Re: Rodiče bděte.
Většině připadá článek přehnaný,ale bohužel je pravdivý.
Přesvědčila jsem se o tom sama.Nejmladšího syna (za měsíc mu bude 6let)jsem nenutila do mluvení, do malování,nebavilo ho to a tak jsem to nechala na něm. Nyní před zápisem do školy nám na logopedii(kam 1,5r. docházíme)bylo doporučen odklad šk. docházky.Důvod:řeč a grafomotorika, špatné držení tužky. Jinak je super. Zkrátka ho tyhle věci nezajímají. Počítat umí do 1000 po 1, bez problémů přečte i větší č. př. 3548 (jako tři tisíce pět set čtyřicet osm), umí hodiny, za 5min. deset, deset a 11min., čtvrt na osm, hádá se se mnou o každou minutu, umí všechny barvy né jen základní. atd....Písmenka umí jen pár,pozná tvary,ale špatně je namaluje, má problém udělat rovnou čáru a kolečko či nulu.......paměť dle PPP(pedag. psycholog. poradny) má suprovou, vydrží 45minut se soustředit zcela bezproblémů....
Byla jsem v šoku,když jsem se dozvěděla co vše musí u zápisu umět...dle mého nechápu co se tedy učí v 1.třídě, když skoro vše už musí umět 7měs. před nástupem do 1.třídy. A to mám srovnání 3 starších sourozenců. Nejstarší syn byl na tom s vědomosti skoro stejně jako nejmladší,byl zářijový a tak šel do školy v skoro v 7.letech.Od druhé třídy se nudil,protože vše pochopil hned,od1-5tř. byl nejlepší žák a pak šel na 8-i leté gymn. A tak teď se stresuji co mám dělat odklad či né...
Musím se dle školy do pol. května rozhodnout, dle školky do zač. března jinak mi nebudou pro něj příští šk.rok držet místo. Takže teď se vše snažíme dohnat, stresuji se já i dítě. Píšeme uvolň. cviky, stále dokola, syn už chce raději zůstat ve školce než jít do školy. NO NEPŘEHÁNĚJÍ TO UŽ, ČLOVĚK MUSÍ DĚTI TRÁPIT ÚKOLY JIŽ PŘEDEM,ABY JIM ŠKOLU ZOŠKLIVIL. Ve školce sice pracují,ale jak? Do poradny jsem přinesla ze školky hodnocení mého syna...divila jsem se já i psycholožka, vůbec ho v tom po hodině testů zralosti nepoznávala. Dle školky je nekomunikativní, umí jen 2tvary, zákl. barvy, počítat do 5, není aktivní, nechápe úkoly,není mu rozumět atd... Doma není k zastavení jak mluví,to samé bylo i u psycholožky,úkoly mu vysvětlila,pochopil,udělal,rozuměla mu jen občas né, ost.jsem již psala. Takže jak se asi věnují ve školce dětem, když je v tom hodnocení takový rozdíl? A to má ještě učitelky, které měl i loni.MYSLÍM, ŽE BY NEMĚLI VŠECHNO UČENÍ NECHÁVAT JEN NA RODIČÍCH..JAK VE ŠKOLCE TAK I VE ŠKOLE.
A VYŽADOVAT PO DĚTECH TOHO TOLIK.... A držení tužky? Má dcera 11let drží tužku špatně, píše krasopisně,nikdo si nestěžoval. Ale teď v 5. třídě ji jedna p. učitelka stále okřikuje před celou třídou kvůli držení tužky a ona už je z toho ve stresu a to jí má na prac. činnost. NĚKDO SI ČLÁNEK VYSVĚTLUJE JAKO PŘEHNANÁ PÉČE MAMINKY,ALE BOHUŽEL JE TO FAKT.......
Odpovědět