Zuzkaa | •
|
(27.9.2019 10:48:25) A teď se podíváme na zvyšování z hlediska zákazníka. Zákazníkem teda není žák, ale jeho rodič. Mám chytré dítě. Chci, aby se ve škole něco naučilo podle svých schopností. Místo toho vidím, že dítě je chytré, tudíž má pomáhat spolužákům, kteří jsou méně chytří. Jednou, dvakrát to pochopím, ale celý školní rok? Co je mi do toho, že cizí Pepíček nechápe látku, já chci, aby se moje dítě k látce, kterou zvládne hned a levou zadní, ve zbylém čase ještě učilo třeba angličtinu, kterou bude v životě potřebovat. Jenže učitelka se věnuje hlavně Pepíčkovi. Když moje dítě zlobí, protože se nudí, je potrestáno. Zatnu zuby a zaplatím svému dítěti zprvu soukromého učitele a posléze mu platím dojíždění (nebo ho vozím na vlastní náklady autem) do soukromé školy, která ale mnoha rodičům (a politikům asi taky) leží v žaludku, protože se na ní platí školné a škola prý "vychovává elity". Proč se má tedy učitelům zvyšovat plat, když moje dítě (a ani ty ostatní, co chodí do soukromých škol) stejně neučili podle jejich schopností? Pepíček má nárok, moje dítě ne? Co na tom, že Pepíčkovi by bylo lépe ve zvláštní škole? Ty se snažíme zrušit, nebo aspoň omezit, stejně jako chceme rušit víceletá gymnázia, protože jejich existence prý snižuje úroveň 2.stupně základních škol? Co dělají základní školy pro to, aby byla jejich úroveň vyšší? Ale hlavně se má přidat učitelům na platu. Dále: učňovské školství jsme zplundrovali, že jeho obnova bude hodně těžká, protože ty děti nebude mít kdo učit řemeslo. Ale učitelům se má přidat na platu. Za co? Za nižší úroveň znalostí dětí? Úroveň maturit klesá, a i přes zavedení státních maturit klesá úroveň znalostí dětí. Za toto chtějí učitelé dostat přidáno? My se dneska divíme, že lidí před důchodem, co chodili do školy ještě za předchozího režimu, vcelku znají pravopis, umějí sčítat bez kalkulačky, zatímco dnešní vysokoškolák klidně napíše, že "v neděly a v pondělý", středoškolák bez kalkulačky nesečte ani tři čísla, nezná procenta a neví, co to je průměr? A za toto chtějí učitelé vyšší platy? Žádné vyšší platy, ale vyházet ze škol!! Já neumět pravopis, tak jsem nezaměstnaná! Za 15 let, co pracuju ve firmě, jsme nenašli mladého člověka - středoškoláka, který by uměl psát bez hrubých pravopisných chyb! Neznají shodu podmětu s přísudkem a klidně napíšou slova jako Větnamec a sukňe. Se stim smiř. Ne, to teda nesmířím. Co dělají učitelé pro to, aby naučili děti pro život ve 21.století? Vždyť úroveň školství zamrzla někde v době Marie Terezie! Umí dítě na konci základky psát na klávesnici všemi deseti? Neumí, ale hlavně že má nalinkované okraje v sešitu a dopsanou látku, že. Ja vím, hodně dělá systém, ale co dělají učitelé pro osvětu společnosti? Nic? Tak za co ty vyšší platy vlastně chtějí? Jen za to, že "ostatní vysokoškoláci berou víc"? No to je teda dost chabá argumentace.
|
Zuzkaa | •
|
(27.9.2019 12:09:37) Já se ještě doplním: my tím, jak se snažíme SNÍŽIT nároky na vzdělání dětí, tak směřujeme spíš někam do Somálska nebo možná až do doby prvobytně pospolné, než k moderní vzdělanostní společnosti. Já se v práci potkávám s tím, že třeba středoškolák nerozumí psanému textu. Jak to, proboha? On nerozumí nepříliš složitému návodu (natož aby napsal půl stránky souvislého textu, no to bych fakt chtěla moc!) To ale čekám od absolventa základní školy, nikoli od středoškoláka! Čekala bych od školství, že se budou nároky na maturanty ZVYŠOVAT, ne snižovat. Ty děti přece nejsou hloupější než byly děti před 30 roky a my chceme být moderním a pokrokovým státem, ne montovnou. Jenže právě v tom nám musejí pomoci právě učitelé!! Musejí děti učit a motivovat, ne se věnovat jen těm zaostalým, co by patřili do zvláštní školy. Copak my nepotřebujeme lékaře, inženýry, konstruktéry? Tak proč se k sakru nevěnujeme taky chytrým dětem a necháváme všechno jen na rodičích? Proč se pak divíme, že nám ti chytří odejdou do zahraničí? Co jsme udělali pro to, aby tu zůstali? Copak je budoucnost tohoto národa jen v příchodu Ukrajinců, Vietnamců nebo "inženýrů a doktorů" z Afriky? Kde je proti nám technologicky Japonsko? A třeba Japonsko věnuje nadprůměrnou pozornost právě chytrým dětem, ty ze zvláštní školy prakticky vůbec neučí. Ti budou v dospělosti pod dohledem zkušenějšího a chytřejší hrabat záhony a dělat naprosto nekvalifikované práce. Já vím. Japonsko je v tomto zase až moc extrém, ale inspirovat bychom se mohli. Abychom v těch našich chytrých dětech nevypěstovali odpor k učení a fobii ze školy. Vždyť právě oni jsou naše budoucnost, ne nějací pasáci koz z Afriky, co sotva umějí číst a psát.
|
Konzerva |
|
(27.9.2019 12:51:47) Zuzko,
já myslím, že pláčeš správně, ale na špatném hrobě.
To, co vyčítáš, není chyba učitelů, ale systému. Učitel nemůže za to, že se nemůže pořádně věnovat tvému nadprůměrnému dítěti, protože má ve třídě 30 dětí a z toho 8 s různými problémy. Že se ruší zvláštní školy. To je chyba systému - ministerstva školství a příslušných politických stran.
Dál - nikdo se nezabývá tím, že požadavků na znalosti vlastně přibývá. Oproti mně třeba mají děti ve škole navíc jazyky - ten první se učí dřív (od 3. třídy, za mně to bylo od 5. třídy), a navíc ještě povinně druhý (což považuju za blbost, nutit všechny děti, aby měly dva jazyky. U některých by bylo prospěšnější, aby měly hodiny navíc z AJ) a informatiku. Ne, že by to nebylo užitečné, ale nepozoruju, že by se jim ubralo jinde. A myslím, že by se dalo. A fakt tím nemyslím shodu podmětu s přísudkem nebo zeměpis.
|
Zuzkaa | •
|
(27.9.2019 13:20:15) Konzervo, ale učitelé na tom mají taky kus viny. Řada věcí je neznalost veřejnosti. To není moderně nazvané Fake News, to je prostě neznalost. A je třeba vysvětlovat, a dost vysvětlovat. Třeba jako to dělal Klaus ml. Hodně psal o problematice, jak to vlastně chodí v praxi. Část veřejnosti ví, že inkluze je totální nesmysl. Tak proč učitelé nevysvětlí význam a pravý účel zvláštních škol? Proč se vlastně zavádí inkluze? No protože naši tmavší spoluobčané povykovali cosi o dyškrymynaci, že jsou do zvláštních škol nastrkaní automaticky, protože jsou jiní. Jak to, že tam automaticky nejsou nastrkaní malí Vietnamci? Jsou přece taky jiní, taky je na první pohledpoznáš od bělochů... Přišli sem bez znalosti jazyka a dneska už tu roste další generace, která normálně studuje na vysokých školách. A povykovali cosi o dyškrymynaci, natahovali ruce po sociálních dávkách? Oni by je teda ani nedostali. Přišli sem, první generace si utáhla opasky, prodávala na náměstí na tržnici - a další generace na tomtéž náměsí kupuje domy, aby v nich podnikala. A že to měli na začátku sakra těžký. A ani nepamatuju tolik začleňovacích agentur, i přesto se začlenili.
|
Roya |
|
(27.9.2019 15:29:13) Učitelé, kdykoli k tomu měli příležitost, se snažili vysvětlit a ovlivnit - akorát že ministerstvo na závěry různých komisí nebere ohledy a jede si stejně podle svých úřednických představ.
|
|
Ka | •
|
(27.9.2019 18:38:29) Jo pobavilo, taky nesouhlasím se zdejším vzdělávacím systémem. Ale jinak, celkem kecy. Například, matematika mě nevadí ale když počítám tak s kalkulačkou. Protože počítat na tři desetiná místa je za "a" zdlouhavé a za "b" pokud udělám chybu hodně drahé. Už tě vidím jak vysvetluješ zaměstnavateli ztrátu desítek tisíc protože počítat z hlavy je kreativní. Nemluvě o čase. Tvůj pohled na svět je no jak neurazit, včerejší.
Již dnes probíhá revoluce čtvrté generace, tedy tady ne, tady budujeme skanzen. Ale jinak, umělá inteligence již existuje a víš kdo přijde o práci mezi prvními? Právníci, lékaři. A jako rok "R"se se udává 2030.
Takže tvůj pohled na svět je sympatický ale asi hodně mimo.
|
Zuzkaa | •
|
(27.9.2019 20:15:44) Já taky sčítám s kalkulačkou, ale třeba než jdu k pokladně v krámu, tak zhruba vím, kolik budu platit. Tuhle jsem v marketu poukazovala na špatně vypočítanou slevu: produkt bez akce 20,90, po slevě 30% 20,20. 70 halířů je 30% ze skoro 21 Kč? To snad ne! Koukali na mne jako trubky, vůbec jim to nepřišlo divný. Při tom pamětním sčítání přece nejde o rychlost nebo přesnost, ale o to, že aspoň dovedu odhadnout přibližný výsledek, na přesný a rychlý mám taky Excel nebo kalkulačku. Je mi jasný, že složitější výsledek bez kalkulačky taky nikdo nedá.
Ano, máš pravdu, budujeme tady skanzen. A právě učitelé na tom mají svůj lví podíl. Oni přece dopustili snížení úrovně maturit, úroveň snížení celého školství. Proč se do dneška bazíruje třeba na okrajích v sešitě? Pamatuju, jak to prudilo nás, ulehčovali jsme si to, jak se dalo, ale to byl ještě hluboký socialismus. Proč se neustále píšou poznámky za zapomenutý sešit, knížku? Zapomněl jsi sešit? Tady máš papír a piš si poznámky, doma si to vlep do sešitu a vymalováno. Rozhodující přece je, co dítě UMÍ, ne jestli vzorně nosí sešity do hodiny (ale jo, beru to, někdo je větší sklerotik, ale proboha to přece není nic, co by bylo tak děsně závadné, i to dítě to určitě mrzí, ale černé puntíky, poznámky? Tak mu holt dám úkol navíc a hotovo).
|
atisa |
|
(27.9.2019 20:56:53) Ano dám mu úkol navíc, jenže ono to dítě není samotné, ono je jich třeba více, a každou hodinu a každý den, takže než se prokoušeme tímto, tak je půl hodiny v háji, to už můžeme dávat všechnu látku rovnou domů. Čímž už bychom mohli zavést rovnou plošné domácí vzdělávání, aby rodiče pozvedli tu upadající úroveň.Domácí příprava je součást školy, zrovna jako se dospělí připravuje do práce. V první třídě za ni zodpovídá rodič a postupně je dítě vedeno, aby ji převzalo. Pokud ne, nevím na co by škola měla navázat...Jistě občas se stane každému, že se něco nepovede, nebo zapomene, ale ono když je to pořád dokola a pořád ti samí, tak je zřejmě něco shnilého ve státě i systému českém...
|
|
|
Konzerva |
|
(30.9.2019 9:58:33) Ka,
já taky počítám s kalkulačkou nebo přes excel, ale vždycky si ještě dělám hrubý kontrolní výpočet z hlavy. Když mám sečíst 68 + 56 + 42, tak vidím bajvoko, že to bude víc než 150. Takže když mi vyjde hodně jinej výsledek, vím, že jsem se někde přepsala. A to neuděláš, když se nenaučíš pořádně počítat z hlavy.
|
|
|
atisa |
|
(27.9.2019 21:14:06) Já nějak nechápu komu by ti učitelé měli vysvětlovat význam zvláštních škol? To snad chápe každý? Koukněte se třeba na ASP co ti se už navysvětlovali a nadělali osvěty a bylo to k něčemu? Očividně vůbec nechápete, že toto vše je cílená devastace speciálního školství a učitelé jsou ti poslední kdo s tím mohou něco dělat...Jak už někdo psal -pláčete hezky, ale na špatném hrobě.
|
|
|
|
|
atisa |
|
(27.9.2019 20:43:17) Jako matka nadaného dítětě s něčím souhlasím, ale v něčem jste totálně mimo.Za prvé -není vinou učitelů, že mají inkludované děti a zkuste si učit ve třídě, kde máte více jak polovinu podpůrných opatření, jen jednoho asistenta(protože více se nesmí), jste přehlcená různými akcemi, vybíráním na fondy, projektovými dny apod, takže k samotnému učení se skoro nedostanete.Dále za to, aby inkluze nebyla, nestávkoval nikdo, ani učitelé, ani rodiče tzv. nadaných dětí, ani se nezvedla vlna odporu, jako za zvyšování platů, takže se nemůžeme divit, že to tak dopadlo. Není v moci učitelů rozhodovat, koho do třídy dostanou, ač je kolikrát jasně doporučeno speciální vzdělávání, rodiče se rozhodnou o umístění do běžné školy a přesto nejede vlak a škola se s tím musí vyrovnat, jak nejlépe umí a zařídit se podle toho.A přesně těm rodičům, je již od první třídy zatěžko zkontrolovat penál a tašku, jestli děti mají vše potřebné, vůbec jim dát svačinu apod.O pomůckám nemluvě.A čím chcete takové děti motivovat? Neznalostí pravopisu? Když v řadách nezaměstnaných pobíračů dávek, kam se zařadí po bok svých rodičů, nejenže jej nebudou potřebovat, ale ještě budou pobírat více, než běžný pracující, včetně těch učitelů, vydělá?A až zdrhnou i ti nejotrlejší pedagogové a nahradíme je cizinci podobně jako lékaře, budete konečně spokojeni?Již kdysi platilo,že rodina je základ státu a odtamtud je třeba začít a hned potom, co jsme zvolili, to máme.....
|
Zuzkaa | •
|
(28.9.2019 11:04:17) Atiso, máš pravdu, je to pohled zase z druhé strany. Je mi jasné, že základní školy to odskákaly hodně, musejí pracovat se všemi dětmi, ale co střední? Ty fakt musely tak moc snížit laťku? Mně to přišlo, že státní maturity byly zavedeny proto, že školy neustále snižovaly laťku, až pomalu soutěžily o to, jestli půjde podlézt tunelem. A přesto ani státní maturitu hodně dětí neudělá. Ano, šlo jim o maximální počty dětí, které vyučují, aby měly peníze. Ale na úkor vzdělání?
Pravdu máš i v tom, že veřejnost proti inkluzi neprotestovala, že se nestávkovalo. Kdo ale řekl něco proti inkluzi, byl okamžitě onálepkován jako komunista, zpátečník a kdovíco ještě, a bylo mu doporučeno, aby se odstěhoval do severní Koreje. Takže z celého slavného Západu Sem přeneseme každou pitomost, i kdyby byla sebevětší, protože USA - náš vzor? To nám nestačilo 40 let tajrtlíkování pod Sovětským Svazem, ale to jsme k tomu byli donuceni. Takže budeme pro jistotu tajtrlíkovat dobrovolně, abychom se zalíbili? Ne, my nemáme vlastní rozum, takže dobrovolně přijmeme za svou debilizaci národa. Budeme se snažit vzdělávat každého blbce, ať to stojí, co to stojí. K tomu přidáme ještě ty líné, protože ti jsou přece sociálně vyloučení. Nám nějak nedochází, že oni se ale učit nebudou, protože to, že nic neumějí, jim v dospělosti zajistí sociální dávky a pohodlný život bez práce. My ty chytré přece nepotřebujeme, ať se někam odstěhují, že. Takže rodičům nepomůžeme, ať jejich vzdělání pěkně zaplatí z vlastní kapsy, ale když nám pak budou lékaři odcházet za hranice, budeme pěkně po socialisticku řvát, že by si tu měli svá studia odpracovat, protože vystudovali za peníze nás všech (zaplať pámbu, že už nekřičíme, ze vystudovali za dělnické peníze, jako to bylo dřív). To nevidíme, že nás jejich výchova do 25 let stála peníze, ale v okamžiku, kdy by se ty peníze měly vrátit, jde ten člověk pryč? Vždyť nás to jen do budoucna ochudí. Ale to nic, budoucnost národa přece není v chytrých dětech, tak je ve vyloučených lokalitách, tam je třeba podporovat porodnost, hlavně po nich nechtít ani práci, ani vzdělání.
|
atisa |
|
(29.9.2019 11:04:47) Zuzi, ono těm středním školám nic jiného nezbylo.Po americkém vzoru jsme jim pomalu vnutili, že maturitu musí a může mít každý, čili se každý hlásí na střední školu a do toho učnovství moc nezbývá.Bežně se tam hlásí i trojkaři, kteří by se normálně nedostali.Protože se to zvrhlo až tak, nastoupila snaha vše srovnat jednotnou maturitou, což je dle mého názoru jakési síto, ale boužel v závěru vzdělávacího procesu, místo na začátku.Dále je to podpořeno inkluzí a snahou rodičů, dostat děti na co nejlepší školu, lépe řečeno utéci 2.stupni na běžné škole(což v některých lokalitách plně chápu).Odpovědí na to je zpřísnění přijímaček a opět globální testy, kde bohužel, vítězí ten, kdo je schopen se je lépe našrotit,případně komu jsou rodiče schopni zaplatit lepší přípravu. Ale už to nic nevypovídá,jestli bude tomu tempu stačit. Jestli se musí šrotit x měsíců na přijímačky už v 5.třídě, co bude dělat dál? Svou velkou měrou přispívá i podpora k přehnané sebedůvěře a žádné sebekritice, od dospělých počínaje a děti to přebírají...Vidím to dnes a denně, potíže s vyjmenovanými slovy,násobilkou, ale hlásí se na gymnázium...Jako uzavření bych použila:úžasný článek zde na Rodině-!Aby škola nebolela" a Glosu v MF ze dne 25.9.2019 Veroniky Valíkové.Zkusme si je přečíst a trošku se zamyslet...Tím nechci říci, že by nám to VYŠŠÍ MOC ulehčovala.Závěrem přeji nám všem a nejvíce dětem chodit do té školy s radostí.Hezký den.
|
Ka | •
|
(29.9.2019 12:17:52)
Zuzi, ono těm středním školám nic jiného nezbylo.Po americkém vzoru jsme jim pomalu vnutili, že maturitu musí a může mít každý -A co jako, to je zakázané?
Bežně se tam hlásí i trojkaři, -A co, je to proti zákonu.
normálně nedostali - aha použití normy, jo chlapče nejseš podle mé normy a ven.
což je dle mého názoru jakési síto, ale boužel v závěru vzdělávacího procesu, místo na začátku. Do školy se chodí vzdělávat ne prosívat.
přispívá i podpora k přehnané sebedůvěře a žádné sebekritice,-autorka myslí i na sebe
od dospělých počínaje a děti to přebírají...Vidím to dnes a denně, potíže s vyjmenovanými slovy,násobilkou, ale hlásí se na gymnázium...
-No co si to dovolují, hlásit se mezi nás vzdělance.
_---------------------------------------------------------_
Bohu díky je mi tolik co mi je a podobné žvásty se mě už netýkají. Lidé se kterými se v práci potkám hodnotím podle toho co umí, to jaký mají glejt mě nezajímá. Je pravda že raději komunikuji s vysokoškoláky, tedy pokud nejsou přinuceni hrát společenské divadlo dá se s nimi vyjít lépe než středo.
Tetička říkala středoškolákům polovzdelanci,dej jí panbu dobré nebe. Měla pravdu, většinou se tito lidé zasekli někde napůl cesty. Takže to jestli někdo má nebo nemá maturitu a nejdeli se něčemu opravdu věnovat je pro pracovní uplatnění zcela jedno. Lepšího člověka z něj maturita neudělá. Já bych dal maturitu všem, jen by mne pak zajímalo čím se budou mlátit po hlavách poté. Asi už vím, asi pen....
|
Analfabeta |
|
(1.10.2019 9:19:54) Tedy to jsou žvásty, s prominutím maturitu musí a může mít každý -A co jako, to je zakázané? No, zakázané to není, ale stojí to peníze a produkuje polovzdělance. Pokud by se dítě, které nemá na nároky střední školy, vyučilo řemeslu, umělo by aspoň to řemeslo. Pokud ze školy vyletí před maturitou, má jen základní vzdělání. Řemeslo neumí, středoškolské vzdělání nemá. Podle tvojí logiky bychom mu měli dát studium k úhradě. Nehledě na to, že v té škole nemuselo být, škola by mohla mít méně tříd, učitelé by se mohli věnovat někomu, kdo studovat chce a má na to potenciál. Šanci ke vzdělání dostalo na základní škole. Nicméně někdo dostane rozum poněkud později a při zaměstnání se vzdělání hůř získává. Lidi, co studují při zaměstnání bych podpořila, třeba odpuštěním daně z příjmu. Ale až v okamžiku, kdy to vzdělání získají, aby to někdo nezneužíval.
Bežně se tam hlásí i trojkaři, -A co, je to proti zákonu. Není, ale viz výše.
což je dle mého názoru jakési síto, ale boužel v závěru vzdělávacího procesu, místo na začátku. Do školy se chodí vzdělávat ne prosívat. Osobně budu radši, když mi Doma zapojí elektriku ten, kdo tomu rozumí a má na to příslušné zkoušky. To, že chodil do školy, mi jaxi nezaručuje, že se to NAUČIL. Stejně tak budu ráda, když mi slepé střevo vyoperuje přezkoušený chirurg a ne nepřizpůsobivý, který odchodil pět tříd základní školy.
Vidím to dnes a denně, potíže s vyjmenovanými slovy,násobilkou, ale hlásí se na gymnázium... No co si to dovolují, hlásit se mezi nás vzdělance. Když vysokoškolák napíše Větnamec a vymlouvá se, že je dyslektik, tak nemá psát do novin ani nemůže být učitelem češtiny. Nic mu ale nebrání v tom, aby byl jaderným inženýrem, tam potřebuje jiné znalosti. U elektrikáře s výučním listem mi chybný pravopis nevadí, pokud je to dobrý řemeslník, je to podle mne vzdělanec. Pitomec může být i absolvent vysoké školy.
A závěrem: Tetička říkala středoškolákům polovzdelanci,dej jí panbu dobré nebe. Měla pravdu, většinou se tito lidé zasekli někde napůl cesty. Tetička asi nikdy elektrikáře nepotřebovala, zdravotní sestru taky ne. Uklízečkou určitě hluboce opovrhovala. Přece se nebude bavit s nějakými polovzdělanci, zaseklými v půli cesty. Dej jí panbu dobré nebe.
Bohu díky je mi tolik co mi je a podobné žvásty se mě už netýkají. To mi ale nebrání v tom produkovat ještě horší žvásty.
|
Rozállie |
|
(1.10.2019 14:20:10) Dovolim si podotknout, ze na SS chodi deti se ctyrkama, to jste dost zaspali dobu, kdyz si myslite, ze berou max. trojkare. Nic proti, pokud by se ovsem s temi detmi pracovalo - nemas na to, prejdi na nizsi obor. Nic takoveho se ale nekona, ctyrkar proleza az k mature, a ehle - ta matura je nejaka tezka, ne?! No tak co, tak snizime latku, to bude prece super, kdyz bude jednickar skladat stejnou zkousku jako ctyrkar. Ono se to vyselektuje na VS. Jo, vyselektuje - pajdak to jisti, ne. A kruh se uzavira . -)
|
|
Ka | •
|
(1.10.2019 21:16:17) Vezmu jen jednu věc. "Když vysokoškolák napíše Větnamec a vymlouvá se, že je dyslektik" Tohle napíše člověk omezený a asi nemá cenu ani reagovat.
Ta tvoje pravidla pro pravidla, věřím že ti vyhovují ale mě ne.
Vzhledem ke stavu naší ekonomiky, stavu kdy se uvažuje no důchodu od 69let. Zeptám se na jedno, na co seš tak hrdá, české školství vychovalo zloděje co to tady po 89 rozkradli a blbce co jim to dovolili a ještě jim k tomu cinkalo klíči.
Aha, to byli dyskektici že. Ne nepřispůsobivmus.
|
|
atisa |
|
(5.10.2019 9:08:26)
|
|
|
Rozállie |
|
(1.10.2019 14:12:46) No jo, Ka, ty jsi takovy revolucionar Chapu, co chces sdelit, me taky soucasny system vzdelavani s.. stve. Jak by se z nej asi tak dalo vyhrabat? Ze vsech moznych debilnich reseni, je pridani ucitelum jeste docela dobrej napad. Myslenka chvalyhodna - prilakat fakt dobry lidi. Jenze to by je nesmeli zmrsit jeste na pajdacich. Vi verejnost, co je obsahem vzdelavani budoucich ucitelu? Jsou to jen prazdne, z reality vytrzene, teoreticke definice, jeste k tomu uz roky rokouci stejne. Studijni lteratura se pouziva 30, 60 i vice let stara, a pozadavky na budouci ucitele tomu odpovidaji. Neexistuje, aby se studenti dozvedeli nejake konkretni rady, konkretni myslenky, jak s detmi pracovat. Nauci se latinske nazvy kosti, ale co napr. delat s ADHDakem, aby si ty kosti nezlamal - na to uz musi prijit sami, AZ V PROCESU, primo ve tride. Jak komunikovat s rodicem, kteremu je sumak, ze je jeho dite od rana do 17h o hladu, to se student taky nedozvi. A tak si ucitele roky a desetileti predavaji svoje "osvedcene" rady, JAK MAJI VLASTNE UCIT - to jsou ty okraje v sesitech a puntiky za zapomenky. A ti osviceni, kteri maji praci s detmi v krvi, si fakt zaslouzi dostavat vic penez, nez prodavacka v Lidlu (nic proti prodavackam).
|
Ka | •
|
(1.10.2019 21:34:53) Příběh. Měl jsem známou co dělala ve škole sekretářku, na školu přišli odměny. A začalo rozdělování. 5000,- pan ředitel. 4000,- paní zástupkyně. 2500,- sekretářka 500,- bezproblémový učitel 300,- oblíbený učitel 100,- učitel. Celkem jsme se tímto způsobem dělení bavili, člověk bude zase jen člověk a může se titulovat jak chce. A pokud se mám něco dozvědět o školství, musím do učitele dloubnout.😝
|
|
|
atisa |
|
(5.10.2019 9:01:30) Bez prominutí-Váš názor. Jsem jenom ráda, že víte na co myslím...protože jinak jste evidentně nepochopila, že jsem v podstatě řekla to samé, jenom trochu oklikou a jinými slovy. Já přeci nikoho neodsuzuji, že nemá VŠ? Právě naopak, já jsem jenom poukázala, že nám a dětem to bylo tak nějak podsunuto systémem a jinými okolnostmi, že kdo nemá maturitu, jakoby nebyl a snahu řešit to pak jednotnou maturitou.Ne, že to vypovídá něco o hodnotě člověka...Možná,že Vás věk, na který jste podotýkám sama poukázala, připravil o schopnost číst mezi řádky. A to žádná škola nenaučí,zrovna jako nepředělá, co komu bylo dáno do vínku. Každý jsme šikovný pro něco jiného a jinak můžeme využít své schopnosti. Jen by to chtělo celkově tomu naslouchat a spíše podpořit co mohu posílit, ne lámat přes koleno...Ono to poručíme větru dešti tu už jednou bylo...
|
|
|
|
|
|
|