. Lepsi nez sebeinteligentnejsi PC s vyukou SmartKid ci s pristupem na Internet, je zive zviratko (morce apod.). Az budou takove podminky splneny ve vetsine dnesnich skolek, od tech nejmensich po ty obvodni (mestske) "velkokapacitni", az vsechny deti budou mit individualni pristup od svych tet, pak ma smysl zavadet plosne nejake SmartKid technologie (ostatne "plosne" je vzdy ploche). Nejdrive by mel byt v Ms pritomny duch, a to neni vzdy a vsude splneno, spise se nektere Ms tvari, ze podporuji tvorivost deti, ale jde mozna jen o jisty druh kulturni konzumace a soutezivosti, na splneni kriterii osnov. Nehajim pozice konzervatismu ani sektarskeho alternativismu, jen ta jednoducha pravidla souziti mi casto ve spolecnosti schazi. Vetsinou to, co mame primo pred ocima nevidime a jsou to veci i jednoducheho pochopeni. Informatika je mym hobby i obzivou, a presto neshledavam muj nazor nijak paradoxni.
|
Marta | •
|
(19.2.2005 20:45:42) Tak v tom případě doporučuji činčilu - ta je vhodná i pro alergiky!
|
Marta | •
|
(19.2.2005 21:03:47) Milado, prosím dáte mi tip kde se dočtu o tom že činčila není vhodná pro alergiky - to totiž slyším poprvé. Činčila je snad jediný chlupatec, který se právě doporučuje alergikům, kteří nemohou mít morče či křečka. A dále prosím o odkaz kde se dozvím co to znamená " alergizovat epithelium?"
Děkuji,.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(19.2.2005 21:12:01) Milado, já taky žiju v domnění, že činčila je vhodná pro alergiky a může být v kontaktu i s miminkama.
|
EvčaK |
|
(20.2.2005 13:22:21) Možná jak pro který alergiky. Naši kluci jsou oba alergičtí na prach v jakékoli podobě, roztoče, chlupy... Kdyby byli delší čas s jakůmkoli chlupatcem, chodili by pořád s ekzémem. Můj taťka činčily před lety choval. Nemám pocit, že by se krom větší čistotnosti nějak lišily od jiných malých zvířátek. Takže určitě s Miladou souhlasím. Do školky taková zvířátka nepatří. A ona ví o čem mluví. Taky má doma alergiky, akdyž potřebuju nějaké informace, na její zdroje se můžu spolehnout.
|
Marta | •
|
(20.2.2005 13:48:04) Všimla jsem si že o alergiích toho Milada ví opravdu hodně, přesto se nespokojím s informací, že když Milada řekne že činčila není vhodná pro alergiky, tak tomu tak je a hotovo. Já jsem totiž taky alergik a činčilu mám už 4 roky - pořídili jsme si ji po té co jsme se dočetli ( a ověřovali si na veterinární klinice a chovatelů činčil) o tom že činča vhodná pro alergiky (klasika prach, roztoči, pyl, lupénka, atop, astma - nic speciálního co postihne jen 1 člověka z tisíce) je - no v našem případě se to potvrdilo, činča se nám osvědčila.
Netvrdím že je vhodná pro všechny typy alergií, tu kterou zminovala Milada neznám, i proto jsem ji prosila at mi dá odkaz kde se dočtu víc o tom typu alergenu, o kterém Milada v soucislosti s činčilami psala.
|
Líza |
|
(20.2.2005 13:59:02) Marto, ale jsetli jsi alergik, tak bys měla vědět, že argumenty jako "mně činčily nevadí, tak je alergici můžou" jsou mimo mísu. Já jsem alergička a nevadí mi kočky. Znamená to, že do školek dáme kočky, protože alergikům nevadí?
|
Marta | •
|
(20.2.2005 14:07:18) Lízo, asi jsme si nerozuměly, já netvrdila že když mě činčily nevadí, jsou vhodné pro alergiky. Já jen psala že doposud jsem měla jiné informace a zkušenosti v oblasti alerie-činčily. Z toho důvodu mě zaujala informace kterou napsala Milada. Bohužel jsem při pátrání po netu nebyla úspěšná, abych se o tom dověděla více, proto jsem jen požádala a t mě nasměruje kde potřebné informace hledat, nic víc. A o nevhodnosrti činčil ve školce jsem psala hned v následujícím příspěvku. Vážně nevím proč jste se do mě tak pustily, možná proto že užívám málo smajlíků?
|
Líza |
|
(20.2.2005 14:11:57) Kvůli tomu určitě ne, jen jsme si nerozuměly
|
|
Cockney | •
|
(20.2.2005 14:24:05) Pri prvnim pokusu patrani na netu jsem nasla napr.: http://www.esoterix.com/prodserv/test_menu/test_detail.asp?center=allergy&testid=103 http://www.chinguide.co.uk/chins_as_pets.htm http://www.erodent.co.uk/BeforeYouBuy.htm
Tak si to muzes o cincilach precist. C
|
Marta | •
|
(20.2.2005 14:39:47) Cookney, děkuji za odkazy, mi co vládneme němčinou si pravda moc nepočteme :-)
MIlado, o alergizaci slin slyším poprvé, děkuji za tip. Je fakt že co si lajznu u sebe, neriskovala bych u dítěte.
|
Cockney | •
|
(20.2.2005 14:48:18) Ten prvni je hodne prehlednej, je to laboratorni nabidka testu na alergii, objekt je: cincila - chlupy a olupujici se pokozka.
|
Cockney | •
|
(20.2.2005 15:35:59) V nemcine jsem nasla referenci na clanek v Pneumologe: Wesarg, G.; Bergmann, K.-Ch.: Sensibilisierung gegenüber Chinchilla bei Exposition im Haushalt. Pneumologie 2002; 54; 9: 373 – 374.
|
|
|
Marta | •
|
(21.2.2005 21:26:08) Milado, děkuju za odkaz!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marta | •
|
(20.2.2005 13:50:43) .. ale o tom že činčily do školky ne, v tom se shodneme - nikoliv z důvodu alergií ale z důvodu toho že činčila je noční zvíře a doporučuje se až pro starší děti, které budou respektovat její obrácený režim :-)
|
EvčaK |
|
(20.2.2005 13:56:55) Taky jsem to nemyslela tak, že co řekne Milada je "svaté". Ale nelíbila se mi reakce na její příspěvek. Tak jsem jen chtěla říct, že rozhodně není "mimo mísu". Čí reakce to byla nevím a nejsem z těch, co tu kopírují útržky, aby dokázali či obhájili svá slova. Bez urážky nejmenovaní - jen na to nemám čas a ani chuť - kdyby se náhodou někdo ptal, co že se mi na těch reakcích nelíbilo... Někdy tahle psaná slova zní ostřeji, než je myslíme. Docela bych ocenila možnost smailíků i v diskusích.
|
|
|
|
|
|
|