27.9.2019 12:09:37 Zuzkaa
Re: Zvyšování z hlediska zákazníka
Já se ještě doplním: my tím, jak se snažíme SNÍŽIT nároky na vzdělání dětí, tak směřujeme spíš někam do Somálska nebo možná až do doby prvobytně pospolné, než k moderní vzdělanostní společnosti. Já se v práci potkávám s tím, že třeba středoškolák nerozumí psanému textu. Jak to, proboha? On nerozumí nepříliš složitému návodu (natož aby napsal půl stránky souvislého textu, no to bych fakt chtěla moc!) To ale čekám od absolventa základní školy, nikoli od středoškoláka! Čekala bych od školství, že se budou nároky na maturanty ZVYŠOVAT, ne snižovat. Ty děti přece nejsou hloupější než byly děti před 30 roky a my chceme být moderním a pokrokovým státem, ne montovnou. Jenže právě v tom nám musejí pomoci právě učitelé!! Musejí děti učit a motivovat, ne se věnovat jen těm zaostalým, co by patřili do zvláštní školy. Copak my nepotřebujeme lékaře, inženýry, konstruktéry? Tak proč se k sakru nevěnujeme taky chytrým dětem a necháváme všechno jen na rodičích? Proč se pak divíme, že nám ti chytří odejdou do zahraničí? Co jsme udělali pro to, aby tu zůstali? Copak je budoucnost tohoto národa jen v příchodu Ukrajinců, Vietnamců nebo "inženýrů a doktorů" z Afriky?
Kde je proti nám technologicky Japonsko? A třeba Japonsko věnuje nadprůměrnou pozornost právě chytrým dětem, ty ze zvláštní školy prakticky vůbec neučí. Ti budou v dospělosti pod dohledem zkušenějšího a chytřejší hrabat záhony a dělat naprosto nekvalifikované práce. Já vím. Japonsko je v tomto zase až moc extrém, ale inspirovat bychom se mohli. Abychom v těch našich chytrých dětech nevypěstovali odpor k učení a fobii ze školy. Vždyť právě oni jsou naše budoucnost, ne nějací pasáci koz z Afriky, co sotva umějí číst a psát.
Odpovědět